dysgrafie
Prosí pouze maminky které mají dítě s touto vadou dysgrafie oslabení v oblasti vizuomotorické koordinace. Jak vaše děti zvládají opisy v ČJ? děkuji
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 10 komentářů
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (8.4.2016, 16:17)
Syn má ADD a 3 dys. Od září změnil školu a přístup učitelů je naprosto jiný (L).
Vynechává písmenka, neřeší čárky a písmo má velké a kostrbaté... Přesto mi bylo češtinářem řečeno, že písmo není zase tak špatný, že např. za vynechávání písmen nemůže a že gramatiku umí :-o Ze svého pohledu bych to vyhodnotila tak, že spíše pedagog umí pracovat s dětmi (zip) Syn se výrazně uklidnil a celkově se zlepšil (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (lenkavaš) ID 270263 (8.4.2016, 17:45)
děkuji moc, asi mám stejný názor, protože učitelka na AJ jazyk hČo dovede i pochválit a není tam problém žádný i už nepíše žádné úlevy protože to začal dávat a z ČJ stále horší učitelka mo říká jak hrozně píše atd a poslední dobou nosí jednu pětku za druhou a když dělá úkol z AJ nebo z jiného předmětu tak to docela zvládá,ale jak píše ČJ tak jedna hrůza už knučí od začátku
aspoň že příští rok budou mít jinou učitelku s touhle prostě bohužel nic už neuděláme snad to příští rok bude jiné

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (8.4.2016, 19:17)
To je taky můj názor (Y) Pozitivní motivace učitele a aktivní práce s celým kolektivem je hodně důležitá. Kdybyste do detailů znala rozdíl mezi původní a nynější školou, nechápala byste stejně jako my. Nebe a dudy :-D. Přitom nynější škola je na tom podstatně hůře (finančně), ale strašně moc se snaží. Mají učení zábavnou formou, plní různé projekty (i granty), mají hromadu akcí a přitom fakt jedou. Syn je taky páťák :)). Dcera (16, gympl) byla zrovna dnes poprvé se mnou "nakouknout" a byla taky unesená :-o

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (8.4.2016, 13:47)
To se vůbec nedá srovnávat, protože i poruchy dys mají svoje stupně. Co jeden ještě zvládá s tím se jiný může neúspěšně prát. Někdo má lehkou formu, jiný střední nebo těžkou.
Kluk má těžkou formu a nic delšího bez chyb napsat nezvládne a to ani u opisu. Jak je dlouhé slovo, blbě si ho přečte a ještě hůř napíše - což je mnohdy zážitek (H)

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (8.4.2016, 13:40)
Moje dcera je těžký dysgrafik, už samotné psaní zvládá špatně a opisy vůbec. Mám tedy na mysli hlavně psací písmo, s tiskacím písmem je na tom o něco lépe - to měla povoleno používat už od druhé třídy, od páté už píše jen na notebooku a PC.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (8.4.2016, 12:57)
Na prvním stupni mu učitelka dávala delší čas a nebo kratší text. Má mít delší čas na vypracování a psát tiskacím. Na druhém stupni na něj ohledy nikdo nebere.

ODPOVĚDĚT
Andrea G. (švábina) ID 111, mimibazar.cz/svabina (8.4.2016, 12:52)
Špatně...opsal vše, ale trvá to dlouho a vše je obtížně čitelné. Čím delší opis tím větší hrůza (zip). Je nyní v 5. třídě, ale čitelnost jeho rukopisu se spíše horší než lepší. Čím dál více píše tiskacím písmem, když píše si píše pro sebe a nebo pro mne vzkazy jen tiskacím písmem.

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (lenkavaš) ID 270263 (8.4.2016, 13:12)
náš je taky v páté třídě, přesně přijde mi čím delší opis tak je to hrůza někdy nevím, čím to je jestli už ten pocit že to vidí dlouhé

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (8.4.2016, 13:34)
Moje dcera (5tř.) mívala problém spíše s diktáty. Znervózňovalo jí, že musí rychle. Umí, nebojím se říci výborně gramatiku, ale potřebuje více času. Takže po vyšetření v PPP a následné dohodě s p.uč. má zkrácené diktáty i přepisy a opravdu se to začalo zlepšovat. Asi se i psychicky uklidnila a zlepšilo se písmo. Moje tchýně, která je logopedka a bývalá uč. ve speciální MŠ, tak mi řekla, když mě to trápilo a "co je důležitý, aby to napsala rychle nebo dobře?" Naštěstí dcera má skvělou učitelku, která je ochotná akceptovat její tempo.

ODPOVĚDĚT
Andrea G. (švábina) ID 111, mimibazar.cz/svabina (8.4.2016, 13:48)
Syn kupodivu s diktáty problém nemá, nosí 1 občas 2, ale já když vidím, jak píše, tak z toho šílím. Např. rozdíl mezi "Z" a "S" na počátku slova je tak neznatelný, že když měl za DÚ nějaký opis s doplňováním "S" a "Z" na počátku, tak jsem netušila, co kde vlastně píše. Jsem zvědavá na druhém stupni, jak to bude. Jeho paní učitelka to nyní vše toleruje, asi jí to stojí i dost času to vůbec vyluštit, ale chápu, že ne každý bude mít náladu se s tím trápit. *-)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (8.4.2016, 12:15)
S menšími obtížemi. Má třeba o jednu či dvě věty zkrácený text. Dost se to časem změnilo. Zlepšilo.

ODPOVĚDĚT