Zavařování na dovolenou
Co všechno zavařujete? Chystáme se na dovču, tak čerpám inspiraci.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 43 komentářů
Eva Z. (zemankae) ID 508322 (28.5.2014, 20:32)
Když jsme jezdili na chatu na slovensko, která byla na samotě daleko od civilizace nebyla tam elektrika ani voda a bylo nás víc , tak jsme zavařovali všechno, ptáčky, guláš i kečenu, jen zahuštování omáček jsme dělali až přímo na místě a jinak at si vaří na dovolené kdo chce a co chce, je to každého věc, nevidím na tom nic špatného.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (28.5.2014, 16:41)
zavařuji a nestydím se za to.....jezdíme na 3 týdny na sever Norska a tam prostě se nedá nic koupit....je to lokalita hlavně pro rybáře....nikdy se mi nic nezkazilo.....zavařuji polévky, guláš, segedín, boloňskou, paštiky....baštíme tam ryby, ale taky nejdou jíst neustále..zavařuji i uzené maso....jediné co nevařím je kuřecí, protože ho nejíme ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 21:32)
Ve Skandinávii to chápu. Tam bez benzinového vařiče ani ránu. Naštěstí se dá vzít do letadla (to byla podmínka naší dovolené ve Finsku). A s kuřecím souhlasím, také ho nepozřeme. (smich)

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (29.5.2014, 13:55)
všechny severské země maj kouzlo....je tam nádherně....jezdíme autem, je to makačka, ale kvůli bagáži a rybařině by nás do letadla nevzali ,-) nebo když jede manžel s partou tak letíme do Alty s dětma a pak za ním

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (29.5.2014, 16:45)
Krásné. Nás láká kamarád na rybaření. My zatím zvládáme létat, máme s sebou jen stan, spacáky, vařič, pár ks oblečení a trocha jídla do divočiny. Jeden batoh do zavazadlového (kvůli vařiči a tyčkám od stanu) a dva batohy na palubu s sebou. Je to úsporné a vyhovuje nám, že spíme kde chceme... Ale miluju to tam. Je to zážitek.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (31.5.2014, 23:40)
zkuste i rybařinu je to adrenalin, nevěřila sem tomu, ale to paráda (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (1.6.2014, 21:24)
Určitě zkusíme. Ve spojení se sjezdem řek, které už je v plánu... (Y) (Y)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dagmar L. (LazeckaDagmar) ID 524090 (28.5.2014, 15:05)
Dotaz jsem pochopila úplně přesně, vím na co se paní ptala ,ale jak už jsem psala, moje odpověď se nebude líbit. Moje rada je nezavařovat.

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (29.5.2014, 20:04)
Buďte v klidu, tady když nejste podle pravítka a Vaše odpověď je jiná než většiny, hned se na Vás ty přitakávačky sesypou, já už si zvykla...... :-)

ODPOVĚDĚT
Dagmar L. (LazeckaDagmar) ID 524090 (28.5.2014, 14:49)
Jano, podle mě záleží kam a na jakou dovolenou jedu, pokud někde mimo civilizaci, na takovou dobrodružnou, poznávat spíše neobydlené oblasti..., tak to samozřejmě ano, ale pokud jedu k moři, kde je horko, na každém rohu v dnešní době obchod, třeba Lidl, restaurace a ceny už nejsou tak vysoké, tak tam jet s jídlem a ještě se s tím doma nadřít - nakoupit, zpracovat, zavařit, naskládat do auta pak zase vyskládat..... Mám vlastní zkušenost, že toto si o nás o Češích myslí cizinci, možná je to teď slyšet od jiných Čechů, to nevím, ale setkávala jsem se s tím a setkávám u cizinců. Viděla jsem letos dva dokumenty o nás o Češích, jak nás vnímají v zahraničí a trochu jsme se za některé naše lidi styděla jak se chovají a pak se to bere na celý národ. Já se za to, že jsem z Čech nestydím, jsem na svou zem hrdá, ale chování některých lidí mi vadí, že se s prominutím chovají jak " burani".

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (29.5.2014, 20:01)
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (lilikaspi) ID 3743 (28.5.2014, 15:29)
Viděla jsem český žurnál,obnažený národ.češi v chorvatsku a děs,jsme pro ně socky

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (28.5.2014, 17:34)
taky zavařuji na dovolenou......vyjde nás tak na 150tisíc a jako socka si opravdu nepřipadám *-)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (31.5.2014, 15:41)
Prosím Vás a kam to jezdíte na dovolenou za 150.000,- bez jídla a na jak dlouho?

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (31.5.2014, 23:17)
prosím severní Norsko, kdo nepoznal nerozumí (Y), 3 týdny

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 16:41)
Ale notak. Proč ten pesimismus? Vždyť to není pravda. Dívejte se i po těch nesockujících Češích. Potkáte jich víc...

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 15:20)
Stejně tak my často házíme jiné národy do jednoho pytle a nerozlišujeme, že někdo se v tom státě chová slušně, někdo jako buran. Zažila jsem v pařížském Disneylandu v hotelu u snídaně, jak si Holanďani, Britové i Němci dělali svačiny na cesty z jídel, které byly pouze pro snídani a na dveřích bylo výslovně psané, aby se jídlo z restaurace neodnášelo. Jiní Holanďani, Britové či Němci jim za to buranské chování nadali, ale ti si z toho nic nedělali. A nikdo o Holanďanech, Britech či Němcích neříká, že jsou to burani. Opravud nejsou burani jen Češi. Stejně jako je to s ponožkami v sandálech, nosí se po celém světě, jen v ČR se lidé za to urážejí, pomlouvají a upozorňují na to ve světě, aby ti ostatní, ponožkáči, byli potupeni.
Já jsem líná a nechce se mi vařit i doma, natož na dovolené. Gril jsme vzali rádi, nemáme doma možnost grilovat a tak pro nás bylo grilování o dovolené příjemným tráve

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (28.5.2014, 21:19)
Mám také něco projeto. Souhlasím. Zejména Němci a Holanďani - Nahoře huj a dole fuj - chování v tomto stylu. A to už nemluvím o omezenosti některých např. Britů, kteří si mysleli, že jsem odtamtud, co byla ta válka, když jsme se rozdělovali. Chvíli mi trvalo než mi došlo, že si myslí, že jsem z Balkánu. ,-) Takže každý by si měl zamést před vlastním prahem. tak jako oni se dívají svrchu na nás, se zas mi díváme na Ukrajince, Rumuny atd. Takže kdo chce zavařovat, ať zavařuje. Já jsem na to též líná, takže než bych jela do Chorvatska a zavařovala, jedu do Třeboně a uvařím si tak maximálně kafe, zbytek restaurace. (H)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 21:33)
(Y)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 15:20)
trávením odpoledne a večera. Ale bylo naposledy, co jsme do horka jeli. ,-)

ODPOVĚDĚT
Barča S. (BarčaSezrova) ID 498695 (28.5.2014, 15:18)
ano Dagmar, smýšlení o nás nemají "západní" země vůbec valné. Já jsem byla jednou s partou soukromě v Paříži. Než nás vůbec někdo ubytoval, tak to bylo e-mailů. A co mě dostalo, když nás majitelka bytu viděla, tak řekla:
"Jestli takoví jsou všichni Češi, klidně jim dejte na mne kontakt", takže měla asi fakt pěknou představu.

ODPOVĚDĚT
Hana D. (Hanka72) ID 17856, mimibazar.cz/hanka72 (28.5.2014, 14:21)
Před cca 15 lety, jsem taky zavařovala na dovolenou- jezdili jsme do Chorvatska do apartmánů, nic moc ke koupi tam nebylo, a když už tak dost drahé. Osvědčilo se mi upéct vepřovou s cibulí a česnekem a pak nadvakrát zavařit. V apartmánu jsem buď dodělala omáčku-třeba na špagety a nebo jsme to jedli studené s chlebem. V posledních letech se stravujeme v restauracích nebo bistrech,koupíme čerstvé ryby na gril. S sebou vezmu luncheon, šunku v konzervě apod. No a vloni a letos jedeme do depandance s polopenzí, vloni jsme byli poprvé a bylo to úžasné (Y) (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 14:05)
Nevím, kam jezdíte na dovolenou. Pokud do horka, pak by nějaké hutné omáčky asi neuspěly.
My jezdíme spíš na sever, bereme si akorát benzinový vařič (vejde se do batohu a můžeme ho mít v letadle). S sebou nějaké pytlíkové polévky, tam koupíme pečivo, sýr, salám, zeleninu a děláme si "bagety". Večer pak třeba opečeme klobásy nebo rybu. To střídáme s místní stravou v restauraci/bufetu/hladového okna...
Jednou jsme byli v Chorvatsku, vezli jsme si v autě gril a naložené maso. Přes den jsme jen funěli a pili vodu a jakmile zalezlo slunce, ožili jsme, roztopili pod grilem a kolečně si užívali hezkého dne. Bylo září, hrozné vedro a za tři dny jsme jeli domů ,-)

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (28.5.2014, 14:03)
Nikdy jsem na dovolenou jídlo nezavařovala. Prostě to není dovolená +o(
Je dost rychlovek, který uvaříte na místě za půl hodiny. Loni jsme jeli na dovolenou s rodinkou, kde paní pekla i krůtí stehna ze zelím - u moře ,-) Pak se s semnou pohádala, když jsem jí řekla, že my jdeme na večeři do restaurace .... nemohla pochopit, že mi to chlap a děti trpí, když jim neuvařím ,-) ,-) Jenže já celý rok dřu, šetřím a vařím doma...... takže dovolená je pro mne odpočinek, užívání si, ochutnání cizí kuchyně atd. A když bych měla na dovče vařit, budu radši doma +o(

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 14:27)
Krůtí stehna se zelím? Ta má bohužel hodně špatně vychovaného manžela a děti *-)

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (28.5.2014, 14:46)
Ne, prý jjá sem k ničemu, když na dovolené nevařím ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 15:13)
Chudák ženská, dělat rodině otroka... :-$

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (28.5.2014, 16:22)
Přesně..... a toho jídla co tu koupili a vezli tisíc kilometrů, když jsme měli kousek Lidl a jejich místní prodejny +o( ,-)
..... ale jaký si to kdo udělá, tak to má.

Píšete níž o paštikářích....... na odpočívadlech je vidět hodně západních turistů co má ídlo z domu. Já myslím, že smýšlení všech lidí, co cestují na dovču je stejné. Jedni co vše táhnou z domu, druhí, co jídlo moc neřeší a až mají hlad tak si něco někde dají, koupí......

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 16:47)
Tak se asi paní bála, že to nebude ten samý sortiment ,-)
Právě proto se to tu snažím obhájit. Nejsme jen my Češi ty socky s paštikou. Každému vyhovuje něco jiného. Jen se stalo národním sportem Čechů útočit na jiné, kteří se chovají jinak. Jinde ve světě je každému fuk co jedí nebo jak se oblékají. Tady pořád ne :^) Vloni jsem byla na vodě s holandskou rodinou. Žádní chudáci, ale z domu si také vezli jídlo. Jen byli opatrní, protože naše jídla neznali. Pár zastávek v hospodách a zachutnalo jim... (smich) A to jsou v Holandsku zvyklí spíš na zeleninu, ryby a tak. Ale gulášek s knedlíkem si dali...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (28.5.2014, 13:48)
Dovolenou se zavařovačkama nepovažuji za dovolenou. Představa, že to doma několik hodin vařím na sporáku a pak když to v Chorvatsku vytáhnu z kufru, je to zkažené - sorry, tak to NE.
To raději pojedu na dovolenou na Slapy, ale budu jít v restauraci, než vést na dovolenou k moři zkažené maso a pak utratit peníze, které máme pro děti na zážitky, za jídlo v hospodě! Nebo pojedu na tu dovolenou o rok později, ale ALL INCLUSIVE a opravdu si jí užiju a nebudu na dovolené mýt nádobí!!!!!......

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (28.5.2014, 15:49)
úplně souhlasím ... kamarádka má taky manžela, který od ní požaduje full servis i v apartmánu v Chorvatsku. Když mu řekla, že by radši klidně jela na Lipno s polopenzí, že to pro ní u moře stejně není dovolená, když musí 3krát denně stát v kuchyni, že je to, jako kdyby byla doma, naopak ještě horší, protože je v "cizí" kuchyni ... tak jí vynadal, že je nevděčná, že ON je přece chce vzít k MOŘI 8-| (zip)

ODPOVĚDĚT
Sofie N. (želva17) ID 391765 (29.5.2014, 12:42)
to je síla :-)

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (lenavackova) ID 180491 (28.5.2014, 13:49)
Souhlas (Y)

ODPOVĚDĚT
Dagmar L. (LazeckaDagmar) ID 524090 (28.5.2014, 13:38)
Neporadím co zavařit a můj názor se nebude všem líbit. Ale už jsem " vyrostla" z toho vozit plný kufr jídla na dovolenou a cpát se u moře gulášem a podobnými jídly, samozřejmě, že nemám nic proti těmto jídlům. Taky jsme jezdili s jídlem, ale naposledy tak před 10 lety, v dnešní době už bych to neudělala a mám k tomu své důvody - dva z těch důvodů jsou tyto - dá se najíst i bez těchto, pro mě " zimních jídel " a proto, že jsme my Češi braní jako " paštikáři" a už do té skupiny nechci patřit.

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (28.5.2014, 14:58)
To že někdo nepochopí dotaz,o našem národu taky něco vyjadřuje,nemyslíte :-$

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (28.5.2014, 14:30)
Bohužel se o Češích jako o paštikářích vyjadřují takto hanlivě hlavně jiní Češi. V zahraničí jsem se setkala s více národy (západními), kteří si vařili sami a vezli si jídlo z domu. Nic špatného na tom nevidím, ale samotné se mi vařit nechce. Jen pokud jsme mimo civilizaci (národní parky), nebo je to tam pro nás opravdu hodně drahé (Skandinávie), uděláme si nějakou rychlovku. Ale pečeni se zelím, jak psala paní nahoře, by mě nikdo nedonutil udělat...

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (lenavackova) ID 180491 (28.5.2014, 13:49)
Mám to stejně (clamp) (clamp) (clamp),dovolenou si chci především užít a odpočinout si a ne stát u plotny jak pako!Vařím,peču a smažím doma celý rok...

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (29.5.2014, 20:03)
(Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Pavla V. (krasajda) ID 59152 (28.5.2014, 13:30)
já xxx let zavařovala vše ( asi týden před dovolenou ) - včetně cibule i mouky - maso+ rajská, kuřecí závitky, guláš, roštěnky, omáčku na špagety atd atd - po uvaření jsem to hned 1 hodinu zavařila a druhý den zase 1hodinu, celou dobu to bylo v lednici, převoz to vydrželo a na místě opět v lednici a NIKDY se mi zavařená jídla nezkazila.
Známý zavařoval do sklenice i řízky - ale to jsem teda nikdy nezkoušela ,-), takže nevím...

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (28.5.2014, 13:18)
Zavařovala jsem jen samotné maso-kuřecí,vepřové,hovězí a pak až na místě dodělávala omáčky,jinak z kuřecího se mi dvě konzervy zkazily,jinak zbytek v pohodě.

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (28.5.2014, 12:46)
nezavařuju, u nás je výrobna hotovek, koupím tak tři balíčky tam a jinak chodíme do hospody

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (28.5.2014, 12:39)
nezavařuju, mám z toho pocit, že se to zkazí, navíc to musí snad projít dvěma cyklama zavaření...no bojím se a dětem bych to nedala, ale hodně chválí www.hotovky.cz
já koupím dvě sklenice zavařeného hovězího nebo vepřového masa, ty sníme např s kolínkama a jinak třeba špagety, na trhu koupím květák, tousty, palačinky

ODPOVĚDĚT
Zuzana H. (THL11) ID 365674 (28.5.2014, 12:45)
Aha, a toto se nezavařuje? Nebo je to zdravější, než doma vařené? Nějak nerozumím vašemu myšlení, protože v první větě něco tvrdíte a v druhé to vyvracíte.

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (28.5.2014, 12:50)
nějak nechápu, co tvrdím, a co vyvracím? to že bych dětem nedala doma zavařené jídlo, zatím si stojím, něco jiného je koupit zavařené jídlo z obchodu, který se na to specializuje, kde je to hlídané aby se to nezkazilo a nedostaly se tam nažádoucí plísně apod (F)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (28.5.2014, 13:44)
(clamp) (clamp) (clamp) (clamp) (clamp) Některé paní tady mají problémy s tím rozumět, co jiný napíše, buďte v klidu! Já už jsem si zvykla, že lidé nedočítají celý příspěvek a hned útočí. Já to pochopila hned, že doma zavařované ne, ale od odborníka jo, bohužel někteří lidé mají jiné myšlenkové pochody.

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (upraveno 28.5.2014, 19:59)
No jo,ale paní se neptala zda zavařujete nebo ne,paní se ptala co zavařit,takže příspěvek nepochopilo opět spousta rejpalek,co zásadně nezavařuje (L)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (28.5.2014, 18:53)
Tak to se Vám, Marcelo, moc omlouvám, že jsem vyjádřila svůj názor :-( Každopádně, třeba paní díky i mému názoru změní názor a raději si připlatí, než aby strávila x hodin zavařováním jídel, které se jí může zkazit a pak si tu dovolenou opravdu moc užije, když bude nešťastná ze zbytečných hodin a vyhozených peněz, které pak bude muset zaplatit podruhé za jídlo v restauracích na té dovolené. Očividně nejsem jediná, kdo má takový názor a třeba se tazatelka rozhodne pro přehodnocení trávení dovolené, kde bude (jak píše jiná paní výše) trávit její kus u sporáku a dřezu, místo toho, aby ležela u moře a relaxovala, nebo si hrála v písku se svými dětmi............

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (28.5.2014, 14:14)
dala jsem tam i odkaz na hotová zavařená jídla...to je málo? *-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Zuzana H. (THL11) ID 365674 (28.5.2014, 14:03)
Tak zrovna od vás to sedí

ODPOVĚDĚT
Zdeňka M. (marhulda) ID 118830 (28.5.2014, 12:48)
V odkazu od paní se můžete inspirovat, co můžete koupit nebo zavařit. (F)

ODPOVĚDĚT
Andrea Z. (Ajucha23) ID 112270, mimibazar.cz/ajucha23 (28.5.2014, 12:32)
Jee to tady asi narazite na rejpalky co to neuznavaji ,-) my pokud jedeme se svagrovou spolecne tak gulas, sekanou, veprove maso ve vl.stave, pokud jedeme sami nezavaruju ale varim na miste rychlovky (L)

ODPOVĚDĚT
Marcela S. (marcipanek) ID 24535 (28.5.2014, 12:29)
pečené kuře, základ na guláš, pečenou krkovici, směs na špagety...

ODPOVĚDĚT
Zuzana H. (THL11) ID 365674 (28.5.2014, 12:08)
Maso, kroupy, čočku a fazole nakyselo, rajdu.

ODPOVĚDĚT