Mimibazar prochází velkými změnami a tato stránka se do nové podoby teprve připravuje.
Zavřít 

KOMENTÁŘE 2013

Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761
mimibazar.cz/hanka-bohmova
Oblast: Praha
+PŘIDAT K OBLÍBENÝM (přihlášení)
Registrace: 4.1.2010
Naposledy: 30.4.2023 18:33
Aktualizace: 30.10.2021 15:44
INZERTNÍ FOTOGRAFIE 0
prodám | koupím
vyměním | věnuji | půjčím
zdarma k objednávce
slevy | akce | vzkazy
odkazy na aukce
PROBÍHAJÍCÍ AUKCE
PODMÍNKY PRODEJE
HODNOCENÍ 471
VŠECHNY FOTOGRAFIE 14
Rodinné fotky
Scrapbook
Módní show
Spokojení zákazníčci
Moje hobby
Zahrada
Naše bydlení
Dekorace
Poradna
Domácí mazlíčci
Sběratelství
Naše úlovky
KOMENTÁŘE
VTÍPKY 0
RECEPTY 0
NÁVODY 0
VŠECHNY | RODINNÉ FOTKY | SCRAPBOOK | MÓDNÍ SHOW | SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍČCI | MOJE HOBBY | NAŠE BYDLENÍ | DEKORACE | DOMÁCÍ MAZLÍČCI | SBĚRATELSTVÍ | ÚLOVKY
VŠECHNY KOMENTÁŘE | VLASTNÍ KOMENTÁŘE | KOMENTÁŘE OD OSTATNÍCH
ZA POSLEDNÍ MĚSÍC | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Celkem: 603 (zobrazuje se 1-20)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,.,31 další >>
Iveta Š. (blaxa) ID 155779
neplaceé volno

Prosím oradu, dnes jsem byla v práci ohledně nástupu po mateřské. Nástup do práce mám 20.prosince, jelikoš je to pátek tak mi řekly že nasoupím až v lednu. a od 20.12. do konce roku budu mít nelacené volno. víc kom.

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (29.11.2013, 11:55)
Ano, jste pod zaměstnavatelem. Je to trochu jinak u soc a jinak u zdr.

Sociální - neplatíte, odvádí se pouze z výdělku, jinak je nepovinné. Když není výdělek, ale je péče o dítě do 4 let věku (což u vás na konci prosince pořád bude), započítává se to na důchod, tj. budete to mít pokryté, i když se pojištění neplatí.

Zdravotní - po dobu neplac. volna odvádí zaměstnavatel pojistné z příslušné části minimální mzdy. Pokud je volno na jeho žádost, tak to pojistné hradí on. Pokud by bylo volno na vaši žádost, proplatíte mu odvedené pojistné vy.
Navíc po dobu, co splňujete péči (dítě ve školce max. 4 hodiny denně), se pojistné neodvádí vůbec.

Takže opravdu žádné povinnosti nemáte :o)
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 16:11)
ano, zákon o důchodovém pojištění v platném znění, ale vyplivne vám to i věková kalkulačka, když si necháte spočítat odchod do důchodu na webu čssz. Tady to máte pěkně z toho zákona "vycucnuté", ať to nemusíte hledat:

http://www.mpsv.cz/cs/618

je to v tom bodě 2, ty minimálky. Pro ty, co jdou do důchodu po r. 2013, je tedy minimum 20 let pojištění a nárok pak vzniká o 5 let později

a ještě je možné i méně doby pojištění, pokud k 65. roku splňuje podmínky pro ID (tj. uznána invalidita + určitá doba pojištění, která je pro ID o dost kratší než pro starobní důchody), to ale není schůdné pro zdravé seniory, nemůže to tedy využít každý
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Dagmar Ř. (Šmodrchlík) ID 48357 (28.11.2013, 15:47)
Hani, vedela byste, jak presne je to s tou minimalni dobou pojisteni??? Myslim tech 20 let - klidne s odkazem na zákony, tam uz bych si to dohledala. Dekuji. (L)
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 15:29)
...
Dobu na pracáku lze doplatit též bez omezení. Ale doba pobírání podpory jde na důchod automaticky, a také i jistá omezená doba bez podpory, takže ty není potřeba zpětně nějak řešit.

A jinak teda to vyjde celkem draho, momentálně je platba min. 1812 Kč za každý měsíc, takže jeden rok vás vyjde asi přes 20 000 Kč. Hradí se vždy částka, která je platná v den, kdy se k tomu pojištění přihlašujete, tedy nyní - nikoli částka, která byla platná v době, kdy ta situce v minulosti nastala (tj. třeba kdy jste před 15 lety byla na pracáku).

A pořád je potřeba myslet na to, že tohle jsou aktuálně platné zákony. Za deset let to může být jinak.
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 15:27)
pobyt v zahraničí se obecně nezapočítává. Pokud jste tam pracovala a odváděla soc. pojištění (nějakou jejich podobu soc. pojištění) a máme s nimi smlouvu o vzájemném uznávání, tak se vám to může uznat i pro český důchod, např. v rámci EU se soc. zabezpečení mezi státy vzájemně uznává...
Jinak je doba výdělečné činnosti v cizině jednou z těch dob, které si lze dobrovolně doplatit - ale nejpozději 2 roky po ukončení takové činnosti. Pokud je to více v minulosti, tak už to nelze nijak "opravit" a zůstane to dobou bez pojištění.

Studium to není, studium je "soustavná příprava na budoucí povolání", tj. chodíte do školy, jste mladší 26 let, stát vám z toho titulu hradí zdravotní pojištění a v jistém rozsahu se to i rovnou počítá na důchod, zbytek lze doplatit zpětně. V neomezeném rozsahu, tj. klidně celou dobu VŠ, pokud se vám nic z VŠ na důchod nezapočítalo.

Dobu na pr
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Irena P. (iris36) ID 470823 (28.11.2013, 15:00)
Včera jste mi odpovídala, z čeho se počítá podpora po rodičáku. Díky! Ještě k těm důchodům - napadá mě, byla jsem jako au-pair 2 roky v zahraničí. To se na důchod také nezapočítává, že? Bere se to jako studium např.? Také jsem byla na ÚP, je to už 16 let - tenkrát byla podpora myslím placená 1 rok. Budu si moci třebas tyto 3 roky také někdy na důchod doplatit? Má to doplacení důchodu také nějaký limit? Roky? díky, moc za odpověď. Irena
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Lenka J. (deelfinek) ID 155996, mimibazar.cz/deelfinek (28.11.2013, 14:41)
Jo,tak to jsem myslela penzijní, to jsem popletla já. už chápu.
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 11:47)
Teď si nejsem jistá, jestli nemyslíte penzijní připojištění - to ne, to s tím nemá nic společného.
Důchodové pojištění je něco jiného, to je součást soc. pojištění a odvádí ho váš zaměstnavatel, když jste zaměstnaná, anebo ho platíte přímo OSSZ když jste podnikatelka nebo když nejste nic a chcete, aby se doba na důchod počítala (dobrovolné důchodové, letos min. 1812 Kč měsíčně).
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Lenka J. (deelfinek) ID 155996, mimibazar.cz/deelfinek (28.11.2013, 11:41)
aha,takže chápu správě, že když si platím důchodové pojištění (sice minimum,ale platím) vlastně od doby,co jsem začala pracovat,mezi tím MD,ale stále ho platím,tak se mi to vlastně započítává do odpracovaných let? čistě polopaticky.
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 10:49)
Pokud jste tedy pouze doma s dětmi a před důchodem zjistíte, že vám chybí víc jak rok, takže na to nebude stačit to jednorázové doplacení, budete si muset najít práci či začít podnikat a "nadělat si to", přesně jak píšete.
Lenka J. (deelfinek) ID 155996
žena v domácnosti

Prosím o radu, když budu př.několik let po mateřské jako žena v domácnosti,tak ten čas se mi nezapočítává do odpracovaných let,asi,že? tudíž před nástupem do důchodu bych musela nějaké roky asi naddělávat,že? ptám se čistě teoreticky, počítám, že

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (28.11.2013, 10:49)
Do 4 let věku dítěte se započítává, pak už ne - to byste si musela platit dobrovolně důch. pojištění.

Naprosté minimum pro důchod je 20 let doby pojištění. Musíte pak jít později než v důchodovém věku, ale dočkáte se.

Před odchodem do důchodu je možné si určitou dobu doplatit, ale pokud je to jen obyčejná doba (kdy jste byla jen tak doma), smíte si zpětně doplatit pouze minulý rok. Některé doby, které máte bez započítání - např. studium, pracák bez podpory - lze zpětně doplatit ve větším rozsahu, takže když máte třeba ze kdysi - je jedno, jak dlouho v minulosti - 2 roky pracáku nezapočítaného, můžete si doplacením pak ze dne na den zajistit o 2 roky doby pojištění více.
Michaela L. (Misa30) ID 75790
RADILKY PORADTE PROSÍM

MÁTE NĚKDO PROSÍM ZKUŠENOSTI S TĚMITO BOTAMI ZN.MERRELL WHITEOUT MIT NYLON.ZA VŠECHNY POSTŘEHY VŠEM DĚKUJI.

KOMENTOVAT FOTKU
Michaela L. (Misa30) ID 75790, mimibazar.cz/misa30 (26.11.2013, 18:25)
Děkuji za postřehy. (hello)
Michaela L. (Misa30) ID 75790
RADILKY PORADTE PROSÍM

MÁTE NĚKDO PROSÍM ZKUŠENOSTI S TĚMITO BOTAMI ZN.MERRELL WHITEOUT MIT NYLON.ZA VŠECHNY POSTŘEHY VŠEM DĚKUJI.

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 14.11.2018, 22:54)
.
Monika E. (monika611) ID 327583
Letní dovolená V ČR

Poraďte letní dovolenou s dětmi 4 a 3 roky, aby tam bylo týden na co koukat:)

KOMENTOVAT FOTKU
Kateřina S. (Ktt2007) ID 308489 (24.11.2013, 23:10)
Znojmo můžu jen doporučit, byli jsme tam ještě když jsme neměli děti, asi tak před 5 lety. Bydleli jsme v penzionu Kaplanka a byla jsem moc spokojená. Moc pěkné město, nádherné okolí.
Monika E. (monika611) ID 327583
Letní dovolená V ČR

Poraďte letní dovolenou s dětmi 4 a 3 roky, aby tam bylo týden na co koukat:)

KOMENTOVAT FOTKU
Monika E. (monika611) ID 327583, mimibazar.cz/monika611 (23.11.2013, 20:37)
No syn by teď denně mohl do zoo, tak jsem myslela něco v tomto duchu :-) Jinak Český ráj a sedmihorky jsou opravdu super. Několikrát jsem tam byla ještě v dobách bez dětí. Super turistika (Y)
Monika E. (monika611) ID 327583
Letní dovolená V ČR

Poraďte letní dovolenou s dětmi 4 a 3 roky, aby tam bylo týden na co koukat:)

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 14.11.2018, 22:55)
.
Monika E. (monika611) ID 327583
Letní dovolená V ČR

Poraďte letní dovolenou s dětmi 4 a 3 roky, aby tam bylo týden na co koukat:)

KOMENTOVAT FOTKU
Monika E. (monika611) ID 327583, mimibazar.cz/monika611 (23.11.2013, 17:01)
Děkuji. Taky chodíme, ale přece jen děti nějakou "atrakci" potřebují :) Na pálavě jsme byli letos, na dačicku bydlíme :) Přesto děkuji, nějak mě nic nenapadá na příští rok. Na jaře většinou vybíráme
Monika E. (monika611) ID 327583
Letní dovolená V ČR

Poraďte letní dovolenou s dětmi 4 a 3 roky, aby tam bylo týden na co koukat:)

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (upraveno 14.11.2018, 22:54)
.
Jitka Š. (Ally McBeal) ID 262404
Jak získat OČR

..prosim poradte...Stačí jen zajít k me obvodni lékařce?Ja vam vuuuubec nevim,jak to chodi! :-)))

KOMENTOVAT FOTKU
Jitka Š. (Ally McBeal) ID 262404 (19.11.2013, 14:56)
Hanicko vy jste perla mimibazaru (L)Moc Vam dekuju za radu (L) (L)
Markéta (Leryatobis) ID 478936
Tobiáš/Tobias-svátek

Kdo máte v rodině Tobiáše nebo Tobiase - kdy slavíte jeho svátek? V některém kalendáři je 2.11., jinde 12.9. nebo i 13.6....Teď jsem koupila kalendář na příští rok a tam není vůbec.....

KOMENTOVAT FOTKU
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.11.2013, 14:15)
V církevním kalendáři je opravdu toho 2.11., je to římský voják ze začátku 4. století.
Celkem: 603 (zobrazuje se 1-20)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,.,31 další >>
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt | Jednotná kontaktní místa
Autorská práva k publikovaným materiálům | Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Informace o fungování interního systému
Cookies | Nastavení soukromí | Vlastnická struktura

© 2001–2024 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu