Zobrazit přihlášovací formulář

Dejte sbohem složitému počítání kalorií. Mobilní aplikace to zvládne za vás

  • Publikováno:
Dejte sbohem složitému počítání kalorií. Mobilní aplikace to zvládne za vás

S blížícím se létem snad každá žena počítá kalorie více než jindy během roku. Pokud vás složité počítání makroživin děsí, nezoufejte. Máme pro vás skvělý tip.

 

Někdo se v tom vyžívá, někoho to obtěžuje. Řeč je o počítání kalorií a makroživin v potravinách. Pro udržování zdravého jídelníčku je samozřejmě klíčové vědět, kolik jídlo obsahuje sacharidů, bílkovin, tuků i kalorií, nicméně ne všichni milovníci zdravé výživy rádi tráví den počítáním, co si mohou dát k obědu. Proto vznikají aplikace, které hlídají energetický obsah surovin za své uživatele. A nejen to, webová stránka Pestrý jídelníček například uvádí přehled nutričních hodnot u každého receptu. Hlídat si vyváženou stravu je tak ještě jednodušší.

Víte, co jíte?

Nemusíte se snažit zhubnout, abyste se zajímali o skladbu jídla, které konzumujete. Zdravé stravování by mělo být přirozenou součástí života každého člověka. Není ale nutné se bičovat za občasnou nedělní svíčkovou nebo oblíbený dezert. Pokud se dlouhodobě stravujete zdravě, můžete si výjimečně zahřešit naprosto bez výčitek.

Mnoho lidí si pod pojmem zdravé stravování představuje nejrůznější redukční diety. Jedná se však o rozšířený omyl. Pokud není redukce váhy vaším cílem, zaměřte se spíše na kvalitu potravin. Ve stravě je důležité najít rovnováhu a jídelníček by měl být především rozmanitý. Nebojte se proto občasného tučnějšího jídla. S vyváženou stravou vám může pomoci Pestrý jídelníček, kde najdete fitness recepty i návody na přípravu tradičnějších českých i zahraničních pokrmů. Na jídle rozhodně nešetřete a kupujte si pouze kvalitní výrobky. Vaše tělo vám poděkuje a vy se budete cítit mnohem lépe. Současně pamatujte na to, že drahé jídlo nemusí znamenat kvalitní jídlo. Čtěte informace na obalu, vyplatí se to.

Stejné jídlo, zdravější verze

Dalším důležitým faktem je, že mnoho potravin je možné nahradit zdravější formou. Mouky obsahující lepek lze vyměnit za bezlepkové verze, jako je například mouka mandlová nebo kukuřičná. Stejně tak nemusí nedělní dezert obsahovat jednoduché cukry. Při pečení lze tradiční moučkový nebo krupicový cukr nahradit javorovým, čekankovým nebo jiným sirupem, případně medem. Není to ale jen o dezertech. Připravit si můžete zdravější hlavní jídla, domácí pečivo i pomazánky. Receptů je k dispozici mnoho a fantazii se meze nekladou.

Dobrým příkladem může být například vajíčková pomazánka, kterou si doma připravuje snad každý. Obvykle jsou základními ingrediencemi vejce, pomazánkové máslo nebo lučina, majonéza, případně hořčice a další dochucovadla. Výbornou vajíčkovou pomazánku lze ale připravit také z tvarohu a bez majonézy. Místo tvarohu můžete použít i sýr cottage a dochutit podle vlastních preferencí. Zdravější verze většiny jídel obvykle nejsou finančně ani časově o nic náročnější, zároveň jsou ale mnohem prospěšnější pro tělo.

S kalorickými tabulkami je hubnutí snadnější

Základní ponětí o tom, jaké potraviny tělu prospívají, a které nikoliv, má asi každý. Pokud si však nejste jisti, zda připravené jídlo obsahuje správný poměr makroživin, případně jestli je kaloricky přijatelné, není nic jednoduššího než si stáhnout kalorické tabulky. Jedná se o mobilní aplikaci obsahující široký seznam potravin nejrůznějšího druhu, u kterých lze najít přesný obsah sacharidů, bílkovin, tuků, vlákniny, energetickou hodnotu a další informace. Ve chvíli, kdy si nejste jisti použitím nějaké potraviny, stačí se podívat do kalorických tabulek.

Další velkou výhodou aplikace je možnost zaznamenávat si všechna jídla zkonzumovaná za den. Na konci dne vidí uživatel přesné informace o tom, kolik makroživin, vitamínů a minerálů dodal svému tělu. V aplikaci si uživatel vyplní svou výšku a váhu, případně cíle, kterých chce dosáhnout. Kromě toho aplikace hlídá i pitný režim a je možné do ní zaznamenávat pohybové aktivity. To uživatelům umožňuje porovnat vždy na konci dne příjem a výdej. Díky těmto funkcím můžete pustit hlídání jídelníčku a složité počítání živin z hlavy.

Nezapomínejte na pohyb

Stravování je samozřejmě základem zdravého životního stylu, jeho nedílnou součástí by však měl být i pohyb. Neznamená to, že se musíte třikrát týdně zničit ve fitku. Každému vyhovuje jiná míra pohybu, a hlavně jiný druh. Někdo rád chodí na procházky nebo cvičí jógu, jinému vyhovují vysoko zátěžové tréninky nebo běh. Základním pravidlem je, že vás pohyb musí bavit. Jsou-li činnosti dělané na sílu a musíte se do nich nutit, obvykle se nedostavují výsledky a ve sportu to platí dvojnásob. Najděte si proto svůj vlastní styl pohybu, který vám bude příjemný.

Reklamní sdělení

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku