Zobrazit přihlášovací formulář

Pocit plného břicha i po pár soustech?

  • Publikováno:
Pocit plného břicha i po pár soustech?

Zažívání máme každý jiné, ale všichni se snažíme mít ho co nejefektivnější. Nikdo se nechce už po pár soustech cítit jako nafouknutý balón. Pokud máte vypozorováno, jaká jídla nebo potraviny vám tento pocit způsobují, neexistuje lepší rada, než abyste se jim vyhnuli. Ale jednou za čas se vyskytne situace, kdy se prostě jídlu nevyhnete. S blížícími se Vánoci je jedna taková doslova za dveřmi. Máme pro vás pár tipů na potraviny, které vám pomůžou k plochému bříšku dříve, než byste čekali!

Máta

Pro své zažívání můžete udělat jen málo lepších věcí, než popíjet mátový čaj před, během i po kvalitativně i kvantitativně vydatných gurmánských prožitcích. Máta působí na zažívací trakt uklidňujícím způsobem, relaxuje ho a například zabraňuje zadržování plynů i vody.

Ovesné vločky

Pokud například mezi svátky cestujete za rodinou, jíte nepravidelně, ale o to vydatněji a ve větších dávkách, můžete trpět dlouhodobějšími zažívacími potížemi a bolestmi břicha. Ovesné vločky jsou bohatým zdrojem vlákniny, která je nezbytná k dobrému fungování zažívání. Zkuste je během náročnějších období v roce zařadit jako snídaně.

Petržel

Petrželová nať působí diureticky, močopudně, je tedy ideální, pokud zadržujete vodu. Navíc obsahuje vitamin K nutný pro sílu kostí, a vitamin C, který je nezbytný pro naši imunitu. Dopřejte si velkou dávku petrželky do polévky, salátu nebo ji přihoďte do detoxikačního smoothie.

Fenykl

Respektive fenyklová semínka. Když si jich dáte alespoň trošku po jídle, významně snížíte riziko nadýmání, urychlíte si trávení a simulujete produkci žluči, takže vám rychleji vytráví. Stejně dobře vám poslouží pití fenyklového čaje.

Banány

Sousta svátečních jídel obsahuje hodně sodíku, jeho zvýšená hladina v těle způsobuje zadržování vody a nadýmání. Draslík přítomný v banánech toto nadýmání tlumí, stejně tak, když si dáte během dne banán, nebudete tolik zadržovat vodu. Banány jsou také ideální potravina ráno po bujarém večírku, pomůžou vám obnovit hladinu minerálů v těle a zklidní podrážděný žaludek.

Jogurt

Živé kultury v poctivém jogurtu prostě působí na zažívání jako zázrak. Pokud máte akutní problémy s nadýmáním, pocitem plného břicha nebo nedostatečným vyprázdněním, probatika v bílých jogurtech pomůžou zaručeně. Vyhněte se ale slazeným nebo light variantám, tady je třeba poctivého kusu.

Voda

I když se zdá nepravděpodobné, že při zadržování vody jí ve skutečnosti potřebujete víc, je to tak. Nadměrnou konzumací soli a sodíku v jídlech dochází ke zvýšené potřebě vody, proto ji tělo zadržuje – jakmile jí dostane víc, nebude mít důvod si ji nechávat „do zásoby“.

Zázvor

Podobně jako máta, také zázvor zklidňuje a relaxuje zažívací trakt. Tím dochází ke snadnější průchodnosti pevných i plynných látek, takže zázvorový čaj z čerstvého zázvoru, ale i žvýkání kandovaného, pomáhá při obtížích trávicího ústrojí.

…snídaně je vždycky dobrý nápad

I když rána po svátcích jídla bývají krušná a vynechání snídaně se může zdát jako dobrý nápad, není. Teprve až s přísunem dalšího jídla se po spánku nastartuje zažívání a peristaltika. Zkuste ale zvolit lehčí nebo lépe stravitelnou snídani. Ideálními potravinami jsou rajčata, špenát a celozrnné pečivo nebo vločky.

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku