Chcete konzumovat méně kalorií? Těchto deset věcí už tedy nekupujte Jídlo

Je jednoduché sem tam něco přihodit do košíku, protože jsme prostě zvyklí mít to doma. Ať už jsme si vzali takový zvyk z domu, nebo jsme si ho vypěstovali sami, často je pocit „tohle být doma prostě musí“ jedním z důvodů toho, proč se nám ne a ne daří shodit těch pár deka, která nás už tak dlouho štvou (dobře, možná i nějaké to kilo). Které věci nekupovat nebo je aspoň trošku jinak využívat?

Mražené a chlazené hotovky. Především teda ty mražené. I když jednou za čas nás můžou zachránit od smrti hladem, konzumovat je pravidelně je risk. A jsme zase u obsahu soli a tentokrát často i kalorií. Pokud můžete, vyhněte se jim.

Nachos. Vypadají zdravěji než obyčejné brambůrky, že? Nejsou tolik mastné, to je pravda. Ale mnoho z nich, co se obsahu soli a sodíku týče, si s brambůrkami nezadá. A v tom je přesně jejich nebezpečí, tu trochu tuku navíc nějak zpracujeme, ale nadměrná konzumace soli, to je pro naše tělo velký záběr. Pokud po něčem takovém prahnete, vytvořte si takovou pochoutku sami doma. Kupte si pita chléb nebo tortily, nakrájejte, pokapejte olivovým olejem a kořením podle chuti, a upečte.

Granola, müsli. Ano, vypadá to zdravě, ano, obsahuje to spoustu vlákniny. Ale také spoustu cukru a potenciálně i olejů. Lepší je müsli konzumovat míchat s jinými druhy cereálií, snížit tak sladkost a přidat na výživové hodnotě. Nebo je možné müsli používat jako doplněk třeba jogurtů, tvarohů a podobně. Pokud máte rádi sladké a křupavé, bude stačit si dát třeba jen jednu lžičku do jogurtu.

Energetické tyčinky, flapjacky. Tady platí, že bychom měli velmi pečlivě číst etikety. Protože někde najdeme zbytečně moc kalorií, cukru, nezdravých olejů a tak dále. Čím přírodnější ingredience, tím lepší.

Oříškové směsi. Znáte ty pytlíčky, které jsme si často kupovali třeba do kina? Směs oříšků a sušeného ovoce? Pokud nemáte extra pevnou vůli, raději se jim vyhněte. Obojí je sice velmi zdravé, ale sušené ovoce je nabité cukrem, oříšky zase tukem, často jsou přítomné konzervační soli a tak dále. Pokud takové směsi milujete, raději si je udělejte sami a klidně si dejte místo toho třeba popcorn.

Balené uzeniny a hotové maso. Kalorie jsou jedna věc, to, že nás šidí vodou, druhá, a enormní obsah soli třetí. Nic z toho nepotřebujeme, když chceme z masa především bílkoviny. Bohužel, domácí přípravu masa nic nenahradí.

Jogurty s ovocnou složkou na dně. Vypadají lákavě, že ano? A jsou vynikající. Jenomže... potřebují mnohem více konzervantů k tomu aby vypadaly a chutnaly tak, jak vypadají a chutnají. Mnohem lepší variantou je (například řecký) bílý jogurt s přidaným vlastním ovocem. Ale to asi všichni víme. Cukrová bomba, která nám na dně tak chutná kazí skoro všechny benefity, které bychom z konzumace zdravého jogurtu mohli mít.

Polévky a jídla v konzervách. Sůl a sodík posté. Opět je třeba pečlivě číst etikety a pamatovat si, že podle WHO by člověk měl zkonzumovat maximálně dva gramy sodíku, tedy něco okolo čtyř a půl gramu soli denně.

Bílá rýže. A vůbec, všechno bílé – co můžeme, měli bychom kupovat celozrnné. Jenom přidaná vláknina nám může vykompenzovat kalorické hodnoty, které jsou jinak poměrně „prázdné“.

Sladkosti, sušenky, čokoláda. Samozřejmě, že i na ně musela dojít řeč. Protože... kromě uspokojení našich chutí nám prostě neprokazují žádnou službu. Pokud potřebujeme, můžeme své chutě, když už teda na ně přijde, uspokojit čokoládou s obsahem kakaa 70 a více procent.           

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt