Ranní rituály, které by bylo lepší vynechat Tipy a triky

Pokud patříte k většinové populaci, znamená to mimo jiné také to, že nemáte ráno před odchodem z domu do práce/školy/za jinými povinnostmi zrovna přehršle času nazbyt. Ale i to "málo", co ráno stihneme, má potenciál ovlivnit nás na celý následující den. A to jak v dobrém, tak /bohužel ve většině případů) v tom ne zrovna nejlepším. Na jakých ranních zvycích bychom měli zapracovat?

Rozhodně toho ráno nestihneme málo. Naopak - často toho stihneme nejvíc za nejkratší možnou dobu. Jenom ne vždycky to hraje v náš prospěch.

Kontrolování pracovních záležitostí sotva po otevření očí. Možná se vám to bude zdát v době moderních technologií a notifikací úplně pro všechno až barbarské, ale není od věci se odhlásit z emailového (nebo jakéhokoliv jiného komunikačního a pracovního) účtu, než jdete spát, a rozhodně se nepřihlašovat dříve, než jste stoprocentně vzhůru. Pracovní zprávy vás můžou vystresovat ještě dřív, než se vám dozdá poslední sen. A negativní start dne není dobrý start dne.

Druhá věc je, když začnete pracovní věci řešit a odpovídat na nejpalčivější dotazy nebo situace. Pokud ještě nejste naplno probuzení, čilí a fit, je mnohem větší pravděpodobnost, že uděláte nějakou chybu – ať už gramatickou, nebo v rozhodování.

Dneska cvičení vynechám. Je to relativně jednoduché – pokud máme v plánu cvičit odpoledne nebo večer, mnohem častěji takové cvičení vynecháme. Po dlouhém a náročném dni si často říkáme, že už tak jsme toho měli dneska dost, a tak se „odměníme“ tím, že si dáme volno a cvičit nejdeme. Ideální je tedy cvičit ráno, klidně doma, není třeba rovnou navštěvovat posilovnu nebo spinningové lekce (i když...). A ranní cvičení je více než radno neodkládat na odpoledne, protože ho velmi pravděpodobně vynecháme úplně. I pár minut se počítá, takže i když nestíháte, dejte si jen třeba deset nebo patnáct minut, je to lepší, než nejít vůbec.

Horká, horká sprcha. Sprchujete se ráno? Nebo večer i ráno? V tom případě byste si ráno měli zvyknout nastavit vodu na o trošku chladnější stupeň než večer. Teplá a horká voda relaxuje svaly, uklidňuje mysl a krásně prohřívá, takže nás mnohem spolehlivěji ukolébá zpátky ke spánku. A když už horká sprcha, tak alespoň posledních pár (desítek) vteřin by mělo být vyloženě ledových! Vyplaví se nezbytná troška adrenalinu, krev se rozproudí (protože bude třeba tělo rychleji zase ohřát) a adrenalin a endorfiny se pěkně roznesou po celém těle.

Festival cukrů na snídani. Ono to zní dobře, dokonce i neškodně – bagetka, houska, koblihy... když už si je pak celý den nedopřejeme, je ráno ta správná doba. Ale pokud si dáme ráno vlastně jenom několik podob cukru, je mnohem větší pravděpodobnost, že po podobně nezdravých jídlech budeme sahat celý den. Zvlášť pokud se snažíme shodit nějaké to kilo, měli bychom se už ráno soustředit na dostatečný příjem bílkovin. V některých zdrojích můžeme najít doporučení, že snídaně by měla obsahovat až 20 g bílkoviny (což jsou cca 3 – 4 vajíčka).

Čištění zubů hned po snídani. Pojďme předpokládat, že snídáme všichni (což bohužel zdaleka není tak úplně pravda). Mnoho z nás si k snídani dopřeje i relativně agresivní potraviny, jako jsou například citrusy nebo káva. Veškeré jídlo (a zmiňované obzvlášť) narušuje více či méně zubní sklovinu. Ale vyčistit si zuby bezprostředně po jídle neznamená jen to, že si obrušujeme narušenou zubní sklovinu, ale také si do ní kartáčkem pěkně zapracováváme ulpělý cukr.

Správná doba pro čištění zubů je tedy ideálně po probuzení před jídlem nebo zhruba hodinu poté, co dojíme snídani. Chráníme tak svou zubní sklovinu.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2017 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Černá listina | Kontakt | Facebook