Zobrazit přihlášovací formulář

Nápoje na dobrou noc... a na spalování tuků

  • Publikováno:
Nápoje na dobrou noc... a na spalování tuků

Když už se odhodláme vytáhnout do boje s nadbytečnými kily, může nám pomoct kdejaká maličkost. Jedna cesta vede také k využití potenciálu metabolismu, který pracuje, i když nic neděláme. Tedy spíme. Aktivní spalováni tuků je podpořené i dobrým kvalitním spánkem. Jakmile se pořádně a dobře nevyspíme, mnohem s větší vervou ukládáme tuk, protože je tělo vlastně neustále ve stresu. Večer tedy potřebujeme nápoje nebo potraviny, které nakopnou metabolismus, ale zároveň nám nenaruší spánek. Existují vůbec?

Nám všem je veskrze jasné, že alkohol, cukr nebo kofein před spaním nám neudělají dobrou službu, byť nám startují metabolismus. Jiné látky v potravinách nám ale můžou pomoct přes noc správně relaxovat, ale také budovat svalovou hmotu nebo spalovat tuk. Takže – pokud shazujeme váhu, můžeme pro to udělat i takovou zdánlivou maličkost, jako dopřát si před spaním jeden z následujících nápojů.

Mléko. U nás sice není tolik populární jako například v Americe nebo Kanadě, ale hrnek mléka před spaním (klidně teplého) nám jenom prospěje. Díky dávce tryptofanu a vápníku se nám bude lépe spát, mléčný protein kasein zase tělo dlouho metabolizuje, takže nám během noci pěkně pomáhá budovat svalovou hmotu. Výsledkem je rychlejší metabolismus (díky pořádnému spánku) a menší bažení po tom se přecpávat, více vyživené a podporované svaly.

Hroznový džus. Za normálních okolností bychom rozhodně nedoporučovali pít jakékoliv ovocné šťávy před spaním. Především kvůli obsahu cukru, ale také kvůli agresivitě na žaludek atd. Stoprocentní šťáva z hroznového vína (můžete si ji koupit, ale také červené hrozny odšťavnit), respektive asi tak jedno deci, má velmi pozitivní účinky na zdraví i spalování tuků. Malé vyplavení inzulinu do krve po požití jednoduchých cukrů (například v ovoci) upravuje lidský cirkadiánní rytmus. V hroznovém víně je také navíc obsažen resveratrol, přírodní antioxidant ze skupiny polyfenolů, který pomáhá se spalováním tuků.

Heřmánkový čaj. Horký šálek heřmánkového čaje obsahuje glycin, neurotransmiter, který působí v těle jako mírňoučké sedativum. Další z pozitivních účinků heřmánkového čaje je, že nám zahřeje tělo, které reaguje přirozenou snahou o to ho zase zchladit, což je přidružený efekt usínání – budeme tedy mnohem ospalejší. Heřmánek také umí kontrolovat hladinu glukózy v krvi, což vede k regulaci metabolismu správným směrem. Jenom se vyhněte čajovým směsím, které mohou obsahovat i povzbudivé látky (například černý nebo zelený čaj).

Kefír. Kefír je probiotická bomba, která v našich střevech pracuje na množení těch správných bakterií, a tím pádem krásně, intenzivně a plnohodnotně podporuje zažívání, pomáhá plnohodnotněji vstřebávat vitamíny a minerály. Také zklidňuje tělo a podporuje snadnější usínání a dobrý spánek.

Sójový proteinový koktejl. I když konzumace sóji ve velkém se moc nedoporučuje, malá dávka proteinového sójového koktejlu před spaním nám pomůže s usínáním i kvalitním spánkem díky obsahu tryptofanu. Tato esenciální aminokyselina (tělo si ji samo neumí vyrobit a potřebuje ji přijímat v potravě) je prekurzorem nutným pro produkci serotoninu a melotoninu, díky kterému se nám vlastně chce spát. Další z výhod tryptofanu je, že snižuje hladinu kortizolu, hormonu, který se uvolňuje do těla při stresu a nutí organismus k větší aktivitě.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku