Malý vztekloun
Maminky, jsem bezradná. Náš malý dvouletý andílek občas, když není po jeho a vzteká se, bouchá mě - do nohou, nebo když ho nesu i do hlavy .... jak mám správně reagovat?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 21 komentářů
Petra Š. (PetraSilhava) ID 271003 (19.6.2012, 19:29)
Maminky díky. Tahle diskuze mě fakt pomohla. Já mám to samé s dcerou 2 a 8 měsíců. Už jsem bezradná a fakt nevím co dělat. Když se jí něco nelíbí, tak se po mě ožene, vrčí a křičí na mě.
Taky to řeším tím, že maže do pokoje. Ale teď přišla s novinkou, že mi z toho pokoje vždy uteče zpět a brečí přede mnou. Tak jdu najít klíč. :o)

Díky za tuto diskuzi.
Trpělivosti zdar.
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (19.6.2012, 15:43)
...řešíme to samé, malému jsou dva roky a záchvaty vzteku se stupňují...nejhorší je to venku, většinou ho popadnu a nejkratší cestou pádíme domů...nějaké domlouvání nebo plácnutí přes zadek v tu chvílí absolutně nezabírá...o studené sprše jsem se doslechla, ale praktikovat nehodlám...takže nezbývá nic jiného než vydržet, ale že to jsou někdy nervy...nejste v tom sama...

ODPOVĚDĚT
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (19.6.2012, 14:04)
V albu byteček mám odkaz na článek pevné objetí od Prekopové nebo dohledejte jinde. Hodně lidem to pomohlo. Vztekací období trvá pár měsíců a pak je do puberty klid.

ODPOVĚDĚT
Anna K. (Aniška) ID 186075, mimibazar.cz/aniska (19.6.2012, 9:22)
Poslat nebo odnést do pokoje,nebo do nějaké jiné místnosti kde nikdo není.Přijď až budeš hodný,zlobivého kluka já nechci (Y) U nás to zabírá na vzteklost |:o)

ODPOVĚDĚT
Katarína K. (katkazmi) ID 124296, mimibazar.cz/katkazmi (19.6.2012, 8:29)
...ja som to riešila tiež až ma v obchode rozčúlila jedna mladá holčina vetou že mít doma takového fracka tak ho strká pod ledovou vodu atd....na to som slušne odpovedala že nech moje dieta laskavo nekomentuje ale hlodalo to vo mne a boli sme u psychologičky...jej rada znela dieta odviest bokom od divákov nech sa ukludní,vysvetlovat ani naplácat v tú chvílu nepomáha ....vysvetlovat až ked sa ukludní a ono to fakt funguje ,kto má doma malé deti pochopí to , vačšinou sa nadtym pozastavujú len tý čo vlastné deti nemajú alebo zabudli že aj oni maly doma malych vztekánkov...Takže pevné nervy a naučit sa vzteklounka ignorovat (K)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 276863 (19.6.2012, 8:11)
Katko, zkuste navštívit nějakou poradnu, dětského psychologa apod.... jak vidíte, takových dětí je spousta a od toho jsou tu odborníci... moc dobré jsou knihy Jiřiny Prekopové... sama bych však dala přednost psychologům...
Já mám zkušenost se vzteklým dítětem jen okrajovou, můj starší syn byl dost neposlušný cca kolem 2 let, prý se tomu říká "dětská puberta"... u nás byl navíc problém, že se tehdy narodil mladší bráška, takže "puberta" se smísila se žárlivostí... je pravda, že jsem byla hodně ostražitá cca do jejich 14-16 let, aby si vzájemně neublížili...
Dnes jsou dospělí, oba ještě u mne doma... a je klid... ale to dětství bylo zbytečně "napnuté"...
Moc Vám držím palce... (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
ILONA H. (ilonka72) ID 186165 (19.6.2012, 7:08)
Taky to máme doma 8o|,máme holčičku 3 roky a je hrozný vztekloun.Ráno když se vzbudí je jak anděl [A],ale jak začne být unavená nebo ospalá,začne se vztekat a řádit.Nejhorší je to někde v obchodě nebo když nechce jít domů z hřiště-to se pak stydím,až bych se propadla hanbou,že máme takové nevychované dítě.
Nic na ni ale neplatí,když se jde na ni po zlém-je to ještě horší,ona si pak myslí že je to normální a snaží se mě taky bouchat.Vždycky jí řeknu-maminku to bolí,bude plakat.Potom hned letí a pofouká mi to.Chce to fakt nervy a vysvětlovat a vysvětlovat.Nebo ji nechat uklidnit a vůbec na ni nemluvit,někdy ji to přejde samo,ale trvá to strašně dlouho.Taky jsem to dřív nechápala u jiných....a nejvíc mě dorazí tchýně,když řekne.Měli by jste jít s ní k doktorovi,at jí dá něco na uklidnění (6)prý naše děti takové nebyli a to jsem měla 4. Holt je malá jenom po mě!!!!

ODPOVĚDĚT
Veroniika R. (mema) ID 173056 (19.6.2012, 6:50)
bohužel také znám. syn do 10 ti měsíců neskutečně hodný, od té doby masakr. omlouvám se všem, když jsem dříve skoro odsuzovala matky "nevychovaných" dětí. syn nás také kopal, mlátil, oháněl se po nás. Nepomohlo absolutně nic, když dostal pár na zadek, ještě horší amok a scéna. za pár dní mu budou 3 roky a řekla bych, že se to časem trošinku, ale opravdu jen trošinku zlepšilo. Opravdu pomáhá absolutní ignorace. Což doma perfektně pomáhá. pokud se vzteká na zemi, tak ho prostě překročit a jít si po svém. i věta"tak už toho nech" to jen prodlouží. Horší je to venku,to ho nejde někde u silnice nechat a jít pryč. To je pak boj. Chytnu ho pod paži a rychle mizíme. je mi samozřejmě trapně,hanba,ale fakt nepomáhá nic..... opravdu to chce čas...... a nebojte, je nás víc co máme takové andílky..... držte se.

ODPOVĚDĚT
Kamila P. (Kamis1) ID 218404 (19.6.2012, 5:56)
Sice by na Vás mohla přijít sociálka,ale dala bych mu pár na zadek, to si nesmí dovolit.Neee a teď vážně....je potřeba mu dát na jevo, že si tohle nesmí dovolit!!! Nejdřív bych dítku vysvětlila proč se to nesmí dělat a pak se ho při každé příležitosti vzdoru ptala,proč to dělá.Takhle na to šla žena mého synovce.Dnešní děti se vychovávají úplně jinak, než jsme vychovávali my před 14-15lety naše děcka. (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (katuv) ID 343987 (19.6.2012, 7:47)
Taky to bohužel máme (za 14 dní jí budou dva) a pár na zadek rozhodně nepomůže...řekla bych, že naopak jí to rozčílí a pláče pak daleko déle. Ignorace pomáhá, když dostane opravdu pořádný "záchvat"...odnesu ji do pokojíčkua řeknu, že až bude hodná ať přijde. Po čase tam jdu, se jako podívat jestli už (i když slyším, že řve) aby věděla, že na ni nekašlu. A pak třeba malinko přestává, tak tam vlítnu s úsměvěm a děsně nadšeně říkám, jak je fajn, že už nebrečí.
Jak ale na vztekání když chce něco v obchodě, něbo máme jít domů z hřiště, nebo se musí oblíkat když nechce...to nevím...to mi nejde.

ODPOVĚDĚT
Zdenka B. (ZZdeny) ID 138163, mimibazar.cz/zzdeny (18.6.2012, 22:28)
Naše (X) tohle blbé období měla v těch 2-2,5 letech taky, nepomohlo nic, ani po dobrém ani po zlém, prostě ji to muselo přejít +o(, chce to pevné nervy (F)

ODPOVĚDĚT
Vlaďka W. (jaholka) ID 60807, mimibazar.cz/jaholka (18.6.2012, 22:24)
Tak naše malá se také pěkně vzteká.. dříve se lehala na zem.. ale teď vzteky vším hází kolem sebe :(

ODPOVĚDĚT
Katka V. (klikokatka) ID 281882 (18.6.2012, 22:14)
Děkuju Vám všem mooooc za rady a podporu. Snad to nějak zvládneme :-)

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (18.6.2012, 22:07)
Vztek v tomoto období je fyziologický, je to období vzdoru - pokud si pamatuju, ale nenechala bych v tom dítě nějak extra dlouho. Má právo vztak projevit, je to zdravé. Pak bych ho ale vedla k tomu, že už to stačí- každý je jiný temperament - někdo se vzteká dýl, někdo kratší dobu. Bít Vás mu nedovolte, někdy se doporučuje třeba do polštáře - já jsem to dceři vždy navrhovala. Někdy se musí počkat, až to přejde, hodně sil a moudrosti přeju.

ODPOVĚDĚT
emilie r. (milarr) ID 318572, mimibazar.cz/milarr (18.6.2012, 21:50)
Nechat vyvztekat a nevšímat si ho. Až se uklidní a bude chtít s vámi komunikovat tak dělejte uraženou a řekněte mu, že když vás bije tak s ním nemluvíte. Na moji holku platilo když jsem s ní přestala mluvit a nevšímala jsem si jí.

ODPOVĚDĚT
MARTINA H. (Appletka) ID 17764, mimibazar.cz/appletka (18.6.2012, 21:21)
Nebojte, lepší se to časem. Naše malá dračice mi jednou ubalila takovou facku, že kolem mě lítaly hvězdičky, tak jsem ji tu facku intuitivně vrátila zpátky, moc jsem ji nešetřila - tímto, ne zrovna pedagogickým přístupem, na který nejsem teda hrdá - jsme měly vyřešené mlácení maminky - už si to nikdy nedovolila. Jinak scémy dělala nejvíce okolo 1,5 roku věku, teď má o rok více a je to lepší, sice jen o trošku, ale je ,-)

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (19.6.2012, 8:14)
Martinko, přesně tak. Děti, i když je milujeme, prostě musejí VĚDĚT, že něco se prostě nedělá. A když někoho uhodí, tak musejí čekat nebo vědět, že jim to ten dotyčný vrátí... Jedna rána v pravou chvíli je učinnější, než hodina vysvětlování, které je ve chvíli, kdy se dítě vzteká stejně naprd... (Y) (Y) (Y) Dcera to také kdysi jednou zkusila, facku jsem jí vrátila a poslala jsem jí do pokojíčku ,-) - koukala jak puk, bulela, ale už nikdo to nezkusila ,-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (18.6.2012, 21:53)
Ona někdy lepší jedna dobře mířená než několik hodin vysvětlování! (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Anna K. (Aniška) ID 186075, mimibazar.cz/aniska (19.6.2012, 9:24)
Chichi ,tak to stoprocentně souhlasím ,-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana D. (ZDrozdova) ID 84368, mimibazar.cz/zdrozdova (18.6.2012, 23:38)
přesně!!!

ODPOVĚDĚT
Šárka D. (blabolka) ID 65029, mimibazar.cz/blabolka (18.6.2012, 21:19)
taky jsme měli vzteklounku ,-)..doma jsem nechala vyvztekat..ale venku,v obchoďáku se na mne dívali,jak mám dítě nevychované *-)..jednou jsem zkusila při hysťáku radu,že prostě obejmu pevně dítě a budu ho konejšit..dcera vždycky spíše čekala výprask..ale já to fakt začala takto praktikovat a dcera byla z toho asi v šoku a dost rychle přijala náruč a zapomněla,co chtěla a proč se vztekala.. ,-)

ODPOVĚDĚT
Šárka N. (Saribaba) ID 237262, mimibazar.cz/saribaba (18.6.2012, 21:10)
Pokud to bylo doma, tak jsem nechala dcerku vyvztekat vedle v pokoji a pak přišla a byla zase jako [A]. Venku to bylo horší - bouchala se hlavou i o zem - tam prostě pomohl čas. Teď je zlatá, ovšem začal syn, ale zkouším na něj stejnou metodu a snad to časem taky bude o.k. Pevné nervy přeji a ať je brzy dobře! Taky bych řekla, že školka v tomto směru udělá své - děti jsou pro ně větší vzor než rodiče. (Y)

ODPOVĚDĚT
Helena P. (Helisek45) ID 209028, mimibazar.cz/helisek45 (18.6.2012, 21:07)
souhlasím s Milenkou co píše pode mnou,mě tedy syn nemlátil ale jeho záchvaty vzteku byly neskutečný,zkoušely jsme snad všechno,nic nepomohlo,dnes je mu 5,5 roku a je to v pohodě,čím byl starší tím se to lepšilo,chce to jedině trpělivost ,-)

ODPOVĚDĚT
Katka V. (klikokatka) ID 281882 (18.6.2012, 21:07)
Plesknutí nefunguje a domlouvání už vůbec ne. Dneska mi udělal scénu před tchýní, vypadalo to, že u nás vládne malej (facky) Plácnutí přes ručičku a přes prdku taky nefunguje (N) Doufám teda, že z toho brzo vyroste .... zase si říkám, co bude dělat až bude větší????

ODPOVĚDĚT
Milena M. (imlok) ID 223085 (18.6.2012, 21:16)
Nezoufejte, já jsem skoro každý večer četla diskuse rodičů na toto téma a vždycky mě uklidnilo, že v tom nejsme sami. Určitě se to během půl až třičtvrtě roku zlepší. Náš malý nikdy neposlechl, vztekal se, mlátil mě hlava nehlava a poslední tři měsíce je z něj hodný a poslušný chlapeček (kocka), doufám, že mu to vydrží.

ODPOVĚDĚT
Katka V. (klikokatka) ID 281882 (18.6.2012, 21:19)
Taky mě to dnes trochu uklidnilo :-) Nezbývá tedy než vydržet až se zklidní :-S Nebýt těch občasných záchvatů je to miláček, hladí mě, pusinkuje (Y)

ODPOVĚDĚT
Milena M. (imlok) ID 223085 (18.6.2012, 21:02)
Tak to moc dobře znám a můžu říct, že nepomohlo vůbec nic, ani domlouvání, vyhrožování, plesknutí přes ručku, prostě nic. Byla jsem taky naprosto bezradná, u dalších dvou dětí jsem se s ničím takovým nesetkala. Malý z toho postupně vyrostl, budou mu tři v září a už to nedělá :-$.Ale trvalo mu to (smich)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 21 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>