Řešil jste někdo u svého dítěte panický strach?
Dceři je 7, před půl rokem měla velmi stres.zážitek u zubařky, trhali jí dva zuby. Od té doby nespolupracuje u žádných vyšetření, chce utéct, brání se, brečí. Doma vše chápe, ale jak dojde na věc, strach ji celou pohltí, neslyší, nemyslí. Více koment
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 13 komentářů
Lenka K. (len99) ID 160914, mimibazar.cz/len99 (30.11.2016, 23:35)
Syn si také nenechá nic , máme tabletky na oblbnutí . To bylo jediné řešení , jinak to byl boj při ošetření zubů a při odběru krve.

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (30.11.2016, 13:23)
Dcera to má stejně, nedávno musela na odběr krve, první, v šesti letech, všechno jsme doma probraly, řekly si co a jak, proč to musí být. V ordinaci začala okamžitě brečet, ještě než ji vyšetřili,krev jí brali asi deset minut, nechtěla ani rozdělat ruku, držela ji u ramene.....
V únoru jdeme zase na krev, tak jsem velice zvědavá.....
U zubaře jí museli dát oblbováka, byla jak opilá,ale zvládla to, zub jí vytrhli o ničem nevěděla. Příští týden jdeme na preventivku, tak uvidím. Bez prášku už nechtěla ani otevřít pusu - ani sestřičce....

Jinak já sama jsem měla panickou hrůzu z braní krve asi do osmnácti a bojím se i ted, protože mám málo žil...
Hold není to jednoduché a tak se nedivím, že se bojí i malé dítě, ale zvládnout se to musí.

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 13:43)
Jaký prášek dostala Vaše dcerka před vyšetřením?

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (30.11.2016, 19:10)
Vůbec nevím, název mi řekli, bylo to tekuté, namíchali jí to do vody se sirupem. Do pár vteřin byla vláčná, jako opilá. Bohužel jsme museli čekat, než ošetřili někoho před náma (běžně prý trvá cca 20 minut, než to zabere), takže pak už byla trošku při vědomí.

Jinak ještě - aby to nevypadalo, že jí zubař dopuje - zkoušelo se to třikrát bez léků, jednou se slabým lékem, nepomohlo nic, nespolupracovala.

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (30.11.2016, 12:12)
Koukám vám do profilu, řešíte také astma a nechutenství a k tomu ty úzkosti.

Zkuste pro jistotu zajít na alergologii a nechte si vyloučit problémy s lepkem.

A taky koukám, vy tam máte chlápka, co dělá Ericksnovskou terapii a navíc si dal tu práci a studoval to v zahraničí (J. Barbarič, který to školí v ČR je dost problematický) - za tím bych zašla, ohledně toho zvládání strachu, to by mohlo být hodně efektivní. Ta fotka je sice strašně nesympatická, ale jeho životopis je dost působivej.

Na to jak jsou severozápadní čechy dost problematické s tím, že prostě psychoterapeutů tam je málo, tak tohle je hodně zajímavý profesionál.

http://drkarel.cz/o_mne.html

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (upraveno 30.11.2016, 12:44)
a dělá průvodce pěstounských rodičů, takže umí řešit daleko hlubší strachy.

http://mentrix.cz/index.php?pg=Poradenske_centrum

Fakt bych ho zkusila.

a koukám, že ještě jeho rodina, nebo snad on, prodává bylinky ...

http://bylinarstvi.cz/eshop/index.php?page=o-nas

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 13:38)
Děkuji, zkusím, myslíte, že pojišťovna něco takového proplácí, nebo přispívá?

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (30.11.2016, 17:26)
ne, podle všeho dělá za hotovost a s byrokracií okolo pojišťovny se nenamáhá. Ale fakt si myslím, že by to mělo být na pár setkání, ne na dlouhodobou péči.

ODPOVĚDĚT
Ivana Z. (šimii) ID 56239 (30.11.2016, 11:52)
Syn nyní 10 let a konečně jsme schopni mu vysvětlit, že se mu nic nestane a on už je schopen strach dostat pod kontrolu, ale ještě loni katastrofa. Všechny lékaře i sestry jsem na to upozorňovala telefonicky předem. Zubařku pozvracel, rentgen i EKG ho hrozně bolelo na odběry krve jsem s ním posílala manžela, protože bych ho nedokázala vůbec dopravit do ordinace. Neslibovala jsem mu, že to nebude bolet, ale stále vysvětlovala, proč je to vyšetření důležité, nyní jde, ale neobejde se to bez dlouhé diskuze, zda je to nutné a samozřejmě ho všechna vyš. neskutečně bolí - což jim přímo v ordinaci neváhá říct. Nenechá si udělat žádný výkon, který není předem dohodnutý -před každou návštěvou pediatra ho musím dopředu upozornit, že je možné, že mu bude dělat CRP, ale je to oproti tomu co vyváděl parádní (Y)

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (30.11.2016, 11:45)
Zajděte za dětským klinickým psychologem, aby ji naučil tomu strachu rozumět a zvládat ho.

Nenechávejte to být, aby to samo vyšumělo - jen by se to uhnízdilo někde v hloubkách a pak by to škodilo dlouhodobě. Čím dříve si osvojí nástroje jak překonávat strach, tím lépe.

Je zcela zbytečné kupovat nějaké doplňky, amulety a zázračné vodičky - ten strach je v hlavě. Když se teď naučí co s ním dělat, bude to umět už navěky. Pokud to jen utlumíte, tak při příští události to bude ještě horší.

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 11:52)
Máte pravdu, děkuji, ale ne každému psychoterapie pomůže, asi je nutné sehnat opravdu dobrého psychoterapeuta...

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (30.11.2016, 12:05)
na tohle není potřeba psychoterapie. Zatím ne :-) to je vážně jen po porozumění a nácviku technik a způsobu uvažování - holčička je holt na emoci strachu/úzkosti citlivější a neumí si s tím poradit. Teď je tím zaplavená. V dětství je záležitost temperamentu, ne psychických problémů.

Pokud se během pár setkání naučí s tím pracovat, nebude za mnoho let potřebovat psychoterapii, která kromě mechanismů na zvládání strachu bude muset rozklíčovat a vyčistit to, co všechno se stalo díky tomu, že neuměla zvládat úzkost a nadrobila si tím do běžhného života příliš mnoho komplikací.

ODPOVĚDĚT
Monika Z. (zadovicek) ID 480111 (30.11.2016, 11:26)
Nikam bych jí netahala, bude to pro ni další trauma. Se synem jsme lítali stále na píchání uší takže potom se mnou nechtěl potom ani do sámošky, časem se to ale spravilo. Teď to mám s dcerou,která je hysterická od mimina,nikdy na sebe nenechala šáhnout, ani se od dr. poslechnout a očkování byl boj. Máme také problémy se zuby takže nakonec jsme se rozhodli pro celk.narkózu,kde jí všechno spraví,vytrhnou apod. a na několik let bude pokoj.Během té doby se budeme snažit po troškách odbourávat strach. Nepomohlo sezení,trpělivé vysvětlování,hraní na doktory apod. Strašně moc ale záleží na lidech. A někdy se dceři nedivím, při posledním vyšetření na pohotovosti na ní dr. řval jak blázen takže jsme jí s manželem sebrali a jeli jinam..

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 11:54)
Děkuji, kolik dceři je?

ODPOVĚDĚT
Markéta H. (Zamie) ID 88816 (30.11.2016, 10:23)
Bachovy esence - krizovky . Načtěte si k tomu něco. Zkusila jsem a zatím jsem ani nenašla recenze, že by na někoho nefungovaly. Je to z přírodní, z květů, nemohou nijak uškodit. Jen pomoci.

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:45)
Děkuji, krizovky jsem zkusila před nedávnou návštěvou nové zubařky - nepomohlo bohužel

ODPOVĚDĚT
JItka K. (Klusinka) ID 336349, mimibazar.cz/klusinka (30.11.2016, 9:16)
Něco podobného znám se starší dcerou, teď 9 letou. Taky špatný zážitek u zubařky, hned její první návštěva tehdy a měla kaz, vrtala jí a dcera se strašně bránila, zubařku dokonce kousla do prstu. Ta si pak vzala takový kovový návlek na něj a tím jí trochu škrábla v puse až jí tekla krev. No pro dceru otřesný zážitek. Nechtěla tam chodit, bála se jen posadit se do křesla, ze začátku pomohlo, že jí manžel vzal na klín a pevně jí držel. Teď už je velká a celkem to zvládá, ne že by se nebála, ale umí ten strach překonat. Já jí akorát před ošetřením dávám hořčík s vit. B, to na ní působí, pěkně jí to zklidní. Teď byla naposledy v říjnu, taky jí trhala zub a proběhlo to prý v klidu. Dostala injekci proti bolesti a byla pak klidná i doma, jen říkala, že jí to bolí.

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:46)
Děkuji, naše vidí jehlu a prchá jak o život. Snad se to s věkem zlepší...

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (30.11.2016, 9:06)
Je mi 42 a k zubaři jdu s nervama v prdel... ,strachem , celou noc nespím ale jediné co se zlepšilo že už neřvu jako malá ale ještě v 15 nácti si pamatují že jsem tam řvala ale nic jiného mi nezbývá než to překonávat moje nervy.
K zubaři jsem šla až se zánětem a to dvakrát nepřejí to nikomu jak jsem trpěla než se to dalo do pořádku potřetí už nikdy a objednávám se a chodím alespon jednou za rok i když bych měla dvakrát za rok ale to nedám.
Držím palečky chce to čas čím větší tím rozumější alespoň podle sebe to zjíšťují ,-) . (mamca)

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:51)
Díky, také doufám.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 56811 (30.11.2016, 8:39)
Dcera díky nedonošenosti byla od mala vláčena po doktorech - měla spoustu komplikací a byla to nutnost. Už jako s miminkem stačilo vejít do čekárny a jak ucítila ten pach začala řvát. Později, když byla větší, tak třeba při odběrech to bylo strašný - řev, bránila se, držely jí 3 sestry - ještě v 9ti letech řvala na celou nemocnici. Mimochodem nebyla jediná - viděla jsem spoustu dost velkých dětí, které reagovaly obdobně. Teď je dceři 11 - k lékařům zrovna ráda nechodí, ale už je v klidu - třeba někdy trochu brečí, ale už chápe, že je to nutnost a že prostě neumře a nikdo jí neubližuje záměrně. Nikdy mě nenapadlo tahat jí ještě po dalších doktorech v podobě psychologů a psychiatrů - nevěřím, že by jí jakkoliv v jejím "nejhorším" období pomohli - leda by jí dali nějaké prášky, aby na to vyšetření šla totálně sjetá a bylo jí všechno jedno ....

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:49)
Děkuji, prášky také odmítám v tomto případě.

ODPOVĚDĚT
Petra K. (petka7171) ID 397104 (30.11.2016, 8:33)
Je mi malé moc líto, ale věřím, že se z toho otřepe. K psychiatrům bych se asi vydala až naposledy, hned nasazují prášky. Sama mám výbornou zkušenost s psychoterapií (u sebe), alternativními metodami bych jí nezatěžovala. A určitě bych změnila zubařku.Přeji dobrý knec příběhu. (child1)

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:49)
Díky!

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (sarinkab96) ID 372049 (30.11.2016, 7:12)
Rozhodně bych řešila kvalitní psychoterapií,ale je to běh na dlouhou trať. Nejsem zastancem experimentalních technik u deti a konzulzace s psychiatrem jen taky na miste. Vemte v uvahu,ze zub je soucast tela a jeho trhani je silne agresivnim zasahem do integrity cloveka a ona skutecna prozivala realne ohrozeni zivota,krom toho je ted pravdepodobne ve vyvojovem obdobi,kdy zacina i vnimat prave vlastni smrtelnost. Hledala bych odborne zarizeni pro deti, radeji detskou psychiatrickou kliniku pri nektere fakulte,kde ziskate kompletni vysetreni a moznosti reseni . Drzim palce

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (upraveno 30.11.2016, 6:24)
Poradí někdo, kde to řešit? Na bolest reaguje vždy přehnaně, takže to trhání zubů tenkrát bylo na ni moc. Křičela, že umře. Vůbec nevím, co s ní. Pomohl by kineziolog, homeopat, psycholog,....?Předem díky za každou radu.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (30.11.2016, 7:49)
Všichni jmenovaní asi můžou pomoct a taky nemusí, to vám takhle nikdo nemůže dopředu slíbit. Osobně nevěřím na kineziologii ani homeopatii, takže já bych se zaměřila hlavně na psychoterapii, a případně to podpořila bylinkami (třeba Bachovkami), v případě opravdu vážných potíží bych se obrátila i na psychiatra. Nečekejte, že to bude mít nějaké jednoduché a rychlé řešení, je to běh na dlouhou trať, mnozí jedinci se s takovými potížemi potýkají celoživotně.

ODPOVĚDĚT
jitka m. (motji) ID 165867 (30.11.2016, 10:21)
Jituš souhlasím s námi. Já mám stejnou zkušenost u syna, nakonec nám kromě psychoterapie, která mi nepřišla moc učinná, pomohla kineziologie. Nikdy jsem na ni nevěřila, ale opravdu synovi pomohla.

ODPOVĚDĚT
Romana T. (Romajs) ID 312007 (30.11.2016, 10:48)
Děkuji a jak dlouho jste absolvovali tu kineziologii?

ODPOVĚDĚT