Zobrazit přihlášovací formulář

Jak nepřibrat na home office: Výživář Petr Havlíček radí, čeho se vyvarovat

  • Publikováno:
Jak nepřibrat na home office: Výživář Petr Havlíček radí, čeho se vyvarovat

Stres posledních měsíců se podepisuje nejen na naší psychice, ale bohužel často i na naší postavě. Není totiž vůbec jednoduché zvládat najednou roli učitele, kuchaře, uklizečky a k tomu ještě odevzdávat vlastní práci a zúčastňovat se online porad. A k tomu ještě uklidňovat podrážděného partnera. Není proto divu, že často saháme po lahvi vína, něčem sladkém, v jídle se odbýváme. Výživový specialista Petr Havlíček má pro vás tři zásadní rady, jak si udržet zdravý a pozitivní přístup.

V dalším díle pořadu Rozum v troubě se tentokrát Petr Havlíček věnuje aktuálnímu tématu, a to jak na home office nepřibrat. Jeho rady, které snadno zařadíte do svého každodenního životního stylu, vám pomohou udržet si svou dosavadní váhu.

Současná situace, v níž jsme nuceni zvládat hned několik rolí najednou, je o velké psychické zátěži. Toto období doprovází celá řada negativních emocí, chybí nám sociální kontakty, kulturní vyžití, sportovní vybití, s partnerem i dětmi si navzájem lezeme na nervy, jenže utéct nemáme kam.

„Bohužel, v tento moment jediné, co pomůže spoustě lidí zlepšit náladu a aspoň na chvilku se přenést do lepšího emočního stavu, je alkohol a jídlo. A řekněme si zcela upřímně, rozhodně nejde o jídlo, které je správně připravené, ze správných surovin a živinově plnohodnotné ,“ říká Petr Havlíček. Nejčastěji jde bohužel o jídlo rychlé, chuťově výrazné, plné tuků nebo cukrů. Zkrátka o ultra průmyslově zpracované potraviny, které jsou nabité látkami, jež jim dodávají chuť, vůni, barvu, trvanlivost, ale bohužel zároveň mají vliv na naše zdraví.

„Stejně tak v těchto situacích láká ke konzumaci i alkohol. Bohužel, ne vždy to skončí u jedné skleničky s partnerem, často jde rovnou o celou láhev, někdy i dvě,“ dodává Petr Havlíček. Alkohol v krvi totiž krátkodobě navodí pocit, že můžete všechny starosti hodit za hlavu a v klidu pak usnout. Jenže opak je pravdou. I malá dávka alkoholu totiž negativně ovlivňuje kvalitu spánku a narušuje průběh REM fáze, což se projevuje tím, že se pak cítíte méně odpočatí.

Praktické rady Petra Havlíčka, jak si udržet zdravý a pozitivní přístup

1. Nastavte si režim a jídlo začněte plánovat

Váš den tak dostane řád a plánováním jídla předejte tomu, že sáhnete po nekvalitních potravinách. „On je ten režim velmi příjemný, jelikož nám dává i základní jistotu, kdy víme, že teď máme čas k jídlu, ale teď je zase čas k dílu," říká Petr Havlíček.

2. Zařaďte pohybové aktivity

Přestaňte se vymlouvat, že na to nemáte čas. Tahle doba paradoxně fyzickým aktivitám přeje o něco více, než když chodíte do práce. V rámci home office jste totiž schopni si ji do denního programu naplánovat. „O tom, že celá řada z nás toto období využívá pro pohyb venku, svědčí i plné parky a lesy,“ dodává Petr Havlíček.

3. Nepodceňujte sílu spánku

Dostatek spánku je důležitý, musí ale být kvalitní. Zapomeňte proto na skleničku na dobrou noc. Alkohol totiž spánek výrazně naruší. „Narušený spánek je zodpovědný nejen za to, že se tzv. zapínají geny způsobující nárůst váhy, ale také za to, že se mění chutě k jídlu, člověk má větší potřebu jídla, blbější náladu, klesá schopnost soustředit se a přemýšlet, čím zákonitě klesá i produktivita. To vše má za důsledek, že se v tom člověk začíná plácat, nestíhá, vše řeší nahodile,“ zakončuje Havlíček.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku