
![]() |
končící aukce | ![]() ![]() |
návod na inzerci | ![]() ![]() |
časté otázky | ![]() ![]() |
podmínky inzerce | ![]() ![]() |
možnosti reklamy | ![]() ![]() |
kontaktujte nás... | ![]() |
![]() |
Inzeráty | Testování | Soutěže 1 | Hodnocení | Komentáře | Diskuse | Fotky | Magazín | Blogy | Návody | Bydlení | Poradna | Recepty | Vtípky | ![]() |
|
|
Celkem: 2 (zobrazuje se 1-2) |
O DĚTECH |
Pro ty , kteří mají děti nebo se na ně chystají |
Pro ty co mají děti.... # # ...i ty, co je nemají , # # # Sami víte, že zaujmout dítě je věc nelehká. Pokud zrovna nemohu lechtat, bafat, # # štěkat a dělat legrační obličeje, musím si vystačit s říkadly a básničkami. # Svým # zpěvem porušuji domovní klid a jistě i autorský zákon, tak většinu písní # zrychleně recituji. Podobně jako to dělají rapeři. Co se v dětské poezii # vlastně # dozvídáme? Beru si na pomoc knížku svého dítěte, abych to zjistil. # # Tak třeba: # # Ententýky dva špalíky, # čert vyletěl z elektriky. # # Slovo "ententýky" je jedno z prvních slov, které se dítě naučí... a nikdy # nepoužije. Nevím, jestli jsou zmíněnými "špalíky" myšleny devítivoltové # baterie. # Pak bych chápal, že jde zřejmě o varování před následky úrazu elektrickým # proudem. # # # Pec nám spadla, pec nám spadla, # kdopak nám ji postaví. # starý pecař není doma a # mladý to neumí. # # Viděli jste někdo starého pecaře? A mladého? Případně pecařku s pecařčaty? # Možná # tak starého pizzaře! Taky se vám zdá, že jsou říkanky našeho dětství málo # aktuální? Tady je poselství mladým generacím jasné. Starý pecař je pracovně # vytížený machr a mladej je lempl. V bytech s ústředním topením lze použít # variantu "starý topenář není doma" nebo pravděpodobnější "starý topenář nebere # # mobil". # # # V písničce "Ovčáci čtveráci" se dítě dozvídá: # Nebyla to vička # Ani čočovička # # Co je to proboha "vička"? Ta patří podle mého soudu do stejného pytle jako # "ententýk". Potřebovali jste někdy slovo "vička"? (Neplést s frekventovaným # výrazem "slivovička"!) Vzpomínejte! A výraz ovčáci čtveráci? Mrně zvládající # nějakých 200 slov má ve své slovní zásobě pecaře, ententýk, čočovičku (nebo # šošovičku?) a vičku. O významu těchto slov nemají leckdy jasno ani odborníci. # # # Od básničky "Polámal se mraveneček" jsem si sliboval morální povzbuzení pro # nemocné dítě.Na obrázku k říkance je malý nemocný mraveneček. # U jeho postýlky stojí pan doktor a ve flanelových pyžamech tatínek - mravenec # a # maminka .... no... vlastně taky mravenec. Maminka-mravenec??!Vzhledem k # růžovému # flanelovému pyžamu jde asi těžko o královnu - tedy mravenečkovu maminku! Z # logiky věci tedy musí jít o divně oblečeného strejdu-mravence. Hle, jaký # liberální autor! # # # Šnečku, šnečku vystrč růžky # Dám ti tvaroh na parůžky # # Předně šneček nemá růžky a vzhledem k tomu, že je hermafrodit, tak si obtížně # nasazuje i parůžky! A pak, koho z vás láká představa, že běháte po zahradě a # drolíte nízkotučný tvaroh na slimáky?? Pokud by básnička vznikla v dnešní # době, # byla by označena jistě za "odvážnou" či "výstřední". # A pak zde máme sadistické - například "Šla Nanynka do zelí". # Při verši: # Přišel na ni Pepíček # rozšlapal jí košíček # se dítě dozvídá o vandalství a šikaně. Dejme tomu... Jen nevím, proč je v # záhlaví písničky uvedeno "veselá lidová"... # # # O něco těžší kalibr je: # Chodí pešek okolo, # nekoukej se na něho # Kdo se na něj koukne # Toho pešek bouchne # Pokud si dobře vzpomínám na pravidla této hry, tak pešek (kdy jste naposledy # použili slovo pešek?) bouchne, i když se nekouknete.Vidíte v tom nějaký # výchovný # element? Já ne! Poslouchej příkazy a budeš náhodně potrestán. Velký bratr (s # peškem) se dívá! # Nejhorší jsem si nechal na konec. # Co si myslíte o verši # # Budulínku dej mi hrášku, # povozím Tě na ocásku? # # Ano!Pedofilní lišák loudí luštěninu! Nebo snad uveze pětikilová liška # patnáctikilového Budulínka? Na ocásku? Viděli jste někdy lišku vozit někoho # nebo # něco na ocásku? Radši svému dítěti budu číst před spaním v # matematicko-fyzikálních tabulkách! # A každého, kdo mi bude podstrkovat podobnou dětskou knížku, praštím! # Peškem! # _________________________ |
KOMENTÁŘE (8) poslední: 2.12.2007, 23:45 | PŘIDAT KOMENTÁŘ |
O DĚTECH |
Přežijeme ? |
Gratuluji! Nám všem , kterým je mezi 20. až > 60. lety... Podle dnešních pravidel a zákazů bychom my, děti narozené v 50., 60., 70., 80. letech, neměli vůbec šanci přežít... Naše postýlky byly malované barvou, která obsahovala olovo. Neměli jsme žádné pro děti bezpečné flaštičky na medicínu. Žádné pojistky na dveře a okna, a když jsme jeli na kole/koloběžce, neměli jsme helmy. Pili jsme obyčejnou vodu z hadice a ne z lahví. Jedli jsme chleba a máslo, pili limonády s cukrem a nebyli jsme obézní, protože jsme pořád lítali někde venku. Z jedné flašky nás obvykle pilo několik , ale všichni jsme to > ve zdraví přežili... Několik hodin jsme se mořili a stavěli káry ze starých nepotřebných věcí, jezdili jsme z kopce, jen abychom pak přišli na to, že jsme zapomněli na brzdu. Teprve po několika přistáních v pangejtu jsme ji demontovali. Brzy ráno jsme si šlib ven hrát a přišli jsme domů, teprve až se venku rozsvítily lampy . Rodiče si užili pěkné nervy, ale mobily neexistovaly, takže nebylo kam volat... Neměli jsme žádné Playstation, Nintendo eller X-box - vlastně ani televizní hry, žádných 99 televizních kanálů, žádný surround-sound, počítače, chatrooms a internet. Měli jsme kamarády, byli jsme venku a vyhledali jsme si je!! Spadli jsme ze stromu, řízli se, zlomili si ruku či nohu, vyrazili si zuby, ale nikdo kvůli těm úrazům nebyl žalován. Byly to úrazy a nikdo nenesl vinu - jen my! Prali jsme se, /měli jsme modřiny, ale naučili jsme se to překousnout. Našli jsme si hry s tenisákama, klackama a jedli jsme i trávu (hlavně šťovík). I když nás druzí varovali, nikdy jsme si nevypíchli oko. Posledních 50 let bylo explozí nových nápadů. My jsme měli volnost i odpovědnost - naučili jsme se chovat a poradit si... Blahopřeji!!! Pošli tento dopis každému, kdo zažil toto velké štěstí a žil jako dítě!!! I Ty jsi jedno z nich :o). |
KOMENTÁŘE (4) poslední: 20.5.2006, 23:03 | PŘIDAT KOMENTÁŘ |
Celkem: 2 (zobrazuje se 1-2) |