Zobrazit přihlášovací formulář

Jak se bezpečně zbavit poporodní nadváhy

  • Publikováno:
Jak se bezpečně zbavit poporodní nadváhy

Vaše tělo se připravovalo celých devět měsíců na to, abyste donosila, porodila a mohla pečovat o svoje miminko. Můžete tedy očekávat, že návrat do původní formy mu bude trvat přibližně stejnou dobu. Jak na to, aby vaše změna proběhla bezpečně pro vás i pro vašeho malého miláčka a hlavně, aby byla trvalá? Dejte svému tělu čas, poslouchejte zdravý rozum a řiďte se aspoň některými z následujících doporučení.

Trpělivost a vytrvalost

Možná i vy, jako většina čerstvých maminek, se brzy po porodu snažíte dostat rychle do dřívější kondice a shodit přebytečný tuk, který se v těle hromadil v průběhu těhotenství jako energetická zásoba pro vás a vaše dítě na dobu kojení. Denně ztratíte pouze samotným kojením asi 2000 KJ. Pokud jste měla před otěhotněním podváhu, může vaše tělo požadovat zvýšený příjem. Pokud jste naopak měla nadváhu, potřeba dodávat energii není tak akutní, protože tělo může využít zdroje uložené ve vašem těle.

Zjistěte své každodenní základní kalorické potřeby

Protože jste jedinečná (nikoliv průměrná položka ve statistice), vaším klíčem k hubnutí je zjištění vašeho optimálního energetického příjmu. Znamená to jednoduše, kolik kalorií může obsahovat vaše vyvážená strava, abyste si udržela pocit pohody, ale přitom nepřibírala na váze. Při denním příjmu kolem 7500 KJ se většině kojících maminek daří postupně hubnout.

Stanovte si reálné cíle

Vaším cílem by se měl stát postupný a trvalý úbytek hmotnosti, obvykle kolem 1,5 kg měsíčně. Opět, pokud jste trpěla před těhotenstvím nadváhou, může to být malinko více, v případě podváhy by hubnutí mělo být naopak pomalejší. Nejlépe se postupně hubne u kojení. Rozhodně však zapomeňte na rychlé spalování tuků. Tělo totiž do tukové tkáně postupně ukládá různé kontaminující látky a rychlé hubnutí uvolní tyto látky do mateřského mléka.

Jen hodinka cvičení denně

Pokud zvolíte činnost, která vás baví -  nejlépe takovou, kterou můžete provozovat s dítětem - je mnohem pravděpodobnější, že u ní vydržíte. Mohlo by to být něco tak jednoduchého jako energická chůze s dítětem v kočárku nebo šátku (v šátku vám miminko udělá pěknou zátěž). Při rychlé chůzi, stejně jako při plavání po dobu jedné hodiny spálíte asi 1100 KJ. Toto cvičení a odepření si jedné kremrole ( - 970 KJ) znamená ztrátu 2070 KJ za den nebo 14 490 KJ za týden. Je to prima, zbavit se tak třeba půl kila tělesného tuku, že?

Investujte do pěkného a pohodlného oblečení

Pokud je vaším jediným cílem se okamžitě po porodu vejít do těsných džínů, které jste nosila před devíti měsíci, můžete se dostat do slušné deprese. Nikdo však nechce nosit těhotenské oblečení ještě týdny po porodu.

Pořiďte si kalhoty nebo legíny s elastickým pasem a několika barevnými topy, které vám pomohou cítit se lépe v době, kdy se vaše tělo stále pomalu mění. Dvojdílné oblečení vám usnadní kojení a snadno se do něj obléknete, když se budete chtít vypravit se svým pokladem na procházku po okolí.

Podle zkušeností kojících žen dochází k nejvýraznějšímu úbytku hmotnosti mezi třetím a šestým měsícem po porodu, kdy mají děti přechodně zvýšenou potřebu mateřského mléka. Netrapte se proto tím, že neshodíte všechna nabraná kila okamžitě. Zbavíte se jich pomalu, ale zato natrvalo a s pomocí nových jídelních i pohybových návyků postupně docílíte své ideální váhy.

Tip Mimibazaru: Kilojoule, KJ, je jednotka energie stejně jako kcal kalorie (respektive kilokalorie). Converzní poměr mezi nimi je 1 kcal = 4,2 KJ, tedy energetický příjem nebo výdej uváděný v KJ dělte 4,2, abyste dostali hodnotu v kcal.  

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku