Inovace ve vzdělávání
Dobrý den, píšu práci do školy na téma Inovace ve vzdělávání, a zajímal by mě váš názor. Co je důležitého do budoucna pro vzdělávání, jakou inovaci doopravdy vzdělávání potřebuje? Děkuji
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 7 komentářů
Lada V. (LadaVac) ID 30183, mimibazar.cz/ladavac (2.6.2015, 7:42)
Mě nejvíc vadí to ,jak si hrajeme na lidumily a všechny děti jsou v jedné třídě.Jsem prostě proti integraci.Mám dvě děti,jedno studijní a druhé ne a klidně bych brala rozdělení tříd na studijní a manuálně zaměřené.Syn občas ve třídě nestíhá a doma ho vedeme hlavně k práci,protože si myslím,že řemeslo bude zlatý důl.Dle mého k tomu nepotřebuje umět dva jazyky,když se pere s čestinou.Dcera se naopak občas nudí,protože se neustále čeká na všechny,co mají dys.... :-$ :-$ :-$ :-$ Kdybych viděla,že mám dítě,které má problémy,vůbec mě neurazí,že bude v jiné třídě,kde bude pár dětí,pojedou pomaleji a budou na něho mít učitelé čas.

ODPOVĚDĚT
Sylva V. (GSylva) ID 5548, mimibazar.cz/gsylva (upraveno 3.6.2015, 7:11)
Ono to lidumilství jaksi znamená,že si "pěstujeme" malé školy.Rozdělení na nejrychlejší třídu,střední a pomalou už existuje ve větších městech a větších školách.Je to fajn pokud je např.6.A,6.B ,6.C.Děti se tam přehazují ve třídách běžně.Bohužel na vesnici,kde máte jednu třídu v ročníku s max.15 dětmi a ještě kolikrát dvojtřídku si to bohužel nedovedu představit :-( asi by tato inovace vedla ke zrušení menších škol,což se asi některým líbit zase nebude.

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (2.6.2015, 13:00)
Jujda, to je jak přes kopírák |:o). Dceři (16) pomalu "nestačí" výuka v ZŠ a ve volném čase se sama učí různé věci :-o, tak jí snad gympl bude dost "velký". Syn(11) je absolutní opak, ale je šikovný manuálně a má úžasnou představivost...a taky se pere s ČJ a psaním. Taky bych se nebránila rozdělení a individuální výuce (Y)

ODPOVĚDĚT
Kamila G. (Wiktorie) ID 73298, mimibazar.cz/wiktorie (1.6.2015, 21:00)
Jak tak sleduji vzdělávání mých dětí, tak bych uvítala, aby druhostupňoví učitelé neučili děti na 1.stupni, do výuky zapojovali více interaktivních přístupů, nezahlcovali děti zbytečnostma, které nepotřebují vědět (/ např. syn ve 4.třídě měl znát památky unesc ve všech krajích, hejtmany apod. ,)
Učitelé by měli POVINNĚ projít školením jak učit děti s poruchami učení.nedávno jsem viděla téma vzdělávání pro učitele s tématem: dítě ve výuce nezlobí, jen se nudí a počet učitelů, kteří se na toto téma vzdělali? 2. To svědčí o všem (6) (6) (6) (6)

ODPOVĚDĚT
Sylva V. (GSylva) ID 5548, mimibazar.cz/gsylva (1.6.2015, 18:12)
Inovace nepotřebuji.Mě by stačily jednotné osnovy,které by nebyly zahlcené hromadou zbytečností.K tomu srozumitelné učebnice se srozumitelným zadáním.Možná už méně projektů,které nebudou na úkor probíraného učiva.Lepší provázanost PPP se školou.Nějak mám pocit,že PPP pouze diagnostikuje poruchu učení,ale tím to tak nějak skončí a rodiči pomoz si sám.Taky více učitelů,kteří umí pracovat s poruchami učení-Tak asi jedině to by pro mě byla inovace :-)!

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (1.6.2015, 20:07)
(F) (F) (F) Tak i toto jsem chtěla napsat (PPP vs. škola). Obávala jsem se, že se tady strhne lavina....jenže kdo toto neprožil (neprožívá), tak to nikdy nepochopí :-( .

ODPOVĚDĚT
Sylva V. (GSylva) ID 5548, mimibazar.cz/gsylva (2.6.2015, 18:15)
Jednou ten papír prostě máte a "komu se to nelíbí,ať si ho taky pořídí."Co na to jinak říct,nemám ho jen tak a ten čas,který tím vyřizováním strávím mi taky nikdo nevrátí a ráda bych ten den strávila taky jinak než sezením na PPP,což Vy určitě Ilon taky že?Vidím,že ty pocity z té PPP máme všichni stejné....

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (2.6.2015, 22:07)
Jojo. Jak nám řekla nedávno velmi moudrá lékařka (dětská neurologie) s mnohaletou praxí, tak záleží jen a jen na koho konkrétně natrefíte (PPP i škola). Má v péči děti, které mají štěstí na odborníky, ale i takové, které to štěstí nemají...a jak je to poznat.... A papír z PPP? K čemu vlastně je? Některá škola se podle něho řídit může, některá nemusí (anebo nechce?).... Já bych mohla za ty roky napsat román *-)

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (1.6.2015, 17:04)
Nejdůležitější je podle mě "vzájemná komunikace a zpětná vazba" - "učitel x žáci". A tam to není o metodě, ale jen a jen o UČITELI!!!
Podle mě se děti učí ve stylu "neřízená střela"...od všeho něco a vlastně nic...Chybí jim nejen základní znalosti, ale i tzv. "páteř učiva". Důraz je kladen na jazyky - což je fajn. Hodně dnes chybí základní pracovní výuka ... (Za nás bylo na ZŠ - základy šití, vaření i vedení domácnosti -hospodaření....) Kdysi nějaká SŠ či ZŠ měla několikadenní projekt - péče o dítě. Byl z toho natočen dokument a mě se to strašně líbilo , vč. komunikace "učitel x žák". Jinak např. některé učebnice jsou zpracovány v prazvláštní moderní metodice, kde občas nerozumím zadání ani já, nemluvě o žáku 1. stupně :)). A školní mapy (pro 4. třídu VL)? Za tu, ze které se učí syn, bych autorovi dala pár facek (facky).

ODPOVĚDĚT
Lada V. (LadaVac) ID 30183, mimibazar.cz/ladavac (2.6.2015, 7:46)
Ilčo,souhlas,klidně bych přidala pracovní výuku,děti dneska neumí zatlouc hřebík a né každý bude manager :-o :-o :-o :-o Doma honíme děti furt,ať koukaj být šikovný na ruce,protože kopyt je tady už dost.

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (2.6.2015, 22:12)
Jojo, naše děti taky tak vedeme (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana S. (Dana Stankova) ID 19655 (1.6.2015, 15:36)
nedotáhnout projekt inkluze (pro děti s mentálním hendikepem - těm obrovsky ublížíme a vezmeme mnoho šancí)!!! začít pracovat na projevu dětí - mluvený písemný, pravopis, základy matematiky - dejme tomu po trojčlenku. A chtělo by to důsledné rozřazování na střední školy - aby maturita měla úroveň, i výuční list by pak měl svoji hodnotu

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (1.6.2015, 15:20)
motivace, spojení s praxí,názornost, posilování výuky cizích jazyků, týmová práce, posilování sebedůvěry..

ODPOVĚDĚT
Soňa K. (sonyczech) ID 44327 (1.6.2015, 15:05)
Inovace? Běžte se všemi těmi projekty a inovacemi už do háje. Dnešní děti neumějí násobilku, žádnou básničku ani českou lidovou písničku, nepoznají zvířata, stromy, neovládají český pravopis, některé neumějí ani pořádně číst. Je to smutné, ale mluvím o STŘEDOŠKOLÁCÍCH ! Myslím, že systém dřívějšího školství byl daleko propracovanější, funkční a zbytečně zatracený !
P.S. Učím 33 let.

ODPOVĚDĚT
Zuzana G. (zigi) ID 20599, mimibazar.cz/zigi (2.6.2015, 6:19)
Dřívější systém že byl funkční ? Bylo to možná biflování naprosto nepotřebných dat , výrobna robotů a stáda poslušných ovcí.
Pokud se budeme bavit pouze o ZŠ, byla bych ráda, kdyby se děti ve škole naučily nezbytné základy, rozvíjely logické myšlení, měly trošku všeobecný rozhled, věděly kde si co dohledat, určitě se maximálně zaměřit na jazyky, mohly tak nějak rozvíjet svoji individualitu, aby mohly být odlišné a nikdo je pořád nepasoval do nějakých tabulek a ze ZŠ aby vylezly se zdravým sebevědomím a s maximální chutí nasávat další informace a ne s naprostou nechutí vstoupit do jakéhokoli dalšího "ústavu" . Na SŠ a výš už se cíleně zaměřit na daný obor a propojit s praxí.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (1.6.2015, 15:28)
Sorry, ale tohle není problém jen dnešních dětí. Žena roč. narození 1971 neumí spočítat 49x1 !!!

ODPOVĚDĚT