Koně uprostřed vesnice
Dobrý den. Je nějaký zákon, který neumožňuje mít koně uprostřed vesnice mezi domy? KOně nějak nesmrdí, to spíš hnuj, na kterém jsou mouchy, které by mohli obtěžovat, i když ne moc, máme je ted jinde a není to problém...
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 20 komentářů
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (6.4.2014, 19:50)
zákon o tom že by nemohl být kůň mezi domy asi žádný není, ale o uložišti hnoje ano Vyhláška Ministerstva zemědělství č. 274/1998 Sb., o skladování a způsobu používání hnojiv § 4 ......jinak na různé problémy funguje dobře agroporadna....kontakt na ni vám dají na AZV kde máte registované hospodářství

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 21:37)
hnůj máme u lesa, na svém pozemku daleko od potoků a domů, tam není žádný problém, tam by jsme to dávali bud k nám popř. bysme se domluvili se známým co má na druhý straně krávy, že bysme to dávali k němu. Ale děkuiji za odpověď

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (7.4.2014, 17:48)
dle mého na vesnici prostě zvíře patří a pokud to někomu vadí ať se přestěhuje do města.....máme ovce a občas taky máme problémy s lidma....paseme na 5ha a pani co bydlí kilometr od pastvy má starost aby ji nenačichlo prádlo...jinak pozor na uložiště na poli tam chtějí zpřísnist zákon....teď je to tuším 6měsíců a má být na pevném podkladě 2měsíce, ale třeba ještě doufám dojde ke změně....koníkům a vám hodně zdraví

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (7.4.2014, 19:59)
tak nám na té louce hnůj nestojí moc dlouho, máme už jen 2 koně a to není tolik hnoje, lidi to stačí rozebírat na zahrádky...

ODPOVĚDĚT
Iva Z. (Hrosik4) ID 368452 (6.4.2014, 19:21)
Na jedné straně jsou koně a ovce, na dalš straně pštrosy, dole taky ovce a zvykli sme si :-$ :-$ Na vesnici bez zvířat to nejde. Kolikrát když přijedou na návštěvu příbuzný s dětmi vemu je na zvířátka a sou nadšené (H) :-) ve městě v paneláku to nemaj :-$

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 21:38)
to máte pravdu, i když hospodářství na vesnicích už hodně opadlo, málokdo z mladým (mým věku- 23) chce doma nějaké zvířata a zahrádku...

ODPOVĚDĚT
Zdeňka M. (zmimi70) ID 382255 (6.4.2014, 19:16)
Zvířata na vesnici patří.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 21:39)
je to pravda, i když mnozí to vidí jinak no a pak jsou problémy...

ODPOVĚDĚT
Anna P. (jadie1) ID 257877, mimibazar.cz/jadie1 (6.4.2014, 15:07)
No, bydlíme na vesnici a ne hned sousedi vedle, ale ob jeden pozemek mají na zahradě snad skoro deset koní. Samozřejmě jsou občas cítit, ale to mi nevadí, na to si člověk opravdu zvykne a je to pěkné, moct se podívat přes plot a vidět koně. Co mi ale hodně vadí je to, že oni ten hnůj tam mají na hromadě na zahradě a opravdu je to tak velikánská hrodama, že ji vyváží snad jednou do roka (to nevím, to jako hádám). A vadí mi to, že ASI odtamtud se množí potkani, nebo nevím, najednou tady začali být poté, co se tam objevili koně. Takže toto mi vadí hodně, prostě běhající potkani v noci, sem tam náš pes nějakého zadáví. Myslím, že to s tím souvisí, i když důkaz samozřejmě nemám :) Kdyby vyváželi tak jak by měli, třeba fakt jednou za 14 dní, nebyla by tam tak obrovská snad třímetrová hromada hnoje na výšku.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 15:49)
tak to my vyvážíme na svoji louku a na jaře a na podzim lidem, takže to není problém u nás.

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (brouk1975) ID 297884 (6.4.2014, 14:40)
Hnůj vyvážíme také cca 1x za 14 dní. Záleží, jak velký valníček máte, kolik koní atd.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 15:49)
tak to nevím proč je u nás tolik much :-D

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 41508 (6.4.2014, 12:56)
(H) já myslím ,že zvířata na vesnici patří a tak nějak se s tím počítá (H)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (brouk1975) ID 297884 (6.4.2014, 11:56)
My máme tři koně skoro uprostřed většího města.Než jsme je tady začali mít,obešli jsme sousedy, dohodli jsme se na podmínkách.O koně se staráme dobře,pravidelně vyvážíme hnůj, koně máme prakticky na zahradě a nemáme problém s mouchami,protože vše je čisté,udržované.Je to hlavně o přístupu.Kdokoliv nezasvěcený k nám dorazí,tak se velmi diví,což se nám to pase za barákem-koně necítí.Takže je to hlavně o přístupu..Pokud nám hodí koník poklad na vozovku, dojedeme domů,vezmeme auto a okamžitě uklízíme,aby nikdo nic nemohl říci.Ale řekla bych,že zákony se zpřísnily v tomto ohledu...Moji známí mají zvířata uprostřed obce a moc to tam dobře nezavání,ale lidi si už zvykli.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 12:02)
tak naše koně také nesmrdí, akorát před deštěm jsou trochu cítit, i když to je i tím starých chlívem, kde se to tak nějak drží. Tak mouchy se určitě drží u hnoje, nevím jak často ho vyvážíte vy, ale mi tak 1x za 1-2 týdny, záleží jak jsou doma...

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (kareta) ID 47274, mimibazar.cz/kareta (6.4.2014, 11:53)
Máme za zahradou koně i krávy a neobtěžují nás. Spíše mi vadí, když soused pálí 2x týdně, přes zimu se topí čímkoliv, co přijde pod ruku, nedá se tu dýchat. Posledně pálil i starý gauč na zahradě, to je teprve černo. Zvířata mi teda nevadí vůbec, spíše naopak, chodíme se na ně dívat a snad domluvím i u sousedky povození dcery.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:58)
to máte pravdu, mě také hrozně vadí když pomalu chtěj lidi zlikvidovat pálením čehosi neidentifikovatelného...A mouchy vám nějak nevadí? co máme ted koně ustájený, tak mi nepřijde, že by jich bylo moc, ale většina lidí říká, že to je hrozný, tak se raději ptám...

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (kareta) ID 47274, mimibazar.cz/kareta (6.4.2014, 12:06)
tak mouchy skoro nemáme, máme sítě v oknech, venku taky v pohodě.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 12:36)
takto jsem ráda, na zahradě jsem jen pár hodin denně, takže člověk neví, jestli ty mouchy fakt hodně neotravují, během těch mejch pár hodin nepotkám pomalu žádnou...

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (6.4.2014, 11:45)
S tím přece lidé na vesnici počítají. Komu by zvířata vadila, měl by se zabydlet spíš někde v satelitu. U nás jsou koně uprostřed vesnice také, nikdy mi to nevadilo, mám ten "smrádek" ráda, protože vím, že jsem v přírodě a ne ve městě.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (8.4.2014, 23:27)
Ne všichni. U nás si třeba lidi kolem příjezdové cesty k vepřínu za vsí stěžovali, že jim kolem domu jezdí náklaďáky s krmivem, se selaty, s prasaty na jatka.... Vepřín je to "stoletej", jen se měnil majitel a lidi si mysleli, že nový vlastník si to jen koupil, ale že prasata už tam nebudou. I do novin se jim to povedlo dostat.

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (9.4.2014, 6:01)
Ti lide uz nevedi, cim by otravovali. Ve meste jim vadi doprava, odejdou na vesnici, kde je hluk take samozrejmy, a pak remcaji. Pro takove jsou opravdu jen satelity. Prej den vybydleno, ze by i spendlik bylo slyset. Ja bych z toho ticha zesilela. O vikendu mam rano lenosivou, ale sousedova cirgularka mi to nastesti utne. Jinak bych vyspavala do obeda. ,-)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:56)
já se hlavně ptám, aby tonebylo nějak zákonem daný, že musí být tak a tak daleko apod. Přeci jen někteří lidi jsou "cíti". A je fakt, že much je od koní víc, ale s tím člověk prostě nic neudělá, jesště tedy není jasný kde budeme bydlet, ale člověk si raději zjišťuje možnosti, moc na výběr u nás v okolí s našemi nároky není... (většinou mají malou zahradu...)

