Aspergerův syndrom - přechod na SŠ
Syn má AS, mírná symptomatika. Od 6. třídy ZŠ měl asistentku pedagoga. Je chytrý, přijímačky udělal mezi nejlepšími, dostal se na gymnázium. Sociální oblast je ale slabá (navazování kontaktů, komunikace se spolužáky, nemá kamarády...). dále v koment.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 5 komentářů
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (22.5.2021, 7:21)
Já osobně bych dala spíš na doporučení SPC nebo PPP, tam mají nejvíc zkušeností a můžou vám říct, jak to dopadne, když se asistent dá nebo nedá + taky to, co chce vaše dítě (ne manžel - nic proti němu (F)). Žádný učitel se (jak určitě sama uznáte) se nebude synovi věnovat tak, jako když s ním bude asistent. Měl by mít vedle sebe někoho, kdo mu bude v ruce, né učitele, co se mu po vyučování má svěřit.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (20.5.2021, 20:46)
Dcera na střední asistenta rezolutně odmítla a zvládla to bez (nutno podotknout, že tam měla jednu kamarádku, která jí tak trochu toho asistenta vynahrazovala). Bylo to soukromé gymnázium, kde měla podporu i u většiny vyučujících a nebyly žádné větší problémy.
Syn bude na střední přecházet teď a zatím to neřeším. Asistenta na základce měl sice psaného - byl sdílený a už od osmé třídy ho příliš nevyhledával a spíš se snažil držet kluků.
Jak to bude na střední zatím nevím, ale momentálně nemáme v plánu o něj žádat - uvidíme, jak si sedne a on sám v tuto chvíli nestojí o to, aby nějak vyčníval.

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (20.5.2021, 16:20)
Ono má obojí svoje, ale v momentálním stavu, kdy nikdo neví, co bude a navíc i on bude mít tolik nových vjemů, úkolů, přispůsobení se, že bych do toho šla taky s asistentem. Pokud nebude potřeba a aklimatizace půjde rychle, tak ho odvolat můžete vždy a pokud bude dobrý asistent, tak to přece neznamená, že mu musí stát celej den za zadkem a vše mu linkovat. Může navádět do situací a začleňování a stát opodál, aby případně pomohl. Vždyť se můžete domluvit se školou a ani to nemusí vypadat, že má asistenta, pokud to tedy nebude šedesátiletá babča - nic proti nim. Svého syna ale znáte nejvíc a určitě se rozhodnete správně.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (janikk) ID 5619 (20.5.2021, 15:41)
Řešíme doporučení pro SŠ od SPC, které navrhuje, aby už syn byl bez asistenta pedagoga a měl jakousi "podporu" u některého z vyučujících, za kterým by mohl přijít, kdyby potřeboval. Přijde mi, že v covidové době přišel i o to málo ze sociálních oblastí, co měl. Já bych volila asistenta alespoň na 1. ročník, syn také, manžel chce, aby se "otrkal", aby ho nový kolektiv nezačlenil hned jako někoho jiného, kdo k sobě má asistenta. Řešili jste někdo podobné dilema? Jak zvládali vaši dospívající přechod ze ZŠ na SŠ? Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Eva P. (EvaPo) ID 4388 (25.5.2021, 12:05)
Jani, myslím, že máte rozumný návrh. Taky bych byla pro 1. ročník pro asistenta, obzvláště když má handicap v sociální oblasti. Nové děti, noví učitelé, všechno nové. Těžko se bude přizpůsobovat něčemu, co nezná bez výrazné podpory. A chlapi jsou hned se vším hotoví, tak nebo tak. Ale pro kluka to bude tak obrovská změna, že bych se toho bála. Učení zvládne, to je ok, ale ať chce nebo nechce, do sociálních kontaktů bude vstupovat prakticky neustále. Můj syn má "jen" ADHD. Neskutečně ho rozhodila online vyuka, pak střídání, teď už se chodí. Není schopen se s tím pořád vyrovnat a má děsné vzteky. Paní učitelka už žalovala. Má taky navržena podpůrná opatření. Cha, myslíte, že mu ta opatření opravdu někdo poskytoval nebo na něj brali ohledy?? Snad jen skvělá paní učitelka do 3. třídy. Teď je ve 4. třídě, premiant, ale potížista. Na diagnozu se nefrčí. Spoléhejte jen sama na sebe a na svoje

ODPOVĚDĚT