Manžel byl u své psychiatričky ...
více v komentu.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 25 komentářů
Hana R. (Hrrrr) ID 43678 (19.2.2012, 21:25)
Mohu se zeptat, zda za sezní u psychiatričky platíte.Manžel chodí také, dostává léky zdarma, ale platí 500 Kč za 50 minut. Zdá se mi to stašně moc, když je teď bez práce, ale nevím, jestli se platí všude nebo má zkusit změnit dokotra.

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (19.2.2012, 22:07)
U psychiatra neplatíte nic, jste tam pár minut a psychiatr předepisuje léky. Soukromý psycholog či psychoterapeut léky nepředepisuje,ale provádí terapii. Sezení trvá zpravidla hodinu a cena se pohybuje od 300 Kč výš. Jsou i psychologové, kteří mají smluvní vztahy se zdravotními pojišťovnami. Stačí, když manželovi obvodní lékař či psychiatr napíše doporučenku, najdete psychologa, který má právě vztah s pojišťovnou a terapeutické sezení by měl zdarma. (F)

ODPOVĚDĚT
Zdenka P. (z721976) ID 318592, mimibazar.cz/z721976 (20.2.2012, 11:34)
I psychiatr provádí psychoterapii! Záleží pak čistě na něm,zda si to nechá vyžaduje spoluúčast od pacienta. Navíc pojišťovny platí psychologovi minimum,takže i když má smlouvu,část si pacient hradí.

ODPOVĚDĚT
Karla B. (domuska) ID 85521, mimibazar.cz/domuska (19.2.2012, 14:49)
No já osobně si myslím, že paní doktorka to myslela asi tak, že by měl v těchto měsících dostat do sebe víc vitamínů. Ono je všeobecně známo, že v zimních měsících (kvůli nedostatku slunce) více lidí trpí depresemi. Takže bych to nebrala nějak špatně. Myslela to asi dobře. (F)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 17:59)
No to máte pravdu, ale takovouhle věc snad ví každý a určitě kvůli tomu nezajde na psychiatrii. Kor když doktorka ví, že chtěl před lety skočit pod vlak a že se léčí dlouhodobě a že tam přišel, když mu bylo zle. Já bych tu doktorku propleskla !! úplně to ve mě vře a opravdu mám chuť si na ní stěžovat. Ta ženská není normální...

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (19.2.2012, 14:29)
(F) Nikol, v každé větší nemocnici je tzv. krizové centrum, tam může zajít každý třeba v noci , je to jedno, nikoho neodmítnou a objednávat se samo nemusí, tamější psychyatr vyhodnotí jak na tom jste a bud napíše léky a pošle domů a nebo navrhne zůstat týden a z nejhoršího tam každému pomůžou, nečekala bych do března, zajděte s mužem a uvidíte že vám pomůžou.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 18:01)
Jo jo Evi máte pravdu , ale právě že ten člověk musí souhlasit. On už svoje léky má a teď si nepřipadá, že je na tom nejhůř. On už začíná vše zlehčovat. On to ví, že si může jít " lehnout do Bohnic a může tam několik týdnů být. Bohužel ale nechce a to ho nikdo nedonutí :-(

ODPOVĚDĚT
Šárka C. (Terinka4444) ID 46838, mimibazar.cz/terinka4444 (19.2.2012, 13:48)
Jinak mě ještě napadlo, když zajedete na psychiatrii přímo do nemocnice, tam řeknete, to, co nám tady a že má manžel sebevražedné myšlenky, vezmou ho okamžitě a budou řešit ihned, žádné čekání další tři týdny.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:50)
Šári, to mám všechno za sebou, před pár lety. Bohužel to tak není. On pokud je svéprávný, tak bez jeho souhlasu nemůžou nic. Jedině kdyby ohrožoval okolí, tak můžou něco podniknout. On je teď na tom daleko líp a spíš by se potřeboval někde vypovídat u odborníka. Tak snad mu ten nový psycholog sedne a bude lepší...musí holt vydržet.

ODPOVĚDĚT
Zdenka P. (z721976) ID 318592, mimibazar.cz/z721976 (20.2.2012, 11:56)
Podmínkou je nejen ohrožení okolí,ale i sebe,takže pokud by plánoval sebevraždu může ho lékař nedobrovolně zhospitalizovat a pak se posílá do 24 h. oznámení k soudu o nedobrovolné hospitalizaci a soud pošle svého pracovníka,aby zkontroloval,zda je to oprávněné. Jinak s paní doktorkou jste mně pobavila,pracuju na psychiatrii 17 let a myslela jsem,že už mně nic nepřekvapí :-).

ODPOVĚDĚT
Šárka C. (Terinka4444) ID 46838, mimibazar.cz/terinka4444 (19.2.2012, 16:07)
Niki, já to zažila se švagrem loni v létě, byl psychicky mimo, začal mluvit o sebevraždě, myslela jsem, že si dělá legraci, tak jsem s ním hodinu rozebírala, jaká forma je nejllepší a nejmíň bolí, večer volala švagrová, že to vzal vážně a plánuje. Vzali jsme ho okamžitě na psychiatrii k nám do nemocnice, řekli, že mluví o sebevraždě, psychiatr si ho okmažitě vzal do ordinace, mluvil s ním asi hodinu, pak mu navrhl hospitalizaci, švagr je svéprávný, ten řekl, že chce, byl tam asi 3 týdeny, než mu antidepresiva udělala nějakou hladinu, na odpoledne ho vždy do večera pouštěli ven. Pomohlo mu to hodně.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Oli Oil) ID 77946 (19.2.2012, 13:45)
Nikčo, to si děláte .......?co je to za lékařku???Je to docela závažný stav!A má chroupat mrkev???No tak to je síla (N)!Hned bych ji nahlásila na ČLK ^o) !Člověk jde za ní s důvěrou a prosbou o pomoc,ale tohle je neskutečné!!! :-@ Škoda že ten jiný doktor má volno až za takovou dobu :´(.Co tam zavolat zítra a urgovat, že je to dost akutní???Za zkoušku nic nedáte!!Držím palečky!!! (L)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:53)
já nevím, v první chvíli mě to také napadlo. Někde si stěžovat. Jenže já jsem šíleně sama oslabená a nemám v tuhle chvíli na to, něco řešit. Sama jsem objednaná ke psycholožce ad i s dětmi půjdu. Fakt se na to momentálně necítím i když na to oni právě možná spoléhají. že jim lidé kteří nemají nervy v pořádku, nijak nemůžou zavařit, že jim třeba nikdo neuvěří...je to hnus.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Oli Oil) ID 77946 (19.2.2012, 23:24)
To máte pravdu,že asi spoléhají na to že takovým lidem by nikdo nevěřil,a taky záleží co si ona napsala do jeho dokumentace,pochybuju že má v kartě zapsané ordinace-mrkev atd. +o(
Vám držím palečky (K) a ať to vše zvládnete (L)

ODPOVĚDĚT
Šárka C. (Terinka4444) ID 46838, mimibazar.cz/terinka4444 (19.2.2012, 13:43)
Oni na to sluníčko mají snad školení nebo co. maminka před 30-ti lety prodělala žloutenku údajně typu B, bylo to zlý, teď už dva roky je hodně nemocná, bolesti, teploty, obvoďák udělal odběry a prý je zdravá, stěžovala si na bolest břicha, tak ji poslal na sono, prý tam nic není, jen trochu zvrásněná játra a řekl jí, že má počkat do jara, že vyleze slunko a bude lépe, když furt zle, poslal k internistovi, ten řekl, že je zdravá, že to vše má psychického původu a poslal ji k psychiatrovi, ten, že jí dí anitidepresiva a že má počkat na jaro, že bude dobře. :-oNakonec mi před vánoci totálně zkolabovala, závěr podrobného vyšetření v nemocnici zněl, měla chronickou žloutenku typu C, celých těch 30 let, ta je nyní v aktivní fázi, takže jí selhávají játra, doktoři vůbec neví, jestli se jim ještě podaří to zastavit, v aktuálním stavu, pokud játra nárazově neselžou, má tak rok dva života. Hlavně, že dv

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:45)
tak to je taky síla!! člověk neví, zda se "smát" nebo brečet nad těma doktorama!

ODPOVĚDĚT
Šárka C. (Terinka4444) ID 46838, mimibazar.cz/terinka4444 (19.2.2012, 13:44)
Hlavně, že dva roky čekám na jaro a na sluníčko. Přeju, ať to nějak zvládnete.

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:38)
Vím, že už jste mi zde dost poradily a teď jen spíše chci napsat, co poradila psychiatrička manželovi. Upozorňuji, že je to jeho lékařka, která ví čím prošel, co chtěl před lety udělat a zná jeho stav i léky které bere. Donutila jsem manžela, aby tam zašel dřív než si má jít pro další recept a svěří se jí se vším co u nás poslední dobou bylo a hlavně jak se cítí a také jaké se mu honí hlavou myšlenka - sebevražedné!!
tak jí to tam vše vylíčil a nebylo to pro něj také lehké. Paní doktorka mu poradila, aby pil po ránu vodu s citronem, chroupal mrkev ( tak to doslova řekla ) koupil si UV lampu a chodil na dlouhé procházky. že až bude jaro, tak bude líp.
Neměla jsem na to slov!!!!!!!!!!!!!!

ODPOVĚDĚT
Pavla M. (pavlinka smajlinka) ID 247934, mimibazar.cz/pavlinkasmajlinka (19.2.2012, 14:36)
rada nad zlato 8-| 8-| 8-| 8-| 8-| 8-| 8-| my sice řešili ůplně jiný problém a s dítětem ale paní psycholožka zas poradila na vztekání ať si roztrhá noviny-byl mu rok a půl,mladej je jedl (N)to jsou odborníci..... (zip)

ODPOVĚDĚT
Iveta N. (Atevi) ID 2833 (19.2.2012, 13:44)
Tak tomu říkám odborná pomoc. (N) Jestli se mohu zeptat, ke které psychiatričce manžel chodí? Jsem také z MB, tak by mě to docela zajímalo. *-)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:47)
Nezlobte se, ale jméno zde raději psát nechci. Ona není z MB a znáte to, někteří lidé jsou zlí a já mám starostí až nad hlavu. nerada bych pak řešila nějakou veřejnou pomluvu či co....

ODPOVĚDĚT
Iveta N. (Atevi) ID 2833 (19.2.2012, 15:04)
Tak to chápu a nezlobím se. (L)

ODPOVĚDĚT
Nikol V. (NikolNika) ID 415886 (19.2.2012, 13:40)
ještě jsem zapomněla napsat, že manžel už je objednaný u jiného doktora - psychologa. Bohužel ho může vzít až v půlce března...

ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (19.2.2012, 22:13)
Je dobré, že k lékům přidá i psychoterapii. Kromě léků by mu v jeho případě mohly pravidelné terapie stav dost zlepšit. Chápu jak se asi cítíte, jak moc Vás manželův stav vysiluje a přeji Vám, aby Vám všem bylo zase fajn a měli jste pohodu. Ještě bych asi zkusila vyměnit současného psychiatra. Neznám celkové okolnosti a metody léčení, ale pokud se Vám zdá, že jeho léčba nepřináší žádné zlepšení, tak bych o změně uvažovala *-) (F)

ODPOVĚDĚT
Iveta N. (Atevi) ID 2833 (19.2.2012, 15:05)
Tak vám moc a moc držím palce, ať ten nový psycholog manželovi a tím pádem i vám všem pomůže. (L)

ODPOVĚDĚT