Zobrazit přihlášovací formulář

Jak dodat koktejlům protein?

  • Publikováno:
Jak dodat koktejlům protein?

Fenoménům ranních smoothie propadl celý svět. Koktejl z ovoce, zeleniny a dalších ingrediencí nám dovoluje zkonzumovat v přijatelné konzistenci i době tolik užitečných a prospěšných látek, které bychom jinak do sebe těžko dostávali celý den. Jedna věc ale ranním smoothies velmi často chybí – je jí dostatek bílkovin. Jak do mixérů dodat protein, aniž bychom do něj museli sypat proteinový prášek?

Bílkoviny jsou pro tělo extrémně důležité, o tom není třeba diskutovat. Dodávají nám dlouhodobou energii, ale hlavně budují a regenerují svalovou hmotu. Při nedostatku bílkovin (který velmi často nastává při dietním režimu zaměřeném na úbytek hmotnosti) naše tělo strádá a odbourává svalovou hmotu, rozkládá ji, kazí se kvalita naší kůže, nehtů a vlasů a tak dále.

Další příznaky nedostatku bílkovin jsou například oslabená imunita (pokud se nemůžete zbavit nachlazení), zhoršené hojení ran, ale také například častější (nebo horší) kocoviny i po menším požitém množství alkoholu.

Ranní smoothies

Smoothies jsou ideální variantou pro všechny, kdo ráno zrovna nemají času nazbyt. Dáte ingredience do mixéru, chvilku mixujete a hotovo. Koktejl si pak klidně můžete vzít s sebou na cestu do práce nebo ho popíjet při ranních rituálech.

Většina smoothies je nabitá vitamíny a vlákninou (na rozdíl od odšťavených džusů), často také celkem solidní dávkou cukrů, popřípadě zdravých tuků, jestliže přidáváme ořechy nebo jiná semínka. Ale jak do nich dostat bílkoviny, když přece ty jsou hlavně v mase a vejcích?

Cizrna. Cizrna je malý zázrak, když dojde na rostlinné bílkoviny. Má velmi jemnou chuť, na rozdíl od ostatních luštěnin smoothie nedodá téměř žádnou chuť navíc – jenom textura bude o něco krémovější. A co je příjemný bonus, kromě bílkovin má v sobě cizrna také obrovské množství vlákniny. A stačí polévková lžíce!

Tvaroh. Je zajímavé, kolik z nás to ještě nenapadlo. Tvaroh je potravinou, která obsahuje velké množství pomalých bílkovin, které naše tělo dlouho tráví. A stačí jedna vrchovatá lžička na smoothie! Navíc je tvaroh vynikající „zjemňovač“ chuti, pokud si dáváte pikantnější ovoce, například sezónní rybíz, maliny nebo citrusy.

Dýňová semínka. V obsahu bílkovin hrají prim mezi dostupnými semínky, na rozdíl od chia nebo lněných (popřípadě slunečnicových) mají vysoký obsah této makroživiny, nicméně také nezaostávají ani v obsahu prospěšných mastných kyselin, tuků a vlákniny. Zkuste dvě lžičky semínek na porci.

Tofu. Nic nezjemní vaše smoothie tak, jako krémové tofu. Sója je kromě bílkovin nabitá také fytoestrogeny (proto se moc nehodí k dlouhodobé konzumaci pro pány) a pomáhá tak například s příznaky menopauzy.

Ovesné vločky. O vločkách se málo ví, že kromě neuvěřitelného množství vlákniny a polysacharidů obsahují také dostatek bílkovin. Pokud používáte mixér nebo smoothiemaker s vysokými otáčkami, nebojte se je přihodit také do jakéhokoliv ovocného nebo zeleninového smoothie. A na rozdíl od tofu nebo jiných alternativ, ovesné vločky jsou velmi příjemné pro naše těla, ale i pro naše peněženky.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku