Stárne vaše kůže rychleji než vy? Móda a krása

Už se vám někdy stalo, že jste se podívali do zrcadla a připadalo vám, že vypadáte od včerejška starší o léta? To se občas stane každému, zvlášť po ne zrovna vydatné noci. Jestli ale máte pocit, že vaše pleť stárne rychleji, než by měla, možná je načase se zamyslet. Všechno, co jíme, děláme i jak se cítíme, má přímý vliv na to, jak vypadáme, a viníka předčasného stárnutí kůže lze často identifikovat mezi nezdravými návyky. Přinášíme vám 5 nejčastějších příčin, proč vaše pleť vypadá starší než vy. A samozřejmě i to, jak s nimi bojovat.

Přehnaný stres. Stres je přirozená součást života, ale spotřebovává našemu tělu velké množství živin, které často neumíme adekvátně doplňovat. Mezi nejčastěji chybějícími látkami jsou hořčík a vitamin C, které jsou nutné pro produkci stresových hormonů, jako jsou kortizol, adrenalin a noradrenalin. Ty vám zajistí zvládání situací, ale jejich produkce, odbourávání a následky jsou pro tělo maximálně vyčerpávající. Jenomže hořčík a vitamin C jsou důležité taky pro syntézu kolagenu, který je nezbytný pro elasticitu kůže.

  • Řešení: Pokud bojujete se stresem, první, co svému tělu můžete dopřát, je dostatek živin. Jestliže cítíte, že jste pod neustálým tlakem, vsaďte na doplňky stravy. Měli byste přijímat denně alespoň 1000 – 2000 mg vitaminu C, 400 mg hořčíku a ideálně také B komplex, pro energii a regeneraci.

Divoké hormony. Pokud se potýkáte s výrazným premenstruačním syndromem (PMS), menopauzou nebo máte diagnózu hormonálního charakteru, velmi často vás určitě přepadají chutě na sladké. Jednoduché rafinované cukry jsou instantním zdrojem energie a dobré nálady, ale také spouštěči nerovnoměrných vln hormonu inzulínu. To může rozdráždit v těle zánětlivá ložiska a produkovat enzymy, které vedou k rozpadu kolagenu a elastinu. To může vést k větší tvorbě vrásek. Navíc můžou takové stravovací návyky nepříznivě ovlivňovat hladiny estrogenu a testosteronu v těle.

  • Řešení: Pokud chcete obnovit hormonální balanc ve svém těle, měli byste se vzdát co nejvíce přidaných cukrů a škrobů. Pokud chcete zářivou a pevnou kůži, zkuste si najít něco, co vám udělá v období hormonálních výkyvů tolik radosti a tak rychle, jako třeba půlka čokolády. Pusťte si oblíbenou písničku a klidně si na ni zatančete. Budete překvapeni, jak rychle chuť na sladké zmizí.    

Málo odpočinku, nekvalitní spánek. Buněčná regenerace a obnova probíhá především ve spánku. Když je ho nedostatek nebo není dostatečně hluboký, může se mimo jiné i celý proces buněčné regenerace narušit. Co ale víc – může se zvýšit produkce ghrelinu, „hormonu apetitu“. Pokud spíte méně než šest a půl hodiny, produkce ghrelinu se zvyšuje a vy se budete probouzet hladovější, zároveň budete mít přes den větší chuť na sladké.

  • Řešení: Jak si zajistit ničím nerušený a kvalitní spánek, to je docela otázka sebekázně. Zkuste si ale alespoň zařadit desetiminutové uklidnění mysli v tichu, tmě a klidu, a dejte si večer dávku hořčíku. Ten vám pomůže uklidnit nervy a relaxovat svaly, bude se vám usínat mnohem snadněji.

Sklenička navíc. Je třeba vědět, že alkohol tělo dehydruje, vyčerpává zásoby vitaminů skupiny B a hořčík, což jsou všechno elementy, které nutně potřebujeme pro zdravé fungování, dobrý spánek (alkohol interferuje s neurotransmiterem GABA, kyselinou gama-aminomáselnou, která je zodpovědná za uvolňování svalového napětí), boj se stresem, a tím i regeneraci kůže.

  • Řešení: Ideální je zůstat při večeru venku u dvou drinků (ať už skleniček vína, koktejlů nebo panáků) a proložit je alespoň půl litrem vody. Před spaním po prohýřené noci si dejte B komplex a hořčík, pomůžou vám relaxovat svaly a metabolizovat alkohol.

Vyhýbání se tukům. Samozřejmě, stravování s vysokým obsahem tuků není pro tělo dobré, ale pokud je vaše pleť suchá a šupinatá a vy se tukům vyhýbáte, může tady být spojitost. Buněčné membrány, včetně těch na kožních buňkách, jsou tvořeny také lipidy, tedy tuky. A to zejména těmi esenciálními, které naše tělo potřebuje přijímat v potravě.

Řešení: Živočišným tukům se klidně v rámci diety dále vyhýbejte. Ale úplně bez tuků se tělo neobejde. Zkuste zařadit do své stravovací rutiny kokosový olej, který výborně ochutí například koktejl, smoothie nebo ovesnou kaši, chia, konopná nebo lněná semínka.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Osobní údaje | Kontakt

© 2004-2021 CZECH NEWS CENTER a.s.