nedávno jsem psala. jsem bezradná
řeším situaci, zda odejít od manžela a zůstat sama s 3, dětmi. více v komentu....
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 84 komentářů
regina m. (gima) ID 422895 (28.3.2012, 15:48)
...jeste ale doplnuji,ze ten Franta nemel psych.problem,jako ma Vas manzel.
Zkousela jste se domluvit s jeho lekarem?Na spolecnem postupu?Doufam,
ze nedoporucuji pouze cekat, trpet a doufat?Musite vedet,zda se nejedna
o nemoc dedicnou,uz kvuli detem....pri depresi, zkuste neco, co Vas trochu
muze pozitivne ovlivnit...pisete, ze vase deti jsou prilis hlucne...coz takhle
se sluchatky na usich chvili relaxovat pri hudbe?Vazne hudbe?Zkousela jste?
Lehnete si na kanape,dejte nohy nahoru a poslouchejte se zavrenyma ocima...
Prace, ta Vam doma neutece,uvidite,mozna rodina bude zmenou Vaseho
chovani udivena,zkusila bych sluchatka i pred manzelem,jak zareaguje?

ODPOVĚDĚT
regina m. (gima) ID 422895 (28.3.2012, 15:11)
...tak tady procitam Vase radky, nevim, nevim...asi by muz potreboval ostreji vymezit,... to, co pisete, jsou, dle meho,demonstrativni pokusy, jak Vas stale drzet v sachu svymi naladami.Rikate, ze ma zavedenou lecbu?Leky uziva tak, jak ma?Kdysi jsem jedne poradila, aby pristoupila na jednani sveho muze,take vydiral, ona se stale trapila...jednoduse mu oznamila, klidne,bez emoci, ze uz ma jeho nalad dost a at tedy konecne skoci z toho okna, ji i detem,(take mela 3-6ti,5ti a3,5lete).se konecne naramne ulevi, jemu vlastne take, spokojeni budou nakonec vsichni!
Frantisek se tehdy vydesil,necekal to po tech letech svych vystupu,obratil a
jsou spolu dodnes, uz jako deda s babi, stalo se to pred 29 lety\.

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (ratafa) ID 131502 (16.2.2012, 12:14)
Nikol,můj otec žije s paní,která je psychicky nemocná a věřte,že je to děsné!!Ne v tom,jaká je ona,ale to jak to taťku všechno ničí!Kolikrát chtěl odejít,ale je mu ji líto...Jenže teď už je z toho také na antidepresivech a vypadá jako by byl denně sjetý.Ošklivý pohled!Rozmyslete si to pořádně,vy byste takto skončit neměla.Myslete na děti.Hodně štěstí.

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (ratafa) ID 131502 (16.2.2012, 12:13)
Nikol,můj otec žije s paní,která je psychicky nemocná a věřte,že je to děsné!!Ne v tom,jaká je ona,ale to jak to taťku všechno ničí!Kolikrát chtěl odejít,ale je mu ji líto...Jenže teď už je z toho také na antidepresivech a vypadá jako by byl denně sjetý.Ošklivý pohled!Rozmyslete si to pořádně,vy byste takto skončit neměla.Myslete na děti.Hodně štěstí.

ODPOVĚDĚT
Lenka T. (marektu73) ID 292507, mimibazar.cz/marektu73 (upraveno 15.2.2012, 13:48)
Nikol, nepřečetla jsem všechny názory... ale pokud má manžel děti a i vás rád, pomáhá vám s nimi a ony viditelně trpí "jen" při těch výbuších, které nejsou tak často....ostatně kolik z nás nezažilo hádavé rodiče, v bytě i přes zavřené dveře slyšíte vše... nešlo by si sama pro sebe zařídit nějaký "únik", který by vám dodával energii a radost do života? Nechci ani říkat, jaký únik mě jako první napadl, ale pokud ho nemilujete, co tak se zase zamilovat... je spousta žen, co žijí s mužem jen vedle sebe, kvůli dětem, domu, dluhům, já ani nevím, znám jich spoustu. Protože žena bez muže se třemi dětmi, navíc dům neprodáte, myslím, že odchod by pro vás byl mnohem těží a depresivnější. Jo, být sama bez dětí, nebo mít kam jít, nejlépe na druhou stranu republiky, prosím, ovšem okolnosti jsou jaké jsou.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (15.2.2012, 14:30)
Leni, nebudu lhát, že mě to také nenapadlo. Výčitky svědomí bych za to co s ním prožívám opravdu neměla, o to vůbec nnejde... jde o to, že to není jen tak zamilovat se na povel :-) a já už si i sama myslím, že vyzařuju tak negativní energii, že se do mě nikdo ani zamilovat nemůže. a taky co si budeme nalhávat, kde takového člověka hledat, když mi nejde jen o sex?

ODPOVĚDĚT
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (14.2.2012, 15:41)
Všechny radíte vykašlat se na manžela, já si myslím zůstat s ním. Má Vás i děti rád, výbuchy jsou jen občas. Za jak dlouho by jste našla muže, který by Vás i děti měl rád? Za 10 let, nikdy? Každý chlap když má pocit že selhal, něco takového vyvádí. Bere léky, chce to řešit....
Poradit se s jeho doktorem, musí spolupracovat celá rodina, léky vše nevyřeší. Možná bude potřeba velká změna, třeba přestěhování. Slíbila jste mu u oltáře v dobrém i zlém, ne?
Kdo mluví o sebevraždě, opravdu ji chce udělat když mu okolí nepomůže, udělá to.
Bude zase dobře, jen je ted potřeba bojovat s nemocí.
Kdyžtak písněte, mám dost zkušeností....

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (veronininka) ID 190912 (14.2.2012, 13:00)
ježíši Nikol! Já vím, že se mi to kecá...., ale co tam ještě proboha děláte? Je to blbý, nechat ho samotnýho, ale proč musí trápit život ještě někomu dalšímu? Ať si to zkusí rodiče, pokud je tedy ještě má. Jestli máte kam jít, vemte děti a běžte! Život máte jen jeden a nikdo jiný ho za Vás líp žít nemůže!!!!!!! VY musíte být šťastná!, pak budou i děti spokojenější (i když to třeba nevidíte, že to nedávají najevo, ale i jich se to hodně dotýká) a celý svět uvidíte hned hezčí :-)
Držím Vám moc moc pěstičky! Věřte mi, že chápu, jaké trápení si prožíváte, ale je alespoň řešitelné a můžete to změnit. Vemte si ty, kteří by rádi udělali něco jinak a nemohou....
Hodně štěstí a třeba i krásnou novou lásku (F)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 13:51)
I KDYBYCH SE ROZHODLA, TO JE PRÁVĚ TO , ŽE JÁ KAM NEMÁM JÍT. mUSEL BY SE PRODAT BARÁK A S TÍM MANŽEL NESOUHLASÍ. NEUMÍM SI PŘEDSTAVIT JAK HO K NĚČEMU TAKOVÉMU NUTÍM A DĚTI BREČÍ ŽE NIKAM NEPŮJDOU...

ODPOVĚDĚT
Renata S. (Renynika) ID 34253, mimibazar.cz/renynika (14.2.2012, 12:46)
Nikol,já právě řeším podobnou situaci, partner je už několik let na antidepresivech, neměl ukončený vzath s bývalou partenerkou, ta se s ním tak dlouho soudila, až ho zničila, přišli jsem o všechno, a nakonec nám sem strčila jejich společnou dceru. My jsem spolu už jen jako bratr a sestra, nemáme si co říct a spíme odděleně. Rozhodla jsem se odejít, jeho dceru jsem měla ráda do určité doby, co mi doma kradla jsem, si řekla dost....vola nikomu dělat nebudu...s mojí dcerou se nesnáší a náš společný syn vyrůstá v hrozném panoptiku, kdy tady jako na oko něco funguje. a přitom nefunguje nic.Také jsem se rozhodovala, jestli to vydržet a objetovat se a nebo se s tím porvat sama....za pár měsíců bych skončila v léčebně...protože, když ten vedle vás vás nemá rád a máte fungovat jen kvůli dětem a nikdo vás za to nepohladí....

Takže se stěhuju, mám podopru rodiny...jediného čeho se bojím, je že to finančně nezv

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 13:53)
RENATKO A JAK SE PROJEVUJE VÁŠ MANŽEL? MÁ TO PODOBNÉ? A JEŠTĚ NĚCO, ON MĚ PRÁVĚ MÁ RÁD A TO MOC...VÍM ŽE JE NEŠŤASTNÝ A PROTO SI POTOM VYLÉVÁ VZTEK. JINAK KDYŽ JE V NORMÁLU, MÁM OD NĚJ VŠE. POMÁHÁ, NAKUPUJE CHODÍME DO SPOLEČNOSTI

ODPOVĚDĚT
Renata S. (Renynika) ID 34253, mimibazar.cz/renynika (14.2.2012, 14:17)
on mě rád nemá...řekl mě ať jdu, když chci,přemlouvat mě nebude...spíš ho šokovalo, že jsem se rozhodla...asi čekal, že to nedokážu....že tady zůstanu, budu dál vařit, prát, uklízet...vím, že má problémy,ale on mě od sebe odhání, kdyby mě měl rád, tak bych vše vydržela....a nikam nechodíme....není za co....neumím si představit, jaký by byl, kdyb ty léky nebral....myslím si, že už na nich zůstane celý život...je to taková berlička

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (veronininka) ID 190912 (14.2.2012, 13:01)
Hodně štěstí a držím moc pesti!!!! (F)

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (14.2.2012, 11:37)
Nikol pokud mate podporu ve sve rodine,ktera vam financne pomuze,odejdete.Pisete,ze mate dluhy.Muze se stat,ze ty dluhy budete platit vy,nemate zaruceno,ze to manzel vezme na sebe.A dal, vyzivne taky nemate zarucene,ze ho bude platit.Tohle vsechno musite zhodnotit a spocitat si jestli jen ze sveho platu jste sama schopna uzivit sve deti.Vim opravdu o cem mluvim.Penize nejsou vsechno,ale potrebne jsou,musite se vsichni uzivit.Vsichni jsme se oblekali nez v secon handu a to vcetne bot.Nemohla jsem si dovolit koupit detem boty treba za 700 kc.kdyz byli deti vetsi tahla jsem dve zamestnani,byla jsem unavena,protoze 3x v tydnu jsem chodila domu ve 21 hodin+ 1 den dopoledne o vikendu. A to vse kvuli 2500 kc za brigadu v supermarketu.Hlavni pracovni pomer jsem pracovala ve fabrice na smeny.Deti byli vecne sami doma..... :-(

ODPOVĚDĚT
Karla B. (domuska) ID 85521, mimibazar.cz/domuska (14.2.2012, 9:18)
Ono v tomto případě je každá rada drahá, že? Ale musíte se rozhodnout jenom vy sama. Ostatní mohou napsat pouze své názory a věřím, že každý má priority jiné a co pro jednoho je důležité, pro druhé být nemusí. Jinak se radí, když v té situaci nejsem. Každý je zodpovědný sám za sebe a svůj život. Pokud se rozhodnete s manželem zůstat, budete za chvilku (pokud již nejste) sama na dně. Děti nebudou mít ani jednoho z rodičů. Já bych z takového vztahu dávno odešla. Už neplní (podle toho, co píšete) svou funkci a je k ničemu. Zbytečně se trápíte. Pokud by manžel chtěl spáchat sebevraždu, tak už by to dávno udělat. Takové vydírání z jeho strany je neskutečně dětinské. Uvědomte si, že vždycky máte možnost volby. Buď chcete, nebo ne. Držím Vám palce při rozhodování. A ještě si myslím, že pokud by jste odešla, sepnete víc s dětma a budete si blíž. (F)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 9:22)
Máte pravdu, že se musím rozhodout sama, ale moc mi pomáhá když si čtu názory ostatních. Bohužel já ale nevím zda se jedná o vydírání z jeho strany když mluví o sebevraždě. Již jednou jsem našla doma dopis na rozloučenou a věřte mi, že zlehčovat se to neodvažuji. Přišla jsem z práce, otevřený barák a dopis vystavený na stole . Nechci si ani představit, kdyby přišly domů dřív děti....manžel nikde a já jsem s hrůzou čekala kdy u nás zavoní policie...nedá se to ani popsat.
děkuji za odpověď, moc si toho vážím.

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (veronininka) ID 190912 (14.2.2012, 13:05)
Teda ani nemůžu napsat to slovo, co si o manželovi myslím! Vidí jen sebe a nemyslí na vás (Vás a děti). Bohudík neznám tyto nemoci, asi je to dost těžké...Držím pěstičky, ať se rozhodnete správně (L)

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (14.2.2012, 8:49)
Jste v dost tezke situaci a nevim jak vam poradit co ja bych ve vasi situaci delala.Kdyz me bylo 25 let prisla jsem na manzelovo neveru.Jednala jsem razne a ihned jsem pozadala o rozvod s predstavou jak si hned nekoho najdu a budu zit skvely zivot.Zustala jsem sama se dvema detma 2.5 a 4 roky celych 13 let.Bylo to tezke obdobi,protoze jsem zustala na vse sama navic byvaly manzel me neplatil vyzivne cca 10 let.
Syn me po letech v hadce vycetl,ze nic nemel,ze zil jako chudak a proto ukoncil ucnak a sel radci delat,aby se vyrovnal svym vrstevnikum.
Dnes s odstupem casu bych,uz tak s rozvodem nespechala tak jako tenkrat,protoze matka samozivitelka to ma v zivote moooc tezke pokud neni nikdo kdo by pomohl.... :-S

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 9:50)
chápu a právě tohodle se moc bojím. bez peněz to nejde a hlavně každý by se asi divil a hlavně děti. že opouštím tátu když je nemocný??,

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (veronininka) ID 190912 (14.2.2012, 13:06)
Na lidi kolem se vykašlete! Oni s ním nežijí a soudit umí každý! Budete mít jistě i hezčí vztah s dětmi, kdyby jste odešli :-) S nimi jste o tom mluvila? Co si myslí oni?

ODPOVĚDĚT
Neya F. (neya) ID 15450, mimibazar.cz/neya (14.2.2012, 8:44)
Hoci on sa rozvdom vyhraza, ze ak sa nevrati...a stale jej hovori, ze on potrebuje spolocnost.. No on chrani snad len sam seba..ze chce spolocnost aby nebol sam...aby muniekto navaril, upratal, a nebyl sam...potesi sa z dietata...ale ziadny progres to nie...A toto vyhrazanie rozvodom z jeho strany trva teraz asi 1 rok, vyhraza sa sestre ze ked ku nemu neprijde tak sa rozvede..a stale ju vola naspat... no sestra skutocne este do dnes nevie..ako to skonci...na jednu stranu chce zachranu manzelstva a je jej ho luto..na druhu stranu nema v nom doveru..a tak je ted u rodiců...a je mozne ze se budu rozvadzat...

ODPOVĚDĚT
Neya F. (neya) ID 15450, mimibazar.cz/neya (14.2.2012, 8:41)
Teda nezavidim VAm tuto situaciu. Sestra ma manzela, ktory ma zrejme psychicke problemy, no nechce si to pripustit. Stale iba lamentuje, ze nic nema, tiez zavidi inym a je velmi bojazlivy urobit hocico. Sestra mu nasla lepsiu pracu, lepsie byvanie no on sa nechce vzdat zamestnania kde je nespokojneho. Nechce sa vzdat rozpadajuceho byvania..je hrdy, a nechce prijat pomoc. Inak posobi ako velmi spolocensky a vesely clovek...avasak zije v nejakom detskom svete. ma 37 rokov, stale hra iba hry, a vsetky peniaze preje, pre rodinu zostava iba tak tak...Ak by ho vyhodili z podnajmu povedal by, ze najde ine byvanie. Sestra je z toho zufala, navyse nejavy zaujem ani o sex a ine zeny nema...Sestra studuje uz tolko psychologickych knih...a maju pri tom 2 rocneho syna. Spolu su asi 5 rokov, no pred rokom odisla od neho ku rodičom..lebo ju to vycerpavalo...a vyzera to, ze to skonci rozvodom...

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (14.2.2012, 8:01)
teď už jsme s bráchou oba z domu, tak už je to jen na našich.
nejhorší byla babina, mamka od taťky, ta nepřipustí že je její synáček nemocný a všechno je vina od mamky, celý život ji nadává, že je to její vina, že ona se o jejího synáčka špatně chová apod. Když chlastal tak mu ještě tajně podstrkovala flašky s alkoholem....
Držím vám palečky ať se rozhodnete jakkoliv, tak ať jste šťastná vy i vaše děti (L)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 8:14)
katko, děkuji Vámmoc za názor a také za napsání Vašeho příběhu. je pravda když to čtu, u nás to zdaleka není v takovém rozsahu. Manžel se prostě jen šíleně trápí a ponižuje se a vyčítá pak nám, že jsme a že já jsem všechno zavinila, že takovýhle život nechtěl...není to tak že by si vzal děti a řekl jim to do očí. ale nedává si pozor a huláká a nebere ohledy jestli jsou děti zavřené v pokoji, takže ho jistě slyší. Pokoušela jsem se nenápadně s dětmi promluvit děti mají 12 a 7 a 7 let. Oni nechápu a vidí že se všude kolem lidé hádají. Nevidí to jako něco mimořádného . nebo aspoň tak mi to starší syn řekl. Já tuším že tátu spíš brání, mají z toho strach že bychom od něj odešli, chtějí mít úplnou rodinu. Děkuji

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.2.2012, 14:37)
Ony ty děti jsou poměrně velké a chápou, budete se divit!!! Proč už dávno jste si s nimi nesedla a neřekla jim, že s tátou se to má tak a tak....? S tím dvanáctiletým určitě, to uř je opravdu věk, kdy se dá s dítětem probrat i takové citlivé a choulostivé téma. Prostě říct, ýe táta je tak ca tak nemocný, dělá to a to a má to takový a makový důvod a dopad a Vy jste na to m tak a tak... neomlouvat tátu, neomlouvat sebe, prostě fakta..... to dítě si vlastní názor udělá a zaujme stanovisko a z toho se dá hodně těžit.... určitě Vám to napoví, jestli zůstat, nebo odejít, jestli to to dítě unese.....

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 14:41)
jo, jo máte pravdu ale já jsem samozřejmě se synem o tomto mluvila. Ví to co tátob´vi je a byl mi velkou oprou když jsme byla několik týdnů sami a manžel se léčil.
má tátu rád a omlouvá ho a chce být s ním. Napřímo jsem se ho nezeptala ,ale vím to říká to a pořád se ptá kdy tátta přijde z práce atd. kdy někam pojedeme na výlet a kdy půjde s tátou na ryby...

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.2.2012, 15:59)
To je právě to, o čem píšu. Kluk si myslí, že máma unese vše... zkuste se s ním bavit o svých pocitech, jak je to pro Vás náročné... Buď budete riskovat, že bude s tátou, nebo uatnete zuby a ještě chvíli vydržíte, než vylétnou z hnízda, ale ztracené roky Vám už nikdo nevrátí. Snad by pomohla jiná chlapská náruč.. (zip) ale i tak to bude rozhodování mezi sebou sama a dětmi. Líp by se snášelo vše, pokud by jste muže milovala, ale srdci poručit nelze. Vydržte, myslím na Vás (F)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.2.2012, 14:56)
Já si to myslela. Kdyby jste odešla, pak je možné, že právě ten syn v pubertě Vám to vyčte, popř. že se sebere a odejde k tátovi a bude se o něj chtít starat sám.... teď je odchod problém, protože právě riskujete, že "přijdete o děti"... a to se snáší hůř než manželova nemoc.Je velmi těžkžké Vám radit, ale zvažte opravdu i synův názor.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 15:04)
kdybych měla přijít o děti tak to by bla konečná. já se právě bojím toho, že kluk řekne že bude s tátou a že my budeme 3. i když vím že by to udělal ze soucitu k tátovi. Vím že mě miluje a taky mi to dává najevo - syn , ale zároveň vím že v jeho očích jsem silnější než táta, kterého lituje a zároveň má na něj vztek. nelíbí se mu že když je manžel ok, že pije dost piva a někdy se za něj stydí a to podotýkám, že manžel vyloženě ostudu nedělá ale jen se baví. :-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Petra k. (petulisek) ID 125836 (14.2.2012, 14:56)
Já si to myslela. Kdyby jste odešla, pak je možné, že právě ten syn v pubertě Vám to vyčte, popř. že se sebere a odejde k tátovi a bude se o něj chtít starat sám.... teď je odchod problém, protože právě riskujete, že "přijdete o děti"... a to se snáší hůř než manželova nemoc.Je velmi těžkžké Vám radit, ale zvažte opravdu i synův názor.

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (14.2.2012, 8:24)
přesně tak to bylo i u nás, taky neřval po nás, ale po mamce a nevadilo mu že u toho jsme i my nebo že to slyší celý barák, taky mamči vyčítal,že je vše její vina a my jsme nevěděli koho bránit a tak jsme se zastávali taťky, protože jsme ho viděli brečet, tak jsme mysleli,že to není jeho vina, že se něco stalo jemu....
ale takto opravdu nejde žít, věřte mi,že tím trpí i děti i když vám to neřeknou. Možná bych pro začátek zkusila odjet k někomu jak vám tady radí, na dobu jeho "záchvatu" a uvidíte jak se zachová. popř. bych zkusila konzultaci s jinou lékařkou než která léči vaše manžela... vím,že prášky nevyřeší všechno, ale mám i kamaráda podobně "postiženého" a vím,že u něj i u mého otce je při brání prášku opravdu viditelný rozdíl a záchvaty nemívají vůbec, jsou to najednou šťastní lidé...

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (14.2.2012, 8:00)
asi to bude znít ošklivě, ale neberte ohled na děti, na to,že ho milují. My svého otce s bráchou také milujeme, když je " vpořádku" je úžasný, ale ty scény byly šílené, celý život jsme kvůli tomu trpěli, nemluvili jsme, zavírali jsme se v pokoji a nechtěli ani chodit ven a když už jsme šli ven, tak se nám nechtělo domů ze strachu, co nás doma čeká - jaká je nálada. a to nemluvím o mamči, ta otce miluje celou dobu,ale je hrozně nešťastná, utrápená, ať udělá tak nebo tak podle otce je to vždy špatně. Ona nemá ze života nic a je mi to hrozně líto. Vůbec nehleďtě na to,že mají děti rády bazén a velký barák... děti se dokáži přetvařovat a držet to v sobě,ale jednou jim to dojde.. tak jako mě... Já svého otce také miluji, jak už jsem psala je úžasný, hrozně nám s manželem ve všem pomáhají oba rodiče,ale myslím, že by nám bylo všem (teď už ne, dřív)líp, kdyby se naši rozvedli. teď už jsm

ODPOVĚDĚT
Katka H. (mmarch2712) ID 361337 (14.2.2012, 7:55)
Je mi moc smutno z vašeho příběhu, ale vím o čem mluvíte. Můj otec, ač je to hrozně hodný člověk, je také nemocný po psychické stránce, taky je celý život nešťasný, že všichni mají něco lepší než on. Když si koupil nové auto, hned koukal že tam ten má lepší a tamten má takové... nakonec skončil u alkoholu, to už ale mamča nevydržela (jeho výbuchy bývaly také hrozné - opíjel se na balkoně a řval na celé sídliště, že skočí, pak brčel a nakonec seděl hodiny v křesle a hleděl do blba... tak ho mamča (nevím jak se jí to povedlo)dotáhla k doktorovi, začal se léčit, bere prášky a je jak vyměněný, jednou však vysadil, cítil se už zdravě a vše bylo zpět, takže musíme dávat pozor aby prášky obravdu bral.

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (romaanna) ID 415894 (14.2.2012, 7:09)
Život s psychicky nemocným člověkem je opravdu hodně těžký.
A udivuje mě, že si naprostá většina myslí, že tím, že bude někdo brát prášky, už bude zdravý, tak to bohužel často nefunguje.
Velmi se mi líbí nápad jedné maminky, co píše, že by jste mohla zkusit na to jeho období deprese někam odjet - uvidíte, co se bude nebo nebude dít.

A také velice dobře chápu vaši obavu z toho, kdyby se opravdu o sebevraždu pokusil.
Bohužel ale také máme jenom jeden život a tak je určitě namístě se zamyslet, jestli tohle chcete a budete ochotna snášet do konce života - děti vyrostou, odejdou a vy budete s takovým mužem sama....
My tu naprostá většina s tímto problémem zkušenost nemáme a tak bych doporučila najít si na netu nějakou skupinku žen, které ano a uvidíte, jak to řeší/řešily ony (F)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 8:22)
máte pravdu. prášky bohužel všechno neřeší. On bere 3 druhy a jeden má nárazový, když mu je hodně zle....bohužel v takové situaci si někdy i odmítá prášek vzít :-(

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (romaanna) ID 415894 (14.2.2012, 8:54)
rozumím. Je to fakt těžké a přeji vám moc síly a odhodlání (F)

ODPOVĚDĚT
Miroslava N. (Nevik1) ID 229638 (upraveno 14.2.2012, 1:15)
chcete zažít ani jednou.nemilujete ho a to je taky důležité.Nemůžu radit,nejsem odborník na vztahy a nemocné,ale třeba vám některá věta nějaké odpovědi na vaše otázky rozostří.Přeju vám at jste štastná at už kdekoliv a s kýmkoliv,at žijete život a nebojíte se probouzet..Nemusí se mnou ostatní souhlasit.Je to můj pocit,můj názor.Né rada.Jsem z 8 dětí a máma nás vychovala sama.Byla jiná doba,ale na měsíc malé peníze na tolik potřeb jako ted.Ted jsou platy uzpůsobené cenám jak tomu bylo i tehdy,aspon to tak vidím.Že to měla matka sama těžší jako to má matka dnes. (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F) (F)Trošku jsem se rozepsala,já to po sobě zítra smažu ,uklidím

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (14.2.2012, 8:36)
Nevim jake to meli matky driv,ale dnes to rozhodne lehci nemaji.Ja mam plat 8500 kc za bydleni dam 7 tisic.Deti,uz nastesti vydelavaji prvnim rokem,ale mit deti skolou povinny s timhletim platem je hruza a prace neni. :-(.Pracovala jsem v podniku kde jsem mela 16 tisic deti jsem v pohode uzivila,ale podnik skoncil a ja zustala bez prace a pak jsem nasla praci za 8500 kc socialni davky jsem mela 1000 kc. Nemit pritele jsme cela rodina bez pristresi...... :-S

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 9:24)
Právě toto si uvědomuji a vím, že peníze nejsou všechno ale bez nich to bohužel nejde.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (14.2.2012, 8:09)
Mirko, děkuji Vám za dlouhou odpověď a názor na věc. Já si to musím přečíst ještě alespoň třikrát za sebou :-) jsem holt teď i trochu pomalejší a než mi to všechno hlava vezme. Nic nemažte, jsem ráda, že jste se rozepsala...děkuji . Určitě máte v mnohém pravdu, jen je to těžké určité věci rozhodnout , hlavně když nerozhoduji jen sama za sebe, ale za 3 nevinné děti, které za nic nemohou :-(
díky ...

ODPOVĚDĚT
Miroslava N. (Nevik1) ID 229638 (14.2.2012, 0:41)
ověka,s čím počítat,co nasadit,co poradit rodině,že by hrozilo a nasadit prevenci.Pokud selže,není to vaše vina.Když je manžel nemocný a odešla by jste v době ,kdy ještě nebyl,tak ta nemoc by se projevila ve stejný den jen s tím rozdílem,že by s ním byla už jiná žena nebo by byl sám.Pak by se mohlo stát i to,čím vyhrožuje a dávala by jste si to za vinu?Ne,jen by jste byla smutná,co se stalo ,že měl smutný život když onemocněl,ale vy už jste u toho nebyla,vy už jste na to neměla vliv a když ted ho máte,tak ale bude to vždy jen jeho rozhodnutí,vy ho neovládáte.Potřebujete někoho kdo vás miluje a koho vy ,děti to potřebují také.Vím,že ho milují,ale to můj synovec mého bráchu taky miloval,nedal na něj dopustit,ale přešlo to a ted je to štastný kluk a trvalo to jen pár měsíců na to,že to vypadalo na celý život.
Ted ani nezáleží,že výbuchy má 2x za rok,to není tak moc ,ale asi je to tak moc silné,že už to ne

ODPOVĚDĚT
Miroslava N. (Nevik1) ID 229638 (14.2.2012, 0:40)
nebo město přispívat.Sestra je sama se 2 dětma a zvládá to.V dnešní době se dá při těch všech výprodejích obléknout za hubičku si myslím,aspon já mám štěstí.Sestra prokoukla,každý ví prd,že má vše za 29,- a to má věci z Newyorkeru apod.,né z 39-tky,děti to samé,takže ušetří hodně na oblečení ač to není tedy vidět,že nakupuje levně a pak v pohodě má na jídlo,poplatky a ještě splácí notas asi 1.500,- měsíčně.Než splácela notas,tak splácela za manžela dluhy,vše má srovnané a už jen žijou pro sebe.Je klidnější,konečně se usmívá a na dětech je to znát také,nejsou vystresované,sice mladší musí docházet k psychologovi,ale to se srovná.Tak asi jsem vám nepomohla,jen si myslím,že být s někým jen ze soucitu asi není to pravé.Pokud by jste odešla a stalo se něco,že by manžel na sebe sáhl jak vyhrožuje,tak bych si to za vinu nedávala,je v péči lékařů,oni musí mít zkušenosti s takovým typem čl

ODPOVĚDĚT
Celkem: 37 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>