Zobrazit přihlášovací formulář

Jak posílit imunitu na poslední chvíli

  • Publikováno:
Jak posílit imunitu na poslední chvíli

Sezóna chřipek, nachlazení a rýmy je v plném proudu a za chvíli se nás zima zeptá, co jsme dělali v létě. Popravdě jsme na zimu asi moc nemysleli, natož abychom se systematicky věnovali posilování imunity přes celý rok. A s prvním zakašláním našich dětí našeho partnera nebo nás samotných si začneme vyčítat, že jsme už dávno měli nasadit aspoň vitamin C. Jak posílit imunitu, když na ni útočí bacily ze všech stran?

Co nám na podzim podlamuje zdraví?

Je toho poměrně dost. Na vině je samozřejmě hlavně pokles teploty a naše neadekvátní adaptace. Znáte ty dny, kdy potkáte na ulici člověka v zimní bundě a hned za ním si to vykračuje děvče v žabkách? Prostě ne všichni reagujeme na měny teplot stejně, co nám ale škodí všem stejnou měrou, jsou teplotní rozdíly a přechody z tepla do zimy.

Další věcí, která odejde společně s babím létem, je naše chuť na ovoce a zeleninu. Je to přežitek z dob, kdy jsme se k nim v zimě prostě nedostali, což už dnes neplatí. A stejně tak neplatí fakt, na který byli naši předkové adaptováni mnohem lépe, a to že vitamíny přes zimu tolik nepotřebujeme.

No a poslední, ale zdaleka ne zanedbatelnou částí podzimu, je zhoršená kvalita ovzduší. Zvlášť pro ty, co bydlí ve větších městech, je podzim a zima zlým obdobím na alergie, astma, ale také pro útoky volných radikálů na naše tělo.

Na imunitu jednoduše a rychle

Existuje několik univerzálních a všeobecně známých triků na to, jak imunitu udržovat a posilovat. Patří mezi ně především:

  • Kvalitní spánek
  • Dobré, výživné a nutričně vyvážené stravování

To ale není pro nikoho žádná novinka. Co ale můžeme pro svoji imunitu udělat kromě toho (ideálně samozřejmě v kombinaci s tímto)?

  • Choďte ven. Chtělo by se říct „na čerstvý vzduch“, ale to nemusí platit tak úplně nutně všude. Jde o systematické vystavování se působení okolí, na které si postupně zvykáme. Jděte na procházku se psem, do lesa, poslední zastávku městské hromadné dopravy, do obchodu... Samozřejmě ne, pokud je venku vyhlášená smogová situace.
  • Dejte si kefír. Naše imunita je ve střevech, respektive v jejich mikroflóře. A kefír ji krásně vyživuje a posiluje. Klidně jeden denně, ochucený, neochucený, domácí. Jde nám především o bakterie, které obsahuje.
  • Dopřejte si více lásky. A to konkrétně té fyzické. Sex stimuluje v těle produkci imunoglobulinu A, látky, která bojuje proti virům i bakteriím, tedy významně podporuje naši imunitu. A dobrá nálada taky není k zahození.
  • Konopné mléko. Pokud tíhnete k alternativám mléčných výrobků, zařaďte v zimě vedle sojového, mandlového, rýžového nebo kokosového mléka také mléko konopné. Je to neuvěřitelně mocný zdroj živin, včetně bílkovin nebo vitaminu B6, které jsou nepostradatelné zejména pro sportovce.
  • Eliminujte přechody teplot. A to zejména dvěma způsoby. Zkuste omezit pobyt v horké sprše (zvlášť, pokud se po ní chystáte ještě ven). Stejně tak zkuste snížit teplotu v ložnici, kde spíte, na minimum (ideálně okolo 19 stupňů).Obojí přispěje nejen k posílení imunity, ale také k lepší pleti, kvalitnějšímu spánku a celkovému odpočinku.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s přáteli

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku