Mimibazar prochází velkými změnami a tato stránka se do nové podoby teprve připravuje.
Zavřít 

VTÍPKY - Opravdu nadčasova básnička!

VŠECHNY VTÍPKY
O ŽENÁCH
O MUŽÍCH
O ALKOHOLU
O SEXU
O DĚTECH
O ŠKOLE
O POLICAJTECH
O DOKTORECH
BÁSNIČKY
HÁDANKY
ČERNÝ HUMOR
O ZVÍŘATECH
O SPORTU
OSTATNÍ
HRY
VIDEA
BÁSNIČKY
Opravdu nadčasova básnička!
„Dědečku, jak je možné, že je naše rodina tak bohatá?“
„Protože jsme chytřejší než ostatní, Edwarde“
„Chytřejší?“
„Ano, dokážeme toho prodat daleko méně, než všichni ostatní.“
„Ale dědečku, my jsme se v ekonomii učili, že nejlépe na tom jsou ti, kteří
toho
dokáží prodat nejvíce a ...“
„Víš, Edwarde, až budeš starší pochopíš, že je rozdíl mezi poučkami, které
jsou
určené veřejnosti a které nefungují a mezi těmi, které tvoří naše rodinné
bohatství a štěstí.“
„Dědečku, myslím, že už jsem dospělý. Prozradíš mi to tajemství?“
„Ano, myslím že ano. Chvilku tady počkej.“

O 5 minut později...

„Podívej, Edwarde.“
„Dědečku, ty máš žáby? Na co žáby?“
„Žáby jsou základem naší filozofie. To ony nám dokázaly vydělat veškeré
jmění.
Ale nesmíš toto tajemství nikdy a nikomu sdělit. Přísahej!“
„Přísahám.“
„Vezmi kotlík a naber do něho vodu.“
„Ano, dědečku.“

Starý pán vhodil jednu žábu do hrnce s vodou. Druhou vložil do sklenice,
kterou
postavil na zem. Pod hrncem zapálil malinký, sotva viditelný plamínek a
vložil
do něho teploměr. Teplota ukazovala 24 stupňů.

„Naše rodina měla od nepaměti továrnu na automobily. Když bylo jednomu z mých
pradědů asi jako tobě, zavolal si ho k sobě jeho otec a předal mu rodinné
tajemství, které dnes předám já tobě.“

Teploměr ukazoval 30 stupňů. Starý pán posunul hrnec s vodou trošku mimo
ohniště, aby plamínek nádobu jen tak tak olizoval. Žába uvnitř udělala
několik
temp a posadila se na dno.

„Automobil bylo velmi, ale velmi složité zařízení z mnoha šroubků, kol a
jiných
součástí. Když přišel zájemce, naše firma mu ho postavila přesně podle jeho
přání.“
„Nerozumím tomu.“
„No, automobil dříve nevypadal tak, jako dnes. Nakreslím ti ho.“

Rtuť se pomaličku převezla přes číslo 34.

„Hm, takhle? Co je tohle?“
„To jsou kola. Sloužila k tomu, aby se automobil mohl pohybovat. Tudy se
lezlo
dovnitř.“
„Dovnitř? Člověk byl uvnitř auta? Ne jako dnes, obráceně?“
„Tenkrát bylo všechno jiné. Člověk vlezl do auta, tam si sedl a řídil – točil
tímhle kolem a auto podle toho zamířilo správným směrem. Prý.“
„A jak člověk šlapal?“
„Nešlapal. Auto jelo samo. Jenom se do něho nalila pohonná hmota, a auto
jezdilo
samo.“
„Vypadá to zvláštně – kde jsi se to dozvěděl?“
„Povídám ti, od svého otce. Stejně, jako jsi se to teď dozvěděl ty.“
„A proč už dnes nevyrábíme auta?“
„To se ti právě chystám vysvětlit - řeknu ti všechno, co vím. Vyrobit takové
auto bylo poměrně dost drahé. A první věc, kterou lidi vždycky zajímalo, bylo
jak co nejvíce ušetřit. Hlavním problémem výroby byla nutnost zaměstnávat
odborníky, kteří rozuměli autu do posledního šroubku. Takových lidí bylo málo
a
byli drazí. Můj pra...praděd si spočítal, že když místo drahých a
nenahraditelných všeumělů zaměstná spoustu rychle vyměnitelných lidí z ulice,
kteří zvládnou alespoň základní úkony, a každý z nich bude dělat jen jednu
jedinou součástku, dokáže z nákladů na jednoho člověka uživit deset dalších
dělníků a ještě ušetří. Navíc si dělník nemohl moc vyskakovat, protože kdyby
to
udělal, okamžitě mu práci sebral a zaměstnal místo něho jiného dělníka. Ten
se
jeho práci naučil za jeden až dva dny a vykonával jí stejně dobře. A
neremcal.
Pokud ano, cyklus se zopakoval.“
„Takže výroba se vlastně zlevnila!“
„Ano, dramaticky. Náš praděd udělal správný krok – dokázal prodat méně práce
než
ostatní a tím ušetřil. A ten kdo je levnější, je na tom vždycky v očích
zákazníků lépe.“

Teploměr ukazoval 37 stupňů. Žába nevzrušeně seděla v hrnci a občas zatáhla
oči
dovnitř hlavy.

„A co bylo pak? S autem?“
„S autem už nic, firma se prodala a investovali jsme do továrny na
těstoviny.“
„Myslíš takové ty čtverečky co se vyrábějí ze slámy?“
„Ano, jenže tenkrát se vyráběly z mouky a vajec.“
„To bylo ale hrozně nezdravé!“
„Tenkrát ne. Jenže vejce byly drahé, a tvořily zhruba polovinu ceny balíčku
těstovin. A můj praděd, moudrý muž si spočítal, že když investuje peníze do
reklamy, kde lidi přesvědčí o tom, že vejce vlastně škodí zdraví, dokáže
vyrobit
těstoviny za polovinu ceny než ostatní, a hodně na tom vydělá. A lidi budou
rádi, že žijí zdravěji a vůbec jim nebude vadit, že těstoviny už nechutnají
tak,
jako dříve. Byly přece zdravější.“

Rtuť teploměru byla těsně pod hodnotou 42.

„A co ostatní výrobci? Vždyť si mohli ti, co tomu neuvěřili kupovat u
ostatních!“
„Ano, zpočátku ano. Jenomže lidi se vždy rozhodují podle ceny. Nakonec
těstoviny
bez vajec kupovala většina, takže na výrobce nezdravých těstovin už nezbylo
místo na trhu.“
„Takže to nebyla pravda? Že to bylo nezdravé?“
„Edwarde, v ekonomii je pravda pouze to, čemu věří zákazník.“
„A protože jsme toho dokázali prodat zákazníkům méně než ostatní, vydělali
jsme
více peněz.“

Teploměr ukazoval 46 stupňů.

„A co bylo s těstovinami dál?“
„Nic, firma se prodala a investovali jsme do výroby salámů.“
„Myslíš takové ty soudky z lisované strouhanky?“
„Ano, jenže tenkrát se vyráběly z masa.“
„Z masa? To bylo ale taky nezdravé! Nebo ne?“
„To už nikdo neví. Pravda je to, že mého praděda napadlo, že když začne do
masa
postupně přidávat sóju, dokáže vyrobit dvojnásobné množství za poloviční cenu.
A
protože se to nedalo jíst, použil opět tu stejnou fintu, jako u těstovin. A
snížil cenu.“

Teploměr ukazoval 51. Žába opět několikrát mrkla.

„Takže opět dokázal prodat zákazníkům méně masa než ostatní a na tom
vydělal!“
„Ano. Po dvaceti letech už si totiž nikdo nepamatuje, jak chutná sója, a jak
chutná šunka. Když se lidem vysvětlí, že sója je zdravá a chutná jako šunka,
skutečně jim bude chutnat. A vždycky, vždycky rozhoduje nakonec cena. Ostatní
parametry jsou sekundární.“

Rtuť postoupila k pětapadesátce.

„A co bylo dál?“
„Už tenkrát jsme byli dost bohatí. Předkové investovali do pekařství a
přestali
vyrábět rohlíky z mouky a droždí. Místo toho se používala taková foukaná
pasta.
Vydělali balík. Pak přišlo na řadu zemědělství. Rychlili jsme rajčata a
pomocí
levných hnojiv jich dokázali vyrobit tuny. Vydělal se další balík. A dnes
máme
mlékárnu.“

Teploměr nepozorovaně překročil 60 a žába se prošla po dně.

„Víš, dědečku, jak je možné, že si toho celou tu dobu nikdo nevšiml?“

Starý pán vstal, vyndal ze sklenice druhou žábu a hodil jí do kotlíku. Žába
začala v šoku a křečích drápat po stěnách nádoby. Snažila se vyskočit, ale
teplotní šok byl příliš silný. Po několika vteřinách plavala mrtvá těsně pod
hladinou. Žába sedící na dně tomu nevěnovala pozornost a opět znuděně zatáhla
oči dovnitř hlavy.

„Vidíš – musí se pomalu. A to je základ naší rodinné filozofie. A našeho
bohatství. A teď si vezmi auto, a utíkej domů, maminka tě už bude hledat.“

Chlapec vyndal z kapsy krabičku s nápisem „Sportovní automobil – pro zdravé
nohy“ a vyndal jednu tabletku. Spolkl jí a běžel směrem od dědovy jeskyně po
svých domů. Zastavil se (značně udýchán) až před ohořelým stromem, kde rodina
bydlela.

Stál a přemýšlel. Cítil, jak je na dědu pyšný.

Jenom díky chytrosti jeho předků mohli bydlet takhle zdravě. A platit za to
relativně nízký nájem. A mohl běhat autem. A pít mléko. To dobré a zdravé,
křišťálově průhledné mléko.

To jediné mu totiž dle přírodního léčitele mohlo zahnat ty ošklivé, mokvavé
vředy, které se nejen jemu, ale většině lidí z neznámých příčin tvořily po
celém
těle a bolely mnohem víc, než řídké kosti, které když se zlomily, odmítaly
srůst. Věřil, že ho to ochrání i před tou divnou chudokrevností, na kterou
zemřel jeho bratříček, kterého měl moc rád i přesto, že se narodil celý
znetvořený. Maminka na něho kývla a odhrnula si z čela svůj poslední pramínek
vlasů.

Byl příjemný večer a všechno, ale úplně všechno bylo v pořádku.

V kotlíku plavaly dvě uvařené žáby.
Vložil(a) Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927 | zobrazit další vtípky
<< Pravidla pravé pindulíny | Opravdu nadčasova básnička! | ??? >>
(upozornit administrátory na porušení pravidel)
VTÍPKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Petra T. (hafikpetra) ID 274295, mimibazar.cz/hafikpetra (21.11.2011, 11:10)
Teda blábol to je nehorázný, ale některé komenty jsou teda vtipné (smich) (smich)
ODPOVĚDĚT
Petra O. (petra026) ID 124489, mimibazar.cz/petra026 (21.11.2011, 10:41)
Myslím, že paní tím chtěla vyjádřit něco jiného a to že se většina lidí nechá snadno zmanipuldovat reklamou. Naše děti si na ni zvykají už od útlého dětství, tu panenku, to autíčko, .... prostě tu hračku musíte mít doma a dítko prosí rodiče a ti koupí, proč by taky neudělali dětem radost, vždyť ty rozzářené očička za to stojí, ne? Časem se hračky vymění za pc, mp3, ipody, řasenky, rtěnky, parfémy a končí u toho nádherného auta.
Jsme prostě spotřební společnost, kterou je třeba krmit reklamou od rána do noci a pokud se necháme ovlivňovat, můžeme opravdu skončit špatně.
Tolik jsem si z toho vzala já (L)
ODPOVĚDĚT
Petra O. (petra026) ID 124489, mimibazar.cz/petra026 (21.11.2011, 10:43)
Přiznám se, že si někdy připadám jako ta žába v kotle pod kterým nenápadně přikládá naše vláda, ale mě se tam tedy nelíbí a chci ven (6)
ODPOVĚDĚT
Jindřiška V. (Jindruska) ID 15990, mimibazar.cz/jindruska (22.11.2011, 7:00)
Souhlasím s Vámi :-)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 13:07)
Ven vždycky se dá,otazka jestli my to chceme doopravdy.
ODPOVĚDĚT
renata k. (aisha237) ID 275065 (20.11.2011, 20:42)
ještě že jsem to nečetla až dokonce :-S
ODPOVĚDĚT
Veronika V. (verju) ID 17532, mimibazar.cz/verju (20.11.2011, 22:27)
já jo, a jsem na tom stejně jako vy +o(
ODPOVĚDĚT
Petra T. (hafikpetra) ID 274295, mimibazar.cz/hafikpetra (20.11.2011, 11:32)
blábol +o(
ODPOVĚDĚT
Lucie D. (luccess) ID 25362 (20.11.2011, 13:05)
Vyjímečně s vámi naprosto souhlasím. ,-)
ODPOVĚDĚT
Petra T. (hafikpetra) ID 274295, mimibazar.cz/hafikpetra (20.11.2011, 13:57)
i zázraky se dějí (candle)
ODPOVĚDĚT
Monika K. (taba) ID 71057, mimibazar.cz/taba (18.11.2011, 17:49)
..co to je šmarja ??????????????
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabikaKa) ID 155412 (19.11.2011, 21:06)
Svatá pravda!!!!
ODPOVĚDĚT
Martina K. (Martitina) ID 210948, mimibazar.cz/martitina (18.11.2011, 17:27)
Dyť se to nerýmuje ,-) ,-)
ODPOVĚDĚT
Dana D. (Dan.ka) ID 201849 (18.11.2011, 16:29)
Bolí mně ruka,jak jsem dlouho rolovala,číst do konce to nebudu +o(
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabikaKa) ID 155412 (19.11.2011, 21:07)
To je škoda!!!
ODPOVĚDĚT
Helena K. (kopretin.a) ID 25328 (18.11.2011, 16:18)
básnička? spíš to vidím na recept na žabí polévku ,-) mmch, bezvaječné těstoviny jsou opravdu zdravější než ty s vejcem - vyrábí se ze semolinové mouky - tj.z tvrdozrnné pšenice a jsou součástí zdravé výživy...to jen tak k tomu "moudru"
ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (18.11.2011, 15:38)
že jsem si radši nedala (cigo), bože +o(
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (18.11.2011, 6:12)
(podzim) (podzim) (podzim)Realita. *-) *-) *-)
ODPOVĚDĚT
Barbora J. (Baryk) ID 13110, mimibazar.cz/baraj (17.11.2011, 23:45)
jaká básnička???? (*)
ODPOVĚDĚT
Dana Č. (danaca) ID 6113, mimibazar.cz/danaca (17.11.2011, 23:02)
Je to k zamyšlení... (F)
ODPOVĚDĚT
Marcela B. (Marci75) ID 15583, mimibazar.cz/marci75 (17.11.2011, 22:57)
smutné ... (L)
ODPOVĚDĚT
Eva K. (evycka) ID 18595 (17.11.2011, 22:43)
vyborne napisane, a mrazi ma z toho (F)
ODPOVĚDĚT
Pavlína O. (nicci) ID 117660 (18.11.2011, 10:17)
ano,souhlasím,četla jsem to několikrát...a ted zas...
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (18.11.2011, 13:32)
:^) :^) :^) Zajimali by mne názory ruznych vrstev naši společnosti.Je mi to jasne že každy bude myslet jinak než ja,kolik je lidi tolik je názoru.Jeden řekne ano,je to tak a ma to tak byt,jiny zas řekne ne,nesouhlasim s tim,mělo by to byt jinak a napiše jak.Holky podme prodiskutovat. (facky) (pirko) (chripka)
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabikaKa) ID 155412 (19.11.2011, 21:15)
Len námatkou - párky z drápov, peria a kostí a bez mäsa, oblečenie bez bavlny, ale zato z ropy, alergie na jablká, jahody, pomaranče..., samé náhrady, náhrady, náhrady!!! 8-| 8-| 8-|
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (19.11.2011, 21:32)
Gábino, mrzí mne, jaké hnusy si kupujete - možná, že kdybyste se přidala k nám, co si kupujeme oblečení z bavlny a kvalitní maso a masové výrobky (a na párky ze soji a peří za 29,-kč/kg prdíme (H)), pak by to s námi nedopadalo tak blbě, jak se snaží tento demagogický pamfletek naznačit :-D :-D :-D :-p
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 12:50)
Kat´o,vy asi mate zdrave děti že,a taky jste zdrava a možna i manžel.Nic Vám neboli a asi jste ráda že narodila se v Česku? :-$
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (20.11.2011, 13:29)
Sice nechápu souvislosti, ale boláky po celém těle nemáme, vlasů mám taky vícc než poslední pramínek a na divnou nemoc krve u nás nikdo neumřel.... nebydlíme na ohořelém stromě ani v jeskyni a ano, jsem ráda, že jsem se narodila v Česku. Myslím, že jsou podstatně průserovější destinace na světě....... (H)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (19.11.2011, 23:21)
Videla jste nekdy u nas klobasu ze 60% masa? +o(.Nebo šunku ktera ma 80% masa.Asi ne.A to co napišou na obale taky nemusi byt pravda. :-)
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (20.11.2011, 13:25)
Ano, viděla. Ale šunku s 80% procent masa bych nekoupila, nemám chuť se cpát přesolenou sojou :-p A co vy, často doma vaříte žáby? :-D :-D :-D
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 13:53)
Nekdo to ji? Ja ne. Tady ale nejde o žaby.Tady jde o to že lidi čim dal vynalezavejši,i rohlik taky neni z mouky,pak prodat firmu a zas vyhledavat jak by vydelat .Jsou to obchodnici a mysli jinak než my spotřebitele.Souvislost nemoc a jidlo je rovna.Co jime a v jakym množstvi jestli to pak naše telo schopno zpracovat a vyloučit.A puchyři jsou od toho že mama je taky zašlakovana a předava to svemu diteti a z genereci do generaci. :-S
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (20.11.2011, 14:07)
Jani, a napadlo vás někdy, že obchodník může přemýšlet jak chce, když spotřebitel bde taky přemýšlet a nekvalitní zboží nekoupí, tak si ho obchodník může strčit kamsi a NEVYDĚLÁ? Dokud budou lidi kupovat nekvalitní věci, budou se ty nekvalitní věci taky vyrábět. Kdo se neobtěžuje použít vlastní mozek a vybrat si kvalitní potraviny, kdo pořád jen vykřikuje, že na dražší jídlo než na buřty z kdovíčeho nemá (hlavně že jsou laciné, co na tom, že je to namletá obarvená kůže), ten si nic jiného než puchýře nezaslouží... i (L)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 14:43)
Nahrava jim doba,když rodina ma přijem 10.000 kč tak neni čemu divit.A když uvidi slovo SLEVA nebo AKCE tak hotovy pozabijet.Ted rozhoduji penize,ne kvalita.Bohužel pro vetšinu z nas.Kdyby lidi meli vetši přijmy dalo se by bavit i o kvalitě. (hotdog)
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 18:23)
kvalita čočky je stále stejná (H) a půl kila stojí 14 kaček a jaký je z toho panečku oběd (Y) kvalitní zdravé jídlo není o penězích, nemusíme se cpát tygříma krevetama
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (20.11.2011, 15:32)
ja kupuju kvalitni uzeninu v lidlu co stoji min nez ta nekvalitni v tescu.za valky taky lidi nemely penize a jedly malo a kvalitne,ted kdyz je nekdo vyzrany,tak rekne ze to je tim ze nema panize ze si musi kupovat to levne a nekvalitni,mozna kupovat v rozumne mire kvalitni potraviny je lepsi reseni nez se prezirat sajrajtu
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (20.11.2011, 17:08)
Přesně tak (Y) A je zajímavé, že ti, co se "z nouze" práskají největším sajrajtem, si vždycky dovedou ušetřit na cigárka a flašku ,-) (H) Česko má obrovský problém s nárůstem obezity - že by lidi byli tlustí z toho, že nemají na jídlo? :-D :-D :-D
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 15:49)
(Y)Souhlasim s Vámi že lidi ted přežrani jen potřebuji co nejlevnej nacpat ale nejsou všichni je jich takovych malo.Vidim že žijete v Anglii tam ta kvalita je o nečim jinym.Lidi za valky nebo naši babičky jedli to co vypestovali na zahradce a nenakupovali tolik.Ted se to obraci.Lidi začinaji pestovat vlastni zeleninu a ovoce a nestřikaji tam herbicidy a pesticidy.Alergije nejsou na jablyka nebo citrony,alergije sou na chemikalie obsazene v nich.Čim vic budeme kupovat ovoce i zeleninu v supermarketech tim vic budeme nemocni. (hotdog)
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (20.11.2011, 17:20)
ne v anglii je jidlo drazsi nez v cr,a musite si uplne presne vybirat to co je kvalitni a to co je nekvalitni,neexistuje nejaka automaticka kvalita,jen proto ze se urcity vyrobek prodava v uk
driv a tim myslim jeste pred 10-15 lety rajcata a okury se jedly sezone,ted jsou k dispozici celorocne,jak to ze naraz zacaly rust i v zime *-) zakaznik si zada,zemedelec pestuje,neni na vine nikdo jiny nez spotrebitel,ono se to dobre hodi na nekoho jineho,ukazeme prstem na vinika,ale jsme to my,kdyby jim parky za 20 kc nikdo nekupoval,nikdo by je nevyrabel,vyrabi se proto ze je lidi kupuji.a neni to o tom,ze nekdo nema moc penez,kdyz je parek za 20 kc,tak se koupi 1-2 kila,kdyby je parek za 50 kc,tak se koupi 4-5 nozicek ,penez zaplati stejne akorat se neprezere kilem parku-neparku
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 17:52)
Myslite že vsechny lide jsou vzdelani a vijou co to je kvalita.Kolik ich je tak % z cele populaci? Kdo je vzdelany a ten kupuje kvalitu ale je jich malo v porovnani s celkovym počtem lidi a ti vyžaduji co nejlevnej tak obchodnici a vyrobci se snaži se.Toď vše.Obezni lidi nejsou kvůli tomu že jíjou hodně a proto že jijou nekvalitne a taky hodně,Tich je vic.Divite se tomu.Ja prodavam vice oblečeni ve velikostech 42-44-46-48.O čem to napovida?Ja tady nikoho neobvinuji :-S Je to jen o nabidce-poptavce.Nic vic.
ODPOVĚDĚT
Anna K. (Aniška) ID 186075, mimibazar.cz/aniska (23.11.2011, 12:59)
Jani něco Vám řeknu,ne každý kdo má velikost 42 je tlustý,já jí mám a mám dokonce u něčeho 44 a nejsem ani při těle-jsem hoodně vysoká-tudíž nemohu nosit oblečení velikosti 36-to bych při své výšce byla rovnou mrtvá ,-) i když to sem absolutně nepatří-občas popřemýšlejte než začnete ,,urážet" i když jste to tak nemusela myslet..Jinak článek je absolutní bejkárna :-D
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (21.11.2011, 22:43)
Jano, a o čem vypovídá, že prodáváte oblečení XS, 36, rifle vel.26?
ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (21.11.2011, 23:01)
,-) ,-) ,-) ,-)
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (20.11.2011, 18:00)
tak predpokladam ze gramotny se snad kazdy obyvatel cr,otazka je,ze nekoho to nezajima,nekoho ano a presne v tom to je.nelze napsat takovy blabol o zabach a vredech ukazat prstem na vyrobce a prumyslniky.tim hlavnim urcujicim prvkem kvality je spotrebitel a to ve vsech odvetvich,pokud je poptavka je i nabidka.skoda 120 se prestala vyrabet proto ze ji prestaly lide kupovat,kdyby ji dodnes lide kupovaly,tak by nam tu dodnes smrdely na cestach ve velkem ,no a tak je to se vsim,takze ne vyrobce ale my spotrebitele si urcujeme to co jime a pokud to vetsi polovinu naroda nezajima co ji,tak ten zbytek musi byt vic obezretny pri nakupu
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 20:24)
Nesouhlasim s blabolem ,rozpoutala jsem tu diskuzi s tim že chtela vedet nazory všech vrstev společnosti a kdybyste přečetla všechny přispevky tak by udelala obraz..Je toho hodně nekdo napsal že mu bolela ruka,jiny hned chytil se šunky,vas zaujal problem vyroba-spotreba,byla tam zminka i o složeni produktu a o male osvete.Každy vzal něco pro sebe užitečneho.Myslim si že mi podařilo rozpoutat dobrou debatu a vnesla nějakou leptu ve vzdelavani a osvetu obecenstva.Doufam že Vás tim neurazila. (child2) Neměla jsem to v umyslu. (hello)
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (20.11.2011, 21:53)
jejda urazit me to urcite ne ,-) jen me to prijde takove alibisticke,nechce se mi premyslet nad tim co jim,tak to svedu na vyrobce,ze mi to spatne chystaji.to preci neni pravda,vyber je obrovsky,kazdy si z toho muze vybrat to co je mu blizsi,ja si taky nekdy ujizdim na naprostych hnusech,protoze mi to chutna,ale na obale je to napsane ze bastim obarveny sajrajt,tak je to otazka moji volby
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 6:40)
A vy přemyšlite nat tim co všechno delate,určite ne.To ani nejde nad všem přemyšlet.Lidi jdou do obchodu,kamaradka poradila že je to dobry a hlavne levny tak ja to koupim,dalši den mne to chutnalo tak jato zas koupim a ješte ušetřila nestalo to skoro nic 15 kč tak to budu kupovat,Je to myšleni našeho spotřebitele vetšiny našich spotřebitelu a přemyšlet z čeho to je to je nad sily.Ja budu přemyšlet že mam doma horu pradla kterou musim vyžehlit ,udelat ukoly s detmi do školy,neco uvařit pak umyt nadobi a uklidit ach jo (kolo).Vetšina to tak přemyšli.Napsala myšlenky obyčejneho pracujiciho zamestnance ktery je v praci 8 hod a pak starosti,rodina a td. :-@
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (21.11.2011, 22:22)
Jano, a přemýšlíte aspoň o tom, co vlastně prodáváte lidem - myslím ty "očistné a detoxikační" přípravky, které nabízíte v albu? Nebo jste dostala výhodnou provizi, tak je vám všecko jedno, řekli vám, že je to užitečné a zdravé a vy přece musíte nakrmit rodinu... většina lidí tak přeci přemýšlí, že? +o(
A teď by mne zajímalo, co odpovíte... protože jestli máte čas si zjistit informace o nabízených výrobcích, které prodáváte ostatním, když nemáte čas zjistit si informace o jídle, které kupujete rodině, je na tom něco divného (H) Nepřemýšlíte ani o jednom, že? Poznala jste se v té pomalu uvařené žábě? :-p
ODPOVĚDĚT
Petra O. (petra026) ID 124489, mimibazar.cz/petra026 (21.11.2011, 10:31)
Víte musím souhlasit s Vámi oběma, jedna má pravdu, že pokud není poptávka, může si danou věc výrobce strčit do pr@ele, takže záleží jen na nás co se bude v obchodech prodávat. Určujeme to my spotřebitelé, ale zase je fakt, že čím větší sajrajt, tím víc dochucovadel a jak je známo, člověk si na ně velmi rychle zvyká a stává se "závislým" na chuti. Takže mu nakonec přijde, že ta levnější věc je i chutnější a když je to tak dobré, tak to nemůže být až tak špatné, ne? Tak "přemýšlí" spoustu lidí.
Já říkám za sebe, pokud budeme kupovat nekvalitní potraviny, šaty, boty, tak nám je prostě budou prodávat, chce to přestat být pohodlný a upřednostňovat kvalitu, před kvantitou, ale sama vím, že je to někdy těžké (L) (L)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 10:55)
(kocka) (kocka) (kocka)
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 8:53)
Holka zlatá, to musíte umět nakupovat, šunku pod 90% svaloviny bych nekoupila už 3 roky a párky kupuji ( jednou za uherák) také nad 86 % masa ,-) ,-) Ale chápu, lepší, než si jít tu svoji šunku najít, je snadnější sedět na zadku a láteřit na vše kolem. Ani jsem vaši básničku nebásničku nedočetla, je naprosto o ničem, když budu slušná, neslušně bych napsala o H....................
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 9:37)
Zdeničko když nečetla basničku-nebsaničku tak nemužeme o ničem bavit,tady nejde o šunku a o tom že nekdo vydelava penize na naši nevedomosti,přečti aspon konec basničky možna ti to dojde (smich).
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 10:35)
došlo mi to nejedná se opravdu o šunku, máš pravdu, ale o dvě uvařené žáby (I)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 11:05)
Škoda.Ale maš dobre video o muslimach.S tim souhlasim.Jedine když budeme držet se pohromade neco dokažeme.Jinak :-S
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 13:18)
myslím, že je už pozdě :-S
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 13:55)
je to o myšleni,jestli vice lidi nebudou chtit tak nic nenadelaji. (comp)
ODPOVĚDĚT
Helena K. (kopretin.a) ID 25328 (21.11.2011, 8:20)
takže podle Vás běžný pracující člověk nemá čas přemýšlet na svým vlastním jídlem: "Ja budu přemyšlet že mam doma horu pradla kterou musim vyžehlit ,udelat ukoly s detmi do školy,neco uvařit pak umyt nadobi a uklidit ach jo .Vetšina to tak přemyšli.Napsala myšlenky obyčejneho pracujiciho zamestnance ktery je v praci 8 hod a pak starosti,rodina a td. "
Ovšem nad "muslimskou otázkou" přemýšlet má....jestli Vy si drobátko neprotiřečíte ,-)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 9:10)
Nechapu (smich).V čem protiřečim?V žadnem připade nechci nikoho uražet a nic nemam proti zamestnancum ktere pracuji 8 hod.denne,jen řikam že jsou veci ktere musi každodenne delat a u toho nemaji přemyšlet na ečkama a sajrajtama.Todˇvše.
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (21.11.2011, 9:53)
to ze mam rodinu a kupu pradla ze me nedela nezodpovedne pako co si nedokaze precit etiketu na jidle.vychazim z predpokladu,ze vetsina lidi pracuje a ma rodinu a doma nekdy uklizi,ale ne vsichni tlaci parky za 20 kc kilo.nechce se mi premyslet jake plenky pro dite,tak tam dam noviny a mech,nechce se mi premyslet jestli muze 4 mesicni mimino gulas,tak mu ho dam,kdyz uz je uvareny,chapete,clovek musi porad premyslet o tom co dela,to nejde rict,ze se mi o tom nechce premyslet,nebo jeste horsi varianta,ze me to nezajima
ODPOVĚDĚT
Helena K. (kopretin.a) ID 25328 (21.11.2011, 9:19)
určitě je snadnější přemýšlet nad tím, co uvařím své rodině k večeři, aby to nebyl totální hnus, než vymyslet, jak vyřešit muslimskou otázku....čemu na tom nerozumíte? ,-)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 10:52)
A vy vařite doma totalni hnus?Asi byste dlouho nevydržela,vařime aby bylo chutne a tady už jsou chut´ove bunky,ano mne to chutna ja to budu vářit aby mne zas pochvalili to potěši že?Ale bavime se tady o kvalite a ne o chutovych bunkach že.Vas nezajima muslimska otazka?Nebo jen jidlo,nic vic.Taky odpovidam na přispevek před vami.Vy byste dala svemu ditěti noviny misto plinek,to už je extrem,nebudeme tady rozebirat romskou populaci. A v obchode stojite u regalu a snažite se přečist z čeho udelan tento produkt,ai mate dobry zrak a mate dost času na toto. (clamp) (clamp)
ODPOVĚDĚT
Helena K. (kopretin.a) ID 25328 (21.11.2011, 13:09)
tak hlavně že si zatleskáte 8-| ženská, vy jste demagog první třídy...popíráte to co sama říkáte a pak to ještě překrucujete...s Vámi to není diskuse ale sebetýrání..
ODPOVĚDĚT
Katka K. (Pekyska) ID 54353, mimibazar.cz/Pekyska (21.11.2011, 15:06)
*-) ,-)
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 14:07)
Vy jste ale nejaka agresivni ,vite že vam to vraci jako bumerang,pozitivni myšlenky přitahuji pozitivni lidi.Demagogem ješte mne nikdo nenazyval (tudledudle).Jestli chcete s nekym hadat se (hadka) tak musite jinam ne na MMB.Možna byste uplatnila v politice. (Y)Mějte se hezky a přijdte za mnou až budete mit dobrou naladu. (F)
ODPOVĚDĚT
Helena K. (kopretin.a) ID 25328 (21.11.2011, 14:41)
:-D :-D :-D
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (21.11.2011, 14:48)
(kocka) (kocka) (kocka)
ODPOVĚDĚT
Katka K. (Pekyska) ID 54353, mimibazar.cz/Pekyska (20.11.2011, 10:04)
píše, že jí nedočetla, ne že jí nečetla. A Vy píšete o šunce a párcích, Edgara taky, tak proč byste se o tom nemohly bavit :-$
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 11:07)
Bavit se mužeme ale když to cele přečteme myslim si že je tam toho hodne napsano ve finale. (kocka)
ODPOVĚDĚT
Yva P. (yva) ID 6246 (19.11.2011, 23:40)
v Lidlu mají šunku z 90% masa, v akci stojí 200g kolem 23kč :-) Možná stačí se dívat.
ODPOVĚDĚT
Silvie S. (sieta) ID 247864, mimibazar.cz/sieta (20.11.2011, 13:02)
Já myslím, že ses spletla, stojí přes 30 kč *-)
ODPOVĚDĚT
Yva P. (yva) ID 6246 (20.11.2011, 15:50)
normálně asi 36, ale v akci tuším 22,9 :-)
ODPOVĚDĚT
Šárka Ž. (Šarda) ID 95180, mimibazar.cz/sarkazal (20.11.2011, 8:51)
která vydrží nakrájená zabalená víc jak týden *-)
možná by to chtělo se u dívání i přemýšlet
a zkusit si vyrobit šunku doma a pak to porovnat.........
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 8:59)
Šárko, dnes je 20.listopadu a mám před sebou vakuovanou šunku koupenou před týdnem z 95 % masa s dobou trvanlivosti do 4.12 . Kupuji běžně v Lídlu, ale tato je z Kaufu jmenuje se ZIMBO a je to vařená šunka, řekla bych srovnatelná s domácí, kterou často vaříme. Takže zapřemýšlejte sama (H)
ODPOVĚDĚT
Petra K. (PetraKo) ID 33315, mimibazar.cz/petrako (20.11.2011, 11:13)
(hello)jé jak vaříte? mě se povedla jen jednou *-) *-)
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (21.11.2011, 10:16)
dělá ji muž, má na to spešl nádobu a není to nijak složité, jen to chce pohlídat teplotu - nesmí to vřít, jinak to maso vypustí šťávu a je suchá, ale určitě jsou na netu recepty, myslím poměr masa a soli, délka naložení a ochucení, dobrý je česnek , ale maličko, to pak smrdí celá lednice
ODPOVĚDĚT
Šárka Ž. (Šarda) ID 95180, mimibazar.cz/sarkazal (20.11.2011, 9:03)
no ono ani tak pak u týhle šunky nejde o procenta masa když to nahradí éčka která tam jsou aby to vydrželo tak dlouho
když často vaříte domácí tak asi víte že jí nikdy neuvaříte tak růžovou a trvanlivost 14 dní taky nemá
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 9:35)
přesně tak, je až šedivá, ale my jsme se bavily o poměru svaloviny, éčka jsou druhá věc, i když dost důležitá, také by se neměla byť sebelepší šunka pořádat denně po kilech ( to nám stejně nedovolí cena) a hlavně nesmažit ! to se karcinogeny přímo množí
ODPOVĚDĚT
Šárka Ž. (Šarda) ID 95180, mimibazar.cz/sarkazal (20.11.2011, 10:09)
no já to tak ale myslela když jsem psala o tom čtení etiket jinak souhlasim
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 8:34)
Ta šunka z ¨90% masa¨ vyrabi se v Česku a jak všechny vime (možna nevšechny) Česko je odpad Europy,tak tam 90% masa nemuže byt,to co napsano na obale nemusi byt pravda.Jen popřemyšlejte šunka 200 g nemuže stat 23 kč to je nesmysl.Nedůveřujte tak slepo.Třeba v Nemecku nebo Anglii je to o něčim jinym.Bohužel. :-@
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (20.11.2011, 17:53)
to skutecne nesouhasim,ty normy jsou pro vsechny stejne,tesco prodava stejne poraviny jak v uk,akorat se vzdycky s manzelem smejeme ze ty drazsi a pomerne zadane potraviny,skonci v cr ve slevovem regale,nikdo o to nezavadi,nikdo to nechce,lidi nechteji to kvalitnejsi,lidi chteji to levne,specialne cesky zakaznik je natolik orientovany na cenu,ze se skutecne vyrobcum nevyplati vyrabet draz a kvalitnej a to nemluvime o nejakych horentnich castkach,ale castkach korunovych
a neverim tomu,ze by si cesky vyrobce dovolil napsat na obal 90% masa a bylo tam 20%(nehlede na to ze to chutove jde poznat) navic,proc kdyz se vzdycky zacne mluvit o zradle,tak vsichni jen porovnavaji uzeniny,to nikdo nic jineho neji *-) preci tech 20 deka sunky co 2x do mesice koupim,nemuze nejak vyrazne ovlivnit muj zdravotni stav i kdyby to nakrasne bylo z peri, kuze a ecek,tak v uzenine to asi nebude
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 20:07)
Myslela že jste chlap ,-) ,-) To nevadi.Skutečne je to tak česka specialita sleva a akce,koupit co nejlevnej.Kvalitni potraviny často najdeš ve slevovem regale.Chibi tady osveta.Čočka ma tu stejnou kvalitu ale kolik krat do roka ji jime?Spočitame na prstech ruky.Že? *-) *-) *-) Průmerna rodina nakoupi vice masa a mysli že je vystarano.Co pohanka kdo muže pochlubit se že ji pohanku jako přilohu.Asi malo tady napočitame.Škoda. :-S
ODPOVĚDĚT
Lucie S. (lucca) ID 1241, mimibazar.cz/lucca (20.11.2011, 13:57)
Jani souhlasím s Vámi.Mám bohužel srovnání,manžel vozí nákup z Německa každý týden už 13let.Párky jsou z masa,jogurt- i ten levný má nějakou chuť,na víčku od mléka je smetana.A i cenově je to někde jinde.Je to hrozné pak občas tady koupit párky,modrou vodu místo mléka a tekuté jogurty za 15kč 8o| 8o| 8o|
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 9:00)
Vy moc čtete Plesk (kocka)
ODPOVĚDĚT
Lucie S. (lucca) ID 1241, mimibazar.cz/lucca (20.11.2011, 14:13)
....jen úryvek z jiného plátku....Bohužel, stále řešíme nějaké odpady, které se k nám dovážejí legálně, či ilegálně. Musíme si zvykat na pytle s odpadem u hranic s Německem, protože to co je tam drahé a zakázané, je u nás dovoleno. Kromě pytlů s odpadky k nám už také putují potraviny na pult, které by v Německu spotřebitelé určitě nejedli, jak zjistil Slovenský test potravin, že „stejné“ zboží prodávané u nových členů EU je sice levnější, ale také horší kvality.
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 14:51)
(clamp) (clamp) (clamp) Souhlasim. Kvalita u nas i ve vyspelejšich statech je o něčim jinem.Budte radi že mužete jist potraviny s Nemecka my v Brně toto nemame i když nemame daleko do Rakouska,nezkoušela jsem to tam (smich).Nu nic nebudu stežovat a jsem ráda za Váš názor [A]
ODPOVĚDĚT
Lucie S. (lucca) ID 1241, mimibazar.cz/lucca (20.11.2011, 18:13)
Jani,kdyby tam manžel nepracoval,tak budeme taky samozřejmě jíst,co nabízí potraviny u nás.Manžel vozí nákupy i pro moje kamarádky a rodinu.Škoda,že nejste blíž,taky by Vám určitě něco dovezl (flower).
ODPOVĚDĚT
Jana Vychodilova (Janca 72) ID 274927, mimibazar.cz/janca72 (20.11.2011, 20:33)
Děkuji (kocka).Ja snažim se jist co nejvic zdravej a připravovat jidla sama,maso pro mne to posledni co potřebuji tak proto nestežuji že mam puchyři na těle,navic vzdelavam se v oboru potravny a zdravi to mne stači.Občas udelam čistku tlustého střeva a telesnych filtru.tak si myslim že dožiju 80 let v pohodě a pochovam ješte vnoučata meho syna(je mu ted 6 let).Mějte se krasně a někdy přište na foru. (child8)
ODPOVĚDĚT
Lucie S. (lucca) ID 1241, mimibazar.cz/lucca (20.11.2011, 0:18)
A viděla jste někdy opravdovou šunku kde je 90% masa? To se s tou z Lidlu nedá srovnat. (L) Ani cenově....
ODPOVĚDĚT
Ivana K. (iwis8) ID 284459 (20.11.2011, 12:40)
Ja kupujem v Anglicku v Lidli šunku o obsahu 96% mäsa. Inde som tak vysoký obsah nevidela, väčšinou majú obsah okolo 80% (samozrejme nehovorím o narezanej originál šunke). 400g balenie stojí 2,5 libri, pričom tá menej % stojí tak okolo 3 libier. Tu by som sa potom bavila aj o obsahu soli u šuniek, pretože nie sú také slané ako u nás.
ODPOVĚDĚT
Lucie S. (lucca) ID 1241, mimibazar.cz/lucca (20.11.2011, 14:02)
Ivano,možná jsem se špatně vyjádřila,vím že Lidl v zahraničí je úplně o něčem jiném než Lidl v Čechách.Třeba jen takový detail-pravidelné automatické zavlažování ovoce a zeleniny párou je v Německu v Lidlu úplně běžné..
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 43101 (20.11.2011, 13:20)
jsou i u nás a mají 2,3 % soli a prý se dají sehnat do 2% soli, ale já zatím neměla to štěstí, bydlím v celkem malém příhraničním městě
ODPOVĚDĚT
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt | Jednotné kontaktní místo
Autorská práva k publikovaným materiálům | Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Informace o fungování interního systému
Cookies | Nastavení soukromí | Vlastnická struktura

© 2001–2024 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu