Zobrazit přihlášovací formulář

Varovné stravovací návyky

  • Publikováno:
Varovné stravovací návyky

Varovná znamení někdy nejsou dost. Často se potřebujeme ráno postavit na váhu a zjistit, že vážíme o třicet kilo více, než v našich nejlepších letech, abychom se zamysleli nad tím, jak vlastně žijeme. A proto by každý z nás měl apelovat sám na sebe a všímat si těch méně nápadných, ale přesto alarmujících znamení, že se řítíme do propasti zanedbání těla, ze které se nám jen těžko poleze zpátky nahoru. Jaká znamení to jsou?

Tmavá moč. Všichni tak nějak víme, že bez správné hydratace se svým tělem neuděláme zhola nic. A to, že hlad je převlečená žízeň, se neříká jen tak pro nic za nic. Když pijeme málo, naše moč se stává koncentrovanější, a tím samozřejmě i tmavší. A pokud je to pro nás normální stav, rozhodně nepijeme dost vody na to, abychom si nesabotovali jakýkoliv cvičební nebo dietní plán. Pro správnou funkci svalů i celého těla prostě potřebujeme dostatek vody. Tečka. Nedá se to obejít, nedá se to vynechat, musíme se s tím naučit žít. A vypít jeden litr vody na každých 25 kilogramů naší hmotnosti denně.

Přeskakujeme snídani. Někteří lidé ráno prostě nemají hlad, to je fakt. A každý by měl poslouchat své tělo, dělat, co je přirozené, včetně stravovacích návyků. Ať už nám vyhovuje hladovění, přerušovaný půst nebo striktní a pravidelná dieta, snídaně je jídlo, které by nás mělo zásobit bílkovinami a vlákninou (tu především), stejně tak si na snídani můžeme „dovolit“ nějaké ty sacharidy. Pokud nejsme zrovna snídaňové typy, jistě oceníme fenomény smoothies nebo jiných jídel, které nám dodají živiny za minimální snahy je do sebe dostat.

Neustále kontrolujeme ledničku. Ačkoliv víme, že se tam od naší poslední návštěvy nic nového neudálo. Neklid, nuda, špatná nálada... ale hlavně ta nuda nás nutí „svačit“ více, než je zdrávo. Musíme si najít způsob, jak se zabavit, ale především, jak rozeznat skutečný hlad od situace, kdy si dáváme něco na zub jenom proto, že se nudíme nebo jsme ve stresu.

I ráno jsme unavení. Stejně, jako je hydratace alfou a omegou správného fungování našeho těla, je ve stejné kategorii také kvalitní spánek. Špatný spánek může za neuvěřitelnou spoustu zdravotních potíží a patří mezi ně i nabírání váhy. Nekvalitní spánek mění naši reakci na inzulin, máe sklony se přejídat a bažit po nezdravých potravinách.

  • Jak si zajistit kvalitní spánek? K nejzákladnějším opatřením patří nepochybně rutina. Chodit spát a vstávat přibližně ve stejnou dobu (i o víkendech) je sice pro mnoho z nás naprosto nepředstavitelné, ale jakmile se to naučme, náš život bude o poznání jednodušší a kvalitnější. Od metabolismu po vylučování. Dalším z faktorů je přizpůsobit kvalitnímu spánku prostředí, ve kterém spíme, tedy vyloučit zdroje modrého světla alespoň hodinu před plánovaným spánkem, snížit v místnosti teplotu na zhruba 20 stupňů Celsia, zajistit si co nejtemnější tmu a ticho a jít spát nezatíženi rušivými elementy okolí.           

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku