Žena v domácnosti
jste takto někdo doma? Co vše si sama musíte platit a jaké jsou to částky? Co to vše obnáší. Děkuji za informace
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 6 komentářů
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 280937 (11.7.2016, 9:54)
a jde také být ženou v domácnosti,když máte jedno dítě 7 let a jste samoživitelka na úp a berete hmotnou nouzi? :^)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (11.7.2016, 10:09)
Nejde, jaky by to smysl melo, v domacnosti v podstate jste, navic pokud mate jedno dite, lze byt zenou v domacnosti do veku- 7 let ditka.

ODPOVĚDĚT
Eva Gajdová (asym) ID 25224, mimibazar.cz/asym (10.7.2016, 19:02)
Jsem v domácnosti a přivydělat si mohu na Dohodu o provedení práce 10000,-/měsíc, o provedení pracovní činnosti je to méně :-$

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 22:57)
můžete si přivydělat, jak chcete, u dpč či prac. poměru či životnosti jen dojde k tomu, že se bude uplatňovat kombinace péče a výdělečné činnosti, což má za následek osvobození od minimálního vyměřovacího základu (pojistné odvádíte, ale jen procentem z příjmů, nedoplácíte do minimálky).

A při ještě vyšších výdělcích zase klidně můžete péči splňovat, ale už pak ztrácí smysl, protože už neovlivňuje výpočet zdravotního pojištění, počítá se vám jako jakémukoliv jinému zaměstnanci, takže pak nemá smysl se s nějakým splňováním péče namáhat, když z toho nic není.

ODPOVĚDĚT
Marie H. (majulenka) ID 33153 (12.7.2016, 14:02)
Hani, mohla byste mi to prosím shrnout, ale jako pro blbečky ,-) ?...poslala bych to známé, ony se ty informace dost liší ,co kolují mezi lidmi, navíc tedy, před lety, kdy jsem byla v domácnosti já, mi nebyli na různých úřadech ani schopni říct, jestli si vůbec můžu nebo nemůžu přivydělat, děkuji (L)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (12.7.2016, 14:47)
napíšu do vzkazu, ano?

ODPOVĚDĚT
Marie H. (majulenka) ID 33153 (12.7.2016, 20:39)
(L) děkuji moc (F)

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (10.7.2016, 13:53)
tak pokud nemáte děti 7-15 let,jak se píše dole,tak zdravotní pojištění si musíte platit sama a je povinné.Sociální je dobrovolné,můžete a nemusíte,ovšem pak se vám nebudou počítat roky na důchod

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (12.7.2016, 21:26)
takže pokud budu podnikat a mám dítě 5 a 12 a nahlásím zp jako osoba pečující o dítě tak nemusím hradit zdravotní pojištění?

ODPOVĚDĚT
Kamila H. (Proška) ID 200469 (10.7.2016, 13:59)
Není pravda,zdravotní pojištění platí stát,pokud pečujete o děti a nahlásíte to na zdravotní pojišťovnu.

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (10.7.2016, 14:02)
napsala jsem,že pokud paní už nemá děti/jedno do 7 let,dvě do 15 let/,to si potom musí platit sama

ODPOVĚDĚT
Kamila H. (Proška) ID 200469 (10.7.2016, 14:08)
Pardon,tak neumím číst.

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (10.7.2016, 14:09)
(F)

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 11:29)
Dibrý den,omlouvám se že se připojím..odpověď neznám...Ale pokud bych byla osoba pečující o dítě do 7 let,nevíte zda za mě platí sociální pojištění stát nebo jak to je? A je omezení se školkou a mohu si něco vydělat???

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 16:52)
sociální jen do 4. narozenin. Pak se na to buď vykašlete, nebo budete platit soc. dobrovolně.

Vydělat můžete klidně miliardu, pokud tím neporušíte podmínky péče, tj. pokud to vyděláte například podnikáním z domova nebo prací v době, kdy je dítě 4 hodiny ve školce.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (12.7.2016, 21:32)
mam dvě děti 5a11 a jsem osvč, pokud bych se přihlásila k péči do 15 let tak si zdravotní pojištění hradit nemusím?

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (12.7.2016, 21:36)
pokud máte současně výdělek s povinným odvodem pojistného (např. jste osvč), tak péče slouží k osvobození od minimálního vyměřovacího základu pro zdr. pojištění. Pojistné tedy platíte, ale procentem ze zisku - nikoli minimálky.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 20:51)
Moc Vám děkuji za info. (F) (F) (F) (F) (F)
Mám v tom pěkný zmatek.Jsem v částečném ID.Změnil se mi minulý měsíc z PID,tak právě sháním info...Doposud mi tedy platil stát obojí (soc i zdrav),bez ohledu na rodičák.Ten už mi v dubnu také skončil.Vím že mi tedy zdravotní nadále hradí stát,ale nevím jak s tím sociálním....A mohu vůbec jako důchodce být vedena i jako osoba pečující o dítě??

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 22:54)
jé, ještě ten PnP - ten máte na sebe nebo na dítě? A v jakém stupni? A když na dítě, tak na jak staré?

Podporu byste dostala takovou malou, co se dává za náhradní dobu (u vás je náhradní dobou PID a rodičák - potřebujete jeden rok náhradní doby v posledních dvou letech, což je splněno... a pokud nástup na pracák odložíte, bude to splněno i později, i třeba začátkem příštího roku nebo na jaře, takže ta podpora vám nikam neuteče). Podpora teď dělá asi 3800 první dva měsíce, 3100 druhé dva a 2800 pátý měsíc.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 23:09)
Hani,tak to je dobrá zpráva pro mě.To by mi moc pomohlo! Nevěděla jsem o nějaké náhradní době..A nyní ikdyž je to finančně těžké mi jde o překonání doby než děti nastoupí do školy a do školky a já snad budu moci konečně do nějaké práce.
PnP mám na pětiletou dcerku asi v prvním stupni,jsou to 3tis korun.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (11.7.2016, 12:54)
Ještě jednou Vám moc děkuji a ať Vám žehná Bůh. [A]
S pozdravem Bětka (flower)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (11.7.2016, 12:51)
Paní Hanko,vy jste machr.Máte úžasný přehled! (Y) (Y) (Y)
Toto jsem vůbec nevěděla...že v mém případě jsem pokrytá i s tím sociálním ještě 5 let než bude malé 10.
Dokonce ani dnes na tom pracáku mi to paní neřekla.Ale úspěšně jsem se zaregistrovala,ještě doložím nějaké doklady co mám doma(rozhodnutí o důchodu,rodný list nejmladšího),cestou jsem se stavila odříct brigádu(to se momentálně nevyplatí) a na zdravotní oznámit že jsem v evidenci.
Tak snad nic nebrání chvíli pobírat podporu,jen doufám že mě nebudou honit po všech čertech za bůhvíjakými pracemi na volná místa.Paní mi poradila že si tam mám napsat že chci práci z domova,když mám doma děti a pobírám ten PnP.
Tak snad to nějaký ten měsíc takto přežijeme a přilepšíme si o nějakou korunu a já pak snad konečně nastoupím rovnou na hlavní pracovní poměr a všechno se to zase srovná.Už bych to tak potřebovala..
Ještě jednou vá

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 23:47)
Ano, to je první stupeň. To ale znamená, že máte zajištěné i sociální pojištění - jste-li pro účely PnP pečující osoba pro dítě závislé v 1. stupni, máte z toho zdravotní a sociální až do 10. narozenin dítěte.
Takže celé sociální pojištění pusťte z hlavy, nepotřebujete to řešit :o)

U té podpory je problém, že by se nesnesla s brigádou, dostala byste ji až po ukončení brigády. Tak nevím, no, jak to vyřešit... jestli se na brigádu vykašlat, nebo jestli bude krátká, tak nejdřív brigádu a potom na pracák a mít podporu... jo už koukám, že o tom píšete. No, tak to by se na to vykašlala.
PnP ani ID při podpoře nevadí.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 22:52)
odpovím tady, dole už to nejde :o)
Ano, ten měsíc se prostě nezapočítá jako odprac. doba, a při výpočtu výše důchodu se bude počítat jako měsíc s výdělkem 0 Kč, což vám může pokazit průměr (záleží na tom, jak hodně a jak dlouho jste jindy v životě vydělávala). Úplně bych si kvůli tomu vlasy nervala :o)

Ano, ten pracák bych na vašem místě využila. Ale pozor, pokud budete mít současně dohodu, nebude se po tu dobu vyplácet podpora a nepočítá se to na důchod (ledaže by se odvádělo sociální z té dohody, tj. byla by to dohoda o pracovní činnosti - u ní je odvod i při menších výdělcích). Takže kvůli sociálnímu by nemělo smysl být na pracáku a mít dohodu o provedení práce (bez odvodu pojištění), to byste to soc. stejně nezískala. V takovém případě bych ten pracák ještě odložila.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 23:03)
Uff Hani,rozumím....a při dohodě o provedení práce? Já totiž nevím jestli mi paní kde budu nárazově uklízet říkala že na dohodu o provedení prac činnosti nebo práce..asi je to rozdíl,já nevím..Každopádně nemáme ještě nic sepsáno...a docela mě to rozhodilo,protože to by bylo o ničem.Vyděla bych si teď přes léto jen pár stovek.Nabízí mi cca 2 hodiny 2-3 krát týdně za 90kč na hodinu a to bych pak z toho nemohla nic odvádět a ještě bych přišla o možnost podpory...Hani,moc vám ještě jedno za vše děkuji.Já si zítra dojdu na ten pracák a zjistím si zda bych vůbec na nějakou podporu nárok měla a podle toho se asi zařídím..Moc děkuji za informace.Jste moc hodná.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 23:07)
to by bylo bez odvodů rozhodně, dpč má hranici 2500 a to byste se vešla. Takže bez sociálního - ať už na pracáku budete nebo nebudete

o podpoře vám píšu o pár řádků výš ještě, nárok bude (když nebude souběh s dohodou) a začínáte na nějakých 3800,pak klesá. Ale ještě mi napište k tomu PnP, to může znamenat důležitou změnu.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 21:56)
aha, tak takhle to máte
V tom případě je zbytečné řešit péči o dítě, protože to je kategorie pro zdravotní pojištění a to máte nadále bez problémů i při ČID. Není tedy důvod si k tomu přidávat ještě péči.

Sociální - do 4. narozenin dítěte ho máte automaticky, nemusíte nikde nic hlásit (řeší se to až při žádosti o starobní důchod doložením RL dítěte + čestným prohlášením). Tam tedy nic nemusíte. Po 4. narozeninách dítěte už sociální není, pokud byste ho chtěla, můžete si platit sama (asi 1850 měsíčně je minimum), nebo ho nemít vůbec, nebo, protože jste teď měla PID a rodičák, by šlo nějakou dobu pojištění získat na pracáku. Na pracáku byste totiž měla nárok na podporu a pobírání podpory se počítá jako doba na důchod. Tím by se tedy dalo to sociální na chvilku zařídit, že byste se nahlásila na pracák jako uchazeč o zaměstnání.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 23:26)
Ten Pnp na dcerku by měl vliv na pobírání podpory?
Souběh podpory a dohody by byl,od tohoto měsíce,takže se na práci asi zatím vykašlu i když bych tak jako tak neplatila soc pojištění,přišla bych o podporu,protože 3800 kč si za měsíc rozhodně momentálně nevydělám.Šlo by opravdu jen o pár stovek...ještě že vás tady mám,díky.Já jsem z toho daněk.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (10.7.2016, 21:57)
Plus pak se ještě započítává na pracáku jeden rok bez podpory (pro lidi mladší 55 let), ale jestli jste už dřív na pracáku bez podpory byla, tak už máte z toho roku něco odčerpáno a už by se tedy na důchod nepočítal celý rok nyní.

ODPOVĚDĚT
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 22:48)
Ještě dodám,že pobírám PnP...Pokud to nemá na nic vliv....?
A myslíte že bych měla na ÚP krom placeného soc pojištění nějakou dobu(alespoň do toho podzimu),ještě nyní nárok na podporu? To jde i k ČID?? A z čeho eventuelně by se mi počítala? Byla jsem na rod příspěvcích 10let se čtyřmi dětmi a k tomu ten PID.Předtím jsem byla živnostník.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Alžběta Š. (Alibeta) ID 562011 (10.7.2016, 22:35)
Hanko,děkuji za Váš čas a skvělé rady zde. (F) (F)
Tak to skutečně by nemělo význam se hlásit,myslela jsem si že bych si nějak pomohla.Asi jsem toto měla řešit dřív..co nyní s tím měsícem co jsem tedy neměla soc.pojištění...budu muset doplatit někdy?Nebo se mi to jen nezapočítá? Jestli dobře rozumím,povinné to není,jen se mi to promítne při žádosti o starobní důchod..?
Malému už čtyři roky byli v dubnu,ale to jsem ještě měla PID. Do školky nastoupí ale až v září a mám ještě další tři děti,tak nyní přes prázdniny jít do práce nemůžu..Bude tedy asi nejlepší řešení co nejdříve na ten ÚP jak píšete.Dříve jsem nikdy nebyla,takže díky že vím od vás i tu dobu toho roku..pro případ....ale doufám že nebude problém,protože jsem si od příštího týdne domluvila nárazovou činnost na dohodu.Ach,jo to je blázinec.Obdivuji že se v tom všem někdo orientuje.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Kamila H. (Proška) ID 200469 (10.7.2016, 11:42)
Dobrý den,pokud máte jedno dítě do 7 let anebo dvě děti do 15 let.Nahlásíte se na zdrav.pojišťovně,ta za vás platí zdrav.pojištění.Sociální si platíte sama,pokud chcete.Dítě může navštěvovat školku 4 hodiny denně,školní děti nechodí do družiny.Přivýdělek nevím.

ODPOVĚDĚT
Andrea Ž. (obratle) ID 81436 (10.7.2016, 10:41)
Také by mě to zajímalo (F)

ODPOVĚDĚT
Jaroslava Š. (svecina) ID 339697, mimibazar.cz/svecina (10.7.2016, 9:53)
Dobrý den ano jsem v domácnosti a písnu Vám vzkaz

ODPOVĚDĚT
Blanka O. (BJP) ID 62973 (10.7.2016, 21:46)
Mohu taky poprosit děkuji (child1)

ODPOVĚDĚT
Petra N. (Pejera) ID 372431 (10.7.2016, 19:21)
Moc prosím i já o vzkazík s informacemi. Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Gabriela J. (mavete) ID 165634, mimibazar.cz/mavete (10.7.2016, 14:51)
Mohla bych také poprosit o info.Předem moc děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (10.7.2016, 10:46)
Mohla bych vás také poprosit o info? :-$ děkuji

ODPOVĚDĚT
Veroniika R. (mema) ID 173056 (10.7.2016, 10:24)
mohu také poprosit info? děkuji moc

ODPOVĚDĚT
Blanka F. (blanchez) ID 123187, mimibazar.cz/blanchez (10.7.2016, 10:57)
Mohu také poprosit? :-) děkuji (L)

ODPOVĚDĚT