(návod
si oblíbilo 1297 návštěvníků)
Rozměry pro háčkované čepičky

Postup
Mám pocit, že tu taková tabulka někde byla, ale za boha jí nemůžu najít.
Tak jsem si dala práci a pohrabala se ve starých pletacích a háčkovacích časopisech a knížkách a sestavila jsem tuhle orientační tabulku.
A protože se mě stále víc hlavně začínajících háčkařek na tyto rozměry ptá, dávám sem. Lepší, když to tu bude dvakrát než vůbec.
Míry jsou uvedené v cm a jsou opravdu pouze orientačí, protože také musíte brát v úvahu typ vzorečku, jak vy samy při práci utahujete atd.
Obvod hlavičky / Výška čepičky / Průměr placky
43 / 15 / 13,7
44 / 16 / 14
45 / 16,5 / 14,3
46 / 17 / 14,6
47 / 17,5 / 15
48 / 18 / 15,2
49 / 18,5 / 15,6
50 / 19 / 15,9
52 / 20 / 16,5
Pro výpočet PRŮMĚRU základní placky můžete rovněž použít starý známý geometrický vzorec "obvod hlavy : 3,14 (Ludolfovo číslo)". Já dělám placku cca o 1-1,5 cm menší, než mi vyjde výsledek, protože mi to často vychází větší. Ale na to neberte ohled, chce to vyzkoušet, jak to bude vyhovovat zrovna vám, protože každá máme jiný styl práce.
A tady ještě přidávám tabulku průměrného obvodu hlavičky při určité velikosti oblečení (výšce dítěte).
velikost / odvod hlavičky
50 / 33 - 35 cm
56 / 36 - 38 cm
68 / 39 - 41 cm
74 / 42 - 44 cm
86 / 45 - 47 cm do cca 18 měsíců
48 - 50 cm od cca 18 měs. do 3 let
51 - 53 cm do cca 10 let
HÁČKU ZDAR!!!
Tak jsem si dala práci a pohrabala se ve starých pletacích a háčkovacích časopisech a knížkách a sestavila jsem tuhle orientační tabulku.
A protože se mě stále víc hlavně začínajících háčkařek na tyto rozměry ptá, dávám sem. Lepší, když to tu bude dvakrát než vůbec.
Míry jsou uvedené v cm a jsou opravdu pouze orientačí, protože také musíte brát v úvahu typ vzorečku, jak vy samy při práci utahujete atd.
Obvod hlavičky / Výška čepičky / Průměr placky
43 / 15 / 13,7
44 / 16 / 14
45 / 16,5 / 14,3
46 / 17 / 14,6
47 / 17,5 / 15
48 / 18 / 15,2
49 / 18,5 / 15,6
50 / 19 / 15,9
52 / 20 / 16,5
Pro výpočet PRŮMĚRU základní placky můžete rovněž použít starý známý geometrický vzorec "obvod hlavy : 3,14 (Ludolfovo číslo)". Já dělám placku cca o 1-1,5 cm menší, než mi vyjde výsledek, protože mi to často vychází větší. Ale na to neberte ohled, chce to vyzkoušet, jak to bude vyhovovat zrovna vám, protože každá máme jiný styl práce.
A tady ještě přidávám tabulku průměrného obvodu hlavičky při určité velikosti oblečení (výšce dítěte).
velikost / odvod hlavičky
50 / 33 - 35 cm
56 / 36 - 38 cm
68 / 39 - 41 cm
74 / 42 - 44 cm
86 / 45 - 47 cm do cca 18 měsíců
48 - 50 cm od cca 18 měs. do 3 let
51 - 53 cm do cca 10 let
HÁČKU ZDAR!!!
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Ywaa
(upraveno)
14. 2. 2015, 10:46
Prominte,ze odbocuju od tematu,ale nemate nahodou navod na tu cepicku s hello kitty?Dekuji.A jinak Vase tabulka je skvela,vzdycky mi to vyjde


nahlásit

dagram
(upraveno)
10. 10. 2013, 14:23




nahlásit

kacuca
(upraveno)
30. 4. 2013, 10:53



nahlásit

leeloo2
(upraveno)
22. 11. 2012, 21:27
Dobrý den, mám dotaz. Háčkuji pro neteř na obvod hlavy 52cm...jde mi o to, že se mi zdá moc ta výška těch 20cm...když to porovnávám s mojí dcerkou....tak mi to přijde že to bude moc hluboký....jste si tím rozměrem opravdu jistá? Moc díky za odpověď. Markéta
nahlásit

LenHav
(upraveno)
10. 12. 2012, 16:25
@leeloo2
Dobrý den, Markéto, je to více méně spíš orientační, ale třeba u mé dcery mi to sedí nachlup

nahlásit
hnenata
(upraveno)
7. 11. 2012, 18:49




nahlásit
Superkatty
(upraveno)
2. 9. 2012, 10:57
Chtěla bych se zeptat: mám 20 měsíční dcerku a obvod hlavičky má tak cca 47 (nevím přesně, protože si ji nenechá pořádně změřit) a chtěla bych jí udělat čepičku na zimu a podšít jí fleesem, jaký průměr placky by měl tak být?? Děkuji moc krát za odpověď


nahlásit

LenHav
(upraveno)
7. 9. 2012, 8:24
@Superkatty
Katko, přidejte tak 2-3 cm, protože flees něco zabere a taky malé ještě hlavička přes zimu poroste, tak aby se Vám nestalo, že jí v lednu bude malá. Na výšku také přidat 2-3 cm, důvod stejný
takže u hlavičky 47 cm obvod bych udělala základní placku (počítám jen s jednoduchým vzorem z dlouhých sloupků) o průměru 16-17 cm (také záleží na tom, jak utahujete). Výšku si budete muset oměřit sama přímo na dcerce. Držím palce, ať to vyjde
, sama vím, jak je někdy čepičku těžké zkoušet, dítě neposedí a neposedí nebo je protivné a rve to z hlavy



nahlásit

Sůvátko
(upraveno)
5. 7. 2012, 15:48
Dobrý den, asi před 3 měsíci jsem Vaše tabulky kopírovala své mamince. Nyní jsem začala háčkovat i já čepičky a tak jsem asi 2 hodiny hledala Vaše tabulky. A byla jsem úspěšná. Děkuji moc!
Jsem ráda, že tyto návody tady zůstavají déle. Gabča


nahlásit

teritera
(upraveno)
25. 6. 2012, 15:12
Dobrý den,Leni, jsem v háčkování začátečník,mám za sebou asi jen tři čepičky a chtěla jsem se zeptat na přibližnou délku čepičky na novorozence ? O průměru asi tak 35-36 cm. Vím,že to nejde napsat přesně,ale posatčí mi jen nějaký odhad. Chci uháčkovat sestřenici do ciziny a mimi není ještě na světě.
nahlásit

LenHav
(upraveno)
26. 6. 2012, 17:32
@teritera
Dobrý den, Terezo, já bych to tipovala tak na 13 cm, co si tak pamatuju u dcery. To by mělo stačit

nahlásit
Mirkaa87
(upraveno)
23. 6. 2012, 10:25
Dobrý den, ráda bych vás poprosila o radu,jak ukončit řadu když už nepřidávám. Dočetla jsem se (ted nevím jestli u vás nebo u jiných návodu) že doku háčkuji zhruba těch prvních 10 řad a pořád přidávám tak řadu zakončuji pevných okem,jakmile ale už jedu po jednom dlouhém sloupku,tak jsem se dočetla že se nezakončuje už pevným okem,jak to tedy je
. Děkuji vám!!

nahlásit

LenHav
(upraveno)
23. 6. 2012, 17:19
@Mirkaa87
Dobrý den, Mirko, při háčkování čepičky dlouhými sloupky, pokud není ve vzoru psáno jinak, standardně začínáte dvěma nebo třemi řet.oky a končíte pevným okem do horní smyčky těchto počátečních řet.ok. Kdybyste měla stále pochyby, koukněte na můj blog http://fizule71.blogspot.cz/2012/06/hackovana-cepicka-s-oblouckovym-lemem.html kde jsem popsala a nafotila přesný postup háčkování základní čepičky z dlouhých sloupků. Začátky a konce řad jsou tam podrobně popsané. Mohlo by Vám to hodně pomoci. Krásný den!
nahlásit

kunkynka
(upraveno)
17. 5. 2012, 11:18
Dobrý den, tabulka je moc fajn, použivám, ale potřebovala bych poradit, jakou výšku čepičky bych měla udělat na obvod hlavičky 38. Háčkuji pro vnučku mé známe a nemám možnost při háčkování zkoušet. Moc díky za radu. Martina

nahlásit

LenHav
(upraveno)
19. 5. 2012, 15:14
@kunkynka
Marti, to je těžké, každé dítě má jinou hlavičku... já bych tipovala tak 14-15cm, ale je to opravdu jen můj tip...
nahlásit
Ariana16
(upraveno)
14. 5. 2012, 16:13
Hezky den,mocinky dekuji za tabulku velikosti na cepicky!Od doby co ji pouzivam mi vsechny cepicky krasne pasuji!Děkujííííííííííííííí


nahlásit

LenHav
(upraveno)
15. 5. 2012, 6:58
@Ariana16
tak to jsem moc ráda


nahlásit
Mirkaa87
(upraveno)
10. 5. 2012, 9:52
Dobrý den, jsem uplný začátečník co se týče háčkování a ráda bych se Vás zeptala,když háčkuji čepičku,spojím prvně těch 6 ok a vznikne i kroužek,do něj pak 17 dlouhých sloupků a pak jedu třetí řadu 1,2,1,2,.... další řada 1,1,2,.... další 1,1,1,2.... atd atd, dokud se nedoháčkuji do velikost placky. Ale až mám tu velikost,jak pokračuji,už jedu pořád 1,1,1,1,1 .....? Nebo se ubírá? Jde mi o to že jsem právě dokončila svůj první pokud
, a vznikla mi z toho opravdu placka která se kroutila a vznikl z toho spíše klobouk
. Prostě potřebuju vědět jak docílím toho že máte čepičky tak pěkně obepnuté okolo hlavičky, zkrátka jak docílíte toho tvaru čepky a né stále se zvětšující placky
, prosím o radu, snad jste mě pochopila, děkuji Mirka



nahlásit

LenHav
(upraveno)
10. 5. 2012, 11:30
@Mirkaa87
Dobrý den, Mirko, začátečníkům se často stává, že na začátku nebo na konci řady nevědomky přidávají po jednom sloupku. Já třeba musím dělat základní placku o cca 1-2 cm menší, protože vím, že bych jinak měla čepičku větší. To ale závisí na způsobu utahování při háčkování. Zkuste to také tak. A zpočátku si počítejte počet sloupků v každé řadě, ve které už nechcete přidávat, měla byste jich mít vždy stejný počet. Sloupky by Vám měly nad sebou tzv. lícovat. Pokoukněte tady po MMB, jsou i tu i dobré návody, kterak na ten rovný zadní šev, aniž byste nevědomky přidávala. A ničeho se nebojte, neházejte flintu do žita, každá dobrá háčkařka se musela svými začátky více či méně propárat. Držím palce, ať se dílo daří
!



nahlásit

KriOn
(upraveno)
10. 5. 2012, 21:33

nahlásit
LILAK
(upraveno)
1. 5. 2012, 19:39
TAKÉ MOC DĚKUJI .

nahlásit
halbmark
(upraveno)
1. 5. 2012, 18:13
děkuji - určitě použiju

nahlásit
Wěrgl
(upraveno)
22. 4. 2012, 10:46
prosím můžu se zeptat. Od kud se měří délka čepičky. Od vrcholu čepice nebo od konce placky?? Díky za odpověd Věra
nahlásit

LenHav
(upraveno)
22. 4. 2012, 21:11
@Wěrgl
Ano, Věro, přesně tak. Já si čepičku vždycky nasadím na nějakou příhodně velikou sklenici či misku, aby čepička dostala přibližně stejný tvar, jako bude mít v reálu, a měřím jí od toho středového kolečka rovně až k okraji.
nahlásit
ZdeniR
(upraveno)
17. 4. 2012, 14:03
asi jste měli na mysli toto: http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=3925
nahlásit

plchotka
(upraveno)
4. 4. 2012, 22:43
Díky za tabulku



nahlásit

petulak84
(upraveno)
15. 3. 2012, 13:26
moc moc moc děkuji za tabulky!!!! stále s velikostí bojuji a nikde jsem to nemohla najít, moc díky!!!!!!!



nahlásit
Luciasek85_
(upraveno)
17. 2. 2012, 18:58
Super pomocníček tato tabulka. Jsem začátečník a háčkuji a háčkuji. Baví mě to, ale chci se zeptat, zda výška čepiček, které jsou uvedeny ve vaší tabulce, jsou měřeny od vrchu čepičky k lemu? Děkuji za odpověď

![[A]](http://img-new.mimibazar.cz/h/bc/i/17.gif)
nahlásit

LenHav
(upraveno)
17. 2. 2012, 20:21
@Luciasek85_
Děkuji
ano, ta délka čepičky je cca délka od vrchu čepičky k lemu (samozřejmě s přihlédnutím ke tvaru hlavičky dítěte, které pak bude čepičku nosit
)


nahlásit