Zobrazit přihlášovací formulář

Smoothie napěchované hořčíkem

  • Publikováno:
Smoothie napěchované hořčíkem

Je pořád těžší a těžší do sebe dostat během dne všechno, co tělo potřebuje. Často zápasíme i s obyčejnou vodou, natož s minerály a stopovými prvky. A konkrétně z nedostatku hořčíku se stalo něco jako světová epidemie. Právě kvůli nedostatku hořčíku můžeme trpět nespavostí, svalovým napětím, podrážděností, úzkostmi, špatným trávením... no řekněte sami, nestálo by za to mít ho dostatek?

Hořčík je jeden z nezbytných minerálů, které naše tělo potřebuje k tomu... aby fungovalo tak, jak má. Hořčík pak má speciální vliv na naši psychiku, srdeční činnost, pohybový aparát, nervovou soustavu a tak dále. Všechno o tom, jak hořčík pomáhá a jak jeho nedostatek škodí, si můžete přečíst tady.

Dneska si ale představíme recept na smoothie, které je nejen zdravé díky vitamínům, ale také díky speciálně vysokému obsahu hořčíku. Jeho zvýšenou potřebu mají těhotné a kojící ženy, diabetici, sportovci, všichni, kdo jsou pod velkou psychickou zátěží, ale také ti, kdo trpí téměř jakoukoliv nemocí. Takže – tím jsme pokryli skoro veškeré obyvatelstvo, že?

Jak poznáte, že nemáte dostatek hořčíku?

  • Máte potíže se spánkem, trpíte nespavostí
  • Jste podráždění i zdánlivě bez příčiny
  • Jste přecitlivělí na zvuky
  • Cítíte se úzkostní, neklidní, depresivní
  • Trpíte svalovými křečemi
  • Máte špatné zažívání
  • ...a tak dále.

Smoothie – proč a jak

Smoothie je velmi populární metoda „stravování“. V tekuté a převážně chutné podobě totiž do sebe dostaneme mnohem více užitečných živin, než kdybychom je jedli nebo je připravovali jinak, jednotlivě. A upřímně, do čehokoliv dáte banán, máte celkem jistotu, že to bude dobré.

Ingredience:

  • Jeden banán.
  • Vleká hrst čerstvého kadeřávku nebo baby špenátu. Ale pozor: Čerstvému špenátu, stejně jako rebarboře, by se měli vyhnout lidé, kteří trpí onemocněním ledvin. Proč? Můžete si přečíst tady.
  • Lžička raw kakaového prášku.
  • Lžička medu nebo agávového sirupu.
  • Zalijte neslazeným mandlovým mlékem.

+ Jedna odměrka proteinového prášku, pokud chcete dodat extra živiny.

Všechny zmíněné ingredience obsahují velké množství hořčíku – listová zelenina, banány, kakao, mandle. Tento drink by vám měl pokrýt něco přes polovinu doporučené denní dávky hořčíku. Pokud budete chtít hořčík konzumovat co nejvíce i v dalších potravinách, dejte si dýňová semínka, luštěniny, lososa, kešu ořechy, avokádo, tofu nebo tmavou čokoládu.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku

vycky333 ID 605555
26.9.2018, 17:38
Já smoothie miluju a když mám čas, dělám si ho pravidelně k snídani. Tohle vypadá jako chutný recept, určitě vyzkouším.