Vysoké teploty
Syna včera začala odpoledne bolet hlava a začal také pkašlávat. Večer teplota 37,5. Dnes ráno bez teploty, dopoledne už 38,5. Odpoledne 39 a teď jsem mu naměřila 39,5. Dostává Nurofen, třikrát jsem ho sprchovala vlažnou vodou, 2x octové ponožky, pokr
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 15 komentářů
Jana C. (NanuCH) ID 465264, mimibazar.cz/nanuch (24.1.2015, 23:59)
Ja jsem byla se synem v nemocnici, kdyz mu take nesla srazit teplota. Opravdu mu dali jen studenou kapacku a vyssi davku paralenu. Nic vic. Nakonec jsme byli v nemocnici asi 5 dnu a kdyz uz nemel teplotu tak mu dali jen celaskon, ze ma virozu. Az ted po 2 letech jsem zjistila, ze mel mononukleozu, na kterou neprisli. Jestli se Vam podari udrzet horecku pod kontolou zabalama tak bojujte a zbytecne
syna nikam netahejte.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (25.1.2015, 10:36)
Jani, to jsou teda "odborníci". Noc byla docela dobrá i se vyspal, ráno mi hned hlásil, že nemá teplotu. Pak se měřil, tak ji má lehce zvýšenou. Tak snad jsme to zvládli (clamp)

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (25.1.2015, 11:13)
Jani, paráda!!!! Myslela jsem na vás, jaká byla asi noc.. A paní Janča C. má pravdu. Někdy měli naše děcka třeba jen jeden den horečku a nic se z toho nevyklubalo..
Uvidíte ještě, jak bude přes den.. Pro mě je vždy nejhorší, že nevím, co jim je, jakmile se to zjistí, jsem klidná, ikdyž je to třeba něco nepříjemného a musí brát léky.. (hello)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (25.1.2015, 13:02)
Niki, psala jsem Vám vzkaz....nevím, zda nejásám předčasně....už měl zase k 39...., ale všimla jsem si, že na Nurofen moc nereaguje., ale Paralen mu to sráží dobře

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (25.1.2015, 13:56)
Jani, promiňte, četla jsem to až teď, odepsala jsem Vám. Pokud má "jen" virózu, či chřipku (jen vys.teploty a nic k tomu), tak to opravdu ty 3 dny může trvat.. Ale pokud má nějakou bakteriální infekci, bude potřebovat atb, ale to musí na krev, či na nějaký výtěr, na poslech, podívat se do krku, vzít moč.. A to posoudí jen dr. Víc mě nenapadá.. A je zvláštní, že reaguje spíš na ten Paralen.. *-) Takže, teď otázka, jestli vyrazit na pohot., nebo počkat do zítra k Vaší dr.

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (24.1.2015, 22:40)
Dcera (21měs.) trpí na vysoké horečky. K dr.jdeme, pokud je má déle, jak 3 dny nebo ještě jiný příznak, že se něco děje (ono se stejně po jednom dni teplot nic nepozná) Když měla 10 měs., měla celkem 5 dní horečky kolem 39-40°C, vždycky jsme trochu srazili a jelo se dál.. Na střídačku Nurofen, Panadol, pokud moc nekleslo, tak zábaly, balili jsme plínou namočenou ve vlažné vodě hrudníček, ručky a nožky (ne bříško a genitál) - na 10 minutek a podle potřeby opakovat a potom klidně nechat tělíčko samovolně oschnout - jen toto u nás pomohlo a místnosti nepřetápět, hodně pít, ne moc zakrývat. Nakonec měla 6.nemoc a zánět moč.cest. pak má vysoké horečky u zánětu průdušek, ten měla už 3x a teď hnisavý zánět stř.ouška. Pokaždé vys.teploty několik dní. Syn to vždy přitáhne ze školky, on to "odnese" jen rýmou a kašlem a malá takto (N)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:46)
Tak to si "užíváte" +o( +o(
Dělám všechno na srážení a nic moc....teď jsem vyhledala na netu, že ty vysoké horečky teprve zabíjí ty hajzlíky v těle....

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (24.1.2015, 22:52)
Jani, to jo, bývá více nemocná, než syn, který v září nastoupil do školky.. A přesně tak, horečka je vlastně obranný mechanismus těla. Za horečku považujeme teplotu nad 38°C (jsem zdrav.sestra a ještě si něco pamatuji ze školy ,-)), takže v takové míře je vlastně tělu prospěšná a pod 38°C se nemá ani srážet. Vyčkejte, nebojte se, syn už je dost velký, aby si řekl, co ho bolí nebo že je mu zle, to dcera nic neřekla a také jsme to zvládli. Rozhodně nebudím, pokud spí, když jí teplota stoupla, vzbudila se sama, pak jsem teprve měřila.. A tahání po doktorech jim také nedělá dobře, radši spinkala pěkně doma.
Jak jsem psala výše, že měla několik dní tak vys.horečku, tak jednou v noci už to nešlo srazit, měla dokonce vyplazený jazýček a oči nahoru, já šílela, manžel volal na pohotovost a tam řekli, ať dále snižujeme teplotu (jak jsme dělali), že by jí stejně nic jiného nedali, max.tak ledovou infuzi.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:56)
Niki, také se snažím horečku do 38 nesrážet. Zní to logicky, dát prostor tělu, aby mohlo zmobilizovat obrané látky. Ale mám strach, když vidím, že z 39,5 se horko těžko, dostaneme vším možným na 39 :-o :-o

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (24.1.2015, 23:32)
Jani, přesně tak! Jak já jsem ráda, když mi někdo taky poradí, když jsem třeba něco ještě nezažila nebo si nevím rady.. Držím pěstičky, ať je líp.. Dobrou noc (F)

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (24.1.2015, 23:29)
Jani, odpovídám tady, protože dole už nejde.. Teda.. Ale nevadí, aspoň teď budete klidnější, 38°C je paráda (clamp) Já jsem vždycky ráda, když má "jen" 38°C. Tak teď bude chrupkat a uvidíte ráno, pokud se ještě nevzbudí.. Tak přeji klidnou noc a vůbec nemáte za co děkovat!

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 23:30)
Děkuji, člověk je na tom nějak lépe, když to má s kým sdílet (L). Dobrou noc

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (24.1.2015, 23:09)
Jani, nebojte, to je v pořádku, tělíčko bojuje.. Dcerce to také nešlo srazit pod 39°C, první dny byla celkem v pohodě, další dny už jen spala a spala, vzbudila se jen na 10 minutek na kojení a pak zase spala. Byla to naše nejhorší nemoc, vidět ji tak bezbrannou.. Nechte ho spát, pokud se mu přitíží, vzbudí se sám, to mu dejte napít, přeměřit.. A zítra uvidíte, pokud se přidá ještě další příznak nebo bude-li horečka stále nad 39°C, pojedete na pohot., jinak bych nechala do pondělka. Ono, jeďte v takové horečce někam, že..

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 23:25)
Jsem hrozná, šla jsem se na něj podívat. nechtěně jsem ho vzbudila, takže jsem ho hned přeměřila. Snad to bylo změřeno dobře, měl 38.
Niki moc děkuji, doufám, že zítra to bude znatelně lepší. Je to hrozné koukat na naše zlatíčka, jak jsou jindy plné elánu a pak jsou jak hadrové panenky :´( :´(

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Petra k. (petulisek) ID 125836 (24.1.2015, 22:30)
K tomu vsemu jen dodam - zakryvat pri zimnici, bez zimnice klidne jen tricko s kratkym rukavem, aby se telo ochlazovalo samo. A k jidlu vyvar, maso zahriva, zelenina ochlazuje, tak bych doporucovala pri horeckach zeleninovy vyvar, pri nechutenstvi klidne do salku a pit po troskach, k tomu vodu pokojove teploty, po odezneni nejhorsiho silby slepici vyvar, muze byt i hovezi.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:47)
To jsem Péťo vůbec nevěděla. Už včera jsem mu udělala vývar s masem i zeleninou :^) Takže špatně *-)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (24.1.2015, 23:33)
Vubec ne, pokud mu chutna a basti, at si da. Je to z cinske mediciny, tak pri nechutenstvi. Ale ono si vetsinou telo rika samo co chce.

ODPOVĚDĚT
Radana M. (Raduza123) ID 137873, mimibazar.cz/raduza123 (24.1.2015, 22:25)
jééé tak to opravdu něco asi řádí, dcerka 6 let, ve čtvrtek večer si stěžovala že jí bolí hlava teplota 37,8, včera i dnes se jí střídají teploty, 38,3 až 39, vždy dám Paralen i Nurofen střídám to, udělala jsem jí octový zábal sprchu.....naše paní doktorka uvadí,že jde případně střídat i Paralen a Nurofen po 3 hodinách, nám se tedy k tomu přidala ještě rýma a pokašlává :´( :´( :´(,myslela jsem si jelikož vím,že řádí neštovice, že to bude ono,ale po dvou dnech si myslím, že by už byla osypaná, ted váhám, zda jet zítra na pohotovost nebo počkat na pondělí a jít až k doktorce

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:49)
My už neštovice měli, takže asi určitě to je něco jiného. Také uvidím, jak zítra a případně pojedu na pohotovost

ODPOVĚDĚT
Petra S. (dracekk) ID 38545, mimibazar.cz/dracekk (24.1.2015, 22:18)
Včera jsem byla s dvouletým synem u dr,.Třetí den po sobě měl čtyřicítky horečky a přesto,že jsme samozřejmě sráželi (Ibalgin nebo Nurofen a Panadol, )tak v noci to nešlo snížit na méně než 39,2st.Mudr říkala že je ted takových viroz všude spousta a že trvají cca tři dny.Je fakt,že na dnešek v noci ještě takhle hicoval.(žádnou rýmu ani kašel nemá,pouze prý puchýřky v krku),ale dnes odpoledne už to začalo ustupovat.Chytl to od naší nejstarší(7let),přišla začátkem týdne ze školy a tři dny v kuse prospala také v takto vysokých horečkách.
Chce to srážet,popř u malých dětí ponožky do octa,nepřikrývat moc dekou,hodně tekutin a něco na podporu imunity např.Proimun forte.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:50)
Zkoušela jsem vše a nic moc, takže už ať jsme ve fázi ústupu 8o|

ODPOVĚDĚT
Monika H. (hemule) ID 378875, mimibazar.cz/hemule (24.1.2015, 22:15)
Dcera měla minulý víkend to samé, horečky na střídačku a kašel.Večer taky teplota 39. Bohužel jsme ve středu dostali atb, nález ve výtěru. A od kamarádky děti to samé. :-|

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:53)
Se máte, že jí dělali výtěr. Syn na kašle docela trpí, jako menší víc, teď je to mnohem lepší, ale v životě mu nikdo výtěr nedělal...

ODPOVĚDĚT
Simona M. (Simmet) ID 155794, mimibazar.cz/simmet (24.1.2015, 22:14)
...syn 6let právě také 39,1 :-(jsem z toho nešťastné dnes odpoledne mu to začalo z ničeho nic *-)a to ho mám už 14dní doma *-)nechápu to *-)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:51)
Jak Vám rozumím....jsem hotová....Už spí, za chvíli jdu na kontrolu, tak se děsím...

ODPOVĚDĚT
Anita Š. (NITA33) ID 48137 (24.1.2015, 21:57)
Zkuste Ibalgin....zabírá lépe (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 22:58)
Ten bohužel nemám 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Petra H. (Petra-H.) ID 473229, mimibazar.cz/petrahojkova (24.1.2015, 21:13)
Je toho teď hodně. U nás podobné u 2 dětí, nechala jsem 3 dny, ale nelepšilo se, v pátek dostaly obě děti ATB (CRP vyšší). Myslím, že jej můžete nechat spát. Po 4 hodinách střídat Paralen a Nurofen a když horečka trvá déle, než 24 hodin, lékař dokáže objektivně vyhodnotit CRP. Tentorát se mi ani nedařilo v noci horečku srazit. Tedy závěrem, nechala bych spát a zítra, pokud bude horečka i po obědě, jela bych na pohotovost. Jak mi vysvětlovala lékařka - dříve než za 24 hodin od první naměřené horečky nic nepozná. Ale rozhodnutí je samozřejmě na Vás.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 21:24)
Děkuju, Péťo, uvidíme tedy zítra. Snad se alespoň vyspí....já budu jak na trní |-)

ODPOVĚDĚT
Petra H. (Petra-H.) ID 473229, mimibazar.cz/petrahojkova (24.1.2015, 21:29)
Já to chápu a pokud máte prvního prcka, tak o to víc. Je jasné, že se asi nevyspíte, ale pokud nemá jiné příznaky, než horečku, pravděpodobně by ani na pohotovosti nic nevyřešili. Když se narodila malá, vždy jsem hned volala na pohotovost a závěr byl vždy stejný - nasadit paralen za 4 hodiny nurofen za další 4 hodiny zase paralen a stále střídat. A nejdřív za 24 hodin k lékaři. Pokud by byly jiné příznaky - zvracení, průjem, vyrážka, apod. jela bych hned, ale pokud je "jen" horečka, tak ne. A hlavně - hodně pít!!! Přeji klidnou noc a ať je brzy líp. (L)

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (24.1.2015, 21:31)
:^) prý je mu už osm tak to už snad paní nekojí ,-) ale máte pravdu hodně tekutin je potřeba (L)

ODPOVĚDĚT
Petra H. (Petra-H.) ID 473229, mimibazar.cz/petrahojkova (24.1.2015, 21:33)
Teď jsem si toho taky všimla, proto jsem kojení odmazala :-), nicméně stále platí - hodně pít. (L)

ODPOVĚDĚT
Petra B. (bouchalíček) ID 64947, mimibazar.cz/bouchalicek (24.1.2015, 21:02)
Syn, 8 let, dnes celý den stejně, jako u vás. :´( Tak ať jim je už zítra lépe. :-$

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 21:09)
Fakt? Tak sice Vám to nepřeju, ale je tedy vidět, že něco řádí..... +o(

ODPOVĚDĚT
Dana P. (dana.praha) ID 318287 (24.1.2015, 20:58)
V detstvi jsem taky trpela na vysoke horecky a muj syn to ma stejne. Urcite nedelejte zabal celeho telicka, sprchujte nozicky (prip. cele telo) vlaznou (tak, aby ho to nezablo moc) vodou, davejte zabaly zapesti, kotniku a podkoleni. Jestli si necha dat cipek, tak stridejte jak pisou maminky nize - Nurofen a paracetamol. Urcite bude lepe. U nas to trva tak 3-4 dny. Zrovna pred tydnem jsme tohle meli.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 21:12)
Danuško, ale mám ho jít nechat spát s horečkou 39, když mu to nejde srazit?

ODPOVĚDĚT
Dana P. (dana.praha) ID 318287 (25.1.2015, 14:49)
Jani, ctu pozde, ale spat klido muze. Musi odpocivat - neprikryvejte ho peti dekami, at se muze ochlazovat telo samo, ale prikryty rozumne by byt mel.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (24.1.2015, 21:15)
Já bych normálně nechala jít spát a sledovala ho, pokud se bude teplota držet a nebude stoupat, dala bych zase po určité době nějaký lék na snížení a nechala spát, pokud by stoupala dala bych vlažnou sprchu a podle toho v jakém by byl stavu uvažovala o pohotovosti nebo o dalším spánku. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 21:22)
Děkuju, prosí mě, chudák, že už chce spát a já ho tady pořád mučím 8o| 8o|
Tak uvidím třeba za 2 hodiny....

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (24.1.2015, 21:25)
Tak ho nechte spánek teď potřebuje a jen sledujte a občas přeměřte. Ráno bude určitě líp (F)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 21:48)
Děkuji, už spí, úplně vyřízenej.....

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Lenka S. (Svobodačka) ID 204841, mimibazar.cz/svobodacka (24.1.2015, 20:40)
Mám syna, který trpí na vysoké horečky- i každé očkování jsme měli 40 Teploty. Je poslední 3 roky nemocný skoro každý měsíc a když máme rýmu s kašlem- má u toho vždy i teploty. nechápu, proč jiné děti mají kašel a rýmu a normálně fungujou- můj syn má u toho i teploty. Lepí se to na nás jak smůla a to je synovi 5 let- Jediné, co můžu ještě doporučit- balit ručičky a nožky/od kolen dolů) do zábalů- pořád měmit vodu a střídat obklady. Já takhle zábaluji syna i 2 hodiny.když má teploty 40.Nis jiného ani už nejde+ to, co jste psala, že děláte. Dávat Nurofen a střídat ho s Panadolem jde po 4hodinách .Přeji klidnou noc.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 20:56)
Děkuji, nejde to srazit, pořád 39....

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (24.1.2015, 20:31)
U nás je toto běžné,střídám paracetamol s brufenem po 4h na doporučení dr.Pokud se to nezlepší,běžte v po k lékaři

ODPOVĚDĚT
Blanka O. (BJP) ID 62973 (24.1.2015, 20:29)
A měl už neštovice? Synovi to tak začínalo..

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 20:50)
Ano, neštovice měl ve 3 letech. Teď má nohy v tvarohu, Nurofen asi půl hodiny a teplota stále 39 :´( :´(

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 20:25)
teď má zabalené nožičky do tvarohu. Teplota mu vždy klesne k 38. Vydrží 4-5 hodin, pak zase letí nahoru. Mám z teplot hrůzu....setkala jste se s tím některá u dětí? Je to běžné? Nebo jak ještě teplotu srazit? Bojím se noci....Synovi je 8 let.

ODPOVĚDĚT
Eva T. (Evkaa) ID 31744 (24.1.2015, 20:51)
Měli jsme tak před Vánoci, z ničeho nic syn (8 let) najednou vysoké horečky 40 st.C, které neustávaly, jinak nekašlal ani nestěžoval si na žádné bolení, jen z horečky stále spal, a až u doktorky když koukla do krku jasný verdikt spálová angína a následující dny se i začal osypávat po celém těle. Na horečku jsme dávali paralen sirup, mnoho nyní nepomáhalo, zabrala až antibiotika.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (24.1.2015, 20:56)
Ano, může se z toho vyklubat cokoliv, ale nejde mu ta teplota srazit. Když pojedu na pohotovost, nevím, zda vůbec něco poradí.....pokud to nebude viditelné jako u Vás. Ale zase ho nemůžu přeci dát spát s horečkou 39....

ODPOVĚDĚT
Klára B. (kakunka) ID 1199 (25.1.2015, 10:56)
Jano, nepište, že "nejde srazit" - když teplotu snížíte na 38 a teprve za pět hodin zase stoupne, je to úpně ideální průběh!! Můj syn měl 40,3 a po prášku a vlažné koupeli jsme dokázali snížit pouze na 39,9. A dokonce i tomu se říká "teplota klesla". Rozumíte?
Samozřejmě, že může jít spát s horečkou 39. (F)
Dokonce se dočtete, že některé viry hubí až teplota 39,3 - ono to tělo ví, proč tu horečku vyrábí (H)

ODPOVĚDĚT