Dobrý večer, mám děti 3 a 6let. Pracuji na plný úvazek, smlouvu mám na dobu určitou do konce dubna. ...Dale viz komentář
| Silvie K. (kosticka) ID 18003, mimibazar.cz/silviekyralova (27.3.2017, 10:07) | Jsem doma od roku 2004, první dcerka se narodila v roce 2005, za dva roky druhá, obě chodily do školky, nemocné moc nebývaly. Po rodičovcké jsem byla v evidenci na UP, ale dcerka vážně onemocněla a já se hned u UP odhlásila a od roku 2012 jsem jen žena v domácnosti. Co se týka okolí nevím, nevnímám to, rodina si zvykla a hlavně děti jsou nadšené, příjdou ze školy domů na oběd, pak jdou v klidu do kroužků, jdeme společně na procházku, do knihovny. Neměnila bych. Jak píše níže Hanka, jsem nespolečenská, lidi mi nechybí
ODPOVĚDĚT |
|
| Lenka Ch. (LenkaCh70) ID 46104, mimibazar.cz/lenkach70 (27.3.2017, 9:40) | Já teda nevím, jestli někdo z těch, kteří radí vykašlat se na okolí, v této situaci byl. Já jsem po druhém rodičáku zůstala doma, protože jsem onemocněla (nádor na mozku) a celej úvazek prostě nedám a zkrácený je tady utopie. Jsem člověk, který mezi lidi nemusí, tak to mi nechybí, vždycky mi bylo celkem jedno, co si o mě ostatní myslí, finančně je to v pohodě, ale stejně ten tlak okolí je šílenej, "nic nedělat" a "nechat se živit od manžela" (a to teď pracuju jako OSVČ) ... ono je to takové nemoderní, radši se starat o rodinu a nebudovat kariéru ... každopádně být vámi tak to zkusím, změnit to můžete vždycky ...
ODPOVĚDĚT |
|
| Alena M. (a74) ID 400427 (26.3.2017, 23:10) | Mam velmi prostou radu - poslouchejte sama sebe, sve srdce...
ODPOVĚDĚT |
|
| Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (26.3.2017, 20:53) | Já nebyla v práci už... vlastně nikdy Děti 7 a 4,5 a teď čekám další. Nevím, co si říká okolí, a je mi to docela jedno. Okolí si vždycky něco říká, to nemáte šanci ovlivnit :o) Lidi mi nechybí, nejsem vůbec společenská, v práci bych asi umřela. Kdyby tohle uspořádání vydrželo celý život (tzn. manžel by byl schopen mě navždy živit a nevadilo by mu, že jsem doma), byla bych šťastná jak blecha.
ODPOVĚDĚT |
| | Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (26.3.2017, 21:32) |
Hani, moc gratuluji k dalšímu . Ja jsem hrozná, vím to, že se nemám ohlížet na to, co říká okolí, ale uz jsem prostě takova. Jsem rozhodnuta v praci skoncit, tím si jsem jistá. Po novém místě se dívám, nejlépe samozřejmě v místě bydliště. Ale nic na obzoru. Je možné si při péči o dítě do 7let vydělávat nějakou brigadou? A případně na úřadu práce? Děkuji
ODPOVĚDĚT |
| | | Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (26.3.2017, 21:48) |
Brigádu mít můžete, když při tom stíháte tu péči - tzn. když nacpete brigádu třeba do těch 4 hodin, co smí dítě být ve školce, nebo když pracujete z domova, nebo když máte dítě v práci s sebou. Když budete na pracáku, je to další kategorie pojištění, takže to jakoby ruší tu péči - ukončíte péči, nahlásíte pracák, a když odejdete z pracáku, zase nahlásíte péči. Vystřídáte jedno s druhým. Jak vy jste dlouho zpět v práci... půl roku, ano? Pak bych teda doporučovala spíš nejdřív pracák a až potom kdyžtak péči. Protože když půjdete na pracák hned, dostanete podporu z platu. Když budete chvíli doma na péči a pak teprve půjdete na pracák, taky dostanete podporu, ale jen malou, nepočítanou z výdělku.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Laďka P. (ladka17) ID 494981, mimibazar.cz/ladka17 (27.3.2017, 13:29) |
Dobrý den Hanko, můžu se zeptat.... Já to totiž za rok budu řešit také. Skončí mi RD a kvůli dětem si budu moct shánět práci max. na poloviční úvazek a ten jen tak nenajdu a jestli vůbec... Když bych šla na pracák a po půl roce na péči o dítě a za další půl rok opět na pracák, mám i po druhé na pracáku nárok na podporu? A ještě jeden dotaz ...pokud vím, tak se doba s péčí o dítě se nezapočítává do důchodu a jak je to s pracákem? Děkuji moc
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (27.3.2017, 13:43) |
Ne, podruhé nebude nárok, protože po vyčerpání podpory je v následujících 2 letech nárok na podporu jen v případě, že po první podpoře je získáno 6 měsíců pojištění z výdělečné činnosti. Nestačí pojištění za náhradní dobu, musí to být ze zaměstnání nebo z podnikání. (Těch 6 měsíců, tuším, může být zkráceno, pokud nové zaměstnání trvalo kratší dobu např. kvůli propuštění z org. důvodů.) Péče se započítává do 4. narozenin. Pracák se započítává v době, kdy máte podporu, v době, kdy je podpora odložena kvůli odstupnému, a pak 1 rok bez podpory (není-li souběh s brigádou). Od 55. narozenin se začíná započítávat ještě další doba bez podpory, až další dva roky.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | | Laďka P. (ladka17) ID 494981, mimibazar.cz/ladka17 (27.3.2017, 13:57) |
Děkuji moc, jste zlatá
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
|
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (26.3.2017, 20:16) | Na okolí se vyprdněte, nic Vám nedá ani nepomůže a pokud je to možné a máte práci na určitě, tak bych to neřešila.
ODPOVĚDĚT |
| | Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (26.3.2017, 20:27) |
Máte pravdu, i manžel mi to neustále opakuje. Vy osobně máte péči?
ODPOVĚDĚT |
|
| Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (26.3.2017, 20:13) | Zvažuji, že bych v práci skončila. Nejsem spokojená s pracovni dobou, dojizdim kazdy den 20km do prace a zase z prace, manžel 3směnný provoz, špatně se nám kombinuje starost o deti. Mladší syn je stale nemocný. Přemýšlím, ze bych zůstala doma a nějaký čas se věnovala detem a domacnosti. Mate nektera take nahlasenou péči? Jak to vzalo okoli? Nechybi vam zamestnani?
ODPOVĚDĚT |
| | Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (27.3.2017, 15:38) |
Jéje,neváhejte,pokud to utáhnete finančně,tak šup šup,zůstaňte doma na okolí se vyprdněte,všem se nezavděčíte a až budou děti větší,tak můžete zas někam nastoupit
ODPOVĚDĚT |
| | Nada B. (Nadys) ID 192716 (26.3.2017, 23:09) |
okolí neřešte a jděte do toho!
ODPOVĚDĚT |
| | Ivana J. (cipofka) ID 105292 (26.3.2017, 20:25) |
Okolí by mi bylo opravdu fuk... zvažte pro a proti, co se týká financí a toho, jestli Vám nebude chybět společnost... Ostatní bych neřešila, každý ať si hledí do svého.
ODPOVĚDĚT |
| | | Lenka K. (LenkaKl.) ID 278507, mimibazar.cz/lenkakl (26.3.2017, 20:33) |
Jo, zvažuji pro a proti. A mam trochu obavy z toho, ze mi bude společnost lidi chybet. Od zari lonskeho roku pracuji, po 6letech na materske a uplne jsem pookrala. Okoli si vsimlo, jak jsem spokojena. Ale deti jsou u me na prvnim miste. Financne bychom to zvladli.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Alena V. (Aja10) ID 56958 (27.3.2017, 7:18) |
To opravdu záleží na vás. Já byla na třech rodičácích a ty první dva mi stačily, u třetího už jsem doma nemohla vydržet, musím být mezi lidma, jinak mám deprese. Ale každý to má jinak. na ostatní lidi bych se vůbec neohlížela.
ODPOVĚDĚT |
|