Společné bydlení s rodiči - dcera s matkou
přeji všem pěkný den, chtěla bych se zeptat těch, kteří bydlí společně s rodiči a mají svoji rodinu. Jak vám to klape nebo neklape?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 24 komentářů
Lenka S. (lenunada) ID 469382, mimibazar.cz/lenunada (14.4.2014, 21:27)
bydlíme, bohužel, už 4 roky. Momentálně nemáme jinou možnost, ale až se vrátím do práce po RD, určitě chci v zájmu zachování psychického zdraví všech účastníků tohoto zájezdu jít do vlastního, byť za cenu vyšších nákladů :-)
Nědělá to dobrotu, nijak to nesouvisí s nevděkem, nebo vypočítavostí, prostě se mi nepředstavitelně zajídá asi tak 20 dobře míněných rad denně, týkajících se úplně všeho....sakra bude mi 40 a chci si vařit, co chci a jak chci, chci oblíknout sobě i klukovi, co se mě líbí a vyhovuje, chci pověsit prádlo, kde chci, a je mi šumák kolik toho musela stihnout jako mladá ona, a jak se to dělalo, když my byli malí.......tisíc maličkostí umořilo vola, nepomohly ani pokusy o dohody, že si tohle organizování života nepřeju a je mi z duše protivné....2 dny je jako klid, ale to je mamka spíš jako uražená, ale pak zas začne vystrkovat růžky a za pár dní jsme tam, kde jsme byly.

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (lenunada) ID 469382, mimibazar.cz/lenunada (14.4.2014, 21:34)
Člověk se nedá změnit a když se nechce ani přizpůsobit a prostě nepovolí, je zaděláno na průšvih.
Je mi z toho smutno, náš hezký vztah, který jsme měly, když jsem bydlela sama se společným soužitím pokazil...ale bohužel, čím jsou rodičové starší, tím víc sleduju jejich vrtochy a domluva vázne.
Za mě tedy NE. Nevím jak to dělali naši předci, když pod jednou střechou žily 3 generace - buďto staří dali mladým klid a volnou ruku a nebo museli mladí do vysokého věku poslouchat rodiče....doba je jinde, gratuluji všem, kterým soužití s rodiči klape.

ODPOVĚDĚT
Jana T. (tichna) ID 84380 (14.4.2014, 21:03)
NECHTĚLA BYCH BYDLET ANI S MAMINKOU ANI S TCHÝNÍ I KDYŽ JE MÁM RÁDA
(Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Eva V. (KIM50) ID 284052 (14.4.2014, 20:45)
Pěkný večer , bydleli jsme s mými rodiči 38 let , to je celé naše manželství . sice to bylo občas trochu náročné , ale vše je o toleranci obou stran , všichni se musí snažit , všude asi občas něco přijde . Ale vždy jsem se snažila jim pomoci a udělat jim život zvlášť v době , kdy už byli starší , pěkný . Bohužel , oba během roku zemřeli , mamka nečekaně ze dne na den a taťka přesně za 11 měsíců po ní . Byl nemocný a když odešla mamka , najednou potřeboval okamžitě péči 24 hodin . Nevím , jak bych se o něj mohla postarat , kdybych nebydlela tady , takhle jsem zůstala doma z práce a mohla s ním být . těžko by to udělala sestra , která bydlí 15 km od nás Jsem asi ještě stará škola , přišlo mi to všechno naprosto normální . Některé ty komentáře tady mi přijdou hodně smutné , ale asi to je v dnešní době normální . Nicméně za mne společné bydlení s rodiči ano

ODPOVĚDĚT
Vanda H. (florenc) ID 125235 (14.4.2014, 16:53)
Bydlíme u našich už 25 let. Někdy je to horší někdy lepší. :-$

ODPOVĚDĚT
Vladimíra K. (vladka1plz) ID 383654, mimibazar.cz/vladka1plz (14.4.2014, 13:14)
Zažila jsem a není to nic dobrého. Jako přechodné řešení ano, ale na trvalo nikdy více !

ODPOVĚDĚT
Alena C. (kolblížek) ID 162608, mimibazar.cz/kolblizek (14.4.2014, 17:01)
souhlasím

ODPOVĚDĚT
Dagmar S. (sooosek) ID 255210 (14.4.2014, 12:22)
Bydlíme u našich a jsme také zatím po asi 6 letech spokojení, ťuk, ťuk. Je ale pravda, že hodně záleží na povahách, na společně dohodnutých pravidlech a taky na tom jak je dům situován. Náš dům je velký L-kový jakoby tvořen 3 byty, úplně oddělenými. Takže princip jako v panláku, společný vchod a dál už společného nic. Nikdo přes nikoho nechodí, nejsme ani nad sebou, je to fajn. Nevíme prakticky o sobě :-) Jen zahrada je společná, ale tam si každý našel "něco svého" :-) a na tom si dělá, takže zatím si nestěžuji.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (14.4.2014, 11:43)
U sousedů bydlí dvě děti s rodinami se svou matkou a vše funguje skvěle a to mají podotýkám jednu kuchň a každý dva pokojíčky, takže je to obdivuhodné a že to nefunguje u vás je prostě trochý náročnou povahou vaší matky. Mám doma naprosto stejný exemplář a vy jste v její domácnosti pořád dítě, i když už dávno máte svoje a pořád má zkrátka pocit, že ona domu vládne. Ono asi nemá cenu debatovat o tom, kde to funguje a kde ne ale máte dvě varitanty - odejít nebo zůstat. Oboje má svoje výhody a nevýhody. Já vím, že bych se svou matkou skončila v Bohnicích a bydlím sama ale za cenu toho, že jsem na všechno sama, nestíhám, moje dítě vidí babičku 1x za čtvrt roku a projezdím majlant abych řešila a pomohla při jejich zdravotních problémech. Takže se občas hroutím tak jako tak. (L)

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 11:47)
Máte pravdu v tom, že obojí řešení má svoje plus a mínus, ale vlastní bydlení je z mého pohledu a po mých zkušenostech neskutečný luxus ,-).

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (upraveno 14.4.2014, 12:21)
Podívejte, měla jsem kamaráda z Kuby a běžné je to i u romských rodin, že boss je v rodině matka. Ta se poslouchá a přes to nejede vlak, takže za mě, kdo se rozhodne pro soužití s rodiči, nemůže vyzobkávat jen to dobré ale musí i snést to horší a pokud někdo tuší, že by to nedělalo dobrotu, ať jde do vlastního. Je to sice luxus ale často i luxus finační. V našem domečku žila manželova babička, její muž, tři děti a strýc, několik let tam žila snacha s dětmi než si postavili svoje...to vše v 1+1, každodenní půtky byly samozřejmostí ale měli nadhled a nesnažili se umlátit se navzájem svými egy...mě se myšlenka soužití s rodiči líbí ale obě strany musí umět slevit anebo se státi splachovacími. Pokud tak učíní jen jedna strana, nefunguje to (L)

ODPOVĚDĚT
Petra L. (ludvajska) ID 176170 (14.4.2014, 11:39)
Bydlíme u našich, my nahoře, oni dole, máme každý svoji domácnost, svůj vchod, ale přes společný dvůr, venku taky vše společné. Ze začátku idylka, nyní po cca 10 letech hledáme své bydlení, ale zatím neúspěšně :-(, jen nevím, jak jim to řeknem, až něco najdem. *-)

ODPOVĚDĚT
Erika B. (zzmen) ID 73277 (14.4.2014, 11:34)
jsem z těch mála co bydlí se svojí tchýní a vycházíme v pohodě, jsem za to moc ráda.bydlíme ve společném baráku,oni spodní,my horní patro,společný vchod,ale jinak vše odděleně,prostě se vejde do chodby domu ,otevřou se jedny z dveří a za nimi jsou schody k nám nahoru.každá máme ve své domácnosti vše - všechny spotřebiče,pračku,sušičku,prostě vše...zahrada je společná a nevadí mi to,je to prostor,kde se alespoň setkáváme na kafe atd.někdy se stane,že se celý týden vůbec nevidíme,posledně vzkazovala naší dceři ať se u nich zastaví,že už ji dlouho neviděla ,-) vše je o povaze a toleranci lidí.já sama uznávám, že se svojí matkou bych asi bydlet nevydržela,s tchýní to jde v pohodě.

ODPOVĚDĚT
Vera N. (Vera N) ID 136348 (14.4.2014, 11:20)
Asi jsem jedna z mála, která je v tomto případě matkou. Mně to problém nečiní, zeťák u nás bydlí cca 2 roky a je super. Máme naštěstí velký dům a tak když mají mladí rozepře odejdu a do ničeho se jim nepletu, tedy ani manžel. Je to o toleranci a povaze.

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 11:26)
Jsem ráda, že se ozvala i ta druhá strana (F), děkuji za Váš příspěvek. Já se snažím pochopit máti, vím, že to není lehké ani pro jednu z nás, ale nechápu, že se nevzdá svých názorů, neustoupí ani o píď, nenechá mě být. :-S

ODPOVĚDĚT
Vera N. (Vera N) ID 136348 (14.4.2014, 18:48)
To je právě o té toleranci a povahách. Já bych s mojí mátí nemohla bydlet. Bydleli jsme tam tři roky než jsme dostavěli domek a ještě jsem tomu dávala 2-3 měsíce než by mě odvezli. Proto neopakuji to, co se mi nelíbilo a je pravdou, že mám úplně jinou povahu. Přeji pevné nervy a správné rozhodnutí. (F)

ODPOVĚDĚT
Romana F. (čoklet) ID 229624, mimibazar.cz/coklet (14.4.2014, 11:14)
bydlím už 16let a jsem na provaz +o(bydlíme u mé matky,vrazili jsme tu hodně peněz naše ale není nic 8o|,východisko jak z toho ven nemám žádné takže trpím a barák nenávidím :-|

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (14.4.2014, 11:14)
Bydleli jsme s manželem u jeho rodičů, sice vše zvlášť, ale normálně k nám tchán lezl až do ložnice ........ Naše manželství ztroskotalo nejen proto, že exmanžel je psychopat, ale určitě k tomu neprospělo bydlení s jeho rodiči. Manžel se mnou odmítl odejít do 3+1 na sídlišti, nešel ani na Vítání občánků, protože to bylo mezi paneláky ......... Odmítl a tak i proto jsem tedy odešla sama i s naším miminkem.
Je to už 8let a dneska máme s mým druhým manželem svůj byt, svou rodinu a už nikdy za žádnou cenu bych nebydlela ani se svými rodiči, natož s tchánovými (i když tchyni mám úžasnou - nevím ale, zda by byla stále tak úžasná, kdybychom spolu bydlely (smich) (smich) (smich) (smich))

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.4.2014, 11:07)
NIKDY VICE! Teda s tchyni...i kdyz...ani s vlastni matkou..ne. Fakt NE.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (14.4.2014, 11:32)
V zájmu zachování lidských pudů - ani s mamkou ani s tchýní a dokonce ani s vlastním potěrem ,-) ,-)

Jak se vede človíčku? (F)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.4.2014, 12:48)
Presne! Vlastni potěr taky nee ,-)
Aale, chystam se do prace, tak se mi nechce +o(

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (14.4.2014, 11:14)
Nápodobně, viz můj koment výše

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (14.4.2014, 10:43)
my bydlíme s manželovo rodiči, ale jen na společné zahradě. Zahrada je přes 5000 m2, oni mají svůj dům, my máme svůj dům, akorát my se chodíme koupat zatím do jejich bazénu a opékat buřty pod jejich pergolu, protože vlastní ještě nemáme hotové.
Tchýně podniká a je v práci od rána do večera, takže tu celý týden nevidím, každý víkend pro nás všechny vaří obědy. Ale vnoučata hlídat nebude, to jsme si stanovily hned na začátku, že ona na to prostě nemá čas, vychovala svoje děti a hotovo, takže to po ní nikdo nepožaduje. Tchán pracuje dopoledne u manžela a odpoledne se vrtá na zahradě nebo kutí, když potřebuji, děti mi pohlídá, abych si dojela nakoupit nebo tak.
Vycházím s nimi v naprosté pohodě. Každý máme všechno svoje od sezení na terase po popelnici ... akorát taktůrek na trávu je společný.
Na svojí půlce zahrady si děláme vše podle sebe a rozhodně si do toho nenecháme od nich mluvit, máme

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (14.4.2014, 10:45)
máme každý svoje garáže atd ...
Ono je to taky tím, že v tom domě, kde teď bydlíme my, dřív bydlela mojí tchýně tchýně a ta jí 40 let šlapala na paty, chodila jí kontrolovat hrnce na plotně i jak má uklizeno, takže ona je poučená ,-) vytrpěla si s ní svoje 8-|
K nám domů chodí oba jen po ohlášení, nestane se, aby se mi zjevili nečekaně za zády, že jdou na návštěvu ... samozřejmě když přinese děda dětem ovoce ze zahrádky nebo babička bábovku, tak to přijdou, ale aby u nás vysedávali, neexistuje.
Ráno, když vezu syna do školky, tak děda přiběhne pohlídat mi půlroční dceru, abych jí nemusela oblíkat a tahat s sebou ... pak teprve jede do práce ... my jim zase krmíme psa, když jedou na dovolenou ...

ODPOVĚDĚT
Andrea R. (Andreják) ID 160244 (14.4.2014, 10:43)
Nám to neklapalo, obvzlášt po narození malýho se vztahy s mamkou generálem obvzlášt vyhrotily. Jsme 4 roky odstěhovaní a máme svatej klid. Zpátky bych už nešla ani za nic. A to i přes to, že u našich jsme bydleli ve vlastním patře v baráku se zahradou a ted bydlíme v paneláku na sídlišti s cikánama.

ODPOVĚDĚT
Kristina R. (Krůžička) ID 103532 (14.4.2014, 10:23)
Bydlela jsem u mamky do synových 9měsíců. Jsem se synem sama, mamka je sama, bydlí tam ještě moji 2 bratři, byt 2+1 - bratři ale byli v té době přes týden na intru. Po porodu jsem byla ráda, že si někdo odpoledne vezme prcka a já si vyžehlím, přeperu, "odpočnu", ale časem už to nebylo ono - poslouchat denně dobře míněné rady (6) Komentáře, že když ona měla mimčo, že se to dělalo tak a tak a proč to dělám jinak,.... Byla jsem ráda, že jsem pak dostala městský byt a šla do svého. Sice jsem byla a stále jsem na vše sama, ale zvládám to. Když chci zajít na kávu, tak jdu a vím, že půjdu zase do svého. Syn tam občas jde na víkend nebo když mám odpolední, tak tam je než se vrátím z práce, ale už bych tam vratit nechtěla. Bydlíme od sebe cca 800m.
Podle mě ať máte sebelepší vztahy, tak žít v jedné domácnosti nedělá dobrotu. Něco jiného by třeba bylo mít každý své - např.v jednom domě, ale i tak

ODPOVĚDĚT
Pavla V. (Vondrousovka) ID 56305 (14.4.2014, 10:10)
my bydlíme u manželových rodičů tedy už 15 let, nemůžu si stěžovat. Tchýně je milující člověk, rozumím si s ní líp než s mojí vlastní mamkou. Je to vše o povaze, zda vám budou zasahovat do života atd. nás si nikdo nevšímá, ,máme vlastní jednotku a vlastní vchod, neříká nám co máme dělat aj. máme hlídání denně, protože malého nezvali do školky. tchýně hlídá už 14 měsíc a ještě bude do září fungovat na 100%. takže pokud znáte povahy - tak bych se toho nebála. ale.... :-)

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 10:25)
Tak to jste jedna z mála šťastných, Pavli, komu to soužití klape (L)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (14.4.2014, 10:04)
Mám skvělou mamku i taťku, ale bydlet společně, to né :^) Každý máme svoje mouchy, s mamkou jsme obě stejně výbušné, nedělalo by to dobrotu +o( Strašně rádi k nim jezdíme a i často a třeba i na delší dobu, ale bydlet opravdu né ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 10:01)
Já vím jaké to je, bydlím s rodinou v rodném domě, teď už jen s máti. Rozvedli se s otcem, jelikož máti je totální generál :-(, to vědí všichni kolem jen ne ona. Skřípe to mezi námi čím dál víc, nelíbí se jí jak žiju, co dělám, jak to dělám, výchova dětí je špatná, prostě všechno dělám špantě. Snaží se mi organizovat život dle svých představ. Já se nedám, ale pořád si říkám, že je to moje matka a nechci jí ublížit. Na druhou stranu chcí žít život podle svého. Je to kolikrát na prášky :-(

ODPOVĚDĚT
Saša T. (Lexi) ID 7024, mimibazar.cz/lexi (14.4.2014, 10:22)
Leni, nemluvíte o mně ,-) Nebydlím s rodiči, ale matka je šilený generál. Dokáže mně kolikrát tak vytočit, že mám pocit infarktového stavu. Mezi přáteli nemám nikoho, kdo by měl takovou mamku. Kolikrát jsem si říkala, že to není ani možný. Všechno dělám špatně, celý ten život vedu špatně.... děs.
Jen pro příklad: chtěla jsem dělat vajíčkovou pomazánku k večeři, mamce jsem se mezi řečí zmínila, a vyslechla jsem si, že dělám děckám hnusy k večeři, že jim stačí rohlík s máslem, že zbytečně utrácím za ty suroviny do pomazánky. Když jim dám jen rohlík s máslem, je to špatně, a děcka jsou chudáci že jim ani nedám pořádně najíst. (palice) Když se ozvu, tak jsem hysterka, neboť máti nemá žádný kloudný argument na to, že si dost často odporuje 8-| 8-| 8-|

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 10:33)
Tak teď jakobyste mluvila zase o mě Vy, Saši ,-). Jsem na tom úplně stejně, dost si mamka protiřečí, v podstatě vše co udělám je špatně, ona to dělala jinak, lépe, měla 3 děti, práci a barák na krku a všechno zvládla. Já jsem neschopná, lenivá atd. :-S. Když křičí ona po mě, já jí oplácím stejně, ale to si vymýšlím, protože ona nekřičí ,-). Je to pořád dokola. Mám 2 bratry, oba žijí na svém, ani jeden by s ní prý nevydrželi (H). Já vím, že mě nikdo nenutí tam být, ale je sama, co bude dělat na baráku?

ODPOVĚDĚT
Saša T. (Lexi) ID 7024, mimibazar.cz/lexi (14.4.2014, 11:02)
Máte můj neskonalý obdiv, že spolu žijete pod jednou střechou (F) Já mamku vidím každý den asi 10 min a bohatě mi to stačí. A nejhorší je, že to negativní vnímáme všichni, jak taťka, tak i ostatní sourozenci. Ale když ji něco naznačíme, tak je na nás sprostá, pak brečí tím, že ji nikdo nemá rád :^) je to strašně náročné na psychiku. Obdivu taťku, že to s ní vydrží.

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 11:39)
Je to vážně hodně těžké :-|, závidím ostatním kolem mě, že mají své příbytky, kde je nikdo nekomanduje. Nejhorší je, že si za to můžu sama, ne nadarmo se říká, jaký si to uděláš takový to máš, je to zkrátka na Chocholouška. Zachovat si dobrou náladu a vydolovat ze sebe pozitivní myšlení je nadlidský výkon v těch neustálých výčitkách.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (14.4.2014, 9:58)
Měli jsme kdysi cukání, upravit si patro u manželových rodičů. Jsem šťastná jak blecha, že jsme do toho nešli. A to podotýkám, že mamča s tatím byli super človíčci.
Ségra s rodinou bydlela s mamkou - lezli si na nervy.
Švagr u tchánů (všichni nekonfliktní, nehádavci, neproblematici ,-) ,-) ) a přesto bylo vše o kompromisech, ústupcích...

A i když naše plnoleté děti trousí prupovídku "Dokud máma funí, zůstaneme u ní" pomažou pěkně do svého. (H)

ODPOVĚDĚT
Lenika P. (Lekina) ID 206633 (14.4.2014, 10:03)
,-) jojo, po zkušenostech co mám, je nejlepší jít na "své" :-)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 24 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>