Výrobky a cukrovinky bez palmového oleje
Holky, prosím vás o tipy na cukrovinky (bio potraviny známe) bez palmového/palmojádrového oleje. )o: Nebo naopak, existuje nějaká "černá listina", které potraviny palmový olej obsahují? Všem moc děkuji. Irena
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 17 komentářů
Ivana K. (Ashoka) ID 463935 (30.3.2016, 21:22)
Delší dobu sledujeme sortiment prodejen Lidl a nechodím nakupovat jinam - mléčné výrobky vyrobené v Německu jsou bez PO, taktéž pomazánky - např. Crefée - nabízí se 3 druhy, nejvíce oblíbená je s chili, stejně tak sýry. Mezi cukrovinkami najdete kvalitní sušenky a čokolády bez PO... já už musím na čtení používat brýle, ale nedám se. Bohužel stát s nějakou regulací ohledně používání PO nezačne, slyšela jsem nedávno vyjádření ministra zemědělství ve smyslu tom, že nepoužívání potravin s PO je pouze morální záležitost. To, že PO přispívá ke kardiovaskulárním nemocem asi pan ministr nikdy neslyšel ... a to má - tuším - 4 děti. Zkrátka si potravinové koncerny myslí, že český člověk "sežere všechno". Zajímavé je to, že v Rakousku, Německu si něco takového nedovolí....

ODPOVĚDĚT
Petra G. (setam) ID 25938, mimibazar.cz/setam (30.3.2016, 21:41)
Jenže bohužel většina výrobků v našich Lídlech je vyrobena v Polsku, nikoliv v Německu. Nebo vyráběna v Německu pro východní trh.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (30.3.2016, 16:40)
Holky moc děkuji za info o tomto problému a přidáváme se taky (hello)

ODPOVĚDĚT
Hana H. (retrohana) ID 497386 (30.3.2016, 11:45)
Holky na těcz stránkách, co jsem vkládala je vyhledavač výrobků bez PO v určitých obchodech + ještě např. zde:
http://stoppalmovemuoleji.cz/bbpo.php - jestli to už tedy někdo nevkládal...cukrovinky víceméně nekupuju, mažeme máslem, ale to je kapka v moři...je to v koblihách, v restauracích ho používají hojně...atd. atd.
Jinak na stoppalmovemuoleji.cz je toho bez PO fakt docela dost...i nějaká kosmetika, drogerie...

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (30.3.2016, 15:44)
Ty stránky jsou super, ale musí se to složení potravin stejně průběžně kontrolovat - je tam třeba klasická 100 g Milka a ta už PO má také :-@ My dnes udělali čistku v potravinových zásobách a naštěstí nám k jídlu i něco zbylo ,-) (zajic) Holky, které jste rozhodnuté do toho jít, přeji vám hodně síly a vytrvejte, asi ne vždy se tomu vyhneme. Teď jsem koukala, že je PO i v Nutrilonu...

http://video.aktualne.cz/dvtv/skalska-palmovy-olej-kryje-klamava-reklama-hledejte-rostlinn/r~bcf5860ab97111e590ec0025900fea04/

ODPOVĚDĚT
Lada V. (LadaVac) ID 30183, mimibazar.cz/ladavac (30.3.2016, 10:18)
Já tom všemu rozumím a sdílím to s vámi,ale řekněte mi,jak nakupujete? Já si opravdu nedovedu předstvit,že budu v prodejně trávit dvě hodiny čtením etiket.Mám ve dni na nákup čas tak 20 minut. :-o

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (30.3.2016, 10:49)
Ladu, určitě máte s tím časem pravdu, ale určitě to jde. Já jsem se teď do toho "ponořila" už víc než okrajově, ale jde o ten začátek a vymyslet si systém, potom už asi jen tak průběžně sledovat situaci, jestli ve výrobcích, kde nebyl - náhodou nepřibyl. Já budu asi do obchodu chodit s lupou ,-) , protože ty písmenka téměř nepřečtu a nejvíce času mi zabere právě to čtení :-$

ODPOVĚDĚT
Lada V. (LadaVac) ID 30183, mimibazar.cz/ladavac (30.3.2016, 18:17)
no právě,teď jsem mrkla napár sušenek a je tam,ale bez lupy,to není ani vidět

ODPOVĚDĚT
Hana H. (retrohana) ID 497386 (30.3.2016, 9:32)
Holky, já včera projela doma i kosmetiku a nestačila se divit, řasenka, šampon, deodorant, rtěnka, krémy, zubní pasta....hnus, ve všem byl PO... :-S :-S

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (30.3.2016, 10:45)
Je to šílený, já zatím zkoumám potraviny a na ostatní výrobky se chystám taky. Proč ale třeba v pastě...? Prostě to cpou kam se dá. (facky)

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (29.3.2016, 23:36)
taky jsme se zapojili,
Jediné co zmůžeme je začít od sebe , každý jako jednotlivec.
ale velmi se obávám ze pokud se do problému nezapojí i vlády a vyloženě se nepostaví za zákaz kácení deštných pralesů , kde třeba Borneo hoří téměř neustále , přeprodávání skupování půdy korporacím , kterým jde jen o zisk, klamání místních , kteří nevědí ze si ničí to jedinečné a to co nepatří jen jim ,
tak je to konec nás všech.
je tragedie ze si tolik lidí neuvědomuje ze si kácením pralesů ovlivňujeme
život na celé planetě a nečeká nás nic dobrého.
o naše zdraví po konzumaci jde tady až v poslední řadě , prales nenahraditelné plíce celé planety a domov zvířat , vybíjených kvůli kácení budou nenávratně pryč, obnova nejde. Ve spojení s tímto jsou nějaké politické a další spory malicherné.Zkrátka si pod sebou sobě i svým dětem za cenu mamonu řežeme větev :-S

dodávám z

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (29.3.2016, 23:42)
Že palmový obsahují i hranolky,krokety ne, ale chce to číst složení stále.

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (30.3.2016, 19:03)
Nadi, máte naprostou pravdu - ti lidé tam ani netuší..., možná pouze ti, kteří mají větší přehled a vzdělání. Je příšerné, že to, co se děje je vlastně legální :´( Je to podobné jako s farmaceutickým průmyslem :-( . Člověku by se chtělo křičet 8o| , že nám přece na to stačí selský rozum. Opravdu ale věřím, že se to musí zlomit dříve než podříznutá větev - MUSÍ [A]

ODPOVĚDĚT
Nikola Ř. (Nikuska18) ID 279466 (29.3.2016, 23:03)
Taky se snažím vyhýbat. V čem je - Nutella, Tofifee, Rafaello, Oreo, Snickers, tatranky, lentilky, delissy a další tyto sladkosti. Občas v pomazánkovém máslu nebo jeho napodobenině "Bystřická pomazánka". Margaríny ho mají snad všechny, i Hera.
Bez palmáče mě napadá teda Bounty, které ho ještě nedávno nemělo. Pak taky musli srdíčka v takovém malém sáčku (mívají v lidlu u pokladny) nebo čokoláda z Lidlu. Sušenky v lidlu palmáč nemají http://levna-kvalita.cz/wordpress/wp-content/uploads/2015/01/su%C5%A1enky_m%C3%A1slov%C3%A9_Sondey.jpg přímo tady tyto, teda ještě nedávno tam nebyl.. i takové ty piškotové s želatinkou nahoře, na název si nevzpomenu. Myslím, že i Toblerone je bez PO.

ODPOVĚDĚT
Helena H. (EllieH) ID 114587, mimibazar.cz/ellieh (29.3.2016, 21:49)
Prostě chodím jako blázen po obchodě a na všem studuji etikety. Hlavně nebrat Figaro, Orion, palmáč je i v bonbonech Slavia například. Hera na pečení, Flora samej hnus fialovej. Brrrrr. Nedá se dělat nic jiného, než dopodrobna číst etikety a hlídat, co si dáte do nákupního košíku. Myslela jsem, že aspoň v Milce dovezené z Rakouska palmáč nebude, ale bohužel, je tam taky.

ODPOVĚDĚT
Linda U. (ženazapultem) ID 355152 (29.3.2016, 20:14)
Je to opravdu strašné. My už nekupujeme sladkosti vůbec, raději obden peču doma... (L)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 24072 (29.3.2016, 20:09)
sleduji to už delší dobu, šla jsem dětem koupit nějaký pamlsek a nekoupila nic, protože je palmový olej všude (F)
hlavně od opavie, nutella, prostě děs běs, četla jsem tento článek dneska,
pokud to mi jíst nebudeme i tak to nijak neovlivníme, dle mého by to měl začít nějak regulovat stát, aby se tohle do jídla nepřidávalo, pak to má stejně dopad mnohem větší, lidi jsou nemocný a ve finále to pojišťovny stojí mnohem více peněz ta léčba

http://zena.centrum.cz/moda-a-krasa/pece-o-telo/clanek.phtml?id=810115#utm_source=centrumHP&utm_medium=stylebox&utm_term=position-3

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 20:20)
Evi, slyšela jsem, že třeba pražská ZOO chce zastavit prodej potravin, které PO obsahují - to už je "větší ryba" a pokud se přidá více rozumných organizací, klubů, spolků, do toho i my - jednotlivci = věřím ve světlé zítřky [A] Dopad má PO třeba i na ozonovou vrstvu - při vypalování pralesů je příšerně znečištěné ovzduší.

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 20:39)
https://www.youtube.com/watch?v=85gLTzuGSCc

ODPOVĚDĚT
Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (29.3.2016, 19:37)
Ráda se přihlásím (hello), sleduji a zařazuji postupně potraviny resp. pochutiny a pamlsky.V rodině jsem bohužel jediná, ostatní mě mají za blázna :-o :-(
Naposled jsem vyhodila fidorky a kinder čokolády resp. dala dál a celkově se vyhýbám Opavii/Mondelez.Jinak čtu složení.

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 19:55)
Raduš, já Vás naprosto chápu - spousta lidí před tím zavírá oči nebo se na dokumenty raději nepodívá... Já viděla https://www.youtube.com/watch?v=85gLTzuGSCc a je mi z toho smutno. O kolik by byla dražší třeba tabulka čokolády, kdyby v ní byl nějaký jiný olej??? Náš synek dostal včera koledu, nejraději bych to vyházela, ale vím, že na děti se musí pomaleji a citlivě, dnes jsem s ním koukala v potravinách na pamlsky, které PO nemají a je to fakt minimum. Už se na to i ptal, něco viděl v liberecké zoo, něco slyšel od nás...Určitě to ale půjde i moje oblíbené oříškové Kolonády to mají - už si je nedám. Člověk musí začít u sebe, budu ráda, když se mým rozhodnutím někdo "nakazí". Když už se někdo nepodívá na dokument o pralese, měl by si aspoň uvědomit, že si tím všudypřítomným palmovým sajrajtem zanáší tělo. A to zde rozebíráme palmový olej... - k tomu barviva, konzervanty,.... Držte se.

ODPOVĚDĚT
Hana H. (retrohana) ID 497386 (29.3.2016, 19:17)
Jsem ráda, že to tady zmiňujete a doufám, že nás bude víc a víc a víc, kdo nekupuje výrobky s palmovým olejem... (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
https://www.bezpalmovehooleje.cz/

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 19:58)
Hani, díky za odkaz. Bude lépe - stále věřím, že dobro vítězí (kocka) |:o)

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (Ashoka) ID 463935 (29.3.2016, 18:29)
Musím ještě zmínit veškeré výrobky Nestlé - počínaje Kinder čokoládou, tyčinkami atd. atd.belgické pralinky, čokolády Lindt, Rafaelo, ferrero rocher .... palmový olej neobsahuje pouze kokosová Bonté. Palmovému oleji se vyhýbáme už více jak rok a jde to....nakupuji pouze suroviny a ty hotové výrobky kde PO není. Bohužel mne překvapilo zjištění, že se používá i v kosmetice - např. rtěnky......

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (29.3.2016, 18:14)
Teda tak tady se upíšu a budu pročítat ,-)
V sušenkách jsem nedávno stála, chuť jsem teda měla to jo (zajic) ,-) ale odešla jsem s ničím (comp) Jen s rohlíkama a kdo ví co je v nich +o(
Je to opravdu snad ve všem i v šamponu 8-|

ODPOVĚDĚT
Monika H. (Hemberka) ID 109057 (29.3.2016, 20:03)
Je to všude a co je největší hnus, tak je to i v umělých výživách pro miminka (6)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (29.3.2016, 21:00)
Ty nekupuju tak nevím ale to je síla :-o +o(

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 18:34)
Petruš, navíc ta pidi písmenka na složení potravin 8o| . Čekám, kdy zase někdo vymyslí pro palmáč jiný název nebo číslo a znesnadní tak na čas naše "pátrání" - něco jako Made in China x Made in P.R.C. :^)

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (29.3.2016, 20:59)
No tak to už jsem taky četla 8-| Raději fakt nežra......papat.
http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/Ochrana-pralesu/Palmovy-olej/Jak-poznat-palmovy-olej-ve-vyrobcich/

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (29.3.2016, 18:02)
Tak vás vítám do naší rodiny :-D
Taky bojkotujeme palmáč +o( z několika důvodů. Musíte hledat a něco najdete. Cpou to teď všude. Sušenku bez palmáče (vyjma snad jen piškotů podle mě nenajdete). U čokolád v Lidlu - německé, v Kaufu jsem narazila na hořkou čokoládu z Francie, a také kukuřičné křupky Canto. Pozor i na pomazánkové másla. Měla jsem ráda OLMU, byla jako Lučina a loni jsem se napálila. Chce to doopravdy pořád sledovat (zurim)

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 18:31)
Ilčo, doufám, že nás bude čím dál víc a výrobci se zamyslí. Viděla jsem několik videíí z těch plantáží atd...... Fakt si takové potraviny raději odpustím a (zip)

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (29.3.2016, 18:53)
Jj, my se mu vyhýbáme hodně dlouho. Nejen ty plantáže :´(. Ten palmáč se pěstuje komerčně i bez vyobrazeného masakru. Bohužel jsem četla nějaké studie, že tento tuk má negativní vliv na zdraví (ukládá se v organizmu). A otázkou je, jaký to na nás má při větší konzumaci vliv. Doopravdy je ve valné většině výrobků, protože je superlevný 8-|

ODPOVĚDĚT
Ivana K. (Ashoka) ID 463935 (29.3.2016, 18:02)
Palmový olej obsahují čokolády plněné, potom téměř všechny plněné oplatky a také některé sušenky. My už jsme si jakousi selekci udělali a snažíme se nekupovat jiné, raději koupím suroviny a něco upeču. Jinak to ani nejde, protože palmový olej je téměř ve všem, nejen v cukrovinkách a čokoládě. Přehled najdete snadno - stačí si zadat do vyhledávače patřičné heslo.

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 18:26)
Ivi, je to neskutečný a taky nebudeme kupovat. Je fakt, že člověk má spousty dobrot oblíbených, ale je to to jediné, co můžeme udělat - začít u sebe a doufat, že nás bude čím dál vííí (child9)íííc.

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (SarinaK) ID 85772 (29.3.2016, 17:17)
http://stoppalmovemuoleji.cz/bbpo.php

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 17:21)
Šári, děkuji za odkaz. My dnes byli v menších potravinách a nestačili se divit - z čokolád jsme našli bez palmového oleje pouze Orion čokoládu a Ritter sport :-@

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (SarinaK) ID 85772 (29.3.2016, 18:05)
Mám pocit, že ještě Lindt. Dokud to budou lidi kupovat, nic se nezmění. Mondelez - co udělali s našima piškotama, hnus (zip)

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (29.3.2016, 18:20)
JJ, ty piškoty zmršili totálně +o(

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (SarinaK) ID 85772 (29.3.2016, 19:01)
bojkot firmě Mondolez! Až je nebude kupovat nikdo, třeba budeme mít zpátky naše báječné piškoty |:o)

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 18:29)
...my už piškoty Opavia nekupujeme, výborné mají v Lidlu.

https://www.stream.cz/adost/10007665-tradicni-piskoty-opavia

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (29.3.2016, 18:55)
Taky kupuji jen z Lidlu, ale děti loni dostali Opaviu 8-|

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
jarka N. (sympatie) ID 55978 (29.3.2016, 17:31)
Máte pravdu, je to ve všem, Flora, Rama, Hera, listové těsto...... A najít sušenky bez palm. oleje nebo tuku snad ani nejde.

ODPOVĚDĚT
radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.3.2016, 21:20)
souhlas,je to hnus.v každé cukrovince skoro,.než poznaly Po tak to bez něj šlo a najednou nejde.je to i v heře,všude.ještě,že máslo to nemá.budu doma péct,kupovat to nechci.

ODPOVĚDĚT
Monika H. (Hemberka) ID 109057 (29.3.2016, 20:04)
bebe sušenky ho nemají a Brumík taky ne.

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 20:13)
Mončo, tak doufám, že to tak i zůstane - Brumík je teď také Mondeléz... Pokud kupujete, raději stejně průběžně kontrolujte, protože Milka také neměla a už PO má... Děkuji Vám za informace (F)

ODPOVĚDĚT
Irena Lonská (Irell) ID 113275, mimibazar.cz/irell (29.3.2016, 17:46)
Teď jsem se dívala na články a fotky s potravinami, které palmový olej neobsahují... Fotky jsou třeba staré pár měsíců - a ejhle - třeba v Milce mléčné už je taky. Je to k zblití. Strašně se to mění a od té doby, co má některé firmy Mondeléz tak +o(

ODPOVĚDĚT