PROBLÉMOVÉ DÍTĚ A DĚDICTVÍ - SOS!!!! názor, rada
problematický syn, oplétačky s policíí, krádeže, opakování ročníku v učení zdědil velké peníze od tetičky, peníze se převedly na účet, aby k nim nemohl. nyní dosáhl zletilosti a vyžaduje je. rodiče se brání, protože jinak budou za týden pryč, aby
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 23 komentářů
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (12.8.2014, 8:49)
Bohuzel penize patri synovi.U nas bylo neco podobneho,Babicka vnukovi setrila penize sice se jednalo jen o 12 tisic,ale babicka je tezce setrila,aby vnoucek mel do zacatku.Babicka zemrela a syn se ve svych 18 letech dozadoval penez,za 3 dny penize utratil za drogy.....babicka se chudak musela obracet v hrobe. :-(

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (10.8.2014, 23:32)
Poradila bych se s nějakým právníkem - zas tolik to nestojí a budete přesně vědět, na čem jste. Těžko můžete peníze nějak zadržovat, ale je možné, že nebudete mít vyživovací povinnost k dítwˇti, které má větší majetek než Vy, i když ještě studuje. Na tohle bych se právě zaměřila a pořádně to probrala s někým, kdo tomu opravdu rozumí.
Potom to lze synovi takhle podat - že je dospělý, peníze jsou jeho - a na něm je i rozhodnutí, zda bude dál žít s Vámi a dodržovat Vaše pravidla (přispívat na domácnost, benzín atd.),... a nebo zda se tedy chce osamostatnit, ale se vším všudy.

Možná bych ještě zkusila najít dobrého finančního poradce. Pokud by ho "nalákal" na zhodnocení peněz, třeba by si je aspoň částečně syn uložil někam, kde by na ně nemohl třeba pět let sáhnout - a třeba do té doby trochu zmoudří.

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (12.8.2014, 8:50)
Ne kazdy zmoudri u nas,uz to trva 10 let.Same problemy.

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 21:12)
DĚKUJI VŠEM ZA PODPORU, BUDE TO OŘÍŠEK A DOUFÁM, ŽE TO ZVLÁDNEME (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (10.8.2014, 20:51)
Zalezi na tom, jestli je kluk sbehlej v zakonech. Ma na to pravo a kdyby chtel, tak se s Vama ani o penezich nemusi bavit. Ale pokud je aspon trochu rozumny, pokecala bych s nim a normalne SEPSALA dohodu, ze ted bude dostavat takove a takove kapesne ze svych penez, bude si z toho platit obedy atd, a jakekoliv kurzy, ktere bude chtit (treba ridicak, klidne pilotni prukaz ci kapitansky zkousky, to je fuk) a ihned po dokonceni skoly dostane vsechen zbytek penez. Zkusila bych s nim ted dohodnout i koupi bytu a treba ho pronajimala, aby mu "byt vydelaval dalsi prachy" a on videl, ze se da i neco jineho, nez blbnout.... je dospely, takze je to na nem.

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 20:55)
(Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (paví očko) ID 241949, mimibazar.cz/paviocko (10.8.2014, 20:20)
dokud ještě nebyl plnoletý, byla spousta možností, jak peníze "zmrazit", aby je sice dostal, ale ne ve formě bankovek, které by mohl rozfrcat, takhle už je asi jediná možnost - soud, poukázat na problematičnost kluka a jeho eskapády a zažádat o stanovení správce jeho peněz

ODPOVĚDĚT
alena Š. (knabel) ID 394920 (10.8.2014, 19:19)
je-li plnoletý a dělá machry vypakovala bych ho z domu at ukáže co umí a má-li mil... at si studia zaplatí sám,snad si nemyslíte,že Vám pomuže až budete potřebovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 19:25)
nemyslím, to skutečně :-(

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (SarinaK) ID 85772 (10.8.2014, 19:19)
Pokud to jen trochu půjde, držet ho od peněz. Vím, že to bude asi legislativně nemožné, má na ně nárok a je jeho věc, co s nimi udělá, ale nedala bych pokud by to bylo jen trochu možné.... pořídila bych mu byt nebo dům, který bych pronajala s tím, že by peníze z pronájmu by šly do něj, na to by mohl slyšet...abych měla bych jistotu, že něco zůstane. Případně bych se snažila ho donutit k jiné dlouhodobé investici.

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (10.8.2014, 19:15)
Myslím, že fundovanou odpověď Vám může dát právník, zda je nějaká možnost peníze nevydat. Osobně si myslím, že nemáte právo mu peníze nedat, ale jak říkám je to otázka pro právníka. Tam bych zamířila já.

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (10.8.2014, 19:07)
Tuto situaci vám vůbec nezávidím. Kluka nepředěláte, to je jasný. Ale co takhle mu to dávkovat po trochách? Chceš auto? Dostaneš peníze na auto. ... jinak dávat třeba tzv. štědré kapesné a to mu prostě musí vydržet na měsíc, jak nebude má smůlu. A´t přispívá na bydlení, studium si bude platit sám, obědy... prostě mu to neudělat tak snadné, jak si to představuje. Mám prachy tak budu pán světa. Bude muset začít trochu přemýšlet. Je-li to tedy jen trochu možné. Držím vám palce a přeji pevné nervy. (F) :-$ (F)

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 19:14)
díky (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína Z. (Zel32) ID 268303 (10.8.2014, 19:06)
Těžká zkouška....nevím,co bych dělala...v tomhle věku jsou ještě pitomý,peníze rozfofruje,nějakej čas bude mezi kámošema king,ale myslím,že nyní mu neprokážou dobrou službu,ba naopak.Myslím,že mladej to neurejduje.Asi by to chtělo si s ním sednout,probrat vše kolem a kolem,jak s tím míní naložit,jak povede svůj život dál.Mám pocit,že se vykašle na školu a nějakej čas se poveze na tetiných penězích a ten pozdější pád bude sakra bolestný.

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 19:12)
opakoval ročník, tedy ještě jej čekají dva roky!!!! děsí mne to!

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 19:11)
probírám horem dolem.......nic platné, tak nevím být tvrdá a nedat........
:-(

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (upraveno 10.8.2014, 23:46)
I když je to nevychovaný zmetek, je dospělý a nikdo nemá právo mu peníze odepírat. Pokud je rodiče nevydají "dobrovolně" může dát rodiče k soudu. Jsou to prostě jeho peníze. A pokud je tak hloupý, že je rozhází za chlast, drogy atd., je to jeho věc. Jestli studuje nebo ne, není rozhodující. Každopádně, rodiče by mu měli stanovit každý měsíc částku za bydlení u nich, pokud na to peníze má, pak by měl rodičům platit za jídlo a stravu.
Rodiče sice vyživovací povinnost ke studentovi mají, ale rozhodně je měsíčně stojí víc, než třeba 3.000,- které by jim z dědictví měl platit za bydlení a stravu, prášek na praní, vodu, atd.

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (10.8.2014, 18:21)
syn je zletilý a svéprávný a nikdo nemá právo ani nárok mu je zadržovat, ale jak píšete je to hajzlík, tak ho postavit před hotovou věc, buď si za ně pořídíš něco užitečného, třeba bydlení, jinak pokud je rozházíš adie, jaképak na krku, to už je na postoji rodičů, chlapec by šel a šel, rozhodně bych ho domů už nevzala

ODPOVĚDĚT
VERONILA O. (JMENOVKYNE) ID 522347 (10.8.2014, 17:55)
Dle mého, dítě je vyzitka rodiču, a nyní už ho nikdo nepředěla, kdybych synovi vysvětlila aby si koupil byt a zařídil , auto garáž....a něco ušetřil tak by mně poslechl..... samozřejmě by si koupil něco ji pro radost ...., ale v 18 letech nikdo už nikoho nepředělá .......... :-$ :-$

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (13.8.2014, 14:58)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (11.8.2014, 8:40)
Jaka vizitka,co to povidate?Ano muzu ukazat smer,muzu vstepovat,ale i tak presto dite muze klopytnout,udelat poradnou botu a rozhodne to neni vizitkou rodice,jsou veci,ktere neovluvnite,i kybyste se zvencla.

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (13.8.2014, 15:01)
Ano, podle mého je to důsledek špatné výchovy rodičů. :-(

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (13.8.2014, 17:44)
Ne,jsou věci,které prostě neovlivníte,neovlivníte to,jestli bude dítě fetovat,chlastat ligu,živit se zlodějnou apod..můžu směrovat,vštěpovat,ale prostě neovlivním to,jak se někdy v budoucnu mé dítě zachová a může se člověk snažit sebevíc,mít sebelepší vztah s dítětem.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (11.8.2014, 6:32)
:^) máte děti?
:^) jak staré?

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 17:59)
ano, je to vizitka rodičů, ale ještě studuje a rodiče mají vyživovací povinnost.....
těžko soudit, těžko rozhodovat,

ODPOVĚDĚT
VERONILA O. (JMENOVKYNE) ID 522347 (10.8.2014, 18:06)
Miladko, vašeho syna už nikdo nepředělá, když vám jako rodičum se to 18 let nepodařilo, musíte nato takticky, Prostě nějaký kompromis podobrém, pozlém, pěkně, škaredě

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 18:07)
:-( :-( :-( ono je to velice složité, otec podnikal, syn měl co chtěl a pokazil se, pak se podnikání po, přišli jsme i o byt, ........odešla jsem od manžela, jsem s ním sama, ale manýry mu zůstaly...některý věci se už nikdy nepodaří vybalancovat, ať se snažíte sebevíc....

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (10.8.2014, 17:55)
Když je zdědil a je už zletilý, rodiče nemají právo mu je zadržovat. On se podle zákona nemusí o dědictví ničím zasloužit. Ovšem nevidím důvod, proč by měl rodičům skončit na krku. Bude mít peníze, pak stačí vyměnit zámek, nepustit ho zpět a nechat zodpovědnost za jeho život na něm. Teď už je jaksi pozdě na výchovu, to už rodiče trochu zanedbali, ne?

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (10.8.2014, 17:33)
Ale ty peníze zdědil syn, takže na ně má právo a co s nimi udělá je jen a jen jeho věc. I kdyby je prolil hrdlem, naházel do beden nebo rozdal charitě.
Rodiče si nemohou podmiňovat vydání dědictví ničím. Tedy ani dobrým chováním, dostudováním, atd. Ty peníze nejsou rodičů, jsou toho dítěte - nyní zletilého. A to dítě má na ty peníze ze zákona nárok.

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 17:44)
on je rozhází a rodiče jej budou mít na krku - to je panečku realita

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (10.8.2014, 22:42)
A Vám by se líbilo, kdyby Vám někdo něco odkázal a ten kdo by dědictví spravoval do Vaší plnoletosti, vám po dovršení 18 let odmítal dědictví vydat?
To není majetek těch rodičů. Oni nemají žádné právo nevydat dědictví. Ať už se jim způsob života potomka líbí nebo ne.
Jak by to vypadalo, kdyby poručníci předávali dědictví na základě toho, jestli dědic žije podle jejich představ nebo ne?
Sektáři by si vynucovali vstup potomka do sekty, nespokojené matky by žádaly rozchod syna s nevhodnou skoro snachou, podminovali by to nástupem na určitou školu, dosažením vzdělání dle jejich představ.....
Jestli kluk hulí mařku, vymetá večírky, paří s kámošema... to není pro vydání dědictví vůbec podstatné.

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (10.8.2014, 18:31)
Tak mu stanovte měsíčně platit za bydlení u Vás, ne????? Jednoduché! Viz výše.

ODPOVĚDĚT
jarmila š. (jarla) ID 263223 (10.8.2014, 17:31)
Já si myslím že s tím nic moc nenadělají,peníze jsou jeho a v okamžiku zletilosti k nim musí mít přístup,jestli je rozfrcá nebo ne s tím rodiče těžko něco nadělají

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (desty) ID 54, mimibazar.cz/jitkas (10.8.2014, 17:29)
Možná hloupý nápad, ale ví kolik na účtu má? Nedalo by se třeba část "ulít" na jiný účet a dát mu jen část - protože dle mě to rozcundrá a nic z toho nebude. Druhou část mu dát až po tom, co si natluče hubu a zmoudří? Ale netuším, zda by se to dalo vůbec nějak udělat. :-S Hlavně, je už plnoletý a přes to vlak nejede, protože pokud bude "tak fikaný" ještě by mohl vás žalovat za krádež :-(

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 17:38)
jedná se o několik mil. (N) (N) (N)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (10.8.2014, 23:54)
Tak to se vám teta dobře pomstila (N) (N) (N). To nevěděla jaký je ? *-)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (10.8.2014, 18:32)
Tak ho vykopněte, ať si koupí byt, nebo jde k tatínkovi, který ho tak zkazil ........

ODPOVĚDĚT
Alena L. (adamito) ID 435804 (10.8.2014, 21:13)
hmmm...to matka neurobí...je to jej syn a aj keď sa správa nevhodne,materinskej láske sa nedá zabrániť :-S rodičov ani deti si žiaľ nevyberáme (F)

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (10.8.2014, 23:52)
Tomu se říká opičí láska (N) (N) (N) Je plnoletý, tak ať táhne, jinak utrápí mámu k smrti, protože je TEPRVE 18 :-( :-( :-( :-( a lepší už asi nebude .

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (10.8.2014, 21:59)
Proč by se nemohl živit sám a sám taky žít, když by umět roztočit sám několik milionů, je taky dost starý na to, aby se o sebe začal starat.

ODPOVĚDĚT
Radka M. (anenat) ID 358304 (10.8.2014, 23:54)
(Y)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Alena M. (a74) ID 400427 (10.8.2014, 17:24)
Souhlasím s Jitkou dole.... jeho problém, ať je rozhází...

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (10.8.2014, 17:14)
měl na bydlení a vůbec svojí exist. až dostuduje (ještě dva roky), daly by jste mu je, když si je ničím nezasloužil, nebo trvaly na tom, že je nedostane, protože máte zájem na to, aby se nespláchly do mejdanů, aut apod.? jak tuto situaci ustát?

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (10.8.2014, 17:19)
Nevím, jestli rodiče vůbec mají na výběr. Pokud peníze zdědil syn, jsou jeho a jeho rodiče nemají právo s nimi nakládat ani je zadržovat.

ODPOVĚDĚT