Daňové přiznání
Dobrý den, prosím je tu někdo , kdo by byl ochotný mi pomoci s vysvětlením ohledně daňového přiznání? Potřebovala bych vědět , jak z výplatní pásky sečtu úhrn sražených záloh, pak když je dítko od června ztp/p , jak to zapíšu do formuláře?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 3 komentáře
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (16.1.2016, 16:10)
jako přílohu musíte mít Potvrzení o zdanitelných příjmech. A tam už máte součet napsaný.
dítě už vám Radka řekla

pokud část roku pracuje v Německu, bude potřeba určit, kde má daňový domicil, jednak kvůli zdaňování německých příjmů, jednak kvůli možnosti a podmínkám uplatnění hypotéky a pojistky

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (19.1.2016, 19:36)
Hani prosím, jak je to s tím ztp/p . Máme syna ve 3. stupni závislosti , všude se píše , že je to ztp/p , ale účetní tvrdí, že pokud nemáme průkaz ztp/p , tak úlevu na daních nemáme , protože vlastně ztp/p syn není .Přijde mi jako nesmysl, přece je ve trojce a průkaz je zase jiná záležitost .

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.1.2016, 20:57)
Účetní má pravdu, ZTP/P není totéž co 3. stupeň příspěvku na péči, z PnP nijak nevyplývá nárok na průkazky mimořádných výhod, posuzuje se to zvlášť a podle trochu jiných kritérií.

O průkazku ZTP/P si můžete zažádat, pokud splníte podmínky, tak vám ji dají. Zkoumá se porucha pohybových a orientačních schopností, tzn. těžká omezení hybnosti (vozík, amputace končetin), smyslů (nevidomost, hluchota) či intelektu (mentální retardace), psychické onemocnění spojené s těžší poruchou orientace, závažné zdravotní stavy, které znemožňují hybnost a orientaci...

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (17.1.2016, 14:56)
Hani, moc děkuji . On tam bude ted pracovat na stálo, ale začínal tam až od září a předtím byl zaměstnán tady v Čechách u jiné firmy. A co potřebuje prosím k tomu , aby se určil ten daňový domicil? Zvládneme tak ty daně i udělat sami, nebo je to složitější ?

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (17.1.2016, 15:01)
Kde bydlel, když tam pracoval?

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (17.1.2016, 19:14)
V Čechách

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (17.1.2016, 19:27)
jasně, takže domicil má v ČR a platí to, co jsem psala paní níže. Pokud bude podávat přiznání, příjmy z Německa vyjímá ze zdanění - napíše je a hned je zas odečte a většinu přiznání počítá jen s českým příjmem. Bylo by fajn mít nějaké potvrzení o příjmu, ze kterého by bylo patrné, že příjmy byly v SRN zdaněny (když jsem taková přiznání zpracovávala, tak lidi to potvrzení měli, zřejmě to tedy není problém sehnat).

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (18.1.2016, 7:22)
Mockrát děkuji

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Pavla E. (pájinka) ID 454, mimibazar.cz/pajinka (17.1.2016, 11:08)
Dobrý den Hani, jak je to když manžel pracovsl půl roku v čr a od 1. Července je zaměstnaný v německu? Máme hypotéku a úvěr ze stavebně kde jsem spoludluznik můžu si to dát do daní já?

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (17.1.2016, 12:55)
bydlí v tom Německu nebo jak to má?
Pokud jde o úvěry - jste-li spoludlužník a splňujete ostatní podmínky (např. u úvěru na koupi bytu jste spoluvlastník a bydlíte tam nebo tam bydlí váš blízký příbuzný), tak ano, můžete si to dát do daní celé vy, od manžela (případně dalších spoludlužníků) je potřeba prohlášení, že vám to dovoluje, abyste si to uplatnila celé.

ODPOVĚDĚT
Pavla E. (pájinka) ID 454, mimibazar.cz/pajinka (17.1.2016, 14:45)
Bydlíí trvalé v čr.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (17.1.2016, 19:28)
ještě to upřesním, on tam uvede i ty německé příjmy, ale hned je zas odečte. Takže veškeré výpočty se budou provádět jen s těmi českými. Bude potřeba nějaké potvrzení na ty německé příjmy, ze kterého je patrné, že se z nich odvedla daň.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 17.1.2016, 19:29)
jasně, tak pokud pobýval v ČR (požaduje se aspoň 183 dní v roce) a měl tu normálka bydlení a pokud pracoval pro německého zaměstnavatele (nebo pro stálou provozovnu českého zam.), smí v ČR německé příjmy neuvádět, vynechat, i když zcela obecně má povinnost znovu v ČR zdanit všechny své zahraniční příjmy.
No vlastně on by je mohl vynechat, i kdyby to podmínky zam. nebyly splněny, protože smluvně máme s Německem taky metodu vynětí. Prostě to bude jednoduché řešení :o)

Pokud by tedy podával přiznání, počítal by jen české příjmy. A mohl by uplatnit normálně hypotéku, pokud by to potřeboval.

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (16.1.2016, 15:01)
Je tam jedna kolonka na to kolik měsíců chci uplatnit slevu na dítě , jak tedy rozdělím půl roku jen obyč a půl roku ztp/p. A dále by mě zajímalo , jak udělat daně pokud si chce někdo odečíst z daní hypotéku a pojistku ale pracoval zde jen do srpna a od září pracuje v Německu, kde mu daně účetní udělá, ale jen od září , to tedy tady podá normálně daňové přiznání jen za 8 měsíců ?Děkuji

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (16.1.2016, 14:59)
Do formuláře se zapisuje u dětí počet měsíců.... takže 5 měsíců normálně a potom je tam tuším kolonka ZTP tak 7 měsíců ZTP

ODPOVĚDĚT
Martina P. (laudom) ID 247437 (16.1.2016, 15:07)
Jo už jsem si všimla, že to lze rozdělit, moc děkuji ...jsem to ale jelito ,-)

ODPOVĚDĚT