Dopřáváte dětem hranolky? Snižujete jim IQ! Zdraví

I když dnešní uspěchaná doba domácímu vaření během pracovních dní příliš nepřeje, těm nejmenším byste jídlo z fast foodů servírovat rozhodně neměli. Provedené výzkumy totiž jasně potvrdily, že s množství jídla nasáklého olejem, přímo úměrně klesá inteligenční kvocient.

Smažené hranolky, kuřecí nugetky, hamburgery… Tyto pokrmy patří u dětí k nejoblíbenějším. Jsou součástí populárních dětských menu nejen v provozovnách rychlého občerstvení, ale i v řadě restaurací. Jenže právě tyhle „dobroty“ mají prokazatelně neblahý vliv na lidský mozek. Jejich konzumace v raném věku výrazně ovlivňuje psychický rozvoj dětí, jejich poznávací schopnosti i celkový vývoj.

Domácí strava vyhrává

I když se o důležitosti čerstvě připravovaných pokrmů stále častěji mluví a píše, v řadě domácností ve všední dny stále vyhrává jídlo na objednávku, které kurýr doručí až na práh bytu. Dovozovou službu začali nabízet dokonce už i oba nejpopulárnější fast foody. Výsledky ve Skotsku provedeného výzkumu, který se zabýval stravováním čtyř tisíc dětí ve věku do čtyř let, jsou ale varováním, které bychom rozhodně neměli přehlížet. Jasně totiž prokázal, že s nadměrnou konzumací tuků a cukrů se snižuje výkon jejich mozku.

Inteligenční kvocient sledovaných dětí klesal v závislosti na tom, jaké množství nevhodných tuků v potravě přijaly. Za zmínku určitě stojí i fakt, že ty, které naopak pravidelně konzumovaly stravu bohatou na živiny a vitamíny, měly o několik bodů vyšší IQ než jejich vrstevníci. Podobně dopadly i studie prováděné v Americe či v Austrálii.

Pozor, čím krmíte batolata

Právě v období do tří let věku dítěte byste měli pečlivě vybírat, co dětem na talíři servírujete. Strava je totiž alfou a omegou správného vývoje dětského organizmu. Její vliv na mozek, který roste asi do pěti let, je nepopiratelný. Měla by proto být pestrá, bohatá na vitaminy, minerální látky a stopové prvky, zejména vápník, fluor, železo, zinek a fosfor. A také lehce stravitelná.

V batolecím věku by děti měly dostávat pět čerstvých jídel denně po menších porcích. Chybět by nemělo libové maso, ryby, vhodné přílohy, mléko a mléčné výrobky, zelenina, ovoce, ale i pečivo. Polotovary, pokrmy s vysokým obsahem cukru a samozřejmě i na přepáleném tuku často smažená jídla z fast foodu, by naopak měly být tabu.

 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt

© 2004-2021 CZECH NEWS CENTER a.s.