Zobrazit přihlášovací formulář

Aktivity s dětmi

Přidat návod
(návod si oblíbilo 151 návštěvníků)

Zábavné soutěže a hry

0.0
Zábavné soutěže a hry

Postup

Mišmaš - hrají dvě družstva. Jejich úkolem je přinést v určitém časovém limitu co nejvíce věcí začínajících daným písmenem.

Sibiř- úkolem dvou protihráčů je za pomoci svého družstva na sebe navléknout co nejvíce svršků.

Śňůra - svršky se nenavlékají jako u předchozí hry, ale družstvo se snaží svázat z nich co nejdelší šňůru.

Štafeta s mincí - soutěží dvě družstva v zástupech s rozestupy. První mají na hřbetu ruky minci, předají ji druhému bez pomoci druhé ruky, ten třetím atd. Vítězí nejrychlejší družstvo.

Slalom s prutem - vede se co nejrychleji pomocí prutu tenisák slalomem mezi kameny. Může se pořádat jako závod jednotlivců i štafet.

Sbírání kamenů - hráči stojící v kruhu vběhnou na pokyn rozhodčího do menšího kruhu ( uprostřed ) a snaží se posbírat co nejvíce kamínků či jiných malých předmětů. Zvítězí ten hráč, který nasbírá nejvíce předmětů.

Veselé závody - Kdo dál hodí list nezmačkaného papíru A4. Kdo dál vrhne nafouknutým igelitovým pytlíkem ( jako vrh koulí ). Kdo dál dofouká ping-pongový míček. Kdo dál hodí brčkem ( jako oštěpem ). Komu dál uletí vlaštovka z novin.

Odhady - Odhad vzdálenosti ( ke stromu, keři, patníku,... ) Odhad 1 metru provázku ( udělat uzel a přeměřit ). Odhad jedné minuty ( měřit na stopkách ). Odhad jednoho litru vody v kbelíku.

Srážení plechovek - plechovky postavíme do pyramidy ( 5, 4, 3, 2, 1 ). Srážíme buď na jeden pokus nebo na dva či tři, od vyznačené vzdálenosti.

Srážení plechovky - Na pařez se umístí plechovka ( nebo plastová láhev ), soutěžící vezme provaz s připevněným kamenem a snaží se ji krouživým pohybem srazit. Hraje se na čas.

Papírové závody - soutěží dvě družstva. První závodníci mají list novin nebo čtvrtku a mohou šlapat jen na ten list. Pak ho předají dalšímu závodníku.

Hledaná - v okolí hřiště se schová věc ( čepice, bunda,..), soutěžící ji hledají. Kdo ji najde, pošeptá vedoucímu, kde je. Poslední kdo ji najde, prohrává.

Zavěšená krabice - Na větev se pověsí krabice. Vedoucí ji rozhoupe a soutěžící se do ní trefuje třemi míčky. Vítězí ten, kdo má nejvíce zásahů.

Papírové koule - Každý si zhotoví z novin papírovou kouli. Družstva stojí proti sobě v určité vzdálenosti. Jdou proti sobě. Kdo je strefen, vypadává ze hry. Vítězí družstvo kterému zbude víc hráčů.

Omotávaná - Jsou zapotřebí dvě stejná klubka provazů či toaletních papírů. Dvě družstva omotávají určeného hráče. kdo je první hotov, ten vyhrává.

Odmotávaná - obdoba hry omotávaná - s tím, že hráči odmotávají a navíjejí provaz do klubka.

Pahorek - V čase půl hodiny postavit co největší pyramidu z kamenů. Lze určit velikost největšího kamene.

Převážení vody na trakaři - kbelíky, kelímek pro každé družstvo, hodinky metr, nejméně 6 dětí ( 2 družstva ) - na startovní čáru umístíme kbelík s vodou. Po odstartování položí 3. hráč na záda "trakaři" kelímek s vodou a jedou k čáře s prázdným kbelíkem. Třetí hráč kelímek vylije a utíkají zpět pro vodu. ..........Vyhrává družstvo, které má víc vody v kbelíku. Domluvit pravidla, když spadne kelímek.

Plivání vody - ( 2 skupiny ) - Po startu si dítě nabere co nejvíc vody do úst a běží s plnou pusou k cíli. Tam vyplivne obsah pusyy do prázdného kbelíku. Co nejrychleji se vrátí a běží další dítě. Skupina, která je první vystřídaná, vykřikne - stop!! Vedoucí pak změří výšku vody.

Vodbal - prázdné skleněné láhve, pingpongové míčky, prázdné nádoby od jaru. Na hrdlo každé skleněné láhve posadíme míček. Nádoby od jaru naplníme vodou. Úkolem je sestřelit proudem vody míček z láhve. Kolo končí, když spadne míček nebo dojde voda v láhvi.

Zvířátka - jednomu z dětí připevníme na záda jeméno zvířete ( např. kočka , pes,.. ) : Dítě se musí ptát, aby zjistilo, co je za zvířátko ( mám dvě nohy? Žiju na dvoře? ...) Ostatní smí odpovídat pouze ano - ne. Obměna: děti utvoří dvojice - jedno se zvířetem. Dítě bez zvířete se musí pokusit svému partnerovi vysvětlit, co má na zádech - nesmí při tom ale mluvit.

Zvířátka ve tmě - na čtvrtky namalujeme zvířátka - každé dvakrát. Čtvrtky zamícháme a každé dítě si jednu vytáhne. Zhasneme a v nastalé tmě i mitují děti hlasy svých zvířátek ( chrochtají, mňoukají, kvákají, .... ) Vydají se hledat svého dvojníka. Páry, které se našly se posadí ke svému vedoucímu.

Skákadlo - dvě prostěradla, lehké předměty ( míče, balonky, polštáře, plyšáky,...). Hrajeme se dvěma prostěradly. Na okrajích je drží vždy stejný počet dětí. Cílem hry je přesunout pohyby vzhůru a dolů předměty z jednoho prostěradla do druhého.

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

Zzdenka 10. 7. 2010, 15:35
Příští týden nám přibude neteřinka, díky za tipy. (Y) (Y) (Y) (Y) |:o) |:o) |:o) (clamp) (clamp) (clamp)
muchomurka8 11. 7. 2010, 8:09
@Zzdenka Tak snad se děti pobaví a vy budete mít chvilku klid :-$ na odpočinek. Krásný den.

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie