Anketka
Dnes jsem v práci řešila, co je horší - nevidět nebo nesylšet??Obojí je hrozný handicap,ale co j podle vás horší??
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 47 komentářů
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (21.6.2015, 23:46)
Zeptejte se nějaké babičky, která hůř vidí i slyší, co je pro ni horší. Zdravý člověk to může těžko posoudit. Dle mě by bylo horší neslyšet. Slepce v Brně potkávám často a jezdí sami i bez psa po celém Brně. Jen když přijíždí šalina, zeptají se, jaké má číslo a potřebují zavést ke dveřím a na sedadlo, jinak jsou úplně samostatní. O pomoc si sami řeknou, když ji potřebují.

ODPOVĚDĚT
Hana H. (hercz) ID 412242 (21.6.2015, 23:32)
nevidět je horší!

ODPOVĚDĚT
Petra Z. (petrazelenka) ID 447515 (21.6.2015, 15:08)
Mám kamarádku, která ve dvaceti ohluchla, naštěstí má kochleární implantát a naučila se odezírat, takže se domluví. Jinak kdyžjí vidím, vychovala dvě děti, vede normální život, tak jako získaná vada mi přijde horší oslepnout, to si neumím představit. Brr.
Vrozená vada je něco trochu jiného, protože ten dotyčný vlastně neví o co přichází, ale taky je to pro mě slepota, protože to jsou bezmocní lidé, hluchoněmého jsem několikrát obsluhovala a "bavila se s ním" a v pohodě, rukama nohama jsme se vždy domluvili. (F)

ODPOVĚDĚT
Gabriela B. (Drapak) ID 77529 (21.6.2015, 0:23)
Hluchota je horší. Slepota odděluje od věcí, hluchota od lidí. Když budete sedět na lavičce, čekat na autobus a osloví vás nevidomý, normálně si s ním popovídáte. Když bude vedle vás sedět neslyšící, nepopovídáte si. Vyděsí vás "skřeky", které vydává, asi se ho budete bát. Viděla jsem dokument, ve kterém neslyšící kluk chodil po Brně a zastavoval lidi s prosbou, aby někam z jeho telefonu zavolali, když on neslyší. Nikdo mu nepomohl....Pozastavoval se nad tím, že když je osloví Angličan, snaží se mu pomoct, přestože anglicky nemluví. Proč nepomůžou jemu, když je Čech...Hluchota je horší.

ODPOVĚDĚT
Alena L. (adamito) ID 435804 (21.6.2015, 10:58)
môj názor je iný...nie je nič horšie,ako nevidieť krásy prírody,vlastné dieťa ....
proste život v tme musí byť hrozný :-|

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (21.6.2015, 10:44)
Nesouhlasim. Hluchy clovek si vse obstara, zabavi se( kino, kniha, vylety,...), jen si nepokeca. Slepy clovek nemuze sam nic. Sam si nikam ani nezajede, nenakoupi,.... radeji budu hlucha

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (21.6.2015, 14:09)
Do kina si zajde jen nedoslýchavý, tj. se zbytky sluchu, díky indukční smyčce a svému sluchadlu může poslouchat. Neslyšící fakt ne, ten nemá čím poslouchat. Mimochodem, mezi chluchými je nejvyšší procento lidí se závažnými psychickými problémy. Myslím, že otázka, co je horší je z principu úplně debilní. Prostě slepota má svoje nevýhody a hluchota taky, jen je má jiné. Ti, kteří se hluší narodili anebo ohluchli před třetím rokem věku používají český znakový jazyk. S tím se nedorozumí prakticky nikde, umí ho jen nemnoho lidí. Má vlastní gramatiku a s češtinou nemá společného nic. Dá se využít prstová abeceda-neumí takžéž mnoho lidí, odezírání - riziko, že neslyšící nepochopí vše jak má a psaní? - mezi neslyšícími je vysoká míra negramotnosti... (hello)

ODPOVĚDĚT
Klára B. (kakunka) ID 1199 (21.6.2015, 11:53)
Pokud je hluchota vrozená, tak kniha ne...kino ne...lidi ne...
Je to spíš tak, že pokud postižení vrozené, tak raději slepota, pokud během života získané, tak raději hluchota (F)

ODPOVĚDĚT
Xenie K. (Dannylla) ID 25364 (21.6.2015, 22:23)
Souhlasím, můj názor je podobný.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (21.6.2015, 17:38)
Nemyslela jsem vrozene vady. Ale ziskane. Treba v kine jsou titulky.

ODPOVĚDĚT
Xenie K. (Dannylla) ID 25364 (21.6.2015, 22:21)
Titulky ano, ale bohužel opravdu ne vše hluchý člověk pochopí. Neslyšící se učí jednotlivá slova jako cizí jazyk za podpory obrázků, aby pochopil význam daného slova, skloňování, časování je pro ně peklo, nemluvím o slovosledu věty. Spoustu informací si musejí domýšlet, protože ne každý má tu trpělivot neslyšícímu něco vysvětlovat, neradi komunikují přes papír, chápají to jako potupu a je kolikrát lepší jim danou informaci i vícekrát zjednodušeně artikulovat, odezírání není samozřejmostí, ne každý odezírání zvládá a díky tomuto jsou lidé uzavřeni ve vlastním světe, komunitách, pokud chtějí setrvávat pouze s neslyšícími.

ODPOVĚDĚT
JANA P. (slunickotc) ID 436787, mimibazar.cz/slunickotc (20.6.2015, 12:49)
nevidět je horší vlastně podle mě nejhorší

ODPOVĚDĚT
Ivana L. (kamélie) ID 24844, mimibazar.cz/kamelie (20.6.2015, 12:37)
(hello)Viděla jsem dokument, kde porovnávali u třech lidí absenci smyslu - hluchoněmý, slepý a nevidomý. Vyšlo, že nejhůře na tom byl ten hluchý. Sama mám zkušenost, neslyšela jsem na obě uši / malá % sluchu/ , poškozovalo mne to hodně psychicky. Naštěsí mi byl sluch navrácen , pro mne zázrak (hello)

ODPOVĚDĚT
Radomíra N. (akdaren) ID 402201 (20.6.2015, 13:48)
Já slyším špatně na obě uši a už se s tím nedá prý nic dělat, strašně mě to obtěžuje. Jakým způsobem vám byl ten sluch navrácen? Díky za odpověď. (flower)

ODPOVĚDĚT
Xenie K. (Dannylla) ID 25364 (21.6.2015, 22:24)
Paní možná měla na mysli kochleární implantát nebo kostní implantát Baha

ODPOVĚDĚT
Renata N. (nepraska) ID 66279 (20.6.2015, 11:22)
Nás učili, že v dospělosti je horší ohluchnout, než oslepnout. Na psychiku je to prý mnohem větší zátěž.

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (sarinkab96) ID 372049 (20.6.2015, 7:36)
Ve škole nám přednášeli, že těžší je neslyšet, neb pak absentuje víceméně jakákoliv orientace v prostoru. Jedná se tam už o principy, které běžně nevnímáme....problémy s rovnováhou, koordinací.............. Ono taky ale záleží na skutečnosti, zda se člověk s vadou očí či sluchu narodil, či nastala až cca po 3. roku života apod., no a pak asi není úplně důležité co je "horší", ale spíše na nastavení osobnosti jedince, jak je schopen toto adaptovat, pokud se s tím nenarodil.

ODPOVĚDĚT
Kamila P. (Kamis1) ID 218404 (20.6.2015, 7:34)
Tak koukám, že nemáte v práci co na práci :-) . Samozřejmě, že nevidět. (F)

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (20.6.2015, 6:22)
Rozhodně nevidět a může každý tvrdit, že ne.
Očima přijímáme nejvíc informací.
Na jednom školení ale školitelka říkala, že neslyšet, což je podle mě blbost, protože pokud vidím, není problém napsat, odezírat atd, ale pokud nevidím, je mi to v pr. úplně

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (20.6.2015, 9:24)
To není až tak pravda. Naučit se znakový jazyk na základní komunikační úrovni trvá cca 3 roky, ne všichni to zvládnou a ne všichni vytrvají, ani já po 15 letech neumím vše a hlavně liší se komunikace lidí z různých krajů, dokonce i zemí. Další věc, kdo je odmala neslyšící, nedokáže psát, neumí gramatiku, takže to, že si neslyšící napíše, je opravdu mýtus. Lépe jsou na tom mladší ročníky, se kterými se odmala pracuje ale starší lidé mají často velký problém. Mám ještě uložené mnohé SMS zprávy od neslyšících, kdo nezná jejich uvažování, kolikrát nemá šanci je pochopit. O odezírání píšu ve svém příspěvku níž.

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (20.6.2015, 10:53)
No vidíte, když to takhle po Vás čtu, tak to dává smysl (F), doteď jsem to nechápala, proč by to mělo být složitější.
Ale pokud vezmeme v úvahu to, že oslepne nebo ohluchne už dospělý, tak za mě určitě pořád trvám na tom, že horší je nevidět.

Děkuji moc za objasnění (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina K. (BMW85078) ID 194159, mimibazar.cz/bmw85078 (20.6.2015, 1:57)
:-Sza mě ....nevidět :-S

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (19.6.2015, 22:19)
určitě nevidět...jen jsme s dcerou řešily, jak se vlastně můžou děti, které nevidí ani neslyší vůbec něco naučit. dcera studovala pedagogiku na vš, tak jsem se jí ptala, jestli se o tom ve škole něco učili.

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (19.6.2015, 21:41)
to si děláte legraci? Samozřejmě že nevidět, pokud neslyšíte, můžete se dorozumívat znak řečí, odečítat a pod, žít ve věčné tmě je to nejhorší, fakt nechápu jak někdo vůbec si položí takovou otázku

ODPOVĚDĚT
Klára B. (kakunka) ID 1199 (21.6.2015, 11:48)
Podle všech odborníků je horší neslyšet (vrozeně).
Slepota Vás odděluje pouze od věcí, předmětů - hluchota Vás oddělí od lidí. Přečtěte si ostatní odpovědi v této anketě, paní (miklikikli) to moc pěkně vysvětluje. Znaková řeč je nesmírně náročná, naučit se ji trvá roky a roky.
Záleží samozřejmě (a úplně maximálně záleží!!!) na tom, zda jsou postižení vrozená nebo získaná. Pokud je hluchota vrozená, NENAUČÍTE SE nikdy dokonale ČESKY - takže si nepočtete (rozumíte jen v základech), odezírání opět příliš nerozumíte...přátele si získat? Jak? Partnera hledat? A jak?
Studovala jsem to...
Abych parafrázovala Vaši poslední větu, já nechápu, jak to můžete takhle zlehčovat,jak to můžete takhle snadno odmávnout (zip)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (19.6.2015, 22:37)
A kolik lidí v naší běžné populaci, myslím obchody, banky, úřady tu znakovou řeč umí, promiňte, pracovala jsem ve Svazu neslyšících a můžu říct, že bez doprovodu někoho, kdo bude tlumočit si ani neuprdnete, tedy nic nevyřídíte. Tlumočili jsme i v autoškole, protože tam taky znakový jazyk nikdo neumí. Kde máte lékaře, zájmové kroužky, veřejnou dopravu, školy? Znakový jazyk se navíc nenaučí ani všichni členové rodiny...a k tomu odezírání...některý neslyšící se naučí a jiný ne, to není dovednost ale schopnost, tedy ne každý ji má...není to tak snadné.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (21.6.2015, 10:46)
Ale hluchy muze jit treba do te banky s papirem a tuzkou. Ten slepy ji nenajde

ODPOVĚDĚT
Klára B. (kakunka) ID 1199 (21.6.2015, 11:54)
Vrozeně hluchý to ani nenapíše...

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (19.6.2015, 21:36)
za mně je horší nevidět

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (19.6.2015, 20:48)
JÁ NA JEDNO UCHO NESLYŠÍM VŮBEC A NA DRUHÉM MÁM JEN ZBYTKY SLUCHU-KOMPENZOVANÉ SLUCHADLEM....BEZ NĚHO NESLYŠÍM VŮBEC NIC...NEDOVEDU SI PŘEDSTAVIT ŽE PŘIJDU I O TEN ZBYTEK,ŽE UŽ NEUSLYŠÍM NIC,ANI DĚTI,VNOUČATA...ANI NOHAVICU KTERÝ MĚ PÍSNIČKAMA NABÍJÍ KAŽDÝ DEN [A]....

ODPOVĚDĚT
Michaela R. (Kkendy) ID 52314, mimibazar.cz/kkendy (19.6.2015, 20:45)
Známá má skoro neslyšícího chlapečka,mentálně lehce zaostalýho-ale vidí a je to strašně šťastný dítě...Podle mýho je horší nevidět

ODPOVĚDĚT
Hana T. (henyn) ID 298392, mimibazar.cz/henyn (19.6.2015, 20:45)
Rozhodně nevidět

ODPOVĚDĚT
ŠÁRKA C. (sary30) ID 261158, mimibazar.cz/sary30 (19.6.2015, 20:38)
Docela dost špatně slyším a raději bych přišla o sluch než být slepá!

ODPOVĚDĚT
Eva F. (fikarka) ID 88171 (19.6.2015, 20:29)
nevidět

ODPOVĚDĚT
Judita M. (katz) ID 108188, mimibazar.cz/katz (19.6.2015, 20:24)
nevidět.

ODPOVĚDĚT
Celkem: 44 (zobrazuje se 1-20)1, 2, 3 další >>