ODPOVĚDĚT
šárka S. (sarix) ID 401874 (6.4.2014, 11:08)
my bydlíme ve městě dá se říct větším a koně i krávy máme hned za panelákem děti se chodí dívat cítit to jde jen někdy podle větru a zatím jsem neslyšela, že by někomu vadily

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:54)
děkuji za názor (F)

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (6.4.2014, 11:07)
Na Vašem místě bych vyčkávala na vhodný dům na kraji obce,kde by zahrada nebyla v blízkosti jiného domu,ale třeba za domem směrem k poli. Nešla bych do středu obce.. (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:53)
to bysme chtěli, ale tady v okolí je takových baráčků málo, během 1 roku cca 2 (v ucházejícím stavu a s ucházející cenou) kolikrát ti lidi chtějí za ratejnu víc peněz než za nový baráček.... našli jsme i lepší, ale jelikož je celá louka za barákem mokrá, tak by tam koně ani být nemohli, by sme vypadali jak na nějakém ořeništi. máme v okolí cca 10 vesnic, kam můžeme jít, dál nemá cenu, bud bysme byli daleko od města (což mě by nevyhovovalo, kvůli dojíždění do práce, k doktorům apod. už takhle je to cca 25 km) a jinam zas kvůli příteli práci, který je OSVČ a má tu práci jistou

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (6.4.2014, 10:36)
Když se může v domech topit prakticky čímkoli, co smrdí po celé dědině (hlavně když se venku suší prádlo 8o|) proč by jste nemohly mít na zahradě koně? My máme přes zahradu kozí farmu a nikomu to nevadí - kozy prý nesmrdí ,-)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:48)
děkuji za názor

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (desty) ID 54, mimibazar.cz/jitkas (6.4.2014, 10:32)
Když já si myslím, že celkově je problém v tom, jací sousedé se sejdou. pokud tam bude nějaký chytrák, tak prostě bude problémy hledat. Mě přijde naprosto normální, že si soused víkend co víkend odpaluje na zahradě ohníček, nevadí nám to. O kus dál má další hospodářství - chová prasata, taky je to cítit, ale prostě jsme na vesnici. (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:47)
mě také nevadí když si někdo dělá ohníček,a le nesmí ttam pálit všelijaký bordel, aby sousedy pomalu zlikvidoval, popř. jen jednou za čas... ale jinak máte pravdu, co soused, to originál, takže nikdo nemůže dopředu předvídat co bude, ale raději se pptám, jestli to není nějak ošetřeno zákonem než do něčeho pujdeme...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (6.4.2014, 10:32)
U nás mají koně ve vesnici, hned za řadovkami. Nikdo si zatím na smrad nebo mouchy nestěžoval. Naopak , všichni s dětmi se chodí dívat, krmit a je to i častý cíl učitelek s dětmi ze školky. Ale je fakt, že stačí jeden blbec a problémy mohou být.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:45)
děkuji za názor, já se jen raději pozeptávám, jestli to nějak není daný zákonem, abysme pak neměli problémy...

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (6.4.2014, 11:21)
naprosty souhlas (Y)

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.4.2014, 10:26)
To teda fakt nechápu - u nás jsou uprostřed obce koně, chlívky a krávama, prasatama, ovcema.... a nikomu to nevadí. To je přece normální, že se na vesnici chovají zvířata. A jestli to někomu vadí, tak ať se odstěhuje na samotu nebo do jinak a hůř smradlavého a hlučného města. +o(

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 10:30)
děkuji, to je také můj názor, když chce člověk bydlet na vesnici, musí s tímto počítat... ale raději se ujišťuji, zda na to nejsou nějaké zákony, abysme nekoupili baráček a pak s tím neměli problémy...

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.4.2014, 10:35)
Já jsem si naopak nechala vloni dobrovolně přivézt cizí koně za barák, aby mi tu vypásli trávu - Míša u nich celé dny seděla na klandru. U nás ve vsi je hodně koní a chodíme se na ně často dívat.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:05)
taky jsem takhle ekologicky sekala trávu :-D

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.4.2014, 11:06)
Je to zadarmo a ještě se na to hezky kouká! (Y) ,-)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 11:44)
to teda, akorát kdybysme neměli na zahradě takovýho bordelu, aby je člověk nemusel hlídat, v ohradě už mají trávu úplně vykousanou

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Petra k. (petulisek) ID 125836 (6.4.2014, 9:53)
No nrvim, alr na vesnici se zvirata chovaly vzdycky, driv bylo v kazdem hosppdarstvi konu a krav doat, netusim, jak je to v zakone ted, ale myalim, ze kone zrovna v zakone neresili, spis skpdu, kterou by mohli napachat, nebo opatreni hygienicka, ale jinak jsem o nicem nesysela. Ale sama musite vedet, jak vhpd e mate k tomu podmi ky, napr. v radovce nahustene na sobe to asi nebude to prave....

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 10:04)
jedná se o samostatně stojící baráčky, jenže dnes je ten problém, že lidi si stěžují na vše, koně by měli výběh ohraničený, aby nikoho nekousli a ani aby neutekli popř. nezničili plot sousedovi. Spousta lidí co dnes bydlí na vesnici je z města a koně jim nevoní no (i když občas i těm co jsou na vesnici celý život), ale mě také smrdí slepice a nikomu je nazakazuji. Větší problém jsou mochy no, s kterýma mi nic neuděláme...

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (sarinkab96) ID 372049 (6.4.2014, 9:38)
Dobrý den,já si myslím, že nějakým způsobem to bude trochu ovlivňovat rekodifikovaný občanský zákoník (upravuje např. , co když na můj oplocený pomezek, kde mám psa vleze sousedovic kočka a on ji zakousne...), asi bych vznesla dotaz na právníka.......ono je taky vesnice a vesnice......mít ho mezi domy na obyč vesnici je taky asi jiné, než v řadovkách se zahradou o velikosti 10x20m ,-)

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (6.4.2014, 9:10)
Tak my jsme taky na vesnici a jeden pán co tady měl jen jednoho koně, ho musel na naléhání sousedů ustájit jinde (no možná nemusel, ale měl tu možnost a chtěl být se sousedy zadobře, tak to udělal) musím uznat, byl to fakt šílený puch v létě a těch much...chodili jsme si tam koníka s holkama hladit, ale upřímně, bydlet bych vedle něho nechtěla :-S Ale zákon jako takový to asi vyloženě nezakazuje... (hello)

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 9:18)
o to mi právě jde, jenže na souseda "blbce" člověk narazí všude, Ale pokud močka pravidelně odtéká a hnůj je vyvážen jinam než na zahradu, tak jediným problémem jsou ty mouchy, ale my se chceme stěhovat, aby jsme měli koně u sebe, ne několikset metrů nebo kilomettrů daleko...to už bysme mohli klidně zůstat tady...

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (6.4.2014, 9:21)
Jj, tomu rozumím...no koně na vesnici byli vždy přece...do luxusní vilové čtvrti asi fakt nepatří ,-) ale jinak by to neměl být problém...záleží taky, jak daleko jsou domy od sebe...

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 9:33)
chceme jen starý baráček, který budeme rekonstruovat (mají své kouzlo a většinou poctivá stavba), domy jsou ze 3 stran, vzdálenost od koníků +/- 100 metrů

ODPOVĚDĚT
Ilona K. (kruplona) ID 72659, mimibazar.cz/kruplona (6.4.2014, 8:42)
Bydlím na vesnici, a skoro uprostřed tu mají jedni udělaný výběh a ustájení pro cca 6 koní. Nikomu to nevadí. Jenom musí chudáci hlídat, aby jim je děti nechodili krmit. Myslím, že na to žádný zákon není, protože přímo uprostřed vesnice máme "zemědělce" co chová dobytek a to je tedy smrad, hlavně v létě....

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 8:56)
my máme jen 2 a aby je nekrmili bysme měli vyřešeno výběhem dál od plotu, nikdy nevíte kdy by někoho kousli, i když to jsou zlatíčka, tak poznají zlého člověka a na toho jsou zlí...

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (6.4.2014, 8:26)
Moji rodiče bydlí v PRAZE a kolem jejich domu jsou denně vypouštěny koně do pole ........ Policie s tím nic neudělala, takže pochybuji.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (ajuse1) ID 359721 (6.4.2014, 8:30)
děkuji, tohle by se jednalo o vesnici a koně by byli pouze na našem pozemku, což by vadit nemělo. Ale záleží také na sousedech no...

ODPOVĚDĚT