Zobrazit přihlášovací formulář

Nemoc a domácí úkoly

Nemoc a domácí úkoly

20 . –  31. 11.        Nemocná.            Šmidková

Toto je u většiny dětí během školního roku jedna z omluvenek v žákovské knížce. Děti si nějakou tu nemoc ve školním roce vyberou. Předpokládám, že už jste u Vás doma řešili. Jak se však dětem v době nemoci daří? A jak na to pohlíží paní učitelka?

Horečky, kdy v noci nespíte a jen děláte zábaly a dítko sálá a sálá, je čím dál vyslábější a oddanější. Nepříjemný kašel a za dva dny znovu k paní doktorce, protože teploty neustále létají nahoru, dolů a kašel je hrozný. Sirup, krémy na průdušky, inhalace, nic nezabírá. Dozvíte se, že to asi bude zápal plic. Raději však máte za dva dny přijít znovu na kontrolu, aby se na to paní doktorka znovu podívala. Několik receptů vyměníte v lékárně za léky, sirupy a vše potřebné.

Stav se nelepší a najednou si všimnete zarudlých fleků po těle. Jste s dítětem už šestý den doma a pořád je to jako na houpačce. Najednou přijde od paní učitelky e-mail s informacemi, jaké učivo si máte dopsat. Vypisuje strany z jednotlivých pracovních sešitů a písanky, které máte vypracovat.

Hrůza! Co? To snad ne!

A to ještě můžete být rádi, že nemusíte dělat výkresy do výtvarky a psát seznam písniček, které jste si zazpívali do hudební výchovy. To množství látky, které zdravé děti ve škole za tu dobu zvládly, se přece nedá „dohonit“. Vždyť Vaše dítě není ještě ani ve stavu, kdy by mohlo k učení – dopisování – úkolům,  zasednout. Co teď? Nemoc je stres a dohánění úkolů je stres na druhou. Copak to nikdo nepochopí? Je někde nařízené, že dítě musí mít všechny stránky v pracovních sešitech vypracované nebo je to rozhodnutí paní učitelky? Zaznělo mnoho otázek a kdo Vám dá odpověď?

Při supervizích ve školách, zejména v prvních a druhých třídách jsem zažila, že děti měly vše pečlivě vypracované. Nikde nic nechybělo. Všechna cvičení vypadala téměř stejně, ač úroveň dovedností a znalostí dětí byla evidentně odlišná. Udivilo mě, že např. vlepování nápisů k obrázku lidského těla bylo přesně v daném okýnku. Ani o kousek vedle nebo šikmo. Divné, říkala jsem si. Během dopoledne, které jsem tam s děti a paní učitelkou strávila, jsem pochopila. Děti byly vycepované. Paní učitelka požadovala 100% přesnost. Nechápala jsem.

Jak to s nemocí a pracovními sešity souvisí? Vždy záleží na paní učitelce, jak vede děti a jak i k absenci dětí přistupuje. V této chvíli musím říci, že to jako rodiče nemáme jednoduché.

Zkuste se domluvit s paní učitelkou osobně, která cvičení můžete vynechat a na co se naopak zaměřit. Dopisování přeci nemá být „trestem“ za to, že dítě stůně. Jde o to, aby zameškanou látku pochopilo a umělo jí aplikovat. A to jde i jinou formou než vypisováním všech okýnek v pracovních sešitech. Buďte odhodlaní hovořit s paní učitelkou o množství úkolů.

Budu Vám držet palce a věřit, že paní učitelka je vnímavá k tomu, jak se děti cítí v nemoci ….

Napište mi, jak to máte u Vás ve škole. ....

2.5
Publikováno , přečteno 3818x

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku

Arquila 4. 1. 2016, 19:30
Dobrý večer, jak prosím vkládáte fotky? A lze to? Mám v plánu taky psát blog, a hodilo by se mi, kdyby do něho šly vkládat nějaké fotgrafie. Dokonce jsem nějaké za tím účelem pořídila a ještě hodlám pořídit. Vidím, že tam fotku máte (na titulní straně) , proto se ptám zrovna Vás. Děkuji, Jitka Fuksová
bohdan 4. 1. 2016, 23:18
Arquila 5. 1. 2016, 17:26
@bohdan Děkuji za informace, jsem ráda, že to půjde a s možností vložit až pět obrázků mě Mimibazar trochu překvapil, bála jsem se, že na tomto serveru nepůjdou vložit žádné, už jsem se bála, že bych musela blog dávat jinam nebo jsem přemýšlela o vkládání obrázků do galerie a sem jen odkaz, což by bylo trochu krkolomné. Děkuji i MMB, že to umožňuje.
Piňďová 28. 12. 2015, 22:34
Dopisujeme vše, ale pokud to nestihneme doma (při nemoci-když už je dceři dobře) dopíše průběžně tím si to i procvičí, naše p.učitelka je v pohodě a rozumná - vše je o domluvě :-) teď měla dcera dva měsíce jinou p.učitelku a to bylo peklo jak pro ní tak pro mě (i jiné rodiče) a to byli i na ŠVP!! nedalo se domluvit NIC! každé dítě bylo jinde v každém sešitě !! prý ať si procvičují............nyní 4.1. přijde ta naše a to bude mazec to vše srovnat atd...
Mi grafo 2. 1. 2016, 21:59
@ V takové situaci, kdy je ve třídě paní učitelka na zástup, si člověk uvědomí, jak mohou rozdílné přístupy učitelů ovlivnit vše kolem nás. Není to jen o tom, jak se daří dětem ve škole, ale jak jako rodina zvládáme zadané "povinnosti". Jak se nám daří či nedaří komunikovat apod. Tak držím palce, ať se vše rychle navrátí do starých kolejíí a zavládne pohoda. Krásný start do školních dnů.
fearold 18. 12. 2015, 15:01
Mám dětí 5, takže bohaté zkušenosti. U všech čtyřech jsme měli štěstí na paní učitelky - děti dopsaly pouze nové věci, aby se s nimi seznámily. Jedno dítě bohužel to štěstí nemělo - jeho paní učitelka vyžaduje naprosto vše doplnit, dopsat, dopočítat +o(. Ale pokud je dítěti špatně, kašlem na to, paní učitelce napíšu, že jsme prostě nestihli a dodělává si to postupně, třeba i měsíc po nemoci. Je to o lidech.
Mi grafo 19. 12. 2015, 11:23
@ Jak říkáte, je to o lidech. Není učitel jako učitel, prodavač jako prodavač nebo kadeřnice jako kadeřnice.... Ovšem "zdravý" náhled na situaci není na škodu, nemluvě o tom, že děti si učitele vybrat nemohou. Přeji předvánoční čas bez nemocí a úkolů :)
Gabogabo (upraveno) 11. 12. 2015, 6:55
nemáme s tím problém... naše pančitelky jsou soudné. Je pravda že zameškanou látku musí dohonit... ale vždycky je to o domluvě. Týden po nemoci jsou "hájení" (mám dvojčata a podotýkám, každé má jinou učitelku) a jak dohnat zameškané řešíme. Prostě o víkendu (a klidně dvou až tří) doplní - co zameškali a není vůbec problém nechat je (když už jsou v pohodě) ve škole pančitelce o hodinu déle na doučení toho, co jim uniká. U nás stačí říct, že OPRAVDU týden (dva) měli horečky a pracovat se nedalo...a dostaneme na to času, kolik potřeba. PS: a že to pro rodiče je taky škola. Jsem právě v situaci kdy zameškali opozita a dohadujeme se s pančitelkou - co je opozitum ke slovu pyšný... dle mého pokorný... dle učebnic skromný a dle mého je ke slovu skromný opozitum náročný popřípadě cílevědomý... Zvláštní situace - kdy diskutujeme o tom... jak člověka ovlivńuje vzdělání, to jak člověk s dítkem komunikuje a jaké jsou zvyklosti v používání jazyka celé rodiny...
Mi grafo 10. 12. 2015, 20:34
@ Čtu velice ráda, že máte tak vstřícné paní učitelky. Naštěstí jsou i moje děti v náručí učitelek, které ví, jak s tím únosně naložit. Někdy se však setkávám s takovými absurditami, že zůstává rozum stát. P.S. se mi moc líbí. Vždyť učení je "celoživotní" proces, který probíhá nejen ve škole. Jdu s Vámi a paní učitelkou do party, hlasuji pro pyšný x pokorný . Komunikace je nám do vínku dána a jazyk je náš prostředek. A bez zvyků a zvyklostí by to nešlo, to je jasné ... a hlavně ted v období adventu

Kategorie