Zrušený bazén, nově zahrádka - pokračování
Takže pokračuju, mám zasypáno hlínou a teď co? Nemám raději počkat až přemrzne a zasázet všechno až na jaře? Aby mi mladé rostliny vydržely zimu... A poprosím znovu o další rozšířené tipy, čím osadit. Jediné, co je jisté, že vzadu chci růž. magnolii.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 12 komentářů
Petra B. (Petra10) ID 5007 (23.9.2011, 21:01)
jůů a to už bazének nebude?

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (24.9.2011, 17:57)
Pro nás ne e. :-p Jedině až pak jednou třeba pro vnoučata, ale to jim postačí ten nadzemní. ,-)

ODPOVĚDĚT
Žaneta K. (Zannny) ID 101950, mimibazar.cz/zannny (22.9.2011, 20:28)
Pokud je to čerstvě zavezené, nechala bych hlínu sednout a sázela až na jaře *-) (Y)

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 21:23)
Žaneto, asi to tak uděláme a počkáme, jak si to sedne po zimě a kdyžtak přidáme hlínu a pak teprve zasadíme. (L)

ODPOVĚDĚT
Žaneta K. (Zannny) ID 101950, mimibazar.cz/zannny (25.9.2011, 19:07)
ještě bych poradila jednu věc :-$.......trochu bych narušila ten hodně pravidelný tvar, pokud by to šlo *-)

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (25.9.2011, 19:23)
Manžel mi taky radí - hlavně nedělej symetrii. :-) Já jen nevím, jak to provést, aby to pak nevypadalo halabala... *-)

ODPOVĚDĚT
Žaneta K. (Zannny) ID 101950, mimibazar.cz/zannny (26.9.2011, 20:07)
nebojte, hala bala to nebude.....já už bych do toho zapojila i ten stříbrnej smrk....prostě ten ovál trošku propojit s okolníma rostlinama....aby to nevypadalo tak nastrojeně, ale trošku přirozeně..... (F)

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (22.9.2011, 19:44)
Ivi, můžete klidně sázet i teď. My jsme měli celou zahradu vysazovanou v říjnu a všechno se krásně ujalo (Y)

ODPOVĚDĚT
Martina T. (martinato) ID 172267, mimibazar.cz/martinato (22.9.2011, 20:16)
A měli jste to sázené do takového podkladu jako má Iva, nebo normálně v zahradě, navíc do čerstvě navezené nesedlé hlíny? ...to je důvod proč to raději nechat na jaro. :-$

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (22.9.2011, 21:56)
Ano, měli jsme to do čerstvě navežené hlíny ve vyvýšených záhonech. Je pravda, že přes zimu hlína sedne, ale problém žádný nebyl. Pokud ale není kam spěchat, tak se klidně může počkat na jaro. :-$

ODPOVĚDĚT
blanka J. (bj5462) ID 43979 (22.9.2011, 16:08)
mám dotaz,proč jste zrušili bazén *-) (hello)

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 16:24)
Děti velké, doma se sejdem večer, vodomilové nejsme, v sezoně zůstalo jen pár dní, kdy se voda vůbec zahřeje a dá se koupat, pravidelná starost o čistotu a chemii....Vypočítali jsme 1 loňské vykoupání cca na 400-500,- Kč ,-)

ODPOVĚDĚT
Pavla H. (pavča9) ID 175547, mimibazar.cz/pavca9 (22.9.2011, 23:13)
také se nás dokola lidé ptají na to samé............. ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Pavla H. (pavča9) ID 175547, mimibazar.cz/pavca9 (22.9.2011, 14:34)
Ivi,my tento rok také rušily bazén vel.3,5x7,2,tak si živě umím tu plochu představit..... ,-) ,-) ,-)My jej ale zavezli hlínou,bylo to nekonečné,co tam vlezlo koleček a už konečně leze travička.Máme hodně ostrůvků okolo,tak tam by se nám to už osázené nelíbilo.....
Mě by se u vás líbilo něco dominantního-na kmínku a okolo různé druhy jehličnanů-poléhavé,rostoucí do kuličky,zakrslé borovičky.....Záleží také na světové straně,pokud vyloženě jih,tak moc javor nedoporučuji...My ho máme na jižní straně a je vždy na jaře spálený od sluníčka....Tak ho přesadím jinam....Hodně nápadů při tvoření!!!!!!!! (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 14:40)
Pavli, děkuji. Na javor jsem taky myslela a přesně z důvodu, že je dost háklivý, jsem od něj upustila. Dominantu bych chtěla tu růžovou magnolii a pak doladit přesně drobnou zelení, jak píšete. (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (brouk1975) ID 297884 (22.9.2011, 13:56)
Ivi,pokud budete kupovat bohyšky /hosty/,spíš s panašovanými listy, lépe se na slunce hodí.

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 14:30)
Markét, je tady slunce prakticky celý den, mrknu na ty druhy, jak píšete. (L)

ODPOVĚDĚT
Renata B. (Renulka12) ID 187679, mimibazar.cz/renulka12 (22.9.2011, 13:14)
Mně by se na takto pravidelný záhon líbil červenolistý japonský javor do středu, krásně by barvou oživil zelenou stěnu a doplňoval stříbrný smrk... Záhon je asi na slunci, když tam byl bazén, takže nakombinovat s travinami, červenolistými dlužichami, půdopokryvným skalníkem, doplnit sem tam větším kamenem... Mně se japonské zahrady nelíbí, ale líbí se mi rostliny použité v japonských zahradách... Javory, bohyšky, dlužichy, okrasné trávy... Magnolie je zase hezká oproti tmavě zeleným jehličnanům, nádherně pak vyniknou květy... Je to ale solitérní strom a podsadba z travin mi k ní stylem nejde... Také bych ji dala do středu a podsadila spíše jen nenápadnými dlužichami, hostami a bíle kvetoucími trvalkami či půdopokryvnými růžemi... (Y) Září je k osazování také vhodné, nebála bych se toho, nestává se mi, že by mi něco v září vsazené vymrzlo...A rozhodně tam dejte netkanou textilii, ušetří práci...

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 14:13)
Renato, moc děkuju za obsáhlou radu, přesně tak bych si to nějak představovala, šikmo za prostředkem magnolii a pak doplnit drobnými keříky, travinami. Na ty půdokryvné se taky mrknu, jen nechci, abych z toho neměla plevel potom. ,-)

ODPOVĚDĚT
Lucie M. (LuMat) ID 11315, mimibazar.cz/lumat (22.9.2011, 13:02)
Ivo a co dát místo textilie, malé oblázky či kamínky - jako takové kamenné moře a mezi to zasázet třeba zakrslé keře či aloe atd ? (F)

ODPOVĚDĚT
Šárka O. (sarsulka) ID 55864 (22.9.2011, 13:28)
luci takhle to mam taky ostruvek uprostřed zahrady -bez textilie a musím říct že plevel rvu pořád textilie je k nezaplaceni 10m-160kč,dávam ji teď už všude a kamínky mám nasypane na ní

ODPOVĚDĚT
Lucie M. (LuMat) ID 11315, mimibazar.cz/lumat (22.9.2011, 13:40)
máte pravdu plevel je neřád a je hlavně tam kde ho vůůůbec nepotřebujete :-D

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 14:24)
Přesně tak to plánuju - textilii a kamínky. (L) A navíc mi tam nebudou chodit kočky... :-@

ODPOVĚDĚT
Šárka O. (sarsulka) ID 55864 (22.9.2011, 12:46)
hlavně si na hlínu dejte před výsadbou netkanou textilii ať pak nemusite trhat plevel,hlína určitě sedne přes zimu.Nás ve škole učili že je lepší sázet rostliny na podzim ovšem jsou to hlavně ty co jsou vytažene ze země-prostokořené bez balu- ktere se neprodávají v květináčích-ty mužete sázet prakticky během celeho roku...tady vlkádam maly článek třebas vám pomůže.A tu magnolii schvaluji jen bych ji nedávala uplně do zadu ale tak do třetiny záhonu http://www.johnzc.cz/caste-dotazy/dreviny

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 14:31)
Moc díky! Jojo, ta magnolie bude asi v jedné třetině, aby měla prostor na kořeny, ale nechci ji přesně na prostředku, aby to nebylo jak podle kružítka a pravítka, trochu nepravidelnosti. (F)

ODPOVĚDĚT
Martina T. (martinato) ID 172267, mimibazar.cz/martinato (22.9.2011, 13:47)
to souhlasím, prostokořené bývají většinou ovocné - jabloně apod., ostatní většinou vídám v kontejnerech, a ty nejsou závislé podzim-jaro, důležitá je ovšem závlaha.

ODPOVĚDĚT
Martina T. (martinato) ID 172267, mimibazar.cz/martinato (22.9.2011, 12:41)
taky ještě je příjemná japonská vrbka http://www.novinky.cz/bydleni/zahrada/175541-jak-navrhnout-zahradu-podle-svych-predstav-a-snu.html je vidět v obrázcích.... http://www.garten.cz/a/cz/3466-salix-integra-hakuro-nishiki-vrba-japonska/

ODPOVĚDĚT
Martina T. (martinato) ID 172267, mimibazar.cz/martinato (22.9.2011, 12:23)
já bych teda raději sadila až na jaře, protože hlína sedá.... a mladé rostliny nedosatečně prokořeněné by mohly spíš uschnout. jestli je pod tím, to co je na vedlejším obrázku, pak to máte jako obrovský truhlík, pokud nebudete dostatečně zalévat, tak to přes zimu uschne....je to ale jen můj názor, možná by ho zahradník vyvrátil a řekl, že ta vrstva stačí...

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 12:28)
Martino, chlapi mi ty betonové rantly došikma srazili sbíječkou, takže tam nějaká hlína je. Ale stejně nebudu osazovat úplně od kraje oválu. Já to opravdu nechám asi na jaro a kdyžtak se i hlína doplní a pak po vysazení na to přijde folie a oblázky. (F)

ODPOVĚDĚT
Martina T. (martinato) ID 172267, mimibazar.cz/martinato (22.9.2011, 12:37)
já bych to fakt nechala na jaro, jen s výsadbou vám neporadím, jsem typ co má rád kytky do jara do podzimu - narcisy, tulipány, kosatce, lilie, cinie, gladioly, astry, měsíček, z toho nic mít nemůžete pokud chcete folii takže snad je růže, levanduli, pivoňky a keře, mám motýlí keř (komule Davidova), krásně a rychle s rozrůstá, je samý květ a přitahuje k sobě motýli....taky právě tvoříme zahradu, ale podle návrhu architekta, navážíme spoustu aut hlíny a čekáme až si hlína sedne... jinak to nemá cenu.

ODPOVĚDĚT
Iva M. (Vanusak) ID 171498, mimibazar.cz/vanusak (22.9.2011, 10:59)
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=3644339&user=0&order=0&typ=2

ODPOVĚDĚT