Zobrazit přihlášovací formulář

Tip na výlet: 4 nejlepší science centra, v nichž se s dětmi rozhodně nudit nebudete

• Publikováno:

Počasí vám nepřeje a vy přemýšlíte, jak zabavit nudící se potomky? Máme pro vás tip, kam se můžete vypravit i když venku prší. Vyzkoušejte některé ze science center, která nabízejí atraktivní a chytrou zábavu na celý den pro všechny věkové kategorie. Jsou tak ideálním místem pro rodinný výlet. Vyzkoušejte některé z nich a uvidíte, že se tam budete vracet častěji.

Zdroj: © IQLANDIA, o. p. s.

IQLANDIA

KDE: Liberec, Nitranská 10
OTEVÍRACÍ DOBA: srpen každý den 10 – 18 hod.
VSTUPNÉ: dospělý (od 15 let) 290 Kč, děti 3 – 15 let 190 Kč, rodinné od 600 Kč

Čtyřpatrové vědecko - zábavní centrum, přiblíží (nejen) dětem vědu hravou formou. Doporučený věk návštěvníků je 8 – 99 let. V iQLANDII si každý najde to své, jednotlivé expozice zaujmou skutečně každého, kluky i holky, od nejmenších až po dědečky a babičky. Těšit se můžete na expozice s názvem Člověk, Smysly, Živly, Kosmo, GEO, Geolab, Věda v domě, Sexmisie a Překonané vynálezy. Zapomenout nesmíme ani na u dětí velmi populární expozici s názvem Vodní svět s interaktivním vodním korytem a nádhernou interaktivní fontánou tryskající do výšky 830 centimetrů. V Relaxačních prostorách se pak všichni můžete pustit do řešení různých zajímavých rébusů a hlavolamů.

Zajímavou novinkou je Křišťálová cesta, nová interaktivní hra, která odhaluje svět skla a jeho využití, vás provede všemi expozicemi a vtáhne vás do světa skla. Ukazuje, jak se sklo vyrábí a k čemu se využívá. Věděli jste, že sklo má vlastní DNA? Přijďte se podívat a zjistíte nejen to, ale i mnoho dalšího. Na konci stezky, ve 4. patře, si pak děti mohou iQLANDII sami celou rozsvítit pomocí QR kódu.

Během doby, co bylo centrum kvůli kovidovým opatřením uzavřené, vznikly desítky nových exponátů. Návštěvníci se tak mohou těšit například na měřič kalorií nebo zvukovou věž na střeše centra, kde si budou moci zahrát na masivní hudební nástroje – například na bubny či xylofon. Hlavní atrakcí iQLANDIE ale zůstává i nadále humanoidní robot Thespian, který byl vůbec prvním humanoidem v České republice. Vzrůstem připomíná dospělého člověka, měří 175 cm a ovládá čtyři jazyky – češtinu, polštinu, němčinu a angličtinu. V online módu dokáže reagovat na otázky návštěvníků v reálném čase.

Zdroj: VIDA! Brno

VIDA!

KDE: Brno, Křížkovského 554/12
OTEVÍRACÍ DOBA: Po – St + Pá 9 – 18 hod., Čt 9 – 21 hod., So – Ne 9 – 18 hod.
VSTUPNÉ: dospělý (od 15 let) 230 Kč, děti 3 – 15 let 130 Kč, rodinné od 430 Kč

V tomto zábavním vědeckém parku pro celou rodinu si hravou formou můžete vyzkoušet ty nejlepší triky a zažít spoustu dobrodružství a legrace. Nachází se v bývalém pavilonu D brněnského výstaviště. Na ploše přes šest tisíc metrů čtverečních je připraveno přes 175 interaktivních exponátů, díky kterým mohou návštěvníci lépe porozumět světu kolem nás a které přibližují základní principy přírodních jevů. Zemětřesná deska, rentgenové oči, oceán v lahvi, kolo na laně, rotující místnost, simulátor povodně, model lidského srdce v nadživotní velikosti, společenství mravenců Atta, archeologické pískoviště, vodní tiskárna – to jsou jen některé z exponátů Vida! science centra. Dotýkat se exponátů je tu více než doporučeno.

Doprovodný program zahrnuje představení plná vědeckých pokusů, promítání 3D filmů, výukové programy pro školy, labodílny pro rodiny s dětmi, pokladovou hru v expozici, speciální prostor pro kutily i akce VIDA! After Dark pro dospělé návštěvníky. Přibližně dvakrát do roka se ve VIDA! science centru navíc proměňují dočasné výstavy, které mají svůj prostor na rozlehlé galerii.

Hlavní novinkou roku 2021, kterou VIDA! nabízí, je unikátní 3D film Dinosauři z produkce BBC. Vydejte se spolu s vědci po stopách osmimetrového masožravého dinosaura, býložravců s dlouhými krky nebo předchůdců krokodýlů se zuby ostrými jako břitva. Staňte se novodobými lovci dinosaurů a odhalte příběhy skryté v zamrzlých skalách. Návštěvníci se můžou dále těšit na zábavně vědeckou show Aqua et Ignis (boj ohně s vodou) nebo představení Kolo (téma setrvačnosti i další jevy spojené s jízdou na kole) a nepřijdou ani o oblíbenou výstavu Digitálium o světě videoher.

Zdroj: Techmania Science Center

TECHMANIA Science Center

KDE: Plzeň, U Planetária 1
OTEVÍRACÍ DOBA: Út - Ne 10 – 18 hod.
VSTUPNÉ: základní (od 4 let) 280 Kč, rodinné 1040 Kč
Vstupenky je třeba zarezervovat si online.

Techmania Science Center je interaktivní zábava plná poznávání, objevování a experimentování. Science Center je založeno na expozicích složených z interaktivních exponátů, které herní formou přibližují určitý matematický či fyzikální princip nebo přírodní zákonitost či jev. Prozkoumat tu můžete následující expozice:

Edutorium, v němž najdete ke stovce interaktivních exponátů. A nebude to nuda. Uvidíte, co se děje ve vzduchoprázdnu. Objevíte přitažlivost magnetů a odvážní si sáhnou na 200 000 voltů. Budete experimentovat se zvukem, pohrajete si s barvami, se světlem i stíny. Necháte se krásně oklamat optickými iluzemi. Hrajte si a objevujte…Vodní svět děti hravou formou seznámí s přírodními zákony, v expozici Pod hladinou je čeká 14 interaktivních exponátů je umístěno ve velkých přepravních kontejnerech, kde každý může vidět a experimentovat s tím, jaké síly na moři působí, kde a jak vznikají a způsob, jímž ovlivnily námořní historii. Budete moci vytvářet vlny, vodní víry nebo tsunami. Řídit loď plavebními komorami či utéct z potápějící se lodi a mnoho dalšího.

3D planetárium nabízí trojrozměrné projekce na kulovou plochu i projekce na globus Science On a Sphere, jenž využívá vysoce profesionální snímky amerického Národního úřadu pro oceán a atmosféru (NOAA). Dalších 27 exponátů v expozici Vesmír vám ukáže blízký i vzdálený vesmír tak, jak ho pravděpodobně ještě neznáte. "Pohrát" si zde můžete s vodíkovou raketou,vyzkoušíte si gyroskop či skafandr, pochopíte, co se děje v nitru sopek nebo jak vypadá třeba vnitřek Slunce… Expozice Člověk vs. Zvíře srovnává limity lidského těla s vybranými zástupci živočišné říše. A vězte, že vítězi na celé čáře rozhodně nejsme. Skočíte dál než blecha? Předběhnete slepici? Máte sílu jako býk? To zjistíte právě tady! Expozice Budoucnost na talíři bude po chuti hlavně těm návštěvníkům, kteří chtějí přemýšlet nad svými stravovacími návyky. Zkusí si tu například, jaké by to bylo, kdyby přibrali pár kilo a museli běhat s pizzou po schodech.

V expozici Inženýr si mohou návštěvníci na 20 stanovištích vyzkoušet, jak fungují různé typy motorů, mohou si postavit co nejrychlejší autíčko na závodní dráhu, otestovat různé stavební materiály, zkusit postavit mrakodrap odolný vůči zemětřesení, prozkoumat mostní konstrukce nebo hledat lék na smrtící nákazu. Expozice Chemistři přiblíží dětem svět chemie, která patří ve škole k obávanějším předmětům, ale ve skutečnosti je chemie všude kolem nás! Jak to, že klavír visí na pár centimetrech čtverečných lepidla? Kde všude se běžně nalézají prvky známé z Mendělejevovy periodické soustavy prvků? A už jste viděli ohnivé tornádo?

Svět v nitru Země známe většinou jako svět pohádkových permoníků. Expozice s názvem Vzhůru dolů původem z Finska ho představuje docela jinak: jako svět nerostného bohatství a surovin, které naše civilizace potřebuje ke svému fungování. Vydejte se do důlních štol, vyrýžujte si pár zrnek skutečného zlata a zkuste si ovládat opravdový bagr. A viděli jste už někdy hlubinný důl? Expozice plná hlavolamů a logických her s názvem MáToHáček je určena zejména dětem, ale nejen jim! Trénuje kombinační schopnosti, postřeh, zručnost, kreativitu či paměť návštěvníků. Vyndáte ježka z klece? Dostanete od sebe kovové obruče? Anebo protáhněte berušku nebezpečným terénem a dostaňte ji v bezpečí domů!

Líbí se vašim dětem Déčko a chtěli by si vyzkoušet práci televizního moderátora počasí? Mají nejlepší možnost přímo v expozici ČT :D! Dále zde naleznete spoustu kvízů, her a nebo skládaček s motivem Ptáčka Duháčka nebo Ovečky. Na nejmenší návštěvníky pak čeká hravá expozice Malá věda, která pobaví i jejich dospělý doprovod.

Novinkou roku 2021 je expozice s názvem Kolonizace Marsu, která návštěvníkům bude simulovat život v podpovrchové stanici na Marsu.

Zdroj: Svět Techniky Ostrava

Svět Techniky Ostrava

KDE: Ostrava, Vítkovice 3004
OTEVÍRACÍ DOBA: každý den 10 – 18 hod.
VSTUPNÉ: dospělý (od 15 let) 260 Kč, děti 6 – 15 let 200 Kč, rodinné od 520 Kč
Při nákupu vstupenek dopředu online ušetříte.

Populárně naučné centrum Svět Techniky, jehož tvůrcem je známý architekt Josef Pleskot, se otevřelo v září 2014. Za charakteristickou nepřehlédnutelnou zrcadlovou fasádou se skrývají čtyři stálé interaktivní expozice: Dětský svět, Svět vědy a objevů, Svět civilizace a Svět přírody. Naleznete zde dále stovky zábavných a poučných atrakcí, u kterých se pobaví nejen děti, ale i dospělí. Rodinný výlet můžete okořenit návštěvou populární science show v Divadle vědy.

Nechybí zde ani nadstandardně komfortní 3D kino s promítacím plátnem úctyhodných rozměrů (18 x 10 metrů). Kinosál s kapacitou 194 osob nabízí návštěvníkům možnost sledovat přírodovědné a zeměpisné dokumenty z produkce BBC.V části dočasných výstav, kterou najdete poblíž vstupu do Velkého světa techniky, se střídají nejrůznější atraktivní expozice. Prohlídka celé expozice zabere v průměru 4 až 5 hodin.

Na léto si centrum pro návštěvníky připravilo celou řadou novinek! Přihlásit se můžete na speciální komentované prohlídky expozic, navštívit tak například legendární loď Niké světově známého mořeplavce Richarda Konkolského, a to i s jeho osobním doprovodem a komentářem. Zcela nově v souvislostí s koronavirovou pandemií je návštěva expozic spojena s relaxační, zdraví povzbuzující a ozdravující kyslíkovou terapií.

Více informací o centru najdete ZDE

Zdroj: © IQLANDIA, o. p. s.

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé