Která jídla zaženou „chutě“ zdravě? Jídlo

Někdy sami sabotujeme svou snahu žít i jíst zdravě nejen tím, že si dopřejeme nějaký ten podvůdek, ale také tím, že si neuvědomíme jeho následky. Existuje totiž řada potravin, která přímo podporuje naše bažení po více a více nezdravých věcech. Jsou to potraviny z vysoce procesovaných ingrediencí a s vysokým glykemickým indexem. Jako jsou chipsy, džusy, fast food, umělá sladidla a bílé pečivo. Nejen, že pro nás nejsou nejzdravější, ale následky těchto drobných požitků jsou větší, než bychom si připustili. Když tedy „máme na něco chuť“, čím je nejlepší ji zahnat?

Výše zmíněná jídla patří mezi taková, po kterých sáhneme, když nás honí mlsná nebo máme doopravdy velký hlad a potřebujeme co nejrychleji doplnit energii. V takových případech tělo nehledí na zdraví, ale na okamžitý efekt. Toto rychlé a přehnané uspokojení ale vyvolá mnohem větší reakci na následný pokles cukru v krvi a my tak můžeme pocítit hlad nebo chuť se stejnou intenzitou za chvíli znova. Kterými potravinami tedy chutě uspokojit, abychom neskončili v bludném kruhu pojídání nezdravého jídla?

Popcorn. Ne každý popcorn je stejný, ten, co dostanete v kině (se spoustou soli, tuku nebo cukru) není úplně to pravé. Pokud si ale popcorn připravíte doma, přidáte bylinky nebo oblíbené koření, uspokojíte svou touhu po křupání a ještě k tomu do sebe dostanete spoustu vlákniny.

Tmavá čokoláda. Nemá o nic méně tuku nebo cukru, jako ta mléčná (plus mínus), obsahuje ale větší podíl kakaa. To je trpké a svíravé, což znamená, že se této čokolády nabažíme mnohem dříve než té mléčné. Na déle nás zasytí a lehce zpomalí zažívání (i proto se doporučuje jako jedna z mála potravin při průjmech).

Řecký jogurt. Když zvolíte pečlivě, dostanete potravinu, která má dvojnásobně méně cukru a dvojnásobek bílkovin než obyčejný jogurt. Nehledě na vápník a probiotika. A tuk, který obsahuje, nám pomáhá vstřebávat ostatní prospěšné látky obsažné v řeckém jogurtu.

Mandle. Na skus, plné vlákniny, bílkovin a zdravých tuků. Neměli bychom jich ale najednou sníst více než hrst, jinak už si trošku zahráváme s nadbytečným příjmem kalorií.

Ovoce a zelenina bohaté na vodu. Rajčata, okurky, mrkev a vodní meloun, ty vám zaženou chutě jak díky své konzistenci, tak díky obsahu vody – je to jako byste před jídlem vypili sklenici vody, akorát s dávkou vlákniny a vitamínů.

Hummus. Pokud jste o této pochoutce ještě neslyšeli nebo ji nevyzkoušeli, je nejvyšší čas. Pasta z cizrny je nejen vynikající na chuť, ale také plná bílkovin a vlákniny. Skvělá je v kombinaci s čerstvou zeleninou – s mrkví, okurkou nebo řapíkatým celerem.

Vajíčka. Natvrdo uvařená vajíčka jsou nedocenitelnou svačinkou, když máte na něco chuť a rychle. Můžete si je předvařit, v ledničce vám vydrží i týden. Proteiny a nálož vitamínů vás zasytí na dlouhou dobu a to velmi zdravým způsobem.

Voda. Už jste slyšeli, že hlad je převlečená žízeň? Každé tělo se cítí mnohem lépe hydratované, takže předtím, než si na benzínce koupíme čokoládu, bychom se mohli zkusit napít obyčejné vody. Možná to není tak uspokojivé, ale rozhodně nejzdravější. 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2018 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmínky serveru | Ceník členství | Návod pro inzerci | Desatero | Ochrana kupujících | Dobrý prodejce | Kontakt | Facebook