Přenesená daňová povinnost
Viz koment
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 4 komentáře
Zdeňka M. (marhulda) ID 118830 (23.8.2012, 11:03)
Odběratel by vám měl ve svém zájmu nahlásit DIČ, abyste mu stavební práce fakturovali bez DPH. Pokud DIČ nedá, fakturujete normálně s DPH. On by měl problém, kdyby si DPH uplaltnil a neměl, vy jste v pohodě, vás nikdo pokutovat nebude, že jste odvedli DPH. (hello)

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 12:40)
DĚKUJI ... JEDNA FIRMA SE OZVALA ZPĚTNĚ - S TOU NOVOU ZMĚNOU TO ASI NENÍ TAK JEDNODUCHÉ (MNOHO FIREM ASI JEŠTĚ NEVÍ).... JEŠTĚ BYCH SE CHTĚLA ZEPTAT, PRO PŘÍPAD, ŽE SE ÚČTUJE VE ZVÝŠENÉ SAZBĚ A MĚLO SE ÚČTOVAT ČÁSTEČNĚ VE SNÍŽENÉ (CENA ZA DVĚ SLUŽBY SLOUČENA V JEDNU VE SMLOUVĚ - PROSTĚ TAK BYLA UZAVŘENA KDYSI, PŘI JEDNOTNÉ SAZBĚ DPH, TUDÍŽ NENÍ STANOVENA CENA PRO JEDNU SLUŽBU SAMOSTATNĚ A PRO DRUHOU SAMOSTATNĚ - A KAŽDÁ SLUŽBA JE V JINÉ SAZBĚ) , CO SE STANE, KDYŽ SE NA TO PŘIJDE? A JE TO TŘEBA V PŘEDCHOZÍM ROCE ?

ODPOVĚDĚT
Zdeňka M. (marhulda) ID 118830 (23.8.2012, 14:13)
Až do 31.3.2011 bylo možné uplatnit z faktury i nesprávně vyšší sazbu daně - dodavatel odvedl vyšší, odběratel si uplatnil vyšší. Ale od 1.4. je v zákoně o DPH, že je nárok na odpočet jen ve správné výši, tzn. nemůžete si uplatnit víc, než je správná sazba.
Nevím, co myslíte těmi sloučenými službami? *-) Pokud jste účtovali vy ve vyšší sazbě, než jste měli, tak pro vás to žádný postih nebude. Pokud jste si ale uplatnili odpočet ve vyšší sazbě, tak to by problém byl, kdyby se na to přišlo.

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 15:20)
To znamená, že pokud ten, komu byla naúčtována vyšší sazba, si odpočet provede, je za to zodpovědný? Měl by tedy upozornit účtujícího? Myslím teď obecně. Děkuji :-)

ODPOVĚDĚT
Zdeňka M. (marhulda) ID 118830 (23.8.2012, 15:29)
Ano, každý je zodpovědný za svůj odpočet. Takže když přijde faktura s nesprávně vyšší sazbou, tak ji po domluvě vrátíme k opravě. Když není domluva, můžeme si z té chybné faktury uplatnit jen odpočet ve správné výši. Zbytek buď odepsat do nákladů, nebo nezaplatit.

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 16:35)
děkuji za rady, (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 7:49)
Ještě se připtám, když mi tedy není schopna např. prodavačka v prodejně říct, jestli je nebo není plátce a potrebuji vyúčtovat - většinou se platí hotově při práci na místě samém .... tak tedy ,-) ... a pokud odmítne říct i IČO .. .tak mankote ... to jsou povinnosti !! chjo ..

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (23.8.2012, 8:22)
Prodavačka v obchodě neřeší přenesení daňové povinnosti (to je pouze u stavebních prací) . DPH by mělo být uvedeno na účtě či faktuře, pokud to tam není, měla by prodavačka při vyžádání daňového dokladu vystavit účet ručně na paragon. Na něj uvede cenu s nebo bez DPH, popřípadě nejsem plátcem DPH. Na doklad dá razítko a na něm bude IČO. Pokud není IČO a DIČ na razítku ani není uvedeno na paragonu, nejedná se o daňový doklad - nesplňuje identifikaci prodejce.
Jinak IČO by mělo být uvedeno i na prodejně - na otevírací či provozní době, na prodejně musí být navíc ŽL a i osvědčení o DIČ.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (23.8.2012, 8:24)
Také si musíte ověřit zda je dotyčná osoba plátce DPH a to tak, že si to ověříte na internetu nebo obdržíte kopii dokladů. Slušné firmy to dělají. Mi to Pohoda ověřuje přes internet sama.

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 8:39)
ano, s tím ověřováním to vím, děkuji za komentíky :-)

ODPOVĚDĚT
Bohumila H. (kurel) ID 32082 (23.8.2012, 7:56)
*-) *-) prodavačka v prodejně prodává zboží *-) .. tak proč vás zajímá přenesení daňové povinnosti?

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 8:18)
ano, ale kamarádka má případ, kdy ji prostě pán neřekl (vietnamec), že je plátcem, a když se ho ptala, tak odmítl říci ič ... no poradíme si, děkuji, já to normálně chápu ...

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (23.8.2012, 8:27)
Jak jsem psala, pokud nejsou uvedeny náležitosti daňového dokladu, nelze jej pro daňové účely uznat. Pokud se jednalo o vietnamce, vystavil asi doklad a pokud na něm není uvedena alespoň sazba DPH atd, je to problém. Přečtěte si, co musí obsahovat daňový doklad a poté si stejně ověřte, zda je plátcem DPH.
Znám spoustu lidí, kteří si mysleli, že jsou plátci a nebyli. Jen jim přišel doklad z FÚ o přidělení daňového ident. čísla a oni si mysleli , že je to plátcovství. K plátcovství DPH se musíte přihlásit a registr plátců je na internetu.

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 9:26)
ano, to všechno vím, jen se řešil problém : fa, pro kterou se dělalo, nebyla schopna říct, jestli je nebo není plátcem DPH (vietnamec). Proto jsem se ptala, jestli je povinností toho, kdo účtuje za práci, zjišťovat, zda objednatel té práce je nebo není DPH. O to jde, když to prostě nejsou schopni říct ... děkuji moc :-)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (23.8.2012, 9:32)
Zjistit si to musíte. Pokud víte jeho IČ, lze zjistit i to plátcovství. Pokud Vám to není schopen říci, vystavte fakturu normálně, bez přenesení povinnosti a DPH odveďte Vy (nebo kamarádka nebo pro koho to máte).

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Bohumila H. (kurel) ID 32082 (23.8.2012, 7:30)
Ano ... musíte to zjišťovat, zda je plátce nebo ne a podle toho pak účtovat. Jestlilže daň naúčtujete, kterou jste účtovat neměla, samozřejmě je to špatně a bude na daném FÚ jak se zachová při sankcích.

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 7:45)
děkuji

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 7:26)
Prosím mamky o radu, v případě, že někomu účtuji stavební práci - jsem povinen zjišťovat, jestli je objednatel plátce DPH? Pokud mi to sám iniciativně neřekne?
V případě, že je plátce DPH, a já jsem to nevěděla, a daň mu naúčtovala, je to provinění? A jaké
Děkuji

ODPOVĚDĚT
Lenka C. (Lenka711) ID 266142 (23.8.2012, 7:42)
Marie dobrý den, problém to určitě je. Pokud již došlo k zaplacení, doporučuju vystavit dobropis a novou fakturu bez daně a finančně se vyrovnat. Tedy za předpokladu že to platil na účet. V hotovosti můžete doklady opravit a peníze navíc vrátit. (F)

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (23.8.2012, 7:45)
děkuji

ODPOVĚDĚT