Zobrazit přihlášovací formulář

Jednodenní plán pro ploché bříško

  • Publikováno:
Jednodenní plán pro ploché bříško

Je to nouzové řešení. Ale čeká vás akce, na které si chcete a potřebujete připadat doopravdy dobře? Nic nezkazí dobrou náladu z pěkného oblečení tak, jako pocit plného a nafouknutého břicha. Známe to asi všichni, většinou za něj můžou naše ne zrovna ideální stravovací návyky, nedostatek vlákniny nebo třeba i konkrétní potraviny, které nám nedělají nejlíp, ale přesto je z jídelníčku nevyřadíme. Jak si jednorázově pomoct od pocitu nafouknutého břicha?

Může se stát, že nevyšlo nic z toho, co jste si předsevzali, a do velké události, jako je svatba, oslava, dovolená, máte prostě jen jeden den. A vaše bříško není tak ploché, jak jste doufala. Chcete se cítit dobře? Zkuste se jeden den držet následujícího jídelníčku.

Ovšem pozor – toto není dlouhodobý dietní plán, porušuje spoustu pravidel zdravého stravování, efekt je vyloženě jednorázový.

Základem je samozřejmě jíst málo, vyloženě jen na pokrytí bazálního metabolismu. Další klíčovou věcí je nejíst potraviny, které pocit nafouknutého břicha způsobují, ale naopak takové, které pomáhají s trávením a nadýmáním. Důležitá je také forma, v jaké budeme jídlo konzumovat, kromě jiného se snažíme také zabránit tomu, abychom polykali zbytečný vzduch. Jak tedy na to?

Snídaně. Toto by rozhodně nemělo být součástí ničí stravovací rutiny, ale pokud ráno nemáte vyloženě hlad, snídani přeskočte. Rozhodně ale vypijte a průběžně pijte vodu s citrónem, a to až do doby, než dostanete hlad. Je jedno, v kolik hodin to bude, ale dejte si oběd. Vody s citrónem byste měli vypít alespoň litr za dopoledne.

Oběd. Jelikož se snažíme eliminovat vše, co by mohlo způsobit pocit nafouknutého břicha, ideální je oběd v podobě smoothie. Udělejte si koktejl o složení:

  • 2 hrnky kadeřávku
  • 1 jablko
  • 1 banán
  • Šťáva z poloviny limetky
  • Lžička konopných nebo chia semínek
  • 3 hrnky vody

Všechno dohromady rozmixujte a pijte alespoň v průběhu dvaceti minut, ne najednou. Abyste získali větší pocit sytosti, pijte smoothie brčkem a ideálně tak dlouho, jako byste jedli oběd.

Večeře. Ačkoliv vynechávat z jídelníčku polysacharidy je cesta do dietních pekel, dnes není čas na laborování s vyvážením stravy. Dnes není čas na pečivo ani přílohy, které by mohly zapříčinit nežádoucí efekt nafouknutého bříška. Udělejte si zelený salát, přidejte oblíbenou zeleninu (ale ideálně nic, co má slupku, jako jsou například rajčata nebo paprika – slupky mohou způsobovat nadýmání), například okurku, mrkev nebo řapíkatý celer. Celý den jsme zanedbávali proteiny a není pro ně vhodnější doba než večer. Proto přidejte do salátu lososa nebo kuřecí prso, ale obojí upravené bez tuku.                

Pitný režim. Při požadavku na ploché bříško musíme žaludek trošku oklamat. Pijte přes den tolik vody, kolik snesete, ideálně alespoň 3 litry. Nepijte kávu nebo zelený čaj, obojí urychluje metabolismus, a měli byste tak větší hlad (a tedy i pokušení zobnout si něco „mimo jídelníček“).

Druhý den budete odměněni pocitem plochého bříška. Tento dietní jednodenní plán ovšem používejte pouze v nevyhnutelných případech! Máme sice zachován poměr živin a vitamínů, které tělo potřebuje ke zdravému fungování, ale rozhodně ne dlouhodobě.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku