Zobrazit přihlášovací formulář

Co udělat pro lepší pondělní náladu?

  • Publikováno:
Co udělat pro lepší pondělní náladu?

„Nesnáším pondělí.“ Tohle není jen hláška oblíbené komiksové postavičky, ale smutná realita každého člověka, pokud zrovna nejste student na prázdninách. Pondělky jsou k vytouženému pátku nejdál, jak jen mohou být, proto nás dost mrzutá nálada přepadá pravidelně už v neděli večer. Jak si zlepšit nejen pondělí, ale každý den? Máme pro vás pár maličkostí, které můžou významně ovlivnit nejen náladu, ale také energii.

Je jedno, jestli chodíte do práce, staráte se o děti nebo studujete. Rozdíly mezi víkendem a pracovním týdnem jsou všude. Zatímco v pátky prožíváme euforii ze změny k lepšímu, pondělky bývají přesným opakem. Ale od toho jsme dospělí, abychom předvídali a přijali. A taky se připravili, nemyslíte?

Ujistěte se, že se dost a dobře vyspíte. Když už nikdy jindy, tak alespoň z neděle na pondělí. Hodina sem, hodina tam se nemusí jevit jako zásadní problém, ale opak je pravdou. Sami víte, jaká je pro vás ideální doba spánku. Málo i moc spánku s sebou nesou potenciál zdravotních komplikací, jako jsou problémy s krevním tlakem, bolesti hlavy a zad nebo zhoršení jakýchkoliv už existujících potíží. A od toho je jenom krůček k vypěstování špatné nálady nebo dokonce psychických potíží. A jaká je nejvhodnější délka spánku? Zdaleka ne pro každého je doporučovaných osm hodin. Dospělý člověk by se měl pohybovat v rozmezí šesti až devíti hodin, každému, jak vyhovuje.

Domácí mazlíček je k nezaplacení. Máte psa? Kočku? Králíka, činčilu? Cokoliv chlupatého, hebkého, oddaného a přítulného (a vy víte, jak to myslíme) vám může jenom prospět. Strávit ranních pět minut mazlením se s domácím zvířátkem je vyložený balzám na nervy. A to zdaleka ne jen laickým okem! Už dlouho je prokázáno, že zvířata v domácnosti snižují hladinu stresu všech ostatních členů.

Jděte ven nebo přineste ven dovnitř. Kancelář? Doma s dětmi? Televize, počítač, kniha, papíry? Pokud to jen trošku jde, jděte se projít, nastavte tvář slunci a nechte tělo vyprodukovat nějaký ten vitamin D a endorfiny. Nejde to? Doopravdy ne? A máte ve své blízkosti živé květiny? Pokud ne, dopřejte si je. A ještě jedna věc. Zkuste barevné světlo. Pořiďte si na lampičku filtr a nechte na sebe působit barvy:

  • Oranžová: Podporuje myšlení i sebevědomí
  • Tmavě modrá: podporuje efektivitu
  • Zelená: Působí pozitivně na zdraví, podporuje hojení a psychickou pohodu
  • Světle modrá: Navozuje pocit klidu a napomáhá klidné komunikaci
  • Žlutá: Zostřuje smysly, bystrost, ponouká inteligenci a dobrý úsudek

Rozpohybujte se. Říká se, že sezení je nové kouření. A že škodí úplně stejně. Přitom stačí tak málo. Ať už máte sedavé zaměstnání nebo se k pohybu doma nedostanete, zkuste jednou za čas udělat pár dřepů nebo si „zaběhat“ na místě, klidně vedle pracovního stolu. Zrychlíte krevní oběh a tedy i distribuci živin a kyslíku po těle. I kdybyste měli jen během pracovního hovoru chodit. Stojí to za to.    

Dejte si čokoládu. Jestli potřebujete výmluvu, proč si dopřát čokoládovou tyčinku, máme jich hned několik. Kvalitní tmavá čokoláda obsahuje spousty prospěšných antioxidantů, ale konzumace čokolády sama o sobě zvyšuje hladinu dopaminu. Nejste úplně největší fanoušek čokolády? Tyto potraviny mají podobný efekt:

  • Ryby
  • Vajíčka
  • Jablka
  • Kapusta
  • Červená řepa
  • Banány
  • Jahody
  • Maliny
  • Borůvky
  • Zelený čaj  

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku