Rozpady vztahů a rodin
Také Vám připadá, že je čím dál více rozvodů, rozpadů vztahů, že muži odchází od rodin, aby si mohli užívat, že se to dnes bere na lehkou váhu? Nebo jaký je Váš názor? Co vyroste z dětí z rozvrácených rodin? Kolik žen je tu bez otců svých dětí?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 37 komentářů
mila m. (ukuk) ID 207372 (5.6.2014, 14:19)
je veliká škoda,že dospěláci zaměňují lásku za sex ,potěšení a prospěch pro sebe. (F)Láska je hlavně dávat a vědět,že když druhý se má líp než já,tak se i já mám dobře.A tím se kruh uzavírá a mají se dobře všichni.Jenže uspokojování sám sebe na úkor druhého ,to je i dětí vede ke chvilkové radosti.Dneska jsou rychlejší city než svědomí a zodpovědnost v jaké koliv době našeho života. (F)

ODPOVĚDĚT
Lucie O. (wošouch) ID 170806 (5.6.2014, 0:02)
Fůra. Za poslední dobu se kolem nás rozešlo cca 6 párů, buď byli oddaní nebo jen žili na hromádce s dětmi.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (4.6.2014, 21:06)
Jsem z rozvedeného manželství, tátu sotva znám a nepřipadám si méněcenná, nebo jako ,, nevychovaná,, Ale je pravda, že i v mém okolí se čím dál více známých rozvádí, chlap si většinou, když odrostli děti, našel jinou ženskou - mladší.
Je to dobou dnes rozvod není ostuda , spíše běžná věc.
Možná také dobře tak... vím o ženách i mužích se kterými není snadné žití
Všechno se mění ....dnes se léčí nemoci, na které před čtvrt stoletím nebyl lék, zrovna tak na neklapající vztah se dnes jako lék používá rozvod a rozhodně není pravidlem, že by tím děti trpěli. Kamarádky rodiče se neustále hádali, a ona říkala: proč se nerozvedou?! měli bychom všichni klid....
PS: znám spoustu grázlíků z úplných rodin....

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (4.6.2014, 18:16)
Podle mně je příčina sobectví, lidé jsou masírováni reklamou, chtějí mít to nejlepší, myslí jen na sebe. U mužů to funguje, u žen tolik ne, protože tam fungují hormony. Dřív byli lidé vychovanější, učili se odříkání v budoucí prospěch, tak to asi dokázali i ve vztazích. Dnes chce mít každý všechno rychle, proto tak řeší i nefungující vztah - spotřební zboží - zmačkat, zahodit, rychle pořídit nové. Nezlehčuju to, v dnešní době jsou na rodinu mnohem větší tlaky než za dob našich rodičů. Něco ale tou reklamou je, pokud bychom se uskromnili, nemusely bychom dávat děti do školek, stačil by jeden plat, chlap by nemusel být v práci od rána do večera, také by bylo líp.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 170347 (4.6.2014, 16:13)
Je velké štěstí, když to párům vydrží dlouho, v lásce a vychovají v tomto duchu i své děti. Bohužel ne všem se to podaří, pak musí žít dál a vychovávat děti, i když v neúplné rodině. Pak záleží na spoustě faktorů, co z dětí vychováme-jak žijeme dál, jak vycházíme s bývalým partnerem, jak se dítěti věnujeme, jaké lidi kolem sebe máme, je toho strašně moc... A rozvody byly a budou, nikdo dopředu nevíme, jak jako rodina dopadneme. Každý z nás jde do manželství s tím, že bude šťastné a že bude trvat napořád :-) :-)

ODPOVĚDĚT
Nikola B. (nikibureska) ID 316965, mimibazar.cz/nikibureska (4.6.2014, 13:04)
Tak já nevím, kde žiju.. Ale naši jsou a doufám, že budou stále spolu, manželovi rodiče také, my jsme se brali z lásky a je tomu tak pořád.. Stejně tak všichni naši kamarádi.. Akorát moje sestřenice se rozvedla, ale jinak jsou kolem nás všichni vzití a stále spolu, ať už bez dětí nebo s dětmi (teď už tedy více s dětmi) (pusa)

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (Leamm) ID 179407 (4.6.2014, 12:53)
Já bydlím v malé vesničce a za posledních pár měsíců tady tři ženské utekly od manželů za jiným chlapem. A co vyroste z dětí z rozvrácených rodin? To nikdo neví, můžete dítě vychovávat sebelíp a vyroste vám neurochirurg nebo taky kriminálník. Spousta věcí se prostě ovlivnit nedá. Dítěti musíte ukázat cestu, kudy jít a buď půjde nebo si zvolí cestu jinou. Já osobně jsem z úplné rodiny, přítel taky a spolu žijeme na "psí knížku" a do svatby se nehrneme.

ODPOVĚDĚT
Michal S. (Šikovné tlapky) ID 211598, mimibazar.cz/sikovnetlapky (4.6.2014, 11:34)
není to tak dlouho co jsme se o tom bavili s mojí babi (má přes 80) ,, jestli to bylo tenkrát jiné, jestli chlapi/ženské byly jiní,,,, říkala že ne, jen nebylo tolik volnosti, ženská musela vydržet víc než ta dnešní protože si nemohla dovolit odejít a žít sama s dětmi takže musela občas překousnout nějakou tu nevěru, či věčně nafraného chlapa, nebo jak prý dneska hezky říkáme že se "ženské ve vtahu dusí" ,-) že pak si dřív tolik ženské nedovolili k chlapům co te´d, asi myslela slovně, protože měli s mojím dědou co já si pamatuju krásný vztah, ale sama říká, že děda byl milionovej, ale říct mu do očí to co říkají ženský tak by vzala druhou o zeď (to beru s rezervou, nikdy jí nebil ,-) ) a zase na druhou stranu chlap pak si nedovolit to samý k ženský, prý tam byly hranice. a co se týká chlapa, když ženu mlátil a pil, tak si ho prý ručně srovnala rodina a byl klid,, dneska by prý jejího tat

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (4.6.2014, 11:12)
Jaké budou děti záleží na další výchově. Dle mne je daleko horší, když dítě vyrůstá v rodině, kde to neklape - muž bije ženu a ona v tom setrvává či třeba jeden z rodičů či oba nadměrně pijí. Dle mne lépe se rozvést než žít s blbcem, protože to je pro děti mnohem horší příklad. Ale celkově spíš vidím ve společnosti uvolnění určitých hranic, přes které dříve nejel vlak. Už třeba jen to, že mi učitelka řekne, že škola tu není od toho, aby děti vychovávala, ale učila atd. Ano já musím vychovávat, ale učitel by měl také, vždyť tam dítě tráví dost času a já na něj v tu chvíli nemám vliv. Co pomůže vysvětlování až pak. Takže tak nějak mi chybí výchova k odpovědnosti za svoje činy, což se pak táhne s člověkem životem. Ale když to takhle píšu.... kolikrát se usměju sama nad sebou, že řeknu to za nás nebylo ( je mi necelých 40 let), a jak mi to lezlo na nervy, když to říkala máma (H).

ODPOVĚDĚT
Darina V. (Darrrka) ID 47895 (4.6.2014, 11:18)
:-D ,-) ,-) ,-) Vidím to podobně :-$

ODPOVĚDĚT
Hana N. (HankaN) ID 50703 (4.6.2014, 11:09)
Já osobně nemám ráda, když lidi mají děti a jsou stále jen partnery. Nějak mi to nesedí, ale hodně lidem to tak nepřijde. Také si nemyslím, že když otec odejde, že z dětí vyroste něco špatného - jak tu někde někdo už psal. Ale jiná otázka je - a ta je žel právě na minimu svateb apod. vidět již dnes: děti vidí ne dobré vzory chování. Pak pro ně vztah není obecně něco extra závazného, snadněji to vzdají, až bude hůř. Je to už kolotoč. A příkladů vidím kolem desítky. Toto znevážení ceny vztahu, ceny boje za vztah, ceny kompromisů, lásky a potížemi, ceny usmiřování a omluvy - to já osobně vidím jako zásadní problém. A maminky, co zůstávají s dětmi samy - mohou strašně moc napravit, ale něco prostě ne, bohužel (nemyslím to jako kritiku maminek, vůbec ne, naopak - kritiku těch, kdo tu rodinu trhají). Píši jednosměrně, ale vím, že i maminky jsou ty, kdo tu rodinu roztrhnou a tatínkové mají smůlu. Mn

ODPOVĚDĚT
Hana N. (HankaN) ID 50703 (4.6.2014, 11:10)
...mně to přijde ještě horší varianta ohledně následků pro dítě (samozřejmě pokud k odchodu není jasný důvod, spíš, když prostě žena jen vymění chlapa, protože ...). Nekamenujte mě, prosím, protože je mi jasné, že těch ALE je děsně moc.

ODPOVĚDĚT
Saša T. (Lexi) ID 7024, mimibazar.cz/lexi (4.6.2014, 10:08)
Já jsem s klukama sama už 5let. Otec nefunguje, byť první 3 roky co byl s námi své děti miloval a relativně se jim věnoval, po svém odchodu k nové přítelkyni je vídal sporadicky, teď už 1,5 roku vůbec. Snažím se svým dětem dát maximum, jak lásky, tak i hmotných věcí v mezích možností (nemusí mít dotykáč a ani tablet, jako ostatní děti z úplných rodin,toť můj názor, podotýkám že žijeme jen z jednoho platu bez alimentů). Doma jsou zlatíčka, ve škole lumpi. Mužských vzorů mají kolem sebe dost, funguje děda, chodí do hasičů a do házené. Jediný problém je, že nedokážou pochopit, proč je vlastní táta nechce. V tom osobně vidím problém do budoucna, určitě se to na nich chtě nechtě podepíše. Ale bohužel... když druhá strana nechce, těžko ji nutit...

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (4.6.2014, 9:31)
Nepozoruju, že by se rozvodovost zvýšila. Ani to, že by odcházeli jen muži od rodin kvůli užívání. Ano, chlapi zdrhají od ženských protože si najdou jinou - ale stejně tak zanášejí i ženské. Vždycky to tak bylo je a bude.
A co bude z dětí co nevyrůstají v úplné rodině? No co by z nich bylo? To co z ostatních. Záleží vždycky jen na tom jedinci jak se v životě srovná.
Nebo si myslíte, že děti z rozvedených rodin jsou jakýsi zvláštní druh?
Nejsou! A nepotřebují ani žádné extra zacházení - myšleno tak, že by je měl někdo litovat, že žijí jen s mámou, nebo tátou, babičkou, dědou, tetou....

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (4.6.2014, 9:27)
Nad tím asi nemá cenu přemýšlet. Rozvádí se rovná polovina manželství, takže dětí z rozvrácených rodin je dost. Nemyslím si, že z dítěte rozvedených rodičů musí nutně vyrůst parchant, v řadách svých rozvedených přátel vidím naopak mnoho hodných dětí, které se přimknou k matce a fungují lépe než mnohé rodiny úplné. Taky nutno dodat, že nejen chlapi odcházejí ale i ženské si hledají vedlejší poměry a razantněji řeší to, co se jim ve vztahu nelíbí. Myslím si, že lidi by měli vždy řešit problémy zgruntu a uvědomit si, že rodina je tu pro výchovu dětí a co jde mezi sebou urovnat, rozchod vidím jako nejzazší řešení, když už vztahy napravit nejdou. Dítě přece jen potřebuje mámu i tátu, i když modely žití se dnes celosvětově mění a rodina upadá všude v Evropě.

ODPOVĚDĚT
Dagmar Z. (dojinek) ID 83260, mimibazar.cz/dojinek (4.6.2014, 9:21)
Taky mám pocit, že kolem sebe i u přátel vidím jen rozchody a rozvody. Šance urovnat vztah, už většinou není jdou rovnou za jiným přítelem nebo přítelkyní. Já i manžel jsme z rozvrácených rodin. A naopak mám pocit, že děláme vše proto, aby naše děti měli rodinu úplnou. Už bylo několik krizí a já už chtěla to všechno vzdát, ale manžel nechtěl, aby to tak skončilo. Začali jsem fungovat znovu a snad nám to vydrží dlouho, už kvůli holkám, aby nemělo několik strýčků a tetiček jak vidíme jinde (F)
Na druhou stranu i někteří co se rozvedli a našli si jiného partnera tak jsou mnohem štěstnější on i dítě, protože má doma klid. Né vždy to vyjde na poprvé.

ODPOVĚDĚT
Soňa P. (aknos) ID 89357 (4.6.2014, 9:20)
Asi taky hodně záleží, kde člověk žije. Mám pocit, že tady na Jižní Moravě je situace jiná a to nejen co se týče dlouhodobých vztahů ale i vztahy mezi lidmi obecně a zájem lidí o své okolí. Asi je to tím, že je tu hodně věřících lidí. Já sama jsem věřící, byť do kostela nechodím a ke spoustě věcí v církvi mám ostré výhrady. Když o tom přemýšlím, tak u nás v rodině i rodině mého manžela není nikdo rozvedený a rozhodně to není tak, že by Ti lidi spolu žili jen kvůli dětem. Všechno jsou to víceméně spokojené páry (těmi rodinami myslím rodiče, tety, strýce, sourozence, bratrance a sestřenice). Když si vezmu naši ulici, tak jen naše sousedka zůstala s dítětem sama, protože ji opustil přítel ale nyní už má také několikaletý vztah a čerstvé miminko. A spolužáci mých dětí? pokud dobře počítám, tak u starší dcery mají 2 spolužáci rozvedené rodiče a u mladší jsou to 3 děti.
Před

ODPOVĚDĚT
Soňa P. (aknos) ID 89357 (4.6.2014, 9:26)
2 roky jsem byla u známé kousek od Mladé Boleslavy. Kamarádka mi vyprávěla o svých kamarádkách z bytovky ve které bydlí (mimochodem, ta bytovka byla strašná, takový bo..el na společných prostorech jsem ještě neviděla. Myslela jsem, že tam žijí cikáni ale byla jsem ubezpečena, že v celé vesnici nežije ani jeden) Všechny ty kamarádky byly rozvedené i ta moje je a všechny mají každou chvíli jiného chlapa a každé dítě s jiným. Tady na Moravě se to taky děje ale jsou to spíše vyjímky, tam kolem Boleslavy jsem měla pocit, že to je standart (N) :-|

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (4.6.2014, 9:10)
No já myslím, že rozvody /nebo soužití bez lásky a na oko/ byly vždy, jenom jsme to tolik nevnímali, protože jsme měli jiné starosti. Nyní si tím procházíme, respektive jsme ve věku, kdy to kolem nás proudí a tak to víc vnímáme. A neřekla bych striktně, že muži odchází od rodin, častokrát se právě žena zamiluje a muže vypudí, aby si nastěhovala nového...
Co vyroste z dětí z rozvrácených rodin? Někdo to má jako vzor, pro jiného je to odstrašující příklad a chce dokázat světu, že právě ON to zvládne a vztah udrží... to je na jednotlivci, nebrala bych to obecně. Je to jako s kouřením. U nás doma se kouřilo a mně to vždy vadilo a nekouřím. Je však spousta lidí, kteří kouří právě proto, že to viděli u rodičů... atd atd...
Naopak musím vyzdvihnout děti z dětského domova. Měly to opravdu těžké, model rodiny těžce chyběl, rodinné zážitky veškeré žádné a po osamotnění se z nich přeci jen sta

ODPOVĚDĚT
Eva D. (Evík28) ID 89452, mimibazar.cz/evik28 (4.6.2014, 9:08)
Ano, rozvody jsou, byly a budou. Jen chci reagovat na to, že nejen muži odchází od rodin....Kamarádka se zamilovala, neviděla, neslyšela a dnes je podruhé vdadá a má další miminko. Děti z rozvrácených rodin? Myslím, než to hnát přes sílu, ať je to dítě raději v klidu u rozvedených rodičů, než v hádkách a bez lásky s rodiči v jednom bytě....Mám plno kamarádů, co už tenkrát vyrůstali jen s maminkou a dnes jsou to slušní lidé..

ODPOVĚDĚT
Denisa B. (Denulle) ID 378497 (4.6.2014, 9:22)
Naprosto souhlasím (Y) (Y) (Y), krásně napsané (clamp) (clamp) (clamp).

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (4.6.2014, 8:47)
Rozvody byly i dříve,jen prostě nyní se víc o tom mluví,víc si všímáme.A co vyroste z dětí z rozvrácených rodin?Co to je za dotaz?Znamená to,že bude z něj vývrhel společnosti,asociál?To si myslím nehraje až tak zásadní roli,podstatné je,jak žije,jaká mu je věnována péče,dostatek lásky..Co vyroste z dětí z úplných rodin?Mno někdy by člověk zaplakal (zip)

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (Brizule) ID 488521 (4.6.2014, 8:53)
Promiňte, že jsem to neformulovala tak, jak Vám by to vyhovovalo. Pro Vás tedy "jaké povahy a vztah k rodině a společnosti budou mít dnešní děti, až budou samy dospělé". A jestli ani takto Vám nevyhovuje a budete překrucovat význam a vytvářet si své vlastní domněnky, tak s tím už nic asi nenadělám. Na Vaši akurátní odpověď mám též svůj názor, ale nebudu Vás tady odsuzovat.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (4.6.2014, 9:00)
Ne,mě se nemusíte omlouvat za nic,formulujte si jak chcete,akorát položený dotaz "co vyroste z dětí z rovrácených rodin"je prostě divný,hloupý,co by z nich vyrostlo,stejné osobnosti jako z dětí z celých rodin,jen nad tím jsem se pozastavila.Svůj názor si mít můžete a klidně ho sdělit mimáči,já ho ustojím.A k vašemu dodatku jaké povahy-to je zcela individuální přeci,postoj k rodině si myslím,že i dítě rozvedených rodičů může mít velmi kladný a být příkladným rodičem,mám kamarádku,která byla vychovávána prarodičem,protože rodiče se rozvedli a nebyli schopni se postarat a postoj k rodině má příkladný už spoustu let,má velkou,fungující rodinu a není sama takových lidi z rozvrácených rodin je spousta.

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (Brizule) ID 488521 (4.6.2014, 9:15)
Moje dítě vyrůstá bez otce prakticky od narození. A můžete mi věřit, že to na něj vliv má a nemám pocit, že dobrý. Nikdy nepoznal úplnou vlastní rodinu. Myslíte, že ho to neovlivní?
A trend rozpadů vztahu je narůstající, takže ano, rozvody byly i dřív, ale rozhodně ne v takové míře jako nyní.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (4.6.2014, 9:26)
Leni,já si myslím,že s tím vnímání rozvodů,jsme prostě ve věku,kdy tyto věci více evidujeme,registrujeme,dřív jsme tomu nepřikládali význam,nebyl čas se tím zabývat,ale s přibývajícím věkem prostě přemýšlíme nad tím,zajímáme se.Nevím jaká jsou čísla rozvodovosti v čr.Proč myslíte,že má vliv a špatný na vašeho synka,to že žijete spolu sami?Myslíte tak,že mu chybí mužský vzor obecně?Ano ten je důležitý,bez pochyby,ale tak pokud to v životě už takto přišlo,dá se nahradit mužský vzor,pokud je možnost dědeček,strýc,kamarád,aspoň trochu "přimíchat"do života toho mužskýho.Fakt si nemyslím,že automaticky to znamená,že bude mít v dospělosti odstup k rodině jako takové,partnerství,pevně věřím,jsem o tom přesvědčená,že když se dítku dá všechno,nasměruje se správně,tak nesejde ze své cesty (F)\Ono se úplně vše ovlivnit nedá,jistě jsou věci,který má prostě dítě už daný,rodič n

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (4.6.2014, 9:30)
směruje,doprovází,občas zavede zpět dítko na tu správnou cestu a vím,že to dokáže dobře zvládnout i osamocený rodič.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Mária Š. (sumari) ID 191977 (upraveno 4.6.2014, 9:44)
Nemyslím si že zodpovědní a bezproblémoví jedinci vyrůstají pouze v "šťastně úplných"rodinách..... Kolik žen žije s otci svých dětí jen "kvůli dětem"...na oko pro společnost to může vypadat pěkně ale děti to napětí mezi rodiči stejně vnímají-takový vztah bych nechtěla-nemohla bych si vážit sama sebe... Je tady určitě spousta žen,co byly "rády" že je otec jejich dětí konečně pryč. Dost i těch co se ráno probudily s myšlenkou že všechno je fajn...a večer bylo jinak...prostě to tak je,nic na tom nezměníme,společnost se mění. Děti z neúplných rodin můžou založit skvěle fungující rodinu a naopak... Neodsuzujte neúplné rodiny a děti v nich vyrůstající-nikdy nevíte,co přinese zítřek....

ODPOVĚDĚT
Pavlína O. (Pavopa) ID 294427 (4.6.2014, 8:30)
Z nám mnoho případů,kdy kamarádka kamarádce odvedla manžela.Dokonce znám případ ,že sestra vychovávala o dost mladší sestru,protože matka od ní odešla a ta za to vše ji pak odvedla manžela.Spala s ním už od patnácti a ona to ani nevěděla.

ODPOVĚDĚT
Celkem: 23 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>