Mimibazar prochází velkými změnami a tato stránka se do nové podoby teprve připravuje.
Zavřít 

VTÍPKY - ...ODPAD EVROPY...

. () ID
+PŘIDAT K OBLÍBENÝM (přihlášení)
Registrace: 1.1.1970
Naposledy: 1.1.1970 1:00
INZERTNÍ FOTOGRAFIE 0
prodám | koupím
vyměním | věnuji | půjčím
zdarma k objednávce
slevy | akce | vzkazy
odkazy na aukce
PROBÍHAJÍCÍ AUKCE
PODMÍNKY PRODEJE
HODNOCENÍ
VŠECHNY FOTOGRAFIE
Rodinné fotky
Scrapbook
Módní show
Spokojení zákazníčci
Moje hobby
Zahrada
Naše bydlení
Dekorace
Poradna
Domácí mazlíčci
Sběratelství
Naše úlovky
KOMENTÁŘE
VTÍPKY
RECEPTY
NÁVODY
BLOGY
OSTATNÍ
...ODPAD EVROPY...
NECHCI VÁM BRÁT ILUZE, ale . . .
POKUD SE VŠAK PODÍVÁM NA KVALITU POTRAVIN, NĚKDY SI ŘÍKÁM, ŽE BYCH CHTĚL DÁT OCHUTNAT SVÝM DĚTEM TO, CO SE TU PŘED TĚMI DVACETI LÉTY JEDLO.

Nabídka potravin, které jsou teď v obchodech, je skutečně rozmanitá. Na straně druhé se za touto "rozmanitostí" skrývají jen různé barevné obaly a krabičky, které obsahují prakticky totéž. Mnoho potravin, které bychom si dovedli sami vyrobit, se vozí přes půl Evropy a zátěž exhalacemi a znečisťováním životního prostředí je větší, než jejich samotná užitná hodnota a vliv na zdraví.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
DO ROKU 1994 PLATILY V ČESKOSLOVENSKU JEŠTĚ Z DOB MINULÉHO REŽIMU ZÁKONNÉ NORMY, KTERÉ NEDOVOLOVALY, ABY KLOBÁSY OBSAHOVALY MOUKU, ABY JOGURTY OBSAHOVALY ŠKROB ATD. ATD.
TYTO NORMY BYLY ZRUŠENY A V ČESKU ZAČALA DOSLOVA DŽUNGLE.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

POTRAVINY JSOU DNES SAMÁ N Á H R A Ž K A .

Kravský tuk je nahrazován tukem rostlinným (sójovým).

Mléko, které je nápadně podobné emulzi na chlazení obráběcích nožů, se nesrazí, nejde z něj udělat domácí jogurt. Ale stojí 8,90 Kč. No - nekupte to !!!

Jogurty nejsou jogurty, je to jogurtová hatlapatla, do které je narván škrob nebo želatina, aby toho bylo víc. Jsou v tom usmrceny mikroorganismy. Ale stojí to 4,90 Kč. No - nekupte to !!!

Sýry nejsou sýry, ale náhražky, v nichž je mléčná bílkovina nahrazena bílkovinou rostlinnou (sója) anebo škroby.

Zmrzliny či šlehačka, ty se též nepotkaly s mlékem, dělá se to všechno z umělých náhražek. I v dražších zmrzlinách, které jsou deklarovány, jako mléčné či dokonce smetanové, je pouze odstředěné mléko a zmrzlina je "zkvalitněna" tukem rostlinným.

Kvalita některých másel není nic oslnivého, jsou nastavována vodou !!!

Většina čokolád, prodávaných v našich obchodech, nejsou čokolády, ale čokoládové imitace plné levných náhražek. Mezi tyto náhražky patří karabový prášek, který se vyrábí ze svatojánského chleba, jímž se ve Středozemí krmí ovce a velbloudi.

České párky jsou dnes z většiny plněny sójou, moukou nebo drůbežím separátem - co je to drůbeží separát ?. Z kuřete se vyjmou prsa a stehna, která se prodají zvlášť. Zbytek - tedy kůže, kostra, hlavy i se zobáky, krky, pařáty a vnitřnosti se rozmixují, přecedí, obarví na červeno a přidávají se do párků a klobás, v případě párků do 40 Kč za 1kg tvoří se sójou, chemikáliemi, céčky atd. jejich hlavní složku. Kdo kupujete dražší párky a nemáte-li je přímo z nějaké malé porážky, nejásejte. Tyto molitanové masokostní moučky se dnes přidávají i do dražších párků. Jak jsme však byli ubezpečeni Informačním centrem bezpečnosti potravin, z tvrdého strojního oddělování při výrobě separátu ( SOM - strojově oddělené maso ) se získá velmi jemná masová pasta složená z částic menších než 1 mm, takže nehrozí žádná újma na zdraví - akorát, že to žereme !!!
Pro zajímavost - separáty se vyráběly i dříve, sušily se a používaly se jako krmivo pro dobytek. Toto se vyrábí i dnes. Aby tento světle bledý šurvajs získal pěknou červenou barvu, narve se tam chemie. Pro potlačení pachů ze separátu samozřejmě existují různé chemické sajrajty.



Náhražkové prefabrikáty dnes pronikají i do takových výrobků, které vypadají navenek jako salámy či šunka.

Různé bůčky a slanina jsou dnes vyráběny zejména z přerostlých polských prasat, která mají jinou strukturu masa, než prasata česká, která jsou více masitá a jejich bůčky obsahují více masa. Na polských bůčcích, které se k nám jako přebytky dováží je samé sádlo, ale nekupte to. Je to bílý a bílé maso je přece dietní !

Hovězí maso, které obchodníci kupují od jatek jako maso z krav za pár korun, je prodáváno jako kvalitní maso z mladých býčků.

Ani milovníci ryb nemusí být ušetřeni podvodu. Máte rádi kraba? Může se vám stát, že to maso deklarované jako krabí, je z tresek.

Do chleba se dnes přidávají pomleté zbytky starého chleba a pečiva, které se předtím neprodalo. Stroje tyto zbytky - které se dříve dávaly prasatům nebo se prodávaly za nižší cenu jako krmný chleba pro domácí užitkové zvířectvo - semelou a směs je dále upravována. Přidají se speciální směsi s enzymy, pak se míchá těsto atd. atd. a na druhém konci vyjede upečený chleba. Nevadí, že obsahuje sezam nebo mák a nebo lněné semínko - krásné ohnisko civi- lizačních chorob a alergií. Neustále se snižuje podíl žitné mouky z dřívějších 45% - na 20%.

U rohlíků se neustále snižuje hmotnost, ale i obsah tuku, (který zajišťoval křupavost), až na polovinu. Z rohlíků se stává gumová hmota, která druhý den ztvrdne a chleba je bez chuti.

Kečupy a hořčice - nejsou hořčice, je to voda s moukou nebo se škrobem, ve které je s bídou 10% skutečného kečupu nebo skutečné hořčice. Dnes už se na některých "kečupech" vyskytuje na druhé straně malý název "kečupová " či "rajčatová omáčka." Tyto blivajzy se v regálech tváří jako kečupy, ale viděly rajčata leda tak z rychlíku.

Maso, zejména dovezené, je "nastavováno" vodou, která je do něho injekčně vpravována. Do některých masných výrobků je pro změnu zase injekčně vpravována levná sójová bílkovina. Konzervy obsahují blíže nespecifikovanou hmotu, která nemá s kousky dobrého masa, které jsme nacházeli v socialistických konzervách, nic společného.

Landšmít, který se dřív vyráběl z masa a dal se nakrájený opéct nad ohněm, je dnes nedefinovatelný prejt z kůží a šlach slepený obarveným škrobem, který se vám buď po napíchnutí na klacek rozpadne nebo nad ohněm rozteče.

Lečo s klobásou již dávno není ta dobrá zelenina s klobásou, ale to lečo vypadá, jako by už jednou prošlo žaludkem a ta "klobása" je sójová.

Hovězí a vepřové maso ve vlastní šťávě nezřídka obsahuje i polovinu rozmixovaných kuřecích kostí a kůží, které se dříve mlely v kafilérkách na masokostní moučky pro zvířata. Ty "kvalitnější" konzervy obsahují kůže, takže když tato pochoutka na talíři zchladne, lze ji úspěšně použít jako lepidlo.

Paštiky a pomazánky jsou nastavovány škrobem, moukou a drůbežími separáty.


P R O Š L É MASO
ze supermarketů je očišťováno octovou vodou, nakládáno do marinád
a podáváno jako specialita k letnímu grilování.

Různé saláty jsou zakonzervovány tak, aby vydržely, ale skutečnou majonézu viděly leda tak z rychlíku.




Dorty a dezerty jsou vyráběny z náhražek, stejně jako různé oplatky a tyčinky.

Sirupy nejsou vyráběny z ovoce, ale jedná se o vodu z cukrem, ve které je ovocná příchuť.

Z českého piva se povětšinou staly „europatoky“ univerzální chuti vyrobené v systému CKT/HGB, který "přeskakuje" klasické zrání a dokvašování v ležáckém sudu. Univerzální jsou následky požití těchto chemikálií - rektální zvracení čili sračka. Skalní pivaři dnes přecházejí na 11° pivo, které má aspoň trochu úroveň dřívější desítky.

Některá šumivá vína se nedělají tradičním zráním, ale vyrábí se jako sifón. Víno, které má úroveň vín krabicových, se nasytí CO2 a prodává se v regále jako "šampáňo." Vzadu na vinětě se lidé s dobrým zrakem mohou dočíst, že se jedná o perlivé víno." A dalo by se pokračovat.

Pokud si někdo myslí, že když si koupí dražší výrobek, či dokonce výrobek značkový, že je zaručena vyšší kvalita, je na omylu. I značkové výrobky, prodávané v rámci celé Evropy, jsou v Česku vyráběné z náhražkových surovin.

Zmrzlina MAGNUM, která stojí stejně v Česku i Španělsku, se v EU vyrábí z mléka, v Česku z levnějších rostlinných tuků.Takových a různých dalších šmejdů žereme stále více a více, ale nezoufejme, bude hůř - podíl výrobků se stále vyšším obsahem náhražek bude růst.

Takové chuťovky, jako např. "dietní" DRŮBEŽÍ HAMBURGRY, které se skládají z poloviny z drůbežího separátu a z druhé poloviny z vepřových kůží, jsou jen začátkem dalších inovací. Složení výrobků, které se uvádí na jejich obalech, bude psáno stále menšími a menšími písmeny, aby si ho už nemohli přečíst ani ti, co mají zrak v pořádku.

ČEKAJÍ NÁS DOBY, KDY BUDEME DOSLOVA "ŽRÁT" TAKOVÉ POTRAVINY, JAKÉ ZNÁME Z FRANCOUZSKÉHO FILMU KŘIDÝLKO NEBO STEHÝNKO, PŘIČEMŽ AUTOŘI SE BUDOU INSPIROVAT ČESKÝM FILMEM „NÁVŠTĚVNÍCI“, KTEŘÍ JEDLI AMAROUNY.

Zatím jíme potraviny, které vypadají jako tradiční, ovšem jejich náplň je "božská" - JEN BŮH VÍ, CO V TOM JE !!!

Samozřejmě, že se dají koupit i dobré potraviny. Párky, které obsahují maso, jogurty bez želatin a škrobů, křupavé rohlíky, co vydrží do příštího dne, kečupy z rajčat apod. Je to však luxus !!!

ANO, TO CO BYLO ZA SOCIALISMU STANDARDEM A NORMOU - JE DNES LUXUSEM.

Stát bohužel dělá v dnešní době na lidech určitou formu podvodu, týkající se jejich spotřebního koše, potažmo životní úrovně. U potravin se sice vychází z jejich hmotnosti, nikoliv však kvality.

V Německu si takový bordel výrobci dělat nedovolí. I levné výrobky tam mají svoji úroveň, např.nejlevnější špekáček za 1,45 euro obsahuje 70% masa, v Česku za stejnou cenu koupíte "špekáček," který obsahuje pouze 27% masa.

ČESKO SE V POSLEDNÍCH LETECH STALO POPELNICÍ či ODPADKOVÝM KOŠEM EVROPY.

JUDR. JAROSLAV JANEČEK
advokát, rozhodce při Hospodářské a Agrární komoře ČR
správce konkurzní podstaty u Obchodního oddělení Městského soudu v Praze
člen Syndikátu novinářů
<< ...LIDOVÁ MOUDRA DNEŠNÍ DOBY... | ...ODPAD EVROPY... | ...ZA CO... >>
(upozornit administrátory na porušení pravidel)
VTÍPKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
BLANKA Z. (BLANKA) ID 20667 (12.11.2011, 22:05)
svatá pravda o spoustu jídlech jako jsou parky,jogurty,čokolády atd. vím a snažíme se to nejíst a o zbytku jsem něvěděla,ale vlastně bysme nejedli nic...je to smutné jak česká republika dopadla :´(
ODPOVĚDĚT
Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (10.10.2011, 21:46)
Článků na toto téma vyšlo mnoho, např. http://instinkt.tyden.cz/rubriky/tema/popelnice-evropy_24549.html nebo http://www.cilichili.cz/temata/kuze-sadlo-voda-a-ecka-114.html. Dokud to lidi budou kupovat, tak se to bude v regálech objevovat pořád, ať vyjde článků a diskuzí kolik chce. Člověk aby si bral na nákup scripta a studoval složení. Ale minulý týden mluvili na radiu Impuls o tom, že si konečně mnoho Čechů začíná uvědomovat špatnou kvalitu potravin a snaží se kupovat kvalitnější, i když to prý při pohledu na prázdné regály levného zboží v marketech nevypadá. Tak nevím, doufám, že to bude lepší, ale asi je to pořád běh na dlouhou trať. :-S
ODPOVĚDĚT
Veronika F. (kosveronika) ID 384533 (10.10.2011, 19:38)
to řeším dnes a děnně že nic nechutná tak jako když já jsem byla malá apod...dneska stojí všechno za ho...no +o(bohužel realita co už nebude lepší :-S
ODPOVĚDĚT
Katka K. (Katuli41) ID 271449 (10.10.2011, 17:38)
Svatá pravda. A proto maso kupuji u českého řezníka, u kterého zaplatím za maso více, ale vím, že je kvalitní a z českého chovu. Taky doma nemám plný mražák masa ,-) A ostatní potraviny vybírám velmi opatrně.
Nicméně je to každého volba co se rozhodne jíst. (F)
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabikaKa) ID 155412 (10.10.2011, 17:03)
Citujem z našich novín: E 104 - nealko, gumené cukríky, lentilky - vyvoláva kopřivku, hyperaktivitu, v USA a Japonsku zakázaný. E 102 - jogurty, žuvačky, niektoré lieky - astma, hyperaktivita, alergie. E 122 - alko, nealko, cukrovinky, mliečne výr. - alergia, detská hyperaktivita, koprivka. E 129 - práškové zmesi na výrobu nápojov, dezerty, cukríky, zmrzliny - alergia, vyrážky, nevoľnosť, detská hyper... .E 110 - nápoje, cukrovinky, zmrzliny, žuvačky, inst.polievky, výživové doplnky... - vyrážky, opuchy, dt.hyperakt., nádory obličiek a nadobličiek...... Potom hľadáme detských psychológov, lebo deti sú v škole nezvládnuteľné, vraj sú nevychované. Ale ony majú len získanú diagnózu z každodenného svinstva, ktoré požívajú - stokrát denne skloňovaná hyperaktivita!!! :-@ :-@ :-@ 8o| 8o| 8o|
ODPOVĚDĚT
lenka g. (lenkindustry) ID 302353, mimibazar.cz/lenkindustry (10.10.2011, 17:12)
*-) aha,takze neexistuje nevychovane decko,ony jsou v podstate vsechny andilci jen nekteri sezraly zvykacku a zapilu ju kofolou,tak za to ze mlati jine deti v podstate nemuzou |:o) |:o) |:o)
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (10.10.2011, 19:26)
bingo :-D
moje děti jsou kupodivu normální, ač jim občas žvejku nebo kofolu dopřávám... zatímco já, vykrmená za komančů krutě zdravými, výhradně českými potravinami bez éček, jsem těžký potravinový alergik (H)
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabikaKa) ID 155412 (10.10.2011, 19:21)
Lenka, je nehovorím o agresívnych deťoch. Hyperaktívne deti sú také, ktoré nedokážu obsedieť počas hodiny istý čas, majú problém s disciplínou, stále sa niečím bavia, sú roztekané a veľmi ťažko sa motivujú, ich pozornosť stále niečo odvádza a zle sa sústreďujú. Ak má učiteľka v triede takých detí viac, po vyučovaní je vyžmýkaná ako citrón.
ODPOVĚDĚT
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (10.10.2011, 16:15)
To je chyba zákonů, v Německu zákony nedovolují krmit lidi odpadkama jako u nás. Je to dovoleno, tak proč by u nás bylo něco kvalitního? Odpadky z Německa musí někam vozit a k nám mohou. I drahé jídlo u nás je z odpadků. Třeba drahé telecí párky, které pak ani můj pes nežral, byl to hnus. Kupuji v obchodě čím dál mín jídla, přečtu si složení a jdu pryč. Jezdit nakupovat desítky km na biofarmu se prodraží a maso se těžko shání. Obezita je většinou z levného nekvalitního jídla, kde je maso nahraženo sádlem a týká se často chudých lidí.
ODPOVĚDĚT
Žaneta R. (zanetkaR) ID 34801, mimibazar.cz/zanetkar (7.10.2011, 21:33)
Říkám to už delší dobu...my máme dobrý základ ,ale naše děti jsou ,a hlavně do budoucna budou, chudáci...proto ty alergie,kterých je víc a víc a věřím,že i ta obezita je z těch nekvalitních jídel...v poslední době mě to fakt už vytáčí na nejvyšší míru,co si dovolují nám tady vůbec prodávat...je to hnus
ODPOVĚDĚT
Iva Ch. (chendejka) ID 163795 (10.10.2011, 16:33)
souhlasím (clamp) (clamp) (clamp) (clamp)
ODPOVĚDĚT
Mark G. (ligi) ID 35694, mimibazar.cz/ligi (7.10.2011, 21:02)
no a co s tim ze jo,na balkon si asi prasatko nedam ze bych si ho chovala sama a pokud bude cena pro spotrebilete ve velke vetsine rozhodujici pred kvalitou tak budeme jist levne a hnusne.nepiste tu ze si radsi priplatite,to ja taky ale v globale cesky narod asi ne. vyrobce vi ze pokud vyrobi kvalitnejsi a drazsi tak neproda,tak vyrabi nekvalitni a levne.a burty jestli nekdy byli nejake kvalitni,tak proto ze se pred 20-30 lety tyto technologie neznaly,tak se delaly burty z masa a kuze ted se delaji z kuze a soji ,-)
ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (7.10.2011, 21:01)
(Y) souhlasím s Kateřinou,vybrat si člověk dnes může, ale dá to celkem práci aby to nebylo plné éček atd, a to je fakt že toto dříve nebylo vůbec, já pamatuju výborný lančmít v konzervě, paštiku která byla fakt z jater, éčka se nepoužívala vůbec a kontrola potravin byla fakt na dobré urovni, ted, a to je fakt , skoro všude chemie, následky se léčí další chemií z lékárny , kde se vydělává na lidské blbosti jako nikdy předtím, lidi baští 1000 potravinových doplnků ze kterých jim 999 přidělá další obtíže a cpou to i dětem od nejutlejšího věku a td. atd, bylo by to nadlouho. (hello)
ODPOVĚDĚT
Lenka R. (Lenyna) ID 6082, mimibazar.cz/lenyna (8.10.2011, 16:26)
Evi,etikety můžete na potravinách číst jak chcete,ale nedávno proběhla v televizi reportáž,že někteří výrobci"zapomínají" éčka uvádět (6)
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (7.10.2011, 17:46)
Kvalitní jogurt (bez želatiny, škrobu a s živými bakteriemi) se dá koupit i v Lidlu za cca 9,90,- (400ml, výrobce např. Pragolaktos), takže žádný "luxus".... a jestli někdo kupuje párky za 29,-Kč/kg, pak je mu asi jasné, že maso neviděly ani z rychlíku a je každého volba, co do sebe je ochotný nacpat ,-)
Pan advokát měl v první řadě připomenout, jaké byly ceny kvalitních potravin ve srovnání s průměrným platem před těmi dvaceti lety, nemám pocit, že by tenkrát jídlo bylo nějak výrazně levné...Mně je úplně jedno, jeslti prodejci potravin dovezou z Evropy odpadky, já si je prostě nekoupím... když to uděláme všichni, příště dovezou něco lepšího, ne? :-D
Ale je fakt, že po OVO-želé se mi stýská dodneška
,-)
ODPOVĚDĚT
Jindřiška V. (Jindruska) ID 15990, mimibazar.cz/jindruska (7.10.2011, 19:27)
Já myslela že Pragolaktos je Český a koukám že ne ...................mají u nás jen sklady
:-$
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 20487 (7.10.2011, 17:50)
Ono je celkem fuk,jestli bylo,nebo nebylo levný..ale byly určitý normy a nebyl to humus..Já si taky vybírám,co koupím,ale věřím,že je dost lidí,co si vybírat nemůžou..a jedí blafy
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (7.10.2011, 17:56)
Není to fuk :-) Když nebylo na to koupit něčeho hodně, tak se toho prostě koupilo míň a míň se toho snědlo, když nic levnějšího nebylo. Dneska si hodně lidí rozmyslí koupit kvalitní maso, protože je drahý, a místo toho za stejný peníz koupí 3x tolik lacinejch buřtů... a pak nadávají, že byly hnusný :-D Češi (a nejen Češi) jsou jako národ čím dál obéznější, takže to, že by lidi neměli na jídlo, v tom asi nebude... Taky si nepamatuju, že by se před dvaceti lety každej druhej člověk musel cpát tabletama na trávení :-D
ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (7.10.2011, 19:41)
Nojo, ale když je třeba ženská sama s třema dětma, tak za stejný prachy má trojnásobek buřtů, čili trojnásobek hnusných obědů, ale něčím ty děti nasytit musí. Já to neodsuzuju, mám pro jisté situace pochopení, ačkoliv sama raději budu hlady, než bych jedla něco takového. Mám zdrav. potíží i tak dost. (F)
ODPOVĚDĚT
Veronika F. (kosveronika) ID 384533 (10.10.2011, 19:42)
já jsem sama se třemi dětmi a bohužel je to fakt,že i když bych ráda děti krmila jen kvalitním jídlem,někdy to tak nejde,to bychom mohly jíst jen nějakou domu v měsíci a zbytek hladovět,při dnešních cenách... :-(
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 20487 (7.10.2011, 18:10)
Tak ono všechno se vším souvisí..sníme sračky a pak si koupíme ještě větší sračky / v lékárně/ aby nám nebylo zle..ale jinak nesouhlasím,takový sajrajty jako dnes se neprodávaly (F)
ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kačena) ID 38, mimibazar.cz/kacena (7.10.2011, 18:40)
Jj, tenkrát se sajrajty neprodávaly, dnes se prodávají TAKÉ sajrajty... dřív lidi kupovali drahé kvalitní potraviny, protože jiné tu nebyly, dnes máme možnost volby :-D :-D :-D
ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 20487 (7.10.2011, 18:46)
No...máte recht :-S
ODPOVĚDĚT
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt | Jednotná kontaktní místa
Autorská práva k publikovaným materiálům | Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů | Informace o fungování interního systému
Cookies | Nastavení soukromí | Vlastnická struktura

© 2001–2024 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu