Vadná lednice od koupě - vrácení
Rodiče v neděli koupili lednici v kamenném obchodě, v pondělí jim ji dovezli, v úterý ji zapli a nechladí jim, mají tam 20 st. Chceme ji vrátit, vyměnit za jinou, vadná je od novoty. Máte prosím někdo zkušenost, co říct prodejci, aby nedělal problém?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 6 komentářů
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:26)
Takže Martino, přesně takhle: Vada se projevila do půl roku od koupě, tedy je dle zákona považována za vadu výrobní, můžete odstoupit od kupní smlouvy, lednici pokud možno naložit a odvézt k prodejci, tam vypíšete reklamační protokol a do kolonky návrh zákazníka napsat ZRUŠENÍ KUPNÍ SMLOUVY. Pokud to tam nenapíšete, má prodejce právo věc opravit nebo vyměnit. Do 30 dnů (bohužel) Vám musí dle zákona vrátit peníze. (F)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:40)
Táňo, moc děkuji za radu (L). Řeknu to tak, a samozřejmě napíšu. Dovezli ji oni, tak budeme chtít, aby si ji i odvezli, popř. jim ji o víkendu dovezem. Stačilo by nám, kdyby ji vyměnili za jinou, ale hlavně funkční. Uvidíme zítra, jak se k tomu postaví. Můžu se Vás ještě zeptat, kde je psáno, že můžu takto zrušit kupní smlouvu? Moc děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:55)
To je ze zákona...v obchodním zákoníku...bylo mi to takto doporučeno v právní poradně loni, když jsem reklamovala televizi, velkou plazmu, taky se mi nevlezla do auta, ale musela jsem si odvoz zajistit, to oni už nemusí, i přesto, že Vám ji dovezli...taky mě odkazovali od čerta k ďáblu, provolala jsem majlant do různých servisů, k výrobci atd...až jsem se fakt naštvala a tu obří bednu jim tam dotáhla. Pro příště už budu vědět.

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (29.1.2015, 11:57)
Táni, píšu jen, jak jsme dopadli. Byla jsem připravená, i konkrétní paragraf ohledně vrácení jsem si na netu našla. Přišli jsme a na můj dotaz, jak řeší to, že když si u nich koupím věc, která od prvního dne nefunguje - se prodavač zeptal o co jde... druhá věta jeho byla, tak Vám ji vyměníme :-). Byla jsem šťastná, že se nemusíme hádat. Dokonce tu samou sehnali v druhém obchodě v našem městě, dovezli, odvezi starou. Naši už mají novou a snad už bude funkční *-). Ale přístup skvělý, je to velká firma, čekala jsem problémy, ale chválím :-$. Přesto moc díky za rady (L)

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (29.1.2015, 12:00)
Tak to je skvělé (Y) chválím přístup prodavače (clamp) (clamp) (clamp) takhle by to mělo fungovat. Bohužel ne vždy to tak je, většinou ne +o( Tak hlavně ať ta nová dobře šlape!!! (D)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 19:06)
Táni, super, jsem ráda, že jste mi napsala, děkuji. Když nebude zbytí, odvoz jim zajistíme. Budeme požadovat výměnu a když nebudou chtít, napíšeme to do protokolu, jak mi radíte. Je to neskutečné, peněz to stojí a ani jeden den to nefunguje, komu by se to líbilo...? Jinak máte šikovné ruce, moc hezké věcičky, už jsem párkrát k Vám nakoukla a věřím, že někdy něco vyberu :-)

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (28.1.2015, 17:30)
novou lednici a nefunguje? tak to bych jim to hned vrátila (ale bohužel se jedná o koupi v kamenné prodejně, tudíž asi klasicky reklamace), zkontaktujte ihned nějaký servis v okolí, aby se přijel na to podívat, rozhodně to naštve, nová věc za ne málo peněz a už nefunguje, já kupuju raději vše přes net, velký výběr, lepší ceny a pokud je nějaký problém, shop reaguje a řeší to příp. lze ve 14 ti denní lhůtě vrátit (F)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 17:44)
Evo, mám stejný názor...pak si něco kupte v kamenném obchodě :-(. Navíc lednici je třeba, potřebovali ji hned, stará (po 3,5 letech jim odešla..) se jim pokazila. Tak a teď budou kdoví jak dlouho bez. Peněz to stojí a nešla ani jeden den 8o|. Taky bych ji nejraději vrátila hned, ale bojím se, že neuspějem...

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (28.1.2015, 17:48)
tak prodejce si jí může vyreklamovat, ale je to pro něj práce a starosti navíc, jde o to jak je solidní a chápavý, je logický, že rodiče nemůžou být bez lednice, to by byl můj první argument a že jí vrátíte a vyberete si jinou bych navrhla, pokud vás odkáže na servis, tak bohužel, je to k vzteku, já jsem ráda, že jsem mojí mamču (starší ročník) naučila nakupovat na internetu a taky si to pochvaluje a to se taky bála, je fakt, že cokoliv si rodiče něco chtějí koupit, jdou vždy za mnou se poradit (F)
tak pak dejte sem vědět jak jste uspěli, budu držet palce

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (29.1.2015, 11:59)
Evi, píšu výš Táni, jak jsme dopadli... všechno ok, vyměnili lednici za druhou, dovezli, odvezli, úplně bez problémů... jsem ráda :-$, děkuji i Vám za podporu

ODPOVĚDĚT
Eva F. (Adélka+Terezka) ID 24072 (29.1.2015, 12:04)
Marti,
tak to je krásná zpráva, mám opravdu radost i za váš, že to takhle dobře dopadlo a majitel se v klidu domluvil (Y)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:10)
Evi, děkuji, napíšu, obávám se, že ale neuspějem, je to velkááá firma :-(

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 15:40)
Většinou tam posílají technika, ať je to ta nebo ta značka.Že by si jí vzali zpět a dovezli novou, to asi ne.Zavolejte , co nejdřív na servis, může to být banalita.

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 15:48)
Radko, už jsem mluvila s 2 servisákama (jiní než z toho obchodu), jak mně slyšeli, řekli - vrátit. Kompresor už jede v kuse den a půl, ještě se nezastavil. Někde asi utíká freon, lednice prostě od začátku neplní svou funkci. Proto mně zajímá, jestli máme nějakou šanci ji vrátit, když nefungovala ani chvilku (F)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (28.1.2015, 20:32)
Freon se snad už do lednic nepoužívá.... *-)

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 20:37)
Ok, tak chladivo, děkuji za upozornění (F)

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 15:58)
A proč jste ještě nezavolala do obchodu, když máte v podstatě 2 vyjádření.tzn. že by to napsali jako neopravitelné a tím pádem vám ji stáhnou.Já bych teda osobně řešila hned.Záleží na servisákovi, ale na tom od té dané značky, jeho posudkem na celou věc se řídí prodejna.

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 16:07)
Prodejna a konkrétní značka lednice má své servisní opravny, ani jeden nebyl od nich (jsou to mí známí - opraváři). Mluvila jsem s nimi jen telefonem. Oni budou chtít poslat své servisáky, my osobně jdeme do prodejny zítra - sepsat, nahlásit. Naši už do prodejny volali, a ti jim řekli, že si mají sami zavolat do Pražského zákaznického centra té značky. Dle mně by to měla řešit prodejna - záruční opravu a zajištění servisu. Nelíbí se mi jejich jednání, proto chci být připravená i na možnost vrácení.

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 18:33)
Oni mají řízený republikový servis, ale co vím, jezdí po náhlášení v nejbližším termínu.Máte už termín stanovený?Nebo jak píše Táňa, naložte a odvezte.

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:57)
Radko ano, chápu, ono by to bylo ideální takto, jak píšete. Jenže s námi se třeba prodejce odmítal vůbec bavit...viz co píšu výše...to fakt dokáže vytočit. :-|

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:45)
Radko, takže jak píše Táňa, je možné zrušení kupní smlouvy?

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:28)
V žádném případě nemusíte nikam volat, do žádného centra, Vy jedejte výhradně z prodejcem. (F)

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 18:42)
Táňo, vidíte a já(prodejce) je odkazuji na servis a nám to tady funguje skvěle.Lidi si zavolají, přijede servisák, napíše papír a na základě toho si přijdou koupit novou nebo jim ji opraví....je to nejjednodušší cesta pro obě strany, ale chápu , že starší , rozlobení lidé, tohle podstupovat nechtějí a řeší to jinak.Pokud bychom u nás natrefili na takovéto lidi, tak naše obchodní zavolá obchoďákovi z Beko a doreší to jinak, řekněme rychlejc....ale ve většině případů je pro každého obchodníka je směrodatné vyjádření příslušného člověka, co a jak.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 16:40)
Bohužel, prodejna v takovýchto případech(lednice, pračka, myčka) potřebuje vyjádření servisu, aby mohla učinit kroky dál.Pokud by se vám to stalo u fénu , to je jiná, tam to věsměs prodejny řeší vrácením , výměnou....Pokud je ale vyplněný záručák atd. je to na servisu a na jejich vajádření, na to jsou moc malý páni(prodejny), aby o všem rozhodovali sami....dělám v obchodě, takže tak. Dnes holt tak funguje,postupujou správně, taky to takhle řešíme.Prodejna řeší záruční opravu a zajištění servisu, tím že vás na něj odkáže, teda bavíme se o velkých kusech.Můžu se zeptat , co máte za značku, když vás odkazujou na Prahu?Beko?

ODPOVĚDĚT
Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 17:06)
Radko, záručák nedostali, jen paragon a návod k použití. Kdyby rodičům dali přímo telefon na servisáka z okolí, s kterým se přímo domluví, dobře, ale proč mají telefonovat někde do Prahy oni? Navíc, kdy a kdo přijede se na to podívat, když na reklamaci je 30 dní - to budou celou dobu bez lednice? Ano, je to Beko, před tím měli Zanussi, šla jim 3 a půl roku, teď Beko a nejde ani jeden den. Jsou z toho už nešťastní, bezradní, lednici je třeba...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno