Zobrazit přihlášovací formulář

Nejjednodušší triky pro snadnější hubnutí

  • Publikováno:
Nejjednodušší triky pro snadnější hubnutí

I ti nejlenivější z nás mají naději. Když tedy mluvíme o hubnutí. Spousta z nás si myslí, že když chceme shodit nějaké to kilo, chce to drastické změny, přísnou dietu a intenzivní cvičení. A to nás většinou odradí (a koho by neodradilo). Správně bychom si ale měli nastavit hlavu trošku jinak – všechno je lepší než nic. I ta sebemenší změna, kterou uděláme, je pro dobro věci, a posouvá nás k cíli. Pomalinku, ale zato bez stresu. A my pro vás máme několik tipů, jak takové droboučké změny provádět.

Jezte zbytky celý týden. Nemyslíme to tak nechutně, jak to zní. Ale kupování nových potravin, jejich zpracovávání a vaření v nás často vyvolá pocit, že vyhodit zbytky ze včerejška je přece škoda. Tak je dojíme, jako by se nepočítaly. Strategie je ale jednoduchá, potřebujeme dostat svou mysl od jídla. A tak když si pečlivě naplánujeme, co a kolik toho jednou nebo dvakrát týdně uvaříme, máme na celý týden vystaráno a možná ani nebudeme muset do obchodu (plného lákadel).

Pozor na nákupy. Nikdy, nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy nechoďte nakupovat hladoví. Vyplatí se udělat si seznam a striktně se ho držet, jinak nakoupíte a sníte mnohem víc (a také víc nezdravého), než jako byste udělali za normálních okolností.

Svačinky jsou peklo. Sem tam prostě potřebujeme nějakou rychlou dobrotu, a často se uchýlíme k fast foodu nebo pečivu. Trik je v tom, že hrst mandlí a dva plátky jablka nás asi neuspokojí. Po ruce bychom tedy měli mít něco hutnějšího, jako jsou například natvrdo uvařená vejce, řecké jogurty, sušené ovoce, čerstvá zelenina.

  • Vynikající tip na zeleninový snack nás možná překvapí. Víte, že brokolici nebo květák můžete jíst čerstvé, tepelně neupravené (růžice, ne dužnaté stonky). Je to velmi hutná, sytá a zdravá zelenina, která uspokojí i naši přirozenou touhu po žvýkání.

Malé kabelky. Do kterých se nevejde nic „na potom“. Ale to není jediná výhoda. Pokud se zaměříte na kabelky typu „psaníčko“, nikdy nebudete mít dostatečně volné ruce pro jídlo i pití zároveň. Ideální na večírky s rauty.

Vynechejte jednu ingredienci. Skoro ze všeho. Pokud se zamyslíte, skoro každý recept můžete trošku přizpůsobit. A jedna z takových nejsnáze vynechatelných ingrediencí je olej. Respektive skoro každý tuk. Udělat maso nebo zeleninu na vodě, popřípadě s mnohem menším množstvím mastidla, nijak nezmění chuť, a ušetříme poměrně významné kalorie.

A co k filmu? Chipsy a sklenici vína? Tabulku čokolády, sušenky a čaj? To bychom rádi asi všichni. Pokud ale prahneme po nějakém tom večerním snacku a ne a ne se tohoto nutkání zbavit, měli bychom sáhnout po popcornu. Kaloricky si sice tolik významně nepomůžeme, zato ale přijmeme poměrně velké množství vlákniny.

Zapojte smartphone. Aplikací na sledování příjmu kalorií, dodržování pitného režimu nebo monitoring zdravotního stavu je dnes velká spousta. Spousta je ale také online programů, trenérů a videí, kterými se můžete inspirovat k občasné, když už ne každodenní, aktivitě. A zdaleka nejde jen o zábavnou formu dodržování zdravého životního stylu, jde také o vstřebávání informací. Každou novu aplikací, každou novou informací, videem a tutorialem, do sebe vstřebáváme vědomosti o tom, jak naše tělo funguje, nefunguje, co se mi líbí a co mu škodí. A mnohem snáze to poté aplikujeme i v offline světě.

Choďte po schodech. Kdykoliv máte příležitost a čas, jděte po schodech (místo výtahu). A nemusíte rovnou do jedenáctého patra, stačí první dvě (nebo kam až to půjde!).

Spěte. A nejen protože kvalitní a dlouhý spánek podporuje metabolismus, naši hormonální hladinu a tak dále, a tak dále. Je to jednoduché. Když spíme, nejíme. Taky se moc nehýbeme, ale lepší, když náš bazální metabolismus spaluje alespoň něco, než když ten nastartovaný denní zavalíme čokoládou.

Dejte si rtěnku. Možná trošku moc restriktivní metoda, ale i kdyby nám měla upřít jedno sladké a krémové kapučíno za den. Noste rtěnky. Které si nebudete chtít jídlem rozmazat. A vodu klidně můžeme, na rozdíl od zmíněného kapučína, klidně pít brčkem.

Plaťte v hotovosti. V obchodě s potravinami, v restauraci. Bezbolestné placení kartou je u jídla stejně nebezpečné, jako u oblečení, bot a kosmetiky. Víte, o čem mluvíme.

Čistěte si zuby. Nebo vyplachujte ústní vodou, popřípadě používejte osvěžovač dechu ve spreji. Chuť, kterou budeme mít v puse, nebudeme chtít kombinovat s ničím jiným.

Utáhněte opasek. Doslova! Než se pustíte do jídla, trošku si žaludek přiškrťte. Sytost ucítíte mnohem rychleji, než s povoleným pasem.

Snižte teplotu. Ať už doma, nebo v kanceláři. Tělo bude muset spotřebovávat o něco více energie (kalorií) na to, aby zůstalo na své teplotě. I kdyby to mělo znamenat 50 kcal denně. Nehledě k tomu, že pohybovat se a spát v chladnějším prostředí je pro nás obecně zdravé!

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku