Zobrazit přihlášovací formulář

Proč začít se cvičením v létě

  • Publikováno:
Proč začít se cvičením v létě

Je obecně rozšířený názor, že bychom měli začít cvičit tak, abychom byli do léta ve formě. Ano, ve smyslu procenta odhaleného těla to dává smysl, ale jinak to moc strategické není. Pokud se odhodláváte začít s čímkoliv, co má co do činění se sportem, pohybem a fitness, není lepší doba než léto. A proč? Z mnoha důvodů.

Samozřejmě je ideální cvičit bez ohledu na roční dobu pořád, jen s přihlédnutím k ní. Ale pro všechny, kteří váhají, ještě nezačali nebo se chystají začít po pauze znova, přinášíme několik důvodů, proč v létě ano.

V létě se nám víc chce

Respektive máme větší motivaci. Jelikož kolem sebe vidíme spoustu odhalených těl, jsou letní měsíce možná větším „nakopávačem“ než pocit viny ze snězeného cukroví. Ale jen o motivaci tohoto typu zdaleka nejde. V létě jsou delší dny, většina lidí se přirozeně budí dříve, den je delší, prostoru více. Zároveň se více vystavujeme slunečnímu záření, které nejen, že nám v těle zajišťuje dostatek vitaminu D, ale také obecně dodává energii. A tu na cvičení potřebujeme.

V létě méně ukládáme

Zimní období nutí tělo energii ukládat a co nejvíc si ji šetřit. Protože jí mnohem víc spotřebuje na ohřívání organismu a celkovou obranu proti zimě a nemocem. V létě? Pravý opak. Máme méně hlad, jsme méně spaví a energie máme na rozdávání (no, to možná ne, ale rozhodně více než v zimě).

To všechno vede k tomu, že výsledky uvidíte rychleji, než když začnete v zimě. Nebude vás stát tolik přemlouvání změnit nebo upravit svůj jídelníček, neprahneme po tučných jídlech a velkých porcích jako v zimě.

V létě toho víc můžeme

Kolo, brusle, běh, plavání, pěší turistika… léto a teplé měsíce obecně přímo vybízí k venkovním aktivitám. Najednou toho máte mnohem více na výběr, aktivity můžete střídat, stejně tak prostředí, ve kterém je provádíte. Kardio aktivity se najednou provádějí mnohem variabilněji.

V létě jsou prázdné posilovny

Většina lidí pořád léto jako dobu pro intenzivnější cvičení ignoruje. Z toho plyne ale také výhoda – vnitřní sportoviště jsou téměř prázdná. A proto, pokud se vyhýbáte posilovnám, protože jsou vám nepříjemné reálné i domnělé pohledy ostatních cvičenců, trenérů nebo personálu, je léto ten správný čas pro návštěvu.

Na co v létě pozor

Letní měsíce mají pro cvičení svá specifika, a to i negativním směrem. V létě bychom si měli dávat pozor především na:

  • Pitný režim. V létě obecně potřebujeme víc tekutin, více se potíme. Ale i u cvičení potřebujeme adekvátně více tekutin, než u toho samého cvičení například v zimě. S nadměrným pocením také souvisí ztráta minerálů, které je vhodné doplňovat především stravou, ale můžeme sáhnout také po iontových nápojích nebo potravinových doplňcích.
  • Horko. Především při nedostatečném pitném režimu a dlouhodobému vystavení se slunci hrozí v letních měsících spousta zdravotních komplikací spojených s vysokými teplotami. A nemusí jít jen o úpal nebo úžeh. Organismus se přehřívá, stoupá tlak a můžeme si zadělat na různé nepříjemnosti. Při vysokých teplotách byste se sportu na přímém slunci měli raději vyhnout.
  • Pravidelný režim. V létě nám pravidelný režim jak pohybu, tak stravování, které jsou podstatné pro maximální efektivitu, velmi narušují různá volna a dovolené. Málokdo se přiměje na nich držet nastavený režim, a tak hrozí nejen výpadek řekněme na 14 dnů, ale také rozhození motivace, zpohodlnění a „dovolenkový režim“ na celou zbývající sezónu.
  • Alkohol a cukr. Co jiného patří k létu než zahrádky, zmrzliny, koupaliště a dovolené a na nich lákadla v podobě různých laskomin. Nezapomínejte, že například takové pivo je sice vynikající přírodní iontový nápoj, ale také kalorická bomba. Totéž platí o alkoholu obecně, proto to v létě s jeho dopřáváním si nepřehánějte, a to nejen v dietním režimu.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku