(návod
si oblíbilo 143 návštěvníků)
Levný prací gel-na bílé i barevné(šetří barvy, bílá je bílá)
Postup
1 a 1/2 jádrového mýdla -s jelenem, Kamzík,...dají se koupit i mýdlové vločky, takže se nemusí mýdlo strouhat, já je nepoužívám- děkuji Vendulko(florka) za připomínku :-)
Jde i Lanza nebo Marseilské mýdlo, 1 kus, ale ty se musí pár dní předem vybalit z obalu a nechat vyschnout. Jsou taková měkká až mazlavá a pak se sice dobře strouhají, ale nechtějí se rozpustit.
1 mýdlo žlučové-mám odzkoušené z DM
1/2 kg krystalické sody
10 litrů vody
Mýdla se nastrouhají, zalije se 4. litry horké vody a míchá se do rozpuštění. (strouhám na jemném struhadle a tvrdé, vyschlé mýdlo se rozpouští téměř okamžitě ,-) ) Pak se přimíchá soda a dolije se zbylých 6 litrů horké vody. Stále se míchá dokud se soda nerozpustí. Voda nemusí být vařící, stačí horká z kohoutku.
Po vychladnutí se utvoří takový "pudink".
Dávkuji na slabě znečištěné prádlo 300-400 ml, na silně znečištěné 500ml.
Dávám ho přímo do bubnu pračky,nebo jde v nádobce rozmíchat s trochou vody a nalít do šuplíku na prášek.
Pokud peru oblečení s flekama(mám malé dítě takže to je teď skoro všechno) tak je před praním potřu žlučovým mýdlem a k praní přidávám 2-4(podle toho jak moc velké čuňátko dcerka byla) lžíce soli na skvrny-z DM.
Místo aviváže dávám 100-150 ml octa. Prádlo je měkké ale bez vůně.
Ocet -oživuje barvy
- desinfikuje
- zabraňuje usazování vodního kamene v pračce ale i ve vláknech prádla=prádlo nešedne
Prádlo máme krásně čisté, barvy neblednou a bílá nešedne. Flíčků zůstává opravdu jen minimum a i ty co drží po prvním praní časem zmizí.
Jedna "várka" mi vystačí asi na 22-24 praní. A cena?
Jádrové mýdlo 20,- Kč, žlučové mýdlo 15,- Kč, soda 15,- Kč= 50,- kč!!!
Když ještě připočítám 15,-Kč za žlučové mýdlo na potírání skvrn, 30,- Kč za sůl na skvrny a 30,-Kč za 3 litry octa, tak je celková cena 125,-Kč!!!! To je cena včetně přípravků proti skvrnám a aviváže. Super ne? ,-)
Vyzkoušejte, určitě nebudete zklamané, ba naopak.
PS: uvedeno v diskuzi, píšu i sem. Je to vhodný prací prostředek pro ekzematiky a atopiky. Opravdu nedráždí.
Jde i Lanza nebo Marseilské mýdlo, 1 kus, ale ty se musí pár dní předem vybalit z obalu a nechat vyschnout. Jsou taková měkká až mazlavá a pak se sice dobře strouhají, ale nechtějí se rozpustit.
1 mýdlo žlučové-mám odzkoušené z DM
1/2 kg krystalické sody
10 litrů vody
Mýdla se nastrouhají, zalije se 4. litry horké vody a míchá se do rozpuštění. (strouhám na jemném struhadle a tvrdé, vyschlé mýdlo se rozpouští téměř okamžitě ,-) ) Pak se přimíchá soda a dolije se zbylých 6 litrů horké vody. Stále se míchá dokud se soda nerozpustí. Voda nemusí být vařící, stačí horká z kohoutku.
Po vychladnutí se utvoří takový "pudink".
Dávkuji na slabě znečištěné prádlo 300-400 ml, na silně znečištěné 500ml.
Dávám ho přímo do bubnu pračky,nebo jde v nádobce rozmíchat s trochou vody a nalít do šuplíku na prášek.
Pokud peru oblečení s flekama(mám malé dítě takže to je teď skoro všechno) tak je před praním potřu žlučovým mýdlem a k praní přidávám 2-4(podle toho jak moc velké čuňátko dcerka byla) lžíce soli na skvrny-z DM.
Místo aviváže dávám 100-150 ml octa. Prádlo je měkké ale bez vůně.
Ocet -oživuje barvy
- desinfikuje
- zabraňuje usazování vodního kamene v pračce ale i ve vláknech prádla=prádlo nešedne
Prádlo máme krásně čisté, barvy neblednou a bílá nešedne. Flíčků zůstává opravdu jen minimum a i ty co drží po prvním praní časem zmizí.
Jedna "várka" mi vystačí asi na 22-24 praní. A cena?
Jádrové mýdlo 20,- Kč, žlučové mýdlo 15,- Kč, soda 15,- Kč= 50,- kč!!!
Když ještě připočítám 15,-Kč za žlučové mýdlo na potírání skvrn, 30,- Kč za sůl na skvrny a 30,-Kč za 3 litry octa, tak je celková cena 125,-Kč!!!! To je cena včetně přípravků proti skvrnám a aviváže. Super ne? ,-)
Vyzkoušejte, určitě nebudete zklamané, ba naopak.
PS: uvedeno v diskuzi, píšu i sem. Je to vhodný prací prostředek pro ekzematiky a atopiky. Opravdu nedráždí.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
svetlana 1
(upraveno)
29. 9. 2015, 14:39
Zdravím, gel používám už rok a prádlo je super čisté. Ocet přidávám do aviváže 1/3 aviváže a 2/3 octa. Prádlo voní a ne elektrizuje. Vřele doporučuje skvěle popsaný recept
Světlana



nahlásit

rene27
(upraveno)
18. 9. 2015, 13:51
Zdravím, tak jsem dnes uvařila gel se starší dcerou
.Doufám, že bude pěkně prát
. Díky za skvělý nápad.







nahlásit
brabena
(upraveno)
16. 8. 2015, 9:34
prášek je super a vinikajici Když vezmu drahý ariel ktery ani nepre tak jako tento a navic po arielu musite pradlo 7 krýt vymáchat aby se zbavil chemie tak že za me není co dodat !!!! podle me je to jenom o lenosti a o pohodlnosti. A pro moji rodinu jenom to nejlepší

nahlásit

ddancaa
(upraveno)
27. 8. 2012, 19:20
Leni děkuji za recept, ráda se vracím ke starým věcem, jsou osvědčené a přes veškerou moderní technologii se ráda občas vrátím zpět
. Do práce jsem zapojila i 3,5 letou dceru, která mi "vařila" míchala mýdlo aby se rozpustilo, takže bylo srandy
. Těch 10 minutek se fakt vyplatilo
Dnes jsem vyprala a jsem opravdu spokojená
, jestli to bude prát tak hezky jako dnes, tak už u této metody praní zůstanu
Takže ještě jednou moc děkuji, že jste se podělila. Mějte krásný den






nahlásit

bezvaobchod
(upraveno)
17. 11. 2011, 13:15
Ještě mi poraďte jestli nemáte nějakou vychytávku na zaprané skvrny prosím prosím. Dostala jsem oblečky na mimi a už mají nějakou tu zapranou skvrnku a je to škoda nosit jen na doma, pokud teda nedám na skvrnu nášivku
ale někde to nevypadá hezky a navíc to stojí další korunky. díky za rady

nahlásit

Chula
(upraveno)
29. 11. 2011, 1:42
@bezvaobchod
na ty skvrnky se mi právě osvědčilo žlučové mýdlo. Namočit, potřít, nechat chvilku působit a vyprat. Když žlučové mýdlo přidávám rovnu do slizu, přijde mi že lépe pere. Hlavně na látkových plenkách jsem pozorovala. I ta sůl na skvrny dost vypere fleky. V kombinaci žluč. mýdlo a sůl na skvrny nebo perkarbonát sodný mizely i staré zaprané fleky co nevypraly prášky na praní.
nahlásit

petula.s
(upraveno)
4. 8. 2011, 12:25
Já teda jen jednu "matematickou"... 10 litrů gelu je 25 dávek po 400 ml... takže za 125 Kč vyperete 25 praček? To je 5 Kč za jednu várku... Kupuju "drahý" Ariel, teď zrovna o víkendu jsem dala 300 Kč za 60 dávek, vychází to cenově úplně stejně... navíc nemusím nic potírat, natož strouhat a míchat, v pračce rovněž nemám vodní kámen, prádlo je bez fleků, nešedne, nebledne
Aviváž nedávám, prádlo je měkké a voňavé i bez ní. Jo, a peru na 30 stupňů, takže ušetřím oproti Vám 30% energie... o tolik víc se totiž spotřebuje při praní na 40 stupňů... Ale tak zas proč dělat věci jednoduše, když je můžeme dělat i složitě, ne?

nahlásit

Jajka123
(upraveno)
28. 9. 2011, 9:26
@petula.s
Malinké vysvětlení-to žlučové mýdlo a sůl na skvrny a ocet na aviváž to už je navíc,cena toho gelu je opravdu je opravdu jen 50 kč.Sama jsem gel dělala asi 3x,když jsem byla na mateřské. S nástupem do práce přibylo peněz a ubylo času,takže už zase kupuju prášek v drogerii.Ale jinak gel vypral opravdu hezky.
nahlásit

Chula
(upraveno)
29. 11. 2011, 1:46
@Jajka123
ano, je to tak. Běžný gel se dělá jen ze dvou mýdel a půl kila sody Takže 50 kč maximálně(při koupi drahého mýdla) Kolikrát jsem neměla žluč mýdlo ani sůl na skvrny,pere to dobře i bez toho. Tak jak průměrný prací prášek.
nahlásit

bezvaobchod
(upraveno)
17. 11. 2011, 12:52
@Jajka123
Souhlasím s Vámi Jarmilo. Také tam nedávám nic víc než mýdlo (já s Jelenem) a krystalickou sodu a pere to dobře. Našla jsem tento recept na prací gel v časopisu DOMA DNES a někam ho založila tak jsem moc ráda že jsem ho na MMB našla. Díky moc !!! Tam také měli jen tyto dvě suroviny. "Vařila" jsem ho teď podruhé a nalévala do lahví ještě teplé aby se to nescuklo do slizu protože pak to nešlo moc dobře přelévat. Tak snad jsem neudělala chybu
Někde jsem četla že prací prášky obsahují tzv. plnidla pro lepší pocit že si domů za ty prachy nesete víc prášku, takže jsem moc ráda že se s nimi nemusím tahat a navíc ušetřím
hezký den všem spořivým maminkám



nahlásit

Chula
(upraveno)
5. 8. 2011, 12:21
@petula.s
Mno, bez té "aviváže" v podobě octa je to jen 105 kč. Budu-li puntíčkář.
Apropo vám se podaří opravdu těch 60 dávek? mě se to nikdy nepovedlo. Když sem chtěla aby to bylo jo vyprané tak sem musela dát prášku víc, máme i tvrdou vodu, takže smolík a prášek byl hned prcině) Taky jsem zde uvedla, určitě to tu je dost jasně uvedeno, že mám doma ekzematika a prostě prášky dělají problémy s kůží. Kvůli zdravé dceři si klidně ustrouhám ruce. Někdo holt ne. A když budu reagovat čistě na to že kupujete něco v nějaké výhodné akci. Nebydlím ve městě, na velký nákup jedeme jednou za měsíc a potřebuju pokaždé koupit něco za tak exta výhodnou cenu. Ne že projedu 50 kilometrů jen kvůli slevě na prášek. Ale je to tu zde už vše prodiskutováno několikrát, jen bych to opakovala. Někdo su řekne že zkusí, někdo že ne, Někomu přijde vhod právě ze zdravotních problémů a zajásá že se mu atopik konečně míň drbe. Někdo holt musí dát najevo jak je chytrý a naznačit jak sme, my co strouháme a "vaříme" , na hlavu padlí idioti.


nahlásit

petula.s
(upraveno)
5. 8. 2011, 15:57
@Chula
Lenko, o idiotech jsem tam nikde nepsala... jen mi přišlo legrační, jak to tam kalkulujete, ještě píšete že to je super, a přitom to cenově prostě vychází stejně jako Ariel
. Pokud dceři normální prášky nedělají dobře a tohle jí nevadí, tak bezva
, ale nenapsala jsem ani slovo o tom, že by Váš gel nebyl pro ekzematiky vhodný... ta poznámka byla fakt jenom k ceně. A ano, Ariel dávkuju podle návodu a úplně to stačí - vodu máme normální, ani se nám nikde neusazuje vodní kámen, takže asi trochu ušetříme.


nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 8. 2011, 18:47
@petula.s
umíte počítat, někdo ne a kolikrát mi bylo řečeno že to je drahé. Nevyjde mi to o nic dráž, spíš levněji. Proto jsem to propočítala do korunky. Když sem vzala v akci prášek jako Ariel, Persil ....dala jsem za 6 kilo balení min. 400,-Vydrželo mi to tak 4 měsíce(ještě sme neměli děti) Teď mám "navařeno" za něco málo přes 200,- na 3 měsíce(s dítětem) To je zase moje matematika. Na dávky to propočítané nemám. Dávkovala jsem max. množství co je uvedeno na obalu na špinavé prádlo. Takže rázem jsem nevyprala např. 60 praček ale jen 40. Máme opravdu asi tvrdší vodu. I rychlovarku co měsíc, dva musím odvařit s octem jaký je v ní nános. Když sem látkovala a prala plenky, vydržela mi jedna dávka jen na měsíc, ale to by byla větší spotřeba i prášku.
nahlásit
HelenaKKK
(upraveno)
5. 8. 2011, 14:31
@Chula
Gel je skvělý - peru v něm už pár let - prádlo je krásně měkoučké i bez aviváže. Obě dcery hned po narození měly ekzémy a nesnesly žádné papírové pleny. Problém byl i s látkovými - nejdřív jsem prala v dětských prášcích, pak strouhala mýdlo a potom mi známá poradila prací gel - peru v něm všechno. Osvědčil se i na monterky. Každému vyhovuje něco jiného. Tady je rada - pokud chceš, inspiruj se, pokud ne - nech být. Nikdo tu nikomu nic nevnucuje, jen nabízí vlastní zkušenost. Tak proč se zbytečně durdit a kritizovat?
nahlásit

milasecek
(upraveno)
21. 7. 2011, 12:26
Docela bych to zkusila,aspoň pro praní na chatě,tam je stará pračka a nebojím se o ni.Jen jsem se nedočetla,nebo přehlídla-na jakou teplotu se pere?Já jsem rozmazlená těmi ,,jedovatými"
prášky a gely a peru skoro vše jen na 40...atopika tu jednoho máme,ale pořádné vymáchání celkem stačí.Zvědavost mi ale asi nedá,budu strouhat
-aspoň jednu dávku



nahlásit

Chula
(upraveno)
3. 8. 2011, 23:36
@milasecek
Peru klasika na 40, špinavější nebo ložní na 50. Víc sem nikdy neprala. Pračku máme 9 let starou zn. Philco. Po dvouletém praní v tomto "gelu" vevnitř naprosto bez usazenin a lesklá jak nová(nerez buben i vana)Manžel vyměňoval ložiska a tak sem taky osobně koukla jak je "zničená" praním v tom strašně ničícím sajrajtu z mýdla a sežraná kyselým octem.
Jo, kecám, plenky sem právala na 60

nahlásit

trala
(upraveno)
21. 7. 2011, 11:53








nahlásit

petrachod
(upraveno)
21. 7. 2011, 11:22
Našla jsem tento Váš návod a po přečtení jsem se hodně nadchla a už se nemůžu dočkat až budu "vařit", jen nakoupit suroviny. Kupujete vše v DM? Je tam i ta krystalická soda? A ten obyčejný ocet nedělá skvrny, když je takový žlutý? Petra


nahlásit

Chula
(upraveno)
3. 8. 2011, 23:40
@petrachod
sůl na skrvny mám ozkoušenou jen z DM ale vím že si jiné holky kupují a mají ozkoušené -perkarbonát sodný. Lze koupit v eko prodejnách, prý. Na netu určo v poho k sehnání. V DM sodu nekoupíte, ale v Rossmannovi ji mají. A v každé klasik drogerii. Octa se dává tak 100-150 ml a krom octového odéru po vyndání z pračky(schnutím vyprchá) po něm není ani památky.
nahlásit

čarotvůrce
(upraveno)
12. 8. 2010, 16:08
Lenko, co je to sůl na skvrny? A jaký ocet používáš - normální kuchyňský?

nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 9. 2010, 1:14
@čarotvůrce
Sůl na skvrny se prodává(co vím a kupuju) v DM pod jejich značkou Denk Mit -universal flecken salz. Ocet používám obyčejný vinný, kuchyňský.

nahlásit
Cannelle
(upraveno)
11. 8. 2010, 19:33
Tak jsem to tedy zkusila a bleskovou rychlostí mi to v nádobě ztuhlo (cca 12l) a mám pocit, že se tam ze sody udělalo pár hrudek, vadí to něčemu?
nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 9. 2010, 1:16
@Cannelle
Ano, tuhne to celkem dost rychle. Že se to úplně nerozpustí nevadí. Mě se občas stane že se to tak jako zdrcne, není to jednolitá hmota. Pere to pořád stejně, ničemu nevadí. Zkuste před tím než dáte do pračky promíchat v nějaké nádobce metličkou s trochou vody. Ať se dobře pere!
nahlásit

Iveta21
(upraveno)
11. 8. 2010, 19:25
Leni, díky za typ, určitě zkusím! Hledala jsem něco takového na látkové plenky, ale zkusím i na normoš prádlo. Jsem moc ráda, že jste recept nesmazala.

nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 9. 2010, 1:20
@Iveta21
Určitě vyzkoušejte. Neperu v ničem jiném. "nakazila" jsem celou rodinu. Všichni spokojení a libují si kolik ušetří.
Doufám že budete také spokojená. Na látkovky je to balzám.

nahlásit
Cannelle
(upraveno)
11. 8. 2010, 15:59
Vytisknuto a dnes vyzkouším
Používám ekologické koule na praní, ale tohle mě taky zaujalo Díky


nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 9. 2010, 1:22
@Cannelle
Tak pak dejte vědět jak jste spokojená a porovnání s ekokoulemi. To slyším poprvé. Jsem teď zakrněla jak už nehledám v čem prát.
nahlásit

blazken
(upraveno)
10. 1. 2010, 19:26
tak jsem konečně udělala si podle návodu gel na praní a jsem opravdu nadčena. Po vipráni když jsem věsila prádo tak mi opravdu moc vonělo, že jsem k němu čichla a připadalo mi že voní jako prací gel Lovela









nahlásit

Chula
(upraveno)
8. 9. 2010, 1:24
@blazken
To jsme ráda že jste spokojená. Když se použije Lanza mýdlo, tak to opravdu krásně mýdlově voní.
nahlásit

Hmorava
(upraveno)
17. 11. 2009, 23:20
Leni ahojda. Moc děkuji za supr radu na praní.Gel používám a je fakt moc dobrej.Mám ho nalitý v petkách až po hrdlo.Z nich jde krásně vymáčknout do nádobky a ani ho neředím.Je takej hustější,ale vždy se mi rozpustil a po nějakém mýdle nebylo na prádle ani památky.A ocet doporučuje kol mne hodně lidí. Ještě jednou díky a všem co chtějí zkusit doporučuji,kdo zkusit nechce tak ať nekritizuje







nahlásit

macinna
(upraveno)
25. 10. 2009, 9:20
Holky,prosím o radu. Jdu právě " vařit " prací gel,chci to ale nalít do nádoby od tekutého persilu. Půjde mi to pak vylít??? Dole jsem četla,že se to musí ředit s vodou,než se to dá do pračky
Abych si to nenalila do vyské nádoby a pak to nedolovala bůhví jak
Díky Marcela




nahlásit

Chula
(upraveno)
25. 10. 2009, 12:49
@macinna
Marcelo já to mám uskladněné v kyblíku s víkem a vykrajuju to tou odměrkou na prášek. Po schladnutí to má konzistenci ztuhlého vychladlého pudinku, tak nevím jak to půjde vyklepat z láhve

nahlásit
Petttt
(upraveno)
24. 10. 2009, 10:15
je opravdu
vubec jsem nečekala tak dobrý výsledek
díky za návod
Petra



nahlásit

ivousek
(upraveno)
20. 10. 2009, 9:56
Děkuji mnohokrát za tento návod
, gel pere úžasně
, barvy mi připadají po vyprání takové jasnější a bílá opravdu září
. Už si "vařím" druhou dávku
...





nahlásit

karmala
(upraveno)
10. 10. 2009, 20:03
Dobrý večer,moje známá pracuje v nejmenované výrobě pracích prášků a aviváží.Od té doby si taky vyrábí tento gel ,kdyby jste věděli co všechno se dává do prášků a aviváží tak je nenalijete ani do pračky 20 let staré.Ocet je přírodní produkt ,v dnešní době se doporučuje ocet na ošetření vyrážek,popálenin, kousnutí hmyzem a na jiná drobná zranění .Ocet nenašel své využití jen v kuchyni nebo v lékařství. Po staletí ženy používaly ocet jako čistící prostředek a rady si předávaly z pokolení na pokolení. A tady jde hlavně o to aby jsme se začali líp chovat k přírodě aby tu byla i pro naše děti a další pokolení.Co poznávám lidi jsou dost sobečtí,,však oni si ti mladí poradí sami"ale že jim předáme tu přírodu zrujnovanou to už nevidí.Perte si v čem chcete a až někdy budete mít čas jukněte na web a hledejte z čeho se vyrábí prací prášky to budete koukat
a


nahlásit

michlena
(upraveno)
12. 10. 2009, 9:48
@karmala
Moje řeč!




nahlásit

Mellisande
(upraveno)
27. 9. 2009, 23:26
V tomhle si peru v ruce prádlo
Po rádoby sensitive prášcích a aviváži jsem osypaná


nahlásit