Maminky prosíme, o rady a recepty pro Diabeticke..
Mile maminky prosíme, vás o rady a recepty pro 8.lete diabeticke Dítě- syna..Máme velkou nadváhu a cukrovku -potřebuji skloubit recepty bez cukru,tuku a mouky -potřebujeme shodit několik kil ..moc děkujeme za Vaše rady a recepty.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 10 komentářů
Ludmila K. (tyrkysový kamínek) ID 182593, mimibazar.cz/tyrkysovykaminek (10.4.2015, 22:52)
Paní Alena radí velice dobře.Dělejte hlavně zeleninová jídla, Polévku každý den.Nejlépe ráno, když má dítě opravdu hlad.Pak mu nebude vadit, že není zahuštěná jížkou a je bez masoxu.Já tak snídám každé ráno už 3 roky.
Hlavně množství omezte. Hlad nemá,to je jen zvyk a chuť. Podávejte na svačinu saláty s cel.pečivem. Za krátko si synkovo tělo zvykne, že má dostatek živin a přestane signalizovat pocit hladu. K večeři stačí 30 vyloupaných mandlí.Různá jidla mám ve svém albíčku.Lída

ODPOVĚDĚT
Alena J. (Aaalenkaaa) ID 3645 (10.4.2015, 14:37)
diabetická dieta je v podstatě zdravá racionální strava, takže té se prostě držte. Omáčky nezahušťujte moukou, místo knedlíků mu k příloze dejte rýži, vařte zeleninové polévky, dávejte mu bílé jogurty, ovoce dopoledne, žádné bílé pečivo, žádné párky, suché salámy......a hlavně ke všemu kupa zeleniny

ODPOVĚDĚT
Petra P. (Mamináč4949) ID 309277, mimibazar.cz/maminac4949 (10.4.2015, 9:16)
Jak jsem už psala u nás jeto složíte-u nás nebyl problem ve složení diabeticeho jídelníčku to Já znám / problém asi byl a je v porcích jídla. .Má furt velký hlad / sni jak dospěli. I když vše se snažíme dodržovat- male porce jídla každé 3.hodiny, pitný a spankovy režim,cvičíme každý den 10.minut a pohybovou aktivitu Máme taky slušnou. Navíc jsme hodně opozdeni od narození /máme 8.odborných lekaru ..poslední dobou mu začali růst tmave chloupky od kolene dolů a to má 8.roků /ale vše je v normě podLe dr.z endokrinologie. Ted nám byl diagnostikovan atypický autismus /někde bude zakopaný pes ale ti naši odborníci nestojí za nic.

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (10.4.2015, 12:42)
(kocka)tak to je problém, to je fakt pro odborníka a když i oni nevědí +o( já mám vnuka celiatika a ještě nesmí mléko a nic z něho, alergie na kasein, stále nějaká vyšetření, jednou řeknou tak, podruhé onak, co si člověk sám nevychytá, škoda mluvit, chápu vás, snad jen pokud má pořád hlad tak velké porce dušené zeleniny a libového masa, to by snad nemělo ublížit, ale to vy jistě víte (child1)

ODPOVĚDĚT
Petra P. (Mamináč4949) ID 309277, mimibazar.cz/maminac4949 (10.4.2015, 8:50)
Recepty nake Máme ale je toho málo / potřebuji více receptů aby to nebylo furt dokola. Neznáte někdo nakou dobrou dětskou obezitologickou ambulanci?Kde by nám pomohli profesionálne? Jsme od Zlína. .

ODPOVĚDĚT
Petra P. (Mamináč4949) ID 309277, mimibazar.cz/maminac4949 (10.4.2015, 8:40)
Mile maminky, u nás jeto složíte. .mě po 1.porodu zůstala cukrovka-PGT jeto 20.roků asi po 12.letech jse mě zhoršila byl nasazen inzulín ale dělal mě paseku tak mudr.dala tablety které mám do dnes.Malej se narodil a byl preventivne zarážen do projektu Trigr který měl vyloučit zda bude Mít do budoucna cukrovku to dopadlo dobře /bylo řečeno že cukrovku mit nebude. Ale přesto všechno jsme se ocitli v péči endokrinologie mel zvyseny hodnoty cukru.Do 5.roků byl extremne Hubený až podvýživeny /pak přišel zvrat a začal nabývat do dnešního dne. Podstoupil spoustu vyšetření a vše bylo v normě. .nikdo na nic nepřišel /do te doby jsme se snažily držet dietu ale hodnoty cukru byli 7-9 .MUDr. nám moc ne poradila a ani nám nedala žádný jídelníček. Ke dnešnímu dni Máme 8.kg nadváhy. .začala jsem vše striktne omezovat aby jsme shodili -začali jsme i uživat i bylinný extrakt Emulips pro děti na hubnutí. .tak uvidíme -nake recepty Máme

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (9.4.2015, 15:23)
*-) no snad vám i lékaři dali pokyny jak na to, dítko má cukrovku a velkou nadváhu?To chce rady u mudr, tam dají snad i jídelníček, tu nadváhu nemá přes noc že, snad víte co mu dáváte jíst, hodně zeleniny, ovoce, libová masa, netučné sýry, pečivo celozrnné, místo knedlí rýže,brambory, ovšem žádné hranolky natož brambůrky, málo tuku, žádné uzeniny, snad jen 95% dušené šunka, žádné sladké pití a bublinky, čistá voda ochucená citronem nebo s pomeranč čerstvou šťávou,stačí projet recepty pro děti i tady na MMB i tady toho spoustu najdete, není to vůbec složité, stačí jen přemýšlet

ODPOVĚDĚT
Silvie K. (kosticka) ID 18003, mimibazar.cz/silviekyralova (9.4.2015, 14:35)
http://www.zdravyzivotscukrovkou.cz/

ODPOVĚDĚT
Petra S. (dracekk) ID 38545, mimibazar.cz/dracekk (upraveno 9.4.2015, 17:06)
Nějak tomu nerozumím....diabetik a má nadváhu?? :-oSamozřejmě pokud mluvíme o diabetu 1.typu-to je u diadětí velmi výjimečné ne li nemožné při jejich režimu.Mají naprosto pravidelnou stravu v přesně odměřených dávkách.Vyznačují se tedy často právě spíše štíhlostí.Diabetes 2.typu dítě zase mít nebude,tam je nadváha naopak spouštěč....také nerozumím té dietě...strava diabetika je postavena především na sacharidech,tedy cukrech ...Jsou pro diabetiky životně důležité..Píšete recepty bez cukru a mouky...cukr je přeci i v těstovinách,rýži,rohlíku...pokud máte diabetické dítě musíte toto všechno vědět.
Možná jste to jen špatně vysvětlila...ale pokud má váš syn DM1.typu,je tedy závislý na inzulínu,tak vám ráda poradím co budu moci.Bohužel mám bohaté zkušenosti a stále se učím.Jen dejte info o co se jedná.Je syn na pumpě nebo na perech?? Jaké máte glykémie? Co na to lékař?

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 12:57)
Petro, i dítě může mít cukrovku 2 typu.
Tohle je dotaz z tak závažné problematiky, že si vůbec nedovolím něco radit.
Vždyť tu chybí spousta informací: nadváha nebo obezita? Léčena nebo neléčena? Další nemoci?
Kdy byl diabetes diagnostikován? Jedná se "jen" o náhle zvýšenou hladinu cukru a dítě bude dál sledováno, nebo je léčeno již dlouhodobě?

V tomhle by se měla paní obrátit na diabetologa, který má všechny podklady. Protože zkoušet něco co baští jiní diabetici, je v tomhle případě opravdu risk.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (dracekk) ID 38545, mimibazar.cz/dracekk (9.4.2015, 13:34)
Jarko,asi jste mě nepochopila..Píšu to samé co vy,že je zde velmi málo informací od paní a zmatečné.Jinak já mám čtyřleté dítě s DM1.
Radit s nějakýma dietama nechci,nebudu a neumím.Pouze se mohu podělit o zkušenosti při totožné nemoci.Každé dítě má ale izulinoterapii šitou na míru od lékaře,každé na vše reagje jinak,je to složité.Mě jen zmátly ty informace tady,když paní k tomu víc nepíše a vy mícháte jablka s hruškama.Nic víc.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 13:41)
Petruš zrada ,-) ,-) To měli být dva příspěvky a já v zápalu psaní foukla všechno k Vašemu příspěvku ,-) ,-)
Vám jsem jen chtěla napsat, že i dítě může mít DM2 Ten zbytek už měl být obecně pro tazatelku. (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (dracekk) ID 38545, mimibazar.cz/dracekk (9.4.2015, 15:48)
Rozumím. (F)
Jinak DM2.typu u dětí je vemi,ale velmi vzácný.A pokud o něj skutečně jde,tak je to úplně v pohodě.Pokud chcete,vyléčíte se z něj(léky,strava.pohyb)Narozdíl od DM 1typu,tam je to bohužel definitivní.Já mám zkušenosti bohužel s tím 1typem kdy slinivka neprodukuje absolutně žádný inzulín.
Pokud sem paní napíše o jaký typ jde(ale obezita a 1.typ se mi neslučuje),tak jí třeba někdo efektivně poradí.Ovšem divím se že tak neučinil diabetolog.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (9.4.2015, 13:07)
Jarko, dítě, obzvláště takto malé dítě, má vždy cukrovku 1.typu léčenou jedině inzulínem.
http://cukrovka.zdrave.cz/cukrovka-u-deti-/

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 13:25)
Andrejko nesouhlasím - http://zdravi.e15.cz/clanek/postgradualni-medicina/diabetes-mellitus-2-typu-novy-fenomen-v-detske-diabetologii-154751

Netvrdím, že bych se tím nějak zabývala nebo se potom pídila. Měla jsem zakódováno to, že děti můžou mít JEN DM1 ale před časem jsem v poradně (chodím do diabetologické) vyslechla rozhovor, kde se bavili lidi o tom že dítě má DM2. Tak jsem se ptala doktora a ten mi potvrdil, že to je pravda. Může mít DM2 ale u dětí je to není tak časté. Víc jsem se potom nepídila.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (9.4.2015, 13:42)
Páni, Jarko přiznávám, že toto slyším a čtu fakt prvně, a to jsem si myslela, že o cukrovce, zvláště té 1.typu z osobní zkušenosti vím více než dost.
Tak uvidíme, zda se tazatelka ozve a upřesní co a jak je s jejím synem.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 13:56)
Andrejko, já o dětské cukrovce vím minimum. Přiznávám bez mučení, že nebýt toho vyslechnutého rozhovoru, vůbec bych netušila, že i dítě může mít DM2. A ani doktora jsem se moc nevyptávala, protože mě to prostě překvapilo. Doma jsem pak našla stránku na kterou jsem vám dala odkaz. Víc taky nevím.
Sama mám klasickou cukrovku 2 typu

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (9.4.2015, 12:55)
Ono může dojít k nadváze - je možné, že dítko mělo nadváhu před onemocněním, nevíme, jak dlouho je chlapec nemocen - nicméně ta nadváha vzniká pak většinou díky velkému množství inzulínu - a ten je zase zvyšován na základě špatně kompenzované cukrovky - tudíž dochází k začarovanému kruhu. Základ je v prvé řadě stabilizovat cukrovku, až poté je možné řešit váhu jako takovou. Pochopitelně jak jsem už uvedla níže, tak zásadně pod lékařským dohledem bez experimentů typu žádný cukr, mouka, tuky .... ono se pak lehce může stát, že dítě dostane v dobré víře ke snídani mrkev a upadne do těžkého hypa.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 12:58)
Naprostý souhlas (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana P. (DanušaP) ID 238115 (9.4.2015, 10:52)
http://www.diasvet.cz/diabeticke-dite-ve-skole/

http://neoluxor.cz/popularne-naucna/diabeticka-kucharka23260/?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=3-Popularne-naucna&utm_content=Diabetick%C3%A1+kucha%C5%99ka+%289788073220570%29&utm_term=diabetick%C3%A1%20kucha%C5%99ka
a jinak souhlasím s Jarkou, vše bych konzultovala s diabetologem

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (9.4.2015, 10:32)
Petruš, žádné experimenty! Jídelníček nebo i rady co jíst by Vám měl dát přímo diabetolog.
U diabetu samozřejmě platí - bez cukru. Ale někdy i doporučovaná potravina zazlobí a cukr zvedne. Budete to muset vychytat.
Záleží jestli je syn na inzulinu nebo lécích, jaké jsou další hodnoty...
Měla jsem přímo starou kuchařku pro diabetiky, podívám se jestli jí ještě mám. Byly tam recepty i jídelníčky.

ODPOVĚDĚT
Andrea P. (AndreaP.) ID 162496 (9.4.2015, 12:45)
Předpokládám, že pokud se jedná o dítě, je to diabetes 1.typu, tudíž jedině inzulín. A jinak souhlas, toto není na experimenty, jídelníček musí být přesně stanoven odborníkem už i s ohledem na kompenzaci diabetu.

ODPOVĚDĚT