omluvenka z TV
Má právo učitelka při omlouvání tělocviku po nemoci žádat potvrzení od lékaře? Syn byl hodně nachlazený, nechala jsem ho čtvrtek a pátek doma, další středu jsem jej omluvila z TV. Jedna protivná vychoška, kterou mají na TV, žádá jedině omluvenku ....
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 37 komentářů
Karina T. (tomanka246) ID 271794 (17.10.2015, 19:46)
Povinnost omlouvat nepřítomnost nezletilého žáka ukládá zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, zákonným zástupcům žáka. dle zákona může být tato povinnost upravena školním řádem. více o tom v odkazu http://www.tribune.cz/clanek/33978-musi-lekar-razitkovat-omluvenky

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (16.10.2015, 19:21)
Vzhledem k tomu, že píšete, že je často nachlazený asi nastává situace, že často necvičí...možná jej podezírá, že se TV vyhýbá a proto chtěla omluvenku...právo na to nemá, ale vám se může stát v případě, že platí co jsem napsala, že bude z TV neklasifikovaný.. a pozor, do měsíce může nastává přezkoušení, po-té zůstává neklasifikován..tedˇ si nejsem jistá - v pololetí je to celkem jedno, na konci roku by to ve finále znamenalo, že neukončil daný ročník, tak aˇˇt se v závěru nesměje ona vám...

ODPOVĚDĚT
Hana D. (Hanka72) ID 17856, mimibazar.cz/hanka72 (16.10.2015, 18:21)
Nemá. Pokud má pochybnosti, tak si vyžádá zprávu od lékaře...ale určitě ne při jedné omluvené hodině od rodičů- muselo by jít o opakované, dlouhodobé omlouvání

ODPOVĚDĚT
Petra S. (Petra S) ID 45558, mimibazar.cz/petraskrivankova (16.10.2015, 16:38)
Pokud necvičil a byl ve škole, tak stačí omluvenka od Vás, že je po nemoci a nemá cvičit. Pokud necvičil a nebyl ve škole na ty dvě hodiny TV, tak ho měla zapsat do třídní knihy a omluvenku pak dáváte třídní učitelce, učitelka na tělocvik pak nic neřeší a může jí to být úplně jedno, kde byl.

ODPOVĚDĚT
Zuzana T. (princeznaK) ID 203820, mimibazar.cz/princeznak (16.10.2015, 15:42)
je změna v uvolňování žáka z tělesné výchovy podle novely Zákona 561/2004 Sb.,ale spíš na delší marodění než na rýmu, nastudujte :-$

ODPOVĚDĚT
Zdenka P. (z721976) ID 318592, mimibazar.cz/z721976 (16.10.2015, 14:16)
před 2 lety si dcera narazila záda a doktorka zakázala na 3 týdny tělocvik a řekla,že do 3 týdnu stačí omluvenka od rodičů,od 4 týdnů by to napsala ona,ve škole nebyl problém s tím,že jsem omlouvala jen já.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (16.10.2015, 14:03)
Já byla po asi 4 letech s dětmi u lékařky a hrdě jsem nesla žákajdu a těšila se na razítko ,-) A ONO PRD, prý lékaři již omluvenky dávno nepíší!!! Tak jsem omluvenku opět napsala sama.
A na prvním stupni děti automaticky na TV nechodí, když mají rýmu nebo kašel, takže nemusím nic řešit.

ODPOVĚDĚT
S B. (kontrola3) ID 200465, mimibazar.cz/0 (16.10.2015, 14:14)
Vidíte, někde to jde a jinde dělaj pakárnu :-)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (Marcelas) ID 11322 (16.10.2015, 13:52)
Jednou syn marodil,bylo mu lépe tak šel do školy,ale napsala jsem mu omluvenku na TV.Bohužel i tak musel cvičit.Chtěla jsem aby nezmeškal
školu a nakonec musel cvičit i přes to,že mu nebylo moc dobře. :-@

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (16.10.2015, 13:51)
u nás od mudra vyžadují, jen při velkém množství absencí, je jedno jestli na TV nebo ostatní hodiny

ODPOVĚDĚT
Hanka S. (Nikitini) ID 60232 (16.10.2015, 12:41)
U nás mi bylo řečeno, že i když je dítě doma 3 týdny, stačí omluva od rodiče. Takže pokud i do TV napíšete, aby necvičil, nemůže chtít omluvu od lékaře. Vy jste za dítě zodpovědná.

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (16.10.2015, 12:27)
V podstatě záleží na školním řadu, zejo, na druhou stranu, po nemoci je pochopitelně, že v rámci rekonvalescence je tělesná výchova domluvený. Pokud byl kluk jen na chlazený, byt velmi, pak měl zůstat doma a léčit se, aby je nakazil ostatní. Nebo byl na chlazený málo a cvičit by mohl, protože není v rekonvalescenci, ale jen nachlazený. Takže nejspíš učitelka na dítěti extra velkou nemoc neshledala a proto chce mozna potvrzení. Nicméně i tak by měl platit školní řád a pokud rodiče dítě vozí do školy a absence na TV není příliš vysoká, aby mohla dítě klasifikovat, měla by se spokojit s omluvenkou rodičů.

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (kombloudek) ID 101237 (16.10.2015, 12:26)
Určitě nemusí.Omlouvala jsem teď dvakrát po sobě dceru z TV a bez problémů.

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (kaculinka75) ID 205506 (16.10.2015, 12:02)
Ma m opacny příklad. U nás se na střední naopak vyžadovala omluvenka od rodiče. To aby si někdo nešel k dr. a pak někde netrjdal.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (16.10.2015, 11:41)
Omluvenku v omluvném listě musí učitel respektovat - na ZŠ nemusí být od lékaře, stačí od rodičů. Po nemoci automaticky naše učitelka tu první hodinu nenechává cvičit, ale omluvenku chce vidět...

ODPOVĚDĚT
Marie P. (Jrk) ID 223200 (16.10.2015, 11:41)
Od lékaře určitě být nemusí...

ODPOVĚDĚT
Monika H. (hemule) ID 378875, mimibazar.cz/hemule (16.10.2015, 11:34)
Tak u nás píši omluvenky pouze rodiče i tehdy pokud je dítě nemocné 14 dní. Jen v případě kdyby to bylo časté tak chtějí vyjádření lékaře. A v případě že máme tv první nebo poslední hodinu jde domů nebo přichází později do školy a opět stačí omluvenka od rodičů

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (16.10.2015, 11:26)
Já bych to neřešila a potvrzení od lékaře nedodala. (H)

ODPOVĚDĚT
S B. (kontrola3) ID 200465, mimibazar.cz/0 (16.10.2015, 11:09)
Tak tam máme: •
ve sporných a odůvodněných případech může škola požadovat na zákonném zástupci lékařské potvrzení
o nepřítomnosti žáka vystavené ošetřujícím lékařem žáka


Tak se asi optám, jestli je náš případ tak sporný..když ví, že kluk nechodí za školu. Díky za názory. (L)

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (16.10.2015, 15:02)
..možná ji vadilo, že se nezučastnil ani hodiny tělocviku, že ji neabsolovoval-i když pasivně.zbytečně má 2hodiny absence

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (16.10.2015, 12:56)
Ano. To můžou požadovat v případě problémových žáků, ale týká se to absence ve škole, ne tělocviku. Být Vámi, tak se na prudičku vyprdnu. Kdyby to chtěla nějak hrotit, tak bych příp. dál řešila s ředitelem. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana D. (drinja) ID 132765 (16.10.2015, 12:54)
..škola m ů ž e požadovat - takže to není povinnost
ve sporných a odůvodněných případech - tak ať vám vysvětlí, proč vás podezírá z toho, že omluva není odůvodněná, v čem je sporná.
Taky kolikrát dceru nechám pár dní doma vyležet nachlazení, proč bych ji tahala v době viróz k doktorce, aby v čekárně pochytala kde co dalšího. Léky stejně kupujeme, a když vím, co jí zabírá a nehorší se to, tak ani k lékařce nejdeme. A pokud mi potom vyléčená jde do školy, tak proč by se hned ještě měla vyčerpávat nebo zpotit
/ nevíme, jak náročnou hodinu budou mít- ne? /a hned zas nachladnout? Ale u nás ve škole s tím nikdy problém nebyl a pokud k lékařce jdeme, sama nám dá omluvenku na TV.

ODPOVĚDĚT
S B. (kontrola3) ID 200465, mimibazar.cz/0 (16.10.2015, 13:28)
Přesně tak to řeším i já. Syn bývá často nachlazený a řeším to právě tím, že ho k víkendu nechám den dva doma. Zrovna teď měl rýmu a hodně silný suchý kašel, který ho trápil 14 dní a furt to není ok. Byli jsme u dr. ale dostal jen to, co bych mu normálně koupila i tak. Ale bylo to pro jistotu :-) Proto jsem nechtěla, aby ve středu cvičil. Oni totiž nemají tělocvičnu ve škole, chodí cca 800 metrů do jiné školy. Takže kolikrát uřícení musí zas do chladu, když jdou zpět.
No jsou učitelé a učitelé..že. Na tu jistou paní vychovatelku Alici, která nás uhání o omluvenku, žádné dítě nic hezkého neřekne..bohužel *-)
Děkuji všem za názory.

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (16.10.2015, 19:09)
Vzhledem k tomu, že píšete, že je často nachlazený asi nastává situace, že často necvičí...možná jej podezírá, že se TV vyhýbá a proto chtěla omluvenku...právo na to nemá, ale vám se může stát v případě, že platí co jsem napsala, že bude z TV neklasifikovaný.. a pozor, do měsíce může nastává přezkoušení, po-té zůstává neklasifikován..tedˇ si nejsem jistá - v pololetí je to celkem jedno, na konci roku by to ve finále znamenalo, že neukončil daný ročník, tak aˇˇt se v závěru nesměje ona vám...

ODPOVĚDĚT
Jana D. (drinja) ID 132765 (16.10.2015, 12:59)
Teď jsem dočetla, že nebyl na Tv ve škole. Tak to musela jeho absenci napsat do třídní knihy, to byste měla omluvit i v ŽK. Když je dítě z Tv omluveno, tak sice necvičí, ale ve škole by být mělo.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (16.10.2015, 10:58)
Asi záleží na dané škole, ale u nás není na nic potřeba omluvenka od lékaře a na TV už vůbec ne, navíc pokud se jedná opravdu jen tyto dvě hodiny. Určitě bych na přání učitelky neletěla k lékařce, aby dala potvrzení (ono se taky každé potvrzení platí, že ano ,-) ) Já jsem zákonný zástupce a já omlouvám, pokud se to paní učitelce nelíbí je to jen její problém. Mrkněte do školního řádu, určitě tam něco ohledně omlouvání, budete mít (F)

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (16.10.2015, 10:55)
osobně si myslím, že ne..u nás se omluveny dávají jenom od rodiču-dr.nedává a když jsem dělala na ambulanci jsem tady nepotvrzovala...řekla to vám, nebo synovi?

ODPOVĚDĚT
S B. (kontrola3) ID 200465, mimibazar.cz/0 (16.10.2015, 10:57)
řekla to synovi a připomínala mu to dva dny. Mi do očí nic neřekla, i když mne viděla. Ví moc dobře, že se kluk neulívá ze své vůle, protože ho do školy vozíme.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (16.10.2015, 10:59)
*-) a ty dvě hodiny jstu mu omluvila do žákovské knížky *-) napsala jste mu normálně omluvenku :^)

ODPOVĚDĚT
S B. (kontrola3) ID 200465, mimibazar.cz/0 (16.10.2015, 11:01)
Ano, šel ten den do školy s řádně vypsanou omluvenkou, kterou mu i podepsala třídní učitelka. Problém má jen ta jedna osoba... velmi důležitá :-$

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (16.10.2015, 11:03)
(smich) na to bych se zašla zeptat osobně, nač takovu omluvenku potřebuje :^) a jestli tedy případné razítko zaplatí (smich) (smich) no,ale nejspíš bych to hodila za hlavu a pokud by nedala pokoj, šla bych

ODPOVĚDĚT
Katarína B. (bertica) ID 35541, mimibazar.cz/bertica (16.10.2015, 10:58)
tak za ní chodte vy-a řekněte ji to- jak se věci mají.Předtím si přečtěte jestli o tom nemáte něco třeba na stránkách školy.

ODPOVĚDĚT
Celkem: 21 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